Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Vozidlá DPmŽ (teda od roku 1993, resp. vrátane 1992 #100 až 111):

---------------------------------------------------------------------------
ev.č. typ zaradený vyradený r.výr. ŠPZ vzhľad poznámky
---------------------------------------------------------------------------
XXXX/XXX XXXXXXXXXXXX XXXX XXXX XXXX XXX XX-XX/XXX XXX XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
1
01 B 952.1714 2003 2003 ZA-681 BR I
2 Ik 280.08 1989 1995 1989 ZAB 46-98
02 B 952.1714 2003 2003 ZA-682 BR I
3
03 B 952.1714 2003 2003 ZA-680 BR I
4
04 B 952.1714 2003 2003 ZA-558 BT II
5 Ik 280.10 1986 1996 1986 ZAB 29-52
05 B 952.1714 2003 2003 ZA-557 BT II
6
06 B 952.1714 2003 2003 ZA-556 BT II
7
07 4 HE 1-T 2004 2001 ZA-195 BV
8
9 Ik 280.08 1990 199. 1990 ZAB 51-18
10 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 41-53
11 Ik 280.08 1989 199. 1989 ZAB 50-12
12
13 Ik 280.08 1983 1995 1983 ZAB 11-43
14 Ik 280.08 1983 1995 1983 ZAB 11-44
15
16
17
18 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 43-26
19 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 41-50
20 Ik 280.08 1983 1995 1983 ZAB 11-45
21
22
23 Ik 280.08 1984 1995 1984 ZAB 15-96
24 Ik 280.08 1989 199. 1989 ZAB 48-04
25
26 Ik 280.08 1988 199. 1988 ZAB 41-52
27
28
29
30
31 Ik 280.08 1989 199. 1989 ZAB 46-97
32
33 B 731 1985 1996 1985 ZAB 24-10
34 B 732.20 1987 1987 ZAB 36-78
ZA-689 AH
35 B 732.20 1987 1987 ZAB-36-86
ZA-692 AH
36/I
36/II B 932.1690 1999 1999 ZA-246 BF II
37 B 732.20 1987 2000 1987 ZAB 36-84
ZA-690 AH
38 B 732.40 1989 1989 ZAB 46-77
ZA-697 AH
39 B 731 1985 2000 1984 ZAB 17-56
ZA-687 AH
40/I B 732 1999 ZAB 36-88 4.6.1999 vrak
v garážach DPMŽ
40/II B 932.1690 1999 1999 ZA-740 AT II
41 B 732.1652 1990 1990 ZAB 53-71
ZA-702 AH
42 B 731.20 1987 2001 1987 ZAB 36-85
ZA-691 AH
43/I
43/II B 932.1690 1999 1999 ZA-743 AT II
44 B 731.40 1989 1989 ZAB-47-88
ZA-698 AH
45 B 732.20 1987 2000 1987 ZAB 37-40
ZA-693 AH
46 B 731.20 1989 1988 ZAB-49-16
ZA-699 AH
47 B 732.20 1988 2001 1988 ZAB 42-13
ZA-694 AH
48 B 732.20 1987 1999 1987 ZAB 36-77
49 B 732.20 1989 1989 ZAB 46-29
ZA-695 AH
50
51
52/II B 732.20 1987 1998 1987 ZAB 36-79
52/II B 932.1678 1998 1998 ZA-008 AH I
53
54 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-08
ZA-703 AH
55
56/I B 732.20 1988 1998 1988 ZAB 40-85 I
56/II B 932.1652 1998 1998 ZA-009 AH I
57
58 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-08
ZA-705 AH
59
60 B 732.1652 1990 1990 ZAB 54-33
ZA-706 AH
Vladimír:
Odpovedám na niekoľko otázok ohľadne histórie MHD v Žiline. Ďalej sa pokúsim uviesť zoznam vozidiel od roku 1993 a dve časti z pripravovanej histórie o MHD v Žiline. Tebe sa ešte pokúsim poslať niektoré texty vo forme *.doc na e-mail. V najbližšej dobe sa tiež pokúsim poslať obrázky vývoja trolejovej siete v meste (ale v grafickej úrovni, ako som Ti dávnejšie posielal Prešov).

Zároveň prosím všetkých, kto môžete uvedené texty opraviť, prípadne doplniť, aby tak urobili, najlepšie asi formou tejto diskusie, aby sa potom nešírili nepravdivé informácie vďaka mne.


