Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #5709:
Áno , to máš pravdu... Ale v Petržalke je špeciálna situácia, lebona ľavo je Tesco a v pravo je Carrefour / len krížom cez cestu / . Preto je tam situácia špecifická.....
Reakcia na: 4444 #5708:
Podla rozhlasovych sprav sa predajne Carrefouru v CR a SR ocitnu v rukach spolocnosti TESCO. Naopak, na Tchaj-wane sa vsetky TESCO zmenia na Carrefoury 🙂
Reakcia na: Miro #5707:
IKEA bus v Blave nepremáva, ten platí Avion shopping park. Hypotézy o vstupe IKEA na slovenský trh sú nereálne, podľa oficiálneho vyjadrenia predstavenstva IKEA, v Žiline sa stavať obchodná jednotka nebude a nikdy nebola ani v pláne. V Žiline tá zvesť bola len tak, že jedna pani povedala.....účelovo zmanipulované..... Do Žiliny mala prísť IDEA a tá tam aj v skutočnosti už je. Súčasné dohady, čo bude v Peržalke namiesto Carrefouru sú všelijaké.... Podľa správania sa Tesca v iných krajinách, reálne prichádza do úvahy predaj hypermarketu spoločnosti Hornbach alebo Bauhaus. Pokiaľ viem, tak obe spoločnosti už prejavili záujem o toto miesto. Takže tá trolejbusová linka v Žiline bude nakoniec asi reálna a zanikne ďalšia autobusová linka, tentokrát č.99. Osobne si myslím, že je teraz pomerne dosť ľudí, ktorí denne cestujú za nákupmi MHD. Pri zostavovaní, prípadných upravách a koncipovaní nových autobusových a trolejbusových liniek bude treba brať do úvahy fakt, že kúpna sila sa v Žiline rozloží a cestovať za nákupom sa bude už len do Kauflandu, lebo Tesco bude na každom sídlisku ľahko dostupné. Tento nákupný ošiaľ nebude ale nejako silný a radikálny, lebo v kuloároch sa hovorí o predaji slovenskej siete Kauflandu spoločnosti Hoffer.... dotovanie cien ich zjavne položilo na kolená..... nuž uvidíme.... Jediná skutočnosť, ktorá môže ešte novú koncepciu MHD ovplyvniť , je dobudovanie shopping a relax centra Aupark....
Reakcia na: 4444 #5702:
Potom by si Tesco mohlo zaplatiť linku(najlepšie TB), ktorá bude cez centrum spájať všetky ich predajne ☺ a ak by na mieste dnešného hypertesca bola Ikea (nebol by som proti ? ), tá tiež má v BA bezplatnú linku ku svojej predajni (alebo mala?), tak prečo by nemohla mať v Žiline?
Reakcia na: Jozef #5696:
Keď nemá o MHD záujem štát, malo by mať záujem mesto, napríklad tým, že by zefektívnilo výber parkovného v centre (mám na mysli najmä ten výsmech zóny plateného parkovania množstvom vodičov parkujúcich zadarmo na chodníkoch, zatiaľčo platené parkoviská na ceste sú poloprázdne) a výnos z plateného parkovania by dalo celý na MHD.
Historický kalendár:
1.10.1993 - Pod heslom „Občania mestu – mesto občanom“ boli vydané komunálne obligácie Mesta Žiliny v objeme 100 miliónov Sk cez PKB Žilina, a.s. na dofinancovanie výstavby mestskej trolejbusovej dopravy. Úročenie bolo vo výške 17,25 % a splatnosť obligácii 5 rokov. Vzťah občanov Žiliny k mestu a túžba po trolejbusovej doprave sa prejavila vykúpením všetkých obligácií. Takáto akcia a v takomto veľkom rozsahu v poprevratovom období v komunálnej politike bola ojedinelá na Slovensku. Trolejbusová doprava v Žiline bola financovaná z vlastných zdrojov Mesta Žiliny.

