Pri tejto velkej stavbe uz nikto na tretiu paralelnu cestu nevytrieska peniaze.
Pristup na Kamennu a Bytcicku bude predsa mostom pri Vahostave a podchodom popod dialnicu zo Smrekovej k zel.zastavke Zilina-Solinky.
Este na doplnenie. Pri Smrekovej vznikne dalsi prestupny uzol, lebo aj na privadzaci budu zastavky primestskej dopravy rovnake ako pri Vahostave. A zel.zastavka hned vedla. Takze ju vobec netreba posuvat.
Preto by bolo lepšie zastávke sa vyhnúť a pripojiť tú cestu ku rampe z Rondela do Závodia. Ale vyžiadalo by si to prechod okrajom pozemku kasární. A to už by chcelo dohodu s ASR. Teraz spamäti ani neviem, či je táto časť nezastavaná.
To uz by bola tretia paralelna cesta a na to uz nikto pri takejto stavbe nevytrieska peniaze. Pristup predsa bude. Na Kamennu po moste a k podnikom dalej na Bytcickej cez podchod zo zastavky Smrekova a z novych zastavok primestskej dopravy na privadzaci hned vedla Smrekovej.
Takze este na doplnenie. V okoli Smrekovej bude dalsi prestupny uzol medzi primestskou d., MHD a zeleznicou. Takze zel. zastavku netreba posuvat. Niekedy v kratkej buducnosti nakreslim aj dalsiu schemu s celou situaciou.
Prečo nie ? Zastávka pri Váhostave by sa kľudne mohla realizovať. Od Žiliny-Zariečia je cca 1km, od Žiliny-Soliniek to bude čosi menej. To by potom chcelo nasadiť namiesto 811 a 812 nejaké nové železničné vozidlá s veľkou akceleráciou pri rozjazde aj brzdení. ?
Pôvodne tam nemalo zostať nič, lebo všetky priecestia popri štvorprúdovke budú zrušené. Aj priecestie pri kasárňach od Žitnej ulice bude definitívne zrušené. Terajšia križovatka rieši prechod medzi Hlinskou a Kamennou a Bytčickou, ktorá je na druhej strane železnice. Predpokladám, že stavba privádzača ďalej pokračovať nebude, lebo teraz je prioritne zaradený do výstavby privádzač do Strážova.
Prva odpoved: Posledne aktualne vykonavacie vykresy, ktore som videl minuly tyzden, boli len pod zastavku Smrekova s provizornym prepojenim do Bytcice, potom sa pojde dalej. Este v tomto roku sa vybuduje zelezobetonovy skelet (podchod z pohladu pesich a teda most z pohladu dialnice) prepajajuci pesiu trasu medzi trolejbusovou zastavkou Smrekova a novou zeleznicnou zastavkou Zilina-Solinky.
Druha odpoved: Ano, Rajecka tiez bude dialnicnym privadzacom a teda bez troleji.
Nie som presvedčený o územnej rezerve pri žel. zastávke Žilina - Zariečie - kade by si sa tam napojil na D.Rudiny, či na rampu do Závodia? To si neviem predstaviť. A rušiť žel. zastávku? Nieeeee...
Toto teraz uz nie je solo-krizovatka, ale dvojca s tou, ktora sa vybuduje cca o 700m dalej za Solinkami pri Metre. Tam sa bude dat z dialnice krasne odbocit na Hliny, na Solinky a mimourovnovo (bude to sluzit aj pre trolejbus) do Bytcice.
Stále mi vŕta v hlave myšlienka použiť pre MHD Bytčickú cestu. Vedie paralelne s Rajeckou cestou po 2.strane štreky od kasární prakticky až po žst. Bytčica. Treba dobudoval úsek okolo kasární až ku Rondelu (územná rezerva tam je), netreba robiť novú rampu, stačilo by ju pripojiť na ul. Dolné Rudiny alebo na zjazdovú rampu do Závodia. A mali by sme paralelnú cestu s privádzačom od Rondela až do Bytčice. Pokiaľ viem, za Váhostavom smerom na Bytčicu pred rokom 1986 jazdila po tejto ceste MHD pre obsluhu tamojších podnikov.
To súvisí s mojou predchádzajúcou otázkou - možno v dohľadnom čase rátať s výstavbou nadväznej križovatky pri mliekarňach, odkiaľ by bola napojená Obvodová na cestu do Rajca? Alebo zatiaľ treba rátať s tým, že tá štvorprúdovka bude niekde pri mliekarňach napojená na cestu cez Bytčicu?
V prvom prípade by bolo možné spustiť troleje z Obvodovej po križovatke pri mliekarňach do Bytčice (alebo až do L.Lúčky?)
V druhom prípade by sa zatiaľ netrolejovalo a L2, L22 by zatiaľ jazdili do Bytčice po Rajeckej...
Ozaj, bolo by možné viesť trolej po novej štvorprúdovej Rajeckej? Juraj, ty si raz hovoril, že nie je možné zatrolejovať budatín, pretože tá štvorprúdovka je diaľničný privádzač... Rajecká bude tiež diaľničným privádzačom.
Po prezretí mapky križovatky zdielam ten istý názor ako Miro - doplnenie odbočky doprava v smere Rajec-kruhový objazd. Zaujímali by ma rozmery kruhového objazdu. Kiež by sa už neopakovala ulica Vysokoškolákov...
Áno, videl som ju aj tam a mám aj dnešné noviny. Mne išlo aj o to, aby si diskutujúci prečítali textovú časť v novinách. V predchádzajúcom príspevku som napísal, že návrh križovatky pochádza od Teba. Dúfam, že som nič zlé nevyzradil.
Na vysvetlenie pre mimožilinských uvedenej schémy. Na terajšom mieste, kde je zakreslená štvorprúdovka, prechádza Rajecká cesta. Je to zároveň cesta do Rajca a Prievidze. Po nej premáva autobusová L22 do Bytčice. V ľavom hornom rohu je Hlinská ulica, ktorá prechádza teraz v pravo smerom na Solinky. Po tejto ulici je vedená trolejbusová trať s L4, L5/15, L7/17. Medzi terajšou cestou Hlinskou ul. a dolnou Rajeckou cestou bola neprehľadná križovatka. Križovatka bola na miernom svahu a jej zložitosť bola znásobená aj prechodom cez železnicu na Kamennú cestu. Cez tento priestor prechádzali aj autobusové linky L2, L26 a L28.
Pôvodne na tomto mieste nemala byť žiadna križovatka, ale na základe požiadavky Juraja, ktorý skromne v článku píše že na základe požiadavky DPMŽ, bolo toto mimoúrovňové križovanie zapracované do projektov privádzača. Treba tu pripomenúť ešte jednu vec, ktorú tu Juraj nenapíše, že túto križovatku osobne navrhol a projektanti ju len zapracovali do projektu. V tomto zložitom a stiesnenom proestore ani projektanti nič nové nevymysleli, len akceptovali predložený návrh.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Juraj