17.11.1994 - celá linka č. 1
1.7.1996 - celé linky č. 4, 5 vrátane mestského okruhu (pôvodne sa mala postaviť najskôr trať cez Vysokoškolákov a Spanyolovu s tzv. mestským okruhom, zrejme sa to však nestíhalo a otvorilo sa to spolu. Sprevádzkovanie mestského okruhu skôr by aj tak malo význam iba pre manipulačný presun, nebola vtedy linka, ktorá by sa tadiaľ dala prevádzkovať. Okruh sa teda mohol používať aj skôr bez slávnostného otvorenia).
8.2.1998 - predĺženie liniek č. 4 a 5 na Fatranskú. Presne neviem, niekedy v rozmedzí 7. až 9. 2. 1998. CP platia určite od 9. 2. 1998, teda vtedy sa začala pravidelná prevádzka s cestujúcimi (pondelok). Viem, že trolejbusy tam už jazdili skôr, minimálne jeden deň. Pravdepodobne išlo o skúšobnú prevádzku. Neviem, či sa 7. 2. (sobota) alebo 8. 2.(nedeľa) konalo nejaké slávnostné otvorenie. Veľká sláva to asi nebola. Trolejové vedenie bolo postavené už pred koncom roka 1997 vrátane linky č. 3.
3.4.1998 - tu som sa v minulých príspevkoch sekol, teda linka č. 3 nebola otvorená v máji, ale už v apríli.
15.11.2001 - OC Dubeň (l.č. 😎
15.11.2002 - trať na Hájik
6.7.2004 - trať cez Veľký diel

Linka č. a-7 bola otvorená od 2. 9. 1998.
Linka č. 30 bola skrátená po žel. stanicu od 1. 3. 2001 (v súvislosti s vytvorením linky č. a-16, ktorá tvorila prekladom s a-6 vždy "krásny" interval z Hájika).
Vie mi niekto povedat, ake vozitka mozem ocakavat v MHD Cadca?
Reakcia na: Jozef #524:
Vďaka, došiel.

Ostatní: Dobové články, ktoré mi Jozef zaslal, budete čoskoro čítať aj na za.imhd.sk.
Reakcia na: Vladimír #522:

Poslal som Ti teraz ešte jeden dobový článok cez email.
Jozef: Jasné, ak na tom má VKÚ záujem, tak potom nevidím problém. Pre 4. vydanie mapy KE som ako pracovnú pomôcku dostal atlas ortofotomáp, ktorý mi však pomohol maximálne na kontrolu väčších celkov. Najproblémovejšie boli práve detaily, za ktorými som vyrážal do terénu. A vďaka práci v teréne a overovaní skutočností som zasa zistil, že väčšina orientačných čísel nesedí, takže v konečnom dôsledku som prešiel všetkých takmer 800 ulíc, aby som správne zaznamenal počiatočné a koncové orientačné čísla. Bola to drina, ale aj zážitky na celý život.
Reakcia na: Jozef #520:
Aha. No tak keď to majú takto na zastávkach, tak to budeme tak mať aj na iMHD 🙂
Reakcia na: Sarko #518:

Podklady na zapracovanie mi poslali priamo z VKÚ, a.s. Harmanec. V skutočnosti záleží len na nich, či budú akceptovať Tvoju požiadavku v nasledujúcom vydaní.
Reakcia na: Vladimír #519:

Názvy zastávok som si prečítal na cestovnom poriadku, ktorý je vyvesený po zastávkach. Skutočne som to tak videl.

Jozef
Reakcia na: Jozef #517:
Kto Ti potvrdil názov zastávky "Priehrada"? Lebo DPMŽ veselo používa jeden názov pre dve zastávky aj v súčasnosti. Dve zastávky "Priehradná" nájdeš v zošitovom cestovnom poriadku z roku 2001 i z roku 2003. To isté je možné vidieť aj na oficiálnej stránke dopravcu - www.dpmz.sk a v neposlednom rade - ak ma pamäť a ucho neklame, na linke 29 názov "Priehradná" je aj zapracovaný do hlásenia zastávok.

Keď sa dostanem k spracovaniu vývoja liniek žilinskej MHD od zavedenia AVTD (momentálne mám ešte na krku niečo z po.imhd.sk), kontaktujem aj pani, ktorú odporúčal Juraj a okrem iného sa jej spýtam aj na problém Priehrada/Priehradná.
Reakcia na: Jozef #516:

Ja som s VKÚ samozrejme úzko spolupracoval a na 4. vydaní mapy sme spolu s Vladimírom mapu kompletne spracovali po všetkých stránkach. Mňa skôr zaujímalo od koho si si vyžiadal materiály častí mesta, ktoré na mape nie sú vyobrazené, ale podľa Tvojej odpovede to vyzerá, že zrejme priamo od VKÚ.
Vladimír:
Overil som si názvy zastávok na L24 a L29 a to nasledovne: Konečná na L24 má názov "Priehradná" a ďalšia zastávka na L29 má názov "Priehrada". Nechodievam často týmto smerom, a preto neviem povedať či v minulosti používal DPMŽ jeden názov pre dve zastávky.
Reakcia na: Sarko #515:

Ak sa týka vydanie mapy Košíc od Vojenského kartografického ústavu, a.s. Harmanec (VKÚ), môžeš svoje pripomienky, námety a zmeny adresovať priamo do VKÚ, a.s., Skupina zberu informácií, Harmanec /www.VKU.sk/. Ak uznajú Tvoju požiadavku za opodstatnenú pri ďalšom vydaní mapy bude zapracovaná.
Reakcia na: Jozef #511:

Mal by som jednu otázku, čo sa týka podkladov na aktualizáciu, v akej forme a od akej inštitúcie si si tieto vyžiadal? Zaujíma ma to preto, že do ďalšieho vydania mapy Košíc by som chcel, aby došlo k posunutiu celej mapovej časti o dva riadky štvorcov nadol, čím by sa dosiahol menší počet výrezov častí mesta mimo mapy a lepšie rozmiestnenie aktuálnych alebo novovzniknutých výrezov.
Asi som to vo svojich starých príspevkoch nespomínal, ale medzi odstavenými autobusmi v garážach, s ktorými sa asi počíta na vyradenie, boli aj 62 a 76 (teda ex. prešovský).