1.10.2003 – Pred dvoma rokmi sa začala skúšobná prevádzka tarifného a informačného systému na ŽRIDS, ktorého montáž bola ukončená v septembri. Na Rajeckej železnici DPMŽ zabudoval na ôsmych staniciach a zastávkach 16-tarifné automaty na predaj jednorazových cestovných lístkov. Tarifným a informačným systémom sú vybavené aj 4 motorové vozne radu 811 a 5 prípojných vozňov radu 011. Tarifný systém je rozdelený do 7 tarifných pásiem, z čoho je 5 na regionálnej železnici a 2 pásma na MHD v Žiline. V roku 2005 pribudol 16-tarifný automat v železničnej stanici Rajec a novej zastávke Žilina-Solinky.
Cestoval z Vas niekto vo stvrtok 29.9.2005 linkou c. 17 zo zel st. o 6,33 h???
Prial by som Vam to zazit, citil som sa ako v BA.
Kedze ide o jediny spoj,kt. je ponukany zo strany DPMZ pre obyvatelov Hajika dostat sa na Kosicku a okolie a zaroven je to jediny spoj kt. je mozne prist k Zilinskej univerzite, pred staniciou sme stali 4 minuty a na kazdej zastavke museli ludia vystpuit a potom opat nastupit...
Ale som rad, ze nam jazdia prazdne jednotky a obcas aj nejaka stvorka ide praznejsia...

Darmo, DPMZ vie, ako si ziskat studentov ZU.
Len ma tak napadlo... cesta z univerzity na stanicu mi trva 27 minut, trolejbusom 17 + cesta na zastavku a cakanie na nej, cize 5 minut =22minut...

Juraj,
planujes zaviest zo stanice aj inu linku k ZU ako je linka 7/17???

Ale urcite by sa zislo posilnit spoj s odchodom zo stanice 6,33 a tiez 7,33. napriklad spoj s odchodom zo stanice 6,28 a 7,28.
Jozef: Ja som v príjemnom šoku! SZKV:Zase si sa raz prejavil ako človek,ktorý o doprave v tom-ktorom meste v skutočnosti nevie vôbec nič,len si myslí,že po vyhliadnutí zo staničnej budovy pri preprahu kniežacieho vlaku Zločineckej Spolocnosti sa stáva odborníkom na dané mesto.Pri všetkých mojich výhradách k žilinskej tarife by som si v živote nedovolil napadnúť ich linkové vedenie.Okrem tarify a s tým súvisiaceho mierne nadmerného počtu liniek je žilinská MHD v úplnom poriadku.Takisto začínam mať pocit,že informácie o PO a BB čerpáš akurát z iMHD a uvedené mestá si ani nevidel.
Reakcia na: Jozef #5700:
Podľa informácií, ktoré mám ja, tak v Žiline bude Tesco zastúpené 6x - Veľký formát má byť súčasný hypermarket, Veľký formát v OC Dubeň, menšie formáty na Solinkách, Hájiku a na Vlčincoch + súčasný obchodný dom v centre. Čítal som dokonca článok, kde táto spoločnosť sa chystá na inváziu na slovenský trh a má do 3 rokov mať vyše 100 obchodov.....
Reakcia na: SZKV #5692:
O čom to píšeš? Banská Bystrica má presne toľko trolejbusových liniek, koľko je nevyhnutne nutné. Ani jedna sa zrušiť nedá, zruší sa obsluha niektorého traťového úseku (okrem L3, ktorá je ale z iných dôvodov vhodná).
V Bystrici prebehlo v uplynulom desaťročí niekoľko racionalizačných zmien v trolejbusovom linkovom vedení a jeho výsledkom je súčasný minimalistický variant.

