aha, no skoda.. ja som nevedel, ze Zilina je na tom az tak zle.. Tak ale potom je zaujimave, ze preco to tak funguje v inych mestach? (napr Zline) Ako je mozne, ze tam takto mrhaju peniazmi? ... ked sa mozu drzat cisel a tym padom zaviest rozne listky do rozneho poctu zastavok.. .
Ozaj a bude teda zmena tarify uz 1.10.2005 ?
Ak ano, neni uz najvysi cas, tomu urobit reklamu, aby sa cestujuci pripravili? (.. a neboli zmeteni ako napr. pri zmene cestovnych poriadkov v BA ..)
Uz mam p;o skuskach a hadam bude aj viac casu. Skusim postupne odpovedat na nejake otazky.
Prva by bola nahradenie CL do 5 zastavok listkom 10-minutovym.
Porovnanim statistiky medzizastavkovych casov a poctu cestujucich priblizne vychadza, ze priemerny vahovy cas medzi zastavkami je ccz 1,5 minuty. Z toho vychadza, ze by to v principe znamenalo to iste, akoby sa dnesny limit do 5 zastavok zmenil do 7 zastavok. Ak pocitame pocet prevezenych cestujucich za rok cca 18 mil., pri pomerne presnom podiele realizovanych jazd do 5 a nad 5 zastavok 50%:50% vychadza 9 a 9 mil.cestujucich. Ak priblizne tretina z 9 mil jazdi okolo 7 zastavok, to je rocne 3 mil.jazd a pri rozdiele cestovnom v priemere 1,50 Sk je to 4,5 mil.Sk.
Zaver. Orientacne teda mozno predpokladat, ze zavedenie 10-minutovych listkov namiesto do 5 zastavok vytvori financne vakuum cca 4,5 mil. Sk a znie otazka. Kto to zaplati?
Presne tak. Rozdiel je len v presnejsom nastaveni toho, kedy ten listok prestava platit. Pretoze "jedna zastavka" moze byt napriklad Mostna-Policia, ale aj napr. Mostna-Hlinska. Vid #4506 .
Zilina ma aspon zvyhodnene CK na viac jazd (s kazdodennym prestupom), ale bystricka skusenost hovori ze bezplatny prestup by mal len minimalne dopady na trzby - skoro nikto totiz neprestupuje.
Najkrajšia a najjednoduchšia je časová, prípadne časovo-pásmová tarifa v prípade jednorazových lístkov a pásmová predplatná tarifa v prípade časových predplatných lístkov. Zastávkovú tarifu používajú civilizované mestá jedie na tzv. Kurzstreckentickety do 5 zastávok. Takže Juraj by si mohol nechať pre pokoj duše päťzastávkové neprestupné lístky a nadpäťzastávkové lístky by mohli byť napr. časovo obmedzené ale rozhodne prestupné. Lenže v Žiline MUSÍ byť všetko inak.
Dnes som sa viezol autobusom L24 do Trnového a krátko po 14 hodine som videl na Košickej ulici smerom do centra stáť nepojazdný kĺbový trolejbus na L7. Časť cestujúcich zobral trolejbus na L4, ale aj autobus na L26, ktorí tam operatívne zastavili.
Zasa dobra blbost... jednoduche riesenie: listok 13Sk - plati na dva spoje, to iste 9Sk. 7Sk a 10Sk do 5 zastavok ako doteraz. Dvojpasmove karty - +10Sk na 25ciest, takisto jedno oznacenie platne na 2 spoje. V jednoduchosti je krasa
Toto nie je ziadna prestupna tarifa. Tato tarifa je nanajvys tak "polprestupna" (pre PCL) alebo "stvrtprestupna" (pre JCL.)
..."dalsieho skvalitnovania tarifnej politiky"...
- kolkokrat sa uz v Ziline skvalitnila tarifa? Ako pocitam, tak pocitam, ani raz, naopak od roku 1999 je cim dalej tym viac uzivatelsky nepriatelska. Toto je prvy naznak vzostupu po dlhsom poklese. Kazdopadne je prvy, zatial este nie "dalsi".
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
tux