Valec:
Ak kĺbové C 744 niekto neuvidí v okolí Žiliny, asi ich už vyradili (náhrada C 954). Škoda, pretože aj tie jazdili v MHD. Jedna z nich mala ešte aj na prelome tisícročí vzadu viditeľné #8 (žltým). Všetky tri žilinské kĺbové C 744 sa ku koncu svojej prevádzky nasadzovali na linky do Turia (pôvodne MHD 32) alebo do Kysuckého Nového Mesta (tiež pôvodne MHD). VOLVO a posledný Ikarus 280.10 som videl v prevádzke iba na linke do Kysuckého Nového Mesta.
Reakcia na: Jozef #511:
Bude aj Brodno a Vranie? Veľmi potešiteľné správy! Trochu som sklamaný, že Lehotu nechceli - VKÚ zväčša máva zachytenú komplet plochu mesta. Ale aspoň tie dve MČ sú výrazný pokrok.
Taktiež sa veľmi teším, že do mapy sa dostane aj súčasné linkové vedenie.

Re #512: A možnosť oskenovania nemáš? Ak nie, nechám to už na Tebe aký spôsob zvolíš - podľa toho aký Ti je lepší.
Reakcia na: Vladimír #510:

Musím porozmýšľať ako to poslať ten cestovný poriadok, možno najskôr to skúsim odfotiť digitálnym fotoaparátom a ak by to nebolo dobre čitateľné tak by som to odkopíroval a poslal poštou.
Je to veľkosť A3.
Vladimír:
Uzávierka 4. vydania mapy Žiliny bola niekoľkokrát posunutá, v mesiaci júl by mala byť redakčne uzatvorená. Posunutie mi vyhovovalo, lebo som mohol dať podklady na zapracovanie novej komunikácie Pod hájom a nových trolejbusových liniek 5, 15, 7, 17 a zmenu autobusovej linky 28. Bolo vyhovené mojej požiadavke, aby na mape boli zachytené aj prímestské časti Brodno a Vranie, ktoré som ešte začiatkom mesiaca aktualizoval. Žiadal som aj o zapracovanie do mapy Žilinskú Lehotu, ktorá jediná chýba na mape, podklady na aktualizáciu tejto oblasti som nedostal. Mojim osobným prianím bolo, čo som niekoľkokrát požadoval, aby bol spravený väčší výsek Mojšovej Lúčky pri vodnom diele (asi o 2 cm), aby mohla byť zachytená na mape konečná autobusovej linky č. 31 Pstruhová a kúsok lávky pre peších do Mojša. Podklady na aktualizovanie uvedenej oblasti som nedostal, tak pravdepodobne to zostane nezmenené.
Mal som ísť ešte pred uzávierkou do VKU Harmanec, zatiaľ ma však nezavolali. Dúfam, že budú zapracované všetky podklady.
Reakcia na: LUK #505:
Súhlas.

Re #506 LUK: Áno, ŽRIDS sa zatiaľ týka len železničnej trate Žilina - Rajec. Ospravedlňujem sa, že zatiaľ o o IDS nie je na stránkach ani slovo. Určite sa čoskoro objaví.

Re #507 Valec: Už na papieri to vyzerá to veľmi pozoruhodne. Som zvedavý ako to bude vyzerať v reále.

Re #508 Valec: Vidíš? Na toto som zabudol. Nič sa neboj, doplníme 🙂

Re #509 Jozef: No čo Ti budem písať - neskutočne si ma potešil. Ak si ochotný sa o materiály podeliť, je to super. Keby sa podarilo dať dohromady CP od zavedenia AVTD, to by bolo niečo.
Reakcia na: Vladimír #493:

Presné podklady o všetkých linkách „AVTD MHD Žilina“ s platnosťou od 3.júla 1988 vrátane zastávok na jednotlivých linkách môžem poskytnúť. Okrem toho mám aj intervaly jednotlivých spojov a odchody z jednotlivých zastávok. Cestovný poriadok pre všetky zastávky na linke je spracovaný jednoduchou formou pripočítavanie času k požadovanej zastávke na linke od odchodu spoja z východzej zastávky. Tento materiál vrátane mapky liniek bol vydaný pre lepšiu orientáciu cestujúcej verejnosti. Materiál pravdepodobne spracoval Juraj, lebo na mape je uvedený ako spracovateľ.
Z uvedeného obdobia mám aj nejaké výstrižky z tlače.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.