Čo sa týka intervalov - uvedomuješ si vôbec, že rozsah dopravy z veľkej časti závisí od počtu obyvateľov mesta (agloerácie) + od štruktúry mesta? Ak v Bystrici je trolejbusová sieť s viacerými, hoci kilometricky krátkymi odbočnými traťami, potom nie je ničím zvláštnym, že tam zákonite vznikli viaceré linky s trasou od seba sa len málo líšiace a globálny interval si medzi sebou deliace.
Keď sa pozrieš na mapu Žiliny, musí Ti byť jasné, že bolo len otázkou času, kedy začnú vznikať okruhy. Mesto je na to priamo stvorené a trolejbusová sieť zákonite kopíruje uličnú sieť. Ja mám síce veľa výhrad voči niektorým žilinským novolinkám (dodatoné zásahy do AVTD), napr. súčasnú L16 asi nepreglgnem nikdy, ale okruhy ako také, ak majú zmysel, mi nevadia.

Re #5688 SZKV: Tiež nerozumiem, čo máš proti žilinským L3 a 4. To sú jedny z tých liniek, ktoré overil čas a sú zrejme nepohnuteľné. Obe ponúkajú silné spojenie Soliniek s centrom.

"3 a 4 jezdí každá jinudy a ani jedna dobře"

A ako by mali jazdiť? Ak mám jeden hlavný prúd cestujúcich Centrum - Solinky a v rámci neho dva menšie prúdy Centrum - Hliny a Centrum - Bôrik, je úplne prirodzené, že postavím dve linky, ktoré budú jedna jazdiť cez Hliny a druhá cez Bôrik. Nič iné a nič lepšie nikoho ani napadnúť nemohlo.

"a ani jedna dobře"

A ako by mali jazdiť?

Re #5693 SZKV: Na L41A sa mňa nepýtaj, ja by som tiež niekoľko prešovských liniek "odfaklil".

Re #5700 Jozef: Čo sa týka konečnej L8, mňa osobne dodnes mrzí, že nesie názov Carrefour. Oveľa decentnejšie a férovejšie by bolo, keby sa názovodvolával na celé obchodné centrum, a teda OC Dubeň.
Reakcia na: 4444 #5695:

Bližšie o tom píšu v Novom čase na stránke:
http://www.bleskovky.sk/cl/7/87908/Tesco_prevezme_vsetky_obchody_Carrefour_v_SR_aj_CR
Carrefour bol súčasťou Obchodného centra Dubeň, podľa ktorého by zastávka mala byť aj pomenovaná. Myslím si však, že spoločnosť Tesco Stores, a.s. si túto zastávku zaplatí, aby niesla názov ich spoločnosti. O tomto predaji sa už písalo a medzi verejnosťou sa v Žiline spomínalo, že hypermarket Tesco na Košickej by spoločnosť mala údajne predať spoločnosti IKEA. Nepredpokladám, žeby spoločnosť TESCO vlastnila v Žiline až tri obchodné domy. Je predčasné o tom písať, ale ak by to tak bolo, potom by L99 bola pravdepodobne zrušená.
Reakcia na: Jozef #5698:
? ? ? dobrý... ?
Ten mudrlat co tady pláca sprostosti o žilinskej MHD, prípadne bystrickej sa hodí do diskusie 12-ročných chlapcov na prešovskom iMHD. Tam sa môže dokonale predvádzať, lebo bude najlepší. V Bruseli, ako som to už tu už písal počas leta, cestujúci nastupujú do autobusu prednými dverami a vodičovi sa preukazujú predplatnými lístkami alebo si jednorazové cestovné lístky pri vodičovi označujú. Preto by som bol rád, keby toľko nerýpal do Banskej Bystrice, když se na to dívá v celoevropském kontextu. O spomínaných trolejbusových šrotoch by som radšej pomlčal, lebo keď som bol v Neapole, tak som mal dojem, že na cestách premáva technické múzeum. Diskutujúci problémy v jednotlivých DP navzájom poznajú, diskutujú o nich, ale bohužiaľ na blbiny sa odpovedať nedá.
Reakcia na: SZKV #5692:
tak co vlastně porovnáváme? Jenom trolejbusy, jenom autobusy nebo všechno nebo z každého něco? 😛 Protože ZA má sice mladší trolejbusy, ale BB má zase mimořádně mladý vozový park autobusů (B732 jsou v turnusu pouhé DVA!)

