Reakcia na: Vladimír #504:
Prehľadný interval jednoznačne napomáha zatraktívneniu MHD, len treba nájsť taký interval (a jeho podiely a násobky), aby vyhovoval väčšine liniek. Potom sa totiž zachová aj určitá nadväznosť liniek v prestupných bodoch a tiež preložitelnosť dvoch alebo viacerých liniek na traťovom súbehu. Napr. v Ostrave to je 20 min. a funguje im to. Dogmaticky sa držať intervalu 60 min. nemusí viesť k úspechu.
Vladimír
Dňa 15.11.2001 bola otvorená trať k OC Dubeň a zavedená t-8: Carrefour - ŽST - Štúrovo nám. - Carrefour. Neviem sa zbaviť dojmu, že súčasne bola obmedzená doprava na Vlčince po ul. Vysokoškolákov. L6 bola obmedzená a cca z dvoch tretín jej spojov sa vydelila nová L16 Hájik - ŽST - Štúrovo nám. - Hájik. Ale v CP z roku 2001 už L16 je a L8 ešte nie, takže sa asi mýlim, a zriadenie L16 predchádzalo Carrefouru.
Od 15.11.2002 sa jazdí trolejbusmi na Hájik. Linky 6, 7 a 16 sa stali trolejbusovými. Trolejbusvá L6 jazdí už len po Fatranskú, na Rosinskej ju nahradila a-2. Posledné zmeny sa udiali 6.7.2004, tie už rekapitulovať nebudem.
Pozoruhodné ale je, ako pomerne výrazne sa žilinská MHD v posledných troch rokoch obmedzila. Ešte v roku 2001 boli intervaly nasledovné:
t-1: Kvačalova - Matice slovenskej: 12-16/24-48/20
a-2: Bytčica - Fatranská: cca 20/-/-
t-3: Solinky - Solinky: 8/20/20
t-4: Solinky - Fatranská: 8/12/20
t-5: Solinky - Fatranská: 15/15/15
a-6: Hájik - Rosinská: 30/60/60
a-7: Hájik - Solinky: 30/-/cca 60
a-16: Hájik - Hájik: 10-20/20-40/20-40
a-21: Bánová - Považský Chlmec: 15-20/30/30
a-22: Bytčica - Brodno: 10-20/30/30
a-24: Strážov - Trnové: 15/35/35-45
a-26: Kamenná - Rosinská: 20-30/60/-
a-27: Závodie - Zástranie: 10-30/30/30-60
a-28: Bánová - Veľký diel: 20/60/-
a-29: Žilinská Lehota - Budatín: 60/60/60
a-30: Vranie - ŽST: 60/60/60
a-31: Krematórium - Mojšova Lúčka: 20-30/cca 60/60-120