Vybudovať trolejbusovú linku na Rosinskú, VÚVT, aby sme odbremenili obratisko na Fatranskej by bol príliš veľký luxus. Ak by bolo naozaj preťažené, nie je lacnejšie vybudovať jednu odstavnú stopu navyše?
tiez si myslim, ze by bolo dobre, keby L21 zachadzala aj do Zavodia, ale aj keby tam nezachadzala, tak nic strasne by sa nestalo, (vsak tam ide vela liniek a k tym trolejbusovym to nie je daleko) .. . Ale vecsi problem je ten, ze L 21 nestoji na Zel. stanici.. Tento problem by sa dal vyriesit bud tak, ze by tam zachadzala, ale potom by sa vyskytol novy problem a to ten, ze by sa nemala kde otocit a casovo by to dost zdrziavalo, preto lepsie riesenie by bolo keby z Halkovej odbocila na Velku okruznu smerom na nam. L. Stura, potom by sla na zastavku Stefanikovo namestie, Zel. stanica, Kysucka atd az do Povazskeho Chlmca (lepsie riesenie a sucastne lacnejsie snad uz ani nemoze byt)
Miro Tvoje otázky sú v teoretickej rovine. Všetci vieme, že SAD Žilina nemá záujem na integrovanej doprave, čiže o nejakom jednotnom cestovnom napr. zo Žiliny do Bytčice môžeme len snívať. Železničná spoločnosť, a.s. Bratislava nemala záujem o prepravu cestujúcich na Rajeckej železnici a pred dvoma rokmi 17.2.2003 na nej osobnú dopravu zastavila. Nebyť mesta Žiliny a Rajca, tak doprava tu už nie je. Už po dvoch týždňoch začala rajecká Anča premávať za výraznej pomoci Slovenskej investičnej a realitnej spoločnosti, a. s. ktorá na prechodnú dobu vyrovnávala stratu vznikajúcu prevádzkovaním osobnej dopravy. Zakrátko v apríli sa stretli zástupcovia mesta Žiliny, mesta Rajca, DPMŽ spoločností SIRS a ZSSK, kde sa dohodli na vytvorení integrovaného dopravného systému. Žilinský regionálny integrovaný dopravný systém (ŽRIDS) bol v Žiline oficiálne spustený 7. novembra 2003 ako prvý na Slovensku. Podarila sa obnova prevádzky na rajeckej železnici, počet cestujúcich sa zvýšil o 20 %, zľavy na cestovnom sú až do výšky 40% a nedochádzalo k stratám. DPMŽ dodal na stanice a zastávky 16-tarifné automaty na predaj estovných lístkov. Tarifným a informačným systémom sú vybavené aj 4 motorové vozne radu 811 a 5 prípojných vozňov. V tomto roku bola otvorená aj nová zastávka Žilina-Solinky. Zjednodušene sa dá povedať že mesto Žilina, DPMŽ a SIRS doslova dokopali Železničnú spoločnosť do integrovaného systému, lebo tí nemali o prepravu cestujúcich záujem, akurát prišli na strihanie pásky. O nekonečných rokovaniach a naťahovačkách so železnicou, by vedel rozprávať Juraj (na stretnutí tiež o tom hovoril). Aj o zriadenie zastávky pod Solinkami mesto bojovalo takmer 20 rokov.
Na tvoju druhú otázku ako sa rozpočítava cestovné sa môžeme opýtať Juraja, ale môže to byť len vo všeobecnej rovine, lebo nevieme čo majú napísané v zmluve. Okrem iného sú tam náklady na prevádzku a údržbu automatov, ktoré denne obchádza až do Rajca zamestnanec DPMŽ. Môžem Ťa však ubezpečiť, že na cestovnom sa na železnici sa ešte nikto \"nenabalil\" a to sa týka aj rajeckej Anči. Integrovaný systém nemôže fungovať, že jeden chce a robí, druhého tam treba dokopať a tretí (SAD) nemá záujem. Na vytvorenie dobrej integrovanej dopravy si na Slovensku ešte počkáme.
Este k novej tr.trate na Pietnu.Uplne,ale uplne zbytocna investicia.Ved 31tam premava len 2krat za den.Potiahnime trolej radsej od Fatranskej na Rosinsku VUVT,co je taka ista vzdialenost ako od Kvacalovej na Pietnu.A 6-stka moze mat konecnu na Rosinskej,cim sa aj odbremeni otocka na Fatranskej.
