Na Hliny sa z Vlcincov da dostat aj inou linkou ako L 28. Po Rajeckej nebude moct za 2 mesiace uz chodit, lebo pojde zozadu. Asi nebude ine riesenie ako po zavedeni prestupnych listkov urobit prestup L 1 - L 26 na Rondli?
ked L 28 vidavam rano a v spicke, tak byva slusne vytazena a je velmi pravdepodobne, ze zrusenim tej linky by tie iste autobusy premavali napriklad po tej L 1, alebo L 5 a ludia by boli nespokojni, ze nemaju priame a rychle spojenie s priemyselnou castou na druhej strane Ziliny.
Z tohto vidieť, že križovatka pri Váhostave slúži hlavne na prepojenie Hlinskej a Kemennej. Veľkolepo riešená križovatka Solinky bude slúžiť už aj pre nákladnú dopravu do priemyselnej zóny na Kamennej. Pre zaujímavosť si treba všimnúť, a na nákrese je to dobre vidieť, že klasická Rajecká cesta sa nám "stratí" čiže splynie v intraviláne mesta s privádzačom a objaví sa až za križovatkou na Solinkách. Aj autobus napr. L22 sa bude pripájať na Rajeckú cestu do Bytčice až za križovatkou na Solinkách. Z nákresu vyplýva, že aj budúca trolejbusová L2 bude pripojená na trolejbusovú sieť pri zastávke Smreková na Solinkách, prejde cez križovatku privádzača Solinky, a potom zostúpi dole na Rajeckú cestu a bude pokračovať do Bytčice.
Dal som na MD aj skicu celkovej situacie privadzaca aj s druhou krizovatkou za Solinkami, aby ste si vedeli predstavit celkovu stavbu po dokonceni a ulohu krizovatky pri Vahostave v nej.
Povodne tam nemalo byt nic. Az mesto dotlacilo investora privadzaca, ze trva na tej ceste, lebo by sa inak ako z Banovej docasne na Kamennu nedalo dostat. Ci v tom doplnenom projekte bol aj chodnik, si uz nepamatam. Zo starych projektov este z byvaleho rezimu sa s chodnikom uvazovalo po korune hradze Rajcianky.
Keď je reč o Bánovskej ceste, jedna poznámka. Nový úsek popri Rajčianke od Kinekusu po Emtest nemá vybudovaný chodník pre peších. Neviem, či to bolo také ťažké zapracovať do projektu. Navyše pri Kinekuse vzniká nové oplotenie, ktorého stĺpy sú umiestnené ako inak cca 0,5 m od kraja cesty. Na druhej strane je rieka. Všeobecne si myslím, že niektoré stavby v Žiline by bolo dobre viac "dotiahnuť". Ale to už sa dostávam k inej problematike...
Bude to skor, ako si myslis. Asi za necele 2 mesiace sa stavbari dostanu na druhu stranu priecestia a docasne ho uplne uzavru. Uz vtedy bude MHD musiet na Kamennu chodit zozadu a mozno sa to ani nemusi vratit nazad. Este nie je rozhodnute, ci zatial po priecesti pri kasarnach alebo hned cez Rondel a Skultetyho. To bude zasa kriku!
V minulosti sme spomínali aj o L26 a L28, ktoré budú musieť byť presmerované z Rajeckej cesty, lebo zastávky by boli na privádzači a prechádzanie cez privádzač nie je mysliteľné. Teraz ak sa začne stavať mimoúrovňová križovatka pri Váhostave, by bolo aj dobré, keby sa už tieto linky presmerovali, lebo počas výstavby tam bude doprava katastrofálna. Kedy je asi predpoklad presmerovania uvedených liniek na Bánovskú cestu? Alebo s linkami počkáme až dovtedy, keď Doprastav definitívne odkloní všetku dopravu z Rajeckej cesty?
Uz tam predvcerom zacali pobehovat zememeraci s teodolitmi.
Povodny navrh, kym som do neho nezasiahol, mal pristup na Bytcicku a Kamennu IBA z kruhoveho objazdu pri Metre mostom ponad zeleznicu k mliekarnam. A potom by sa muselo autobusmi jazdit zas skoro 1 km nazad na Kamennu. To bola sila...
Pri tejto velkej stavbe uz nikto na tretiu paralelnu cestu nevytrieska peniaze.
Pristup na Kamennu a Bytcicku bude predsa mostom pri Vahostave a podchodom popod dialnicu zo Smrekovej k zel.zastavke Zilina-Solinky.
Este na doplnenie. Pri Smrekovej vznikne dalsi prestupny uzol, lebo aj na privadzaci budu zastavky primestskej dopravy rovnake ako pri Vahostave. A zel.zastavka hned vedla. Takze ju vobec netreba posuvat.
Preto by bolo lepšie zastávke sa vyhnúť a pripojiť tú cestu ku rampe z Rondela do Závodia. Ale vyžiadalo by si to prechod okrajom pozemku kasární. A to už by chcelo dohodu s ASR. Teraz spamäti ani neviem, či je táto časť nezastavaná.
To uz by bola tretia paralelna cesta a na to uz nikto pri takejto stavbe nevytrieska peniaze. Pristup predsa bude. Na Kamennu po moste a k podnikom dalej na Bytcickej cez podchod zo zastavky Smrekova a z novych zastavok primestskej dopravy na privadzaci hned vedla Smrekovej.
Takze este na doplnenie. V okoli Smrekovej bude dalsi prestupny uzol medzi primestskou d., MHD a zeleznicou. Takze zel. zastavku netreba posuvat. Niekedy v kratkej buducnosti nakreslim aj dalsiu schemu s celou situaciou.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
Z tohto vidieť, že križovatka pri Váhostave slúži hlavne na prepojenie Hlinskej a Kemennej. Veľkolepo riešená križovatka Solinky bude slúžiť už aj pre nákladnú dopravu do priemyselnej zóny na Kamennej. Pre zaujímavosť si treba všimnúť, a na nákrese je to dobre vidieť, že klasická Rajecká cesta sa nám "stratí" čiže splynie v intraviláne mesta s privádzačom a objaví sa až za križovatkou na Solinkách. Aj autobus napr. L22 sa bude pripájať na Rajeckú cestu do Bytčice až za križovatkou na Solinkách. Z nákresu vyplýva, že aj budúca trolejbusová L2 bude pripojená na trolejbusovú sieť pri zastávke Smreková na Solinkách, prejde cez križovatku privádzača Solinky, a potom zostúpi dole na Rajeckú cestu a bude pokračovať do Bytčice.