"v obou městech převažují linky s minimálně třicetiminutovým intervalem, v obou se najdou i linky se šedesátiminutovým a když něco jezdí častěji (mimo špičku), je to výjimka."
Ale ber do úvahy, že ZA i BB jsou města malá...

Tak počítejme:
L1: 10/15/10/30
L2+8: 15/15/12/15
L3+9: 10/30/15/30
L6: 15/30/15/20
L7: 20/30/20/30
(špička ráno/sedlo/špička odpoledne/sedlo večer)

Kde tady vidíš interval 60 mitut??? Nebo někomu uniklo, že L8 je čistou podmnožinou L2? To samé L9 vs. L3...

"namísto několika málo páteřních linek jezdících v intenzivních intervalech máte v oblibě spoustu linek"
Je PĚT (chceme-li, tak SEDM) linek hodně???

"ale mě se to příliš nelíbí- ovšem je to čistě můj subjektivní názor." že se to Tobě nelíb,í je jedna věc, ale že na lepší nejsou cestující a peníze, je věc druhá... ?
Reakcia na: Miro #5691:

Každej sprostosti čo napíšu SME-tiari netreba veriť. Aj v tomto roku som bol dva týždne v Belgicku a akosi sa mi nepodarilo dostať sa medzi šťastlivcov, ktorí sa vozia v MHD bezplatne. Cestovný lístok stojí asi 1,50 Eura na jednu cestu. Myšlienka bezplatnej dopravy však nie je zlá, len musí byť niekto, kto prevádzku MHD zaplatí. Bohužiaľ naša vláda nemá o tento problém záujem a v tomto roku zrušila aj dotácie pre DP. Osobne ma trápi, že nerieši ani problémy dopravy v Bratislave, ktorá nás má ako hlavné mesto Slovenska reprezentovať.
Dnes kúpilo Tesco spoločnosť Carrefour. A tak som zvedavý, že ako sa DPMŽ vysporiada s linkou č.8 - Carrefour, žst, Carrefour a s linkou č.99 Tesco - žst - Tesco, keď obe pôjdu Tesco - žst - Tesco, ale každá do iného .... ?
Reakcia na: SZKV #5693:
Na poslednu otazku by som mal odpovedat ja, ale urobim to v PO-fore.
Reakcia na: Vladimír #5690:
No já okružní 6 a 9 nepamatuju, ale minimálně jeden rozdíl tu je- když chci jet např. na Sibirskou, tak mi z centra jede jak trolejbus, tak 32A ze stejné zastávky. A faktem je, že tahle předimenzovanost linkového vedení je jedna z mále věcí, které se mi v Prešově nelíbí. Proč např. do takové řitě světa jako je Surdok musí jezdit kromě 41 ještě 41A (a dohromady párkrát za den)?!
Reakcia na: LUK #5689:
No- v obou městech je vozový park postavený na Tr15, v Žilině je sice průměrné stáří vozového parku nižší, ale zase v BB umí šroty lépe rekonstruovat, takže bych dokonce řekl, že místní Tr15 po GO vypadají o poznání lépe než žilinské TrM, kde např. z opěradel plastových sedadel zbyla jen ta kostra a pod.
Filozofie linkového vedení se mi skutečně podobná jeví, ale platí to i pro Prešov (o městech s SAD autobusy nemluvě): namísto několika málo páteřních linek jezdících v intenzivních intervalech máte v oblibě spoustu linek, které se mnohdy liší jen směrováním okruhu, ovšem interval 30 minut na trolejbusové lince je mimo špičku v obou městech standardní. Já chápu, že vám na tom nic divného nepřijde, vždyť je to na Slovensku skoro všude (dokonce i Prešov k tomu silně tenduje), ale mě se to příliš nelíbí- ovšem je to čistě můj subjektivní názor.
A pokud jde o intervaly, stačí si proklikat na tomto serveru CP trolejbusových linek a rozdíl nevidět- v obou městech převažují linky s minimálně třicetiminutovým intervalem, v obou se najdou i linky se šedesátiminutovým a když něco jezdí častěji (mimo špičku), je to výjimka.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.