podľa mňa treba L21 presmerovať inokade alebo urobiť okružnú trasu - niečo podobné ako je L16, aby mohla pozberať aj ľudí zo Závodia. Potreba je určite stanica a Hurbanova. Verím tomu, že spoje by sa prekvapivo vyťažili zvlášť vtedy, keď ide L7, ktorá sa tam síce dostane ale až po 30 minútach. Aproppo, bánovčania si už aj tak zvykli chodiť na zastávku ku fackárni alebo ku Váhostavu, lebo v nedeľu čakať niekedy aj 75 minút na autobus, ktorý ho aj tak dovezie niekam, odkiaľ pôjde 10 min pešo, je - ako uznáte - na nervy. A to, čo predstavuje L21 teraz sa MHD nazvať zďaleka nedá, lebo ako časť mesta je obsluhovaná menej ako niektoré iné dediny, ktoré sa nepýšia prívlastkom " časť mesta ". Som rád, že som obyvateľ Hájika, kde tieto problémy nemáme, ale občas to človeka rozzúri, keď je pred nami prázdna L21 a všetci sa trmácajú do trolejbusu. ... sorry za emócie.
nie nepomylil som sa,len som ukazal holu pravdu.Ked je transparent nefunkcny,okamzite by mala firma dodat nahradny a necakat mesiace na opravu,ved DPMZ je zakaznik.
Alebo prejsť na jednotnú tarifu na spoločných trasách, napr. aby moja obľúbená cesta zo žel. stanice Žilina do Bytčice predstavovala to isté pásmo za rovnakú cenu u SAD, DPMŽ aj Žel. spoločnosti.
Ozaj, kto teraz rozpočítava peniažky medzi DPMŽ a ZSSK precestované na cest. lístky ŽRIDS v MHD a na Anči? Kto sa na tom "nabaľuje"? A prečo sa to nepremietlo do cestovného?
Mňa by celkom zaujímal aj mechanizmus toho rozpočítavania.
Každý dopravca vo svojom chlieviku svoje - čiže je to ako keby som čipové karty rôznych dopravcov zlepil dokopy - dáta jednotlivých dopravcov sú úplne oddelené - aká teda integrácia?
Spomenul si ešte koordináciu cestovných poriadkov - jediný prípad, na ktorý si spomínam, bol spoj L2 k vlaku do Bytčice.
Stretol som sa s nazormi,ze 18m Trollino robi len madarsky Ganz.Nie,nerobi.Robi sa aj Solaris Trollino 18AC,ktorz sa rovnako ako 15 a 12,robi v Ostrave.Uz jazdia aj v plnej prevadzke v La Chaux-de-Fonds a vo Winterthure,obe su svajciarske mesta.Jeden kus si uz spravil aj DPO,ktory bude sluzit na predvadzanie a rovnako bude nasadzovany aj v prevadzke DPO.Len tolko,keby si dakto mzslel,ze Ostrava robi len 12AC a 15AC tak nie,robi aj 18AC.
Ono totiz ked Poliakov velmi drazdis, tak ti urobia aj nejaku graficku somarinku. Ale nedaju ti graficky editor. BUSE ho ma. Ty im to rozkreslis, potom pride typek z Polska, daco porobi s pocitacom a nahle sa da zobrazit napriklad vozickar, alebo deticky (na skolsky spoj) a podobne. Len ich vraj treba do vsetkeho kopat a nic ti neprezradia
Ale Banova je dlha.Napriklad,keby 21 nechodila az hore do Banovej,ostal by cely vysny koniec Banovej odrezany od sveta.Z prvych dvoh zastavok-Oslobodenia,Jedlova-ano,odtial je k fackarni kusok.Ale take zastavky ako Nam.Sv.J.Boscu alebo K cintorinu,odtial je veru na Zitnu daleko.Takze 21-tka nemoze zmenit trasu,lebo potom by Banova-ako mestska cast,bola bez MHD.
Mielce sa pomaly zrejme zacnu v spolahlivosti vyrovnavat tym izraelskym lamelovym transparentom SAVS,isto si ich pamatate na TAM-busoch,vacsinou poprekryvane uterakmi,handrami,kartonmi a podobnymi krasne vyzerajucimi tuningovymi doplnkami.Na 233 sa mi paci to male ciselko v rohu-4 ☺
Ale ved nevravim,ze sa vojde do 15m Solarisu viac ludi,jak do 18-metroveho.A do toho 25 tr proti ST 18,je to mozne,lebo Solaris Trollino je sirsi,ma menej bezvyznamnych stupienkov a myslim,ze je aj trocha dlhsi.O tych 30 sa mi tiez zda moc,ale ked tam das minimalny pocet sedaciek,tak tam tych 30 ludi mozno dakde narubes.
Skutočne doporučujem popýtať sa na skutočné integrované dopravné systémy, napríklad v tom oslavovanom Hannoveri, ktorý ako jeden z niekoľkých desiatok cestovných dokladov ponúka aj cestovný lístok na 5 zastávok, rovnako ako Žilina.
To, čo presadzujete v ZA, rozhodne NIE JE IDS ale úbohá paródia naň.
Teda, na nápise Zjazd do Depa som sa fakt kráľovsky pobavil. Čo takto Zjazd SNS:-P?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
marek