Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #4686:
Kľúčové slová: SONE, SONE R, sieťový cestovný lístok.
Vieš o čom hovorím?
Reakcia na: Juraj #4707:
a taktiez ma napadlo, ze ci by sa dalo spravit tak listok aby nad priestorom na oznacenie listka bolo napisane:
datum: spoj: linka: zastavka:
a pod nimi by bolo to cislo . A taktiez by bolo potom vhodnejsie netlacit tam to slovo ZILINA, ale namiesto toho, to ciselko rozclenit na 4 cisla a medzi nimi nechat medzeru.. . Popripade tie 4 slova uz vopred predtlacene na listku ak by sa nevosli do riadku tak by mohli byt napisane vertikalne..
Reakcia na: Juraj #4704:
Vdaka za obsirne vysvetlenie ? .
Reakcia na: zoZa #4705:
Hm... vlastne ano. Ale na toto som nikdy nemyslel a aj tu na fore som neustale upzornovany, aby som nebol voci cestujucim prehnane upodozrievavy na zneuzivanie. Ale toto ma este skutocne nepadlo...
Reakcia na: zoZa #4705:
ale na druhej strane mam pocit, ze listky sa menia kazdu chvilu, najme tie , co kupim v automate, takze asi by mi rok odlozeny listok bol na nic:-)
Reakcia na: Juraj #4702:
aha, takze z tychto cisel vyplyva, ze by sa uz oznaceny listok dal pouzit aj o rok, v rovkakom dni a rovnakou linkou z rovnakej zastavky ?
Reakcia na: Jakub #4703:
Samozrejme, ze dali. Ale iba bud jeden system alebo druhy, nie obidva naraz, aj zastavkovy aj casovy. A kedze Zilina ma zastavkovu tarifu, nezmestila sa tam casova. Rovnako ako v Blave ked maju casovu, nezmesti sa tam zastavkova. Iba SRG 3000 umoznuju obidve a tento palubny pocitac sa vtedy este nevyrabal a ani nebol este vyvinuty.
Reakcia na: Juraj #4702:
OK, dakujem za vysvetlenie, ja som uz v tej zaplave prispevkov stracal prehlad co sa tyka jednorazoveho a co predplatneho cestovneho ? .

Este jedna "rypava" otazka - v case, ked sa kupili tie "stare" palubaky, nedali sa obstarat nejake ine, co by to zvladli? Cisto pre zaujimavost.
Reakcia na: Jakub #4699:
Uz som to pred par dnami vysvetloval. Takze este raz. Stare palubne pocitace SRG 2000 umoznovali oznacit na papierovom listku a do cipu na karte iba urcity pocet udajov, konkretne 10 cisel. A teda zmestilo sa tam iba 2 miesta na cislo zastavky, 2 miesta na cislo linky, 3 miesta na cislo spoja a 3 miesta namiesto normalnych styroch na datum, takze tento sa vyznacuje 3 cislicami ako poradovy den v roku. Potom je tam este 6 miest pre nastavenie napevno, kde je dnez ZILINA. Az nove palubne pocitace SRG 3000 umoznuju aj tychto 6 pozicii menit a tu sa konecne da aj cas a tento cas sa vyuzije na urcenie doby na prestup. Neviem uz, ako to jasnejsie napisat.
Reakcia na: kubik #4683:
Druha varianta je Tr24 na podvozku Citybusu, co ma velku vyhodu z pohladu nahradnych dielov karoserie. Avsak dnesna cena okolo 350 000 Eur za kratky voz je este dost vysoka. Je fakt, ze Trolina su omnoho lacnejsie.
Reakcia na: kubik #4683:
Vsetko je mozne, ale o "osvedcenom" Troline by som nediskutoval. Niekolko kusov zmontovali v Gdyni /PL/ a niekolko v Ostrave. Zatial ide uplne o kusovku, kde sa o nejakej osvedcenosti neda este hovorit. Teraz vyrabaju v Ostrave vacsiu seriu pre Neapol a nejake miesto vo Svajciarku, potom sa uz po roku-dvoch bude dat o nejakej osvedcenosti diskutovat.
Reakcia na: Juraj #4698:
To je mi jasne, ale nerozumiem, preco by sa nemalo preberat to dobre. V pripade DPMZ som mal vzdy podvedomy pocit, ze je to nejaka nechut az odpor k takemuto rieseniu (dovod nepoznam) a snaha za kazdu cenu zaviest "ten nas" system...
Reakcia na: Jakub #4694:
Kazde mesto na svete ma SVOJ vlastny system a chvalabohu nikto nikomu neprikazuje, ze ak ma "casove" listky napr. Bratislava, MUSI to mat takto aj Zilina. Zilina ide svojou cestou, kde plati v principe Hannoverska tarifa a system fungovania palubnych pocitacov je zas vratane rozpracoveho on-line sledovania vozidiel prebraty zo svajciarskeho Luzernu. Rovnako nik nediktuje Norimbergu s okruhovou zonovou tarifou, ze ma urobit casovu alebo Kodani s mimoriadne rozdrobenou parcialne-zonovou tarifou, ze sa ma zase opicit po niekom inom. Respektujme sa navzajom a nevnucujme nasilu cudzie modely.
Reakcia na: Juraj #4695:
Tak toto uz plati v Tatrach, v elektrickach TEZ sa musia oznacovat nielen miestne "blokove" listky, ale aj listky elektronicky vydane z KVC, aj medzinarodne. Neoznacuju sa len klasicke "lepenky". Maju na to upravene oznacovace. Bud rad, ze do Rajca su s uzkymi strbinami, ale mozno vas ZSSK donuti doinstalovat aj tie druhe, ZSSK kompatibilne ☺ .
Reakcia na: Jakub #4691:
S vynimkou useku okolo skal medzi zastavkami Turie-Poluvsie je trasa plne pokryta signalom v celej sieti vratane zeleznice az do Rajca..
Reakcia na: tr3mp #4690:
Bohuzial, trend nespeje tymto smerom, naopak, uz sme mali 2 rokovania z iniciativy zeleznic, kde hladali moznost, ako cestovny velky papierovy listok poskladat tak, zby sa dal oznacit v oznacovaci v Rajeckej Anci. Chcu predist tomu, aby sa na v podstate 3 dni platny zeleznicny CL cestujuci nevozil este dalsie 2 dni na useku Zilina-Rajec. Zatial sme im to vyhovorili, lebo takyto pripad je skutocne extremny a moze nastat vlastne len teoreticky.
Reakcia na: Juraj #4693:
A nedalo by sa to urobit s papierovymi casovymi listkami (10 min., 30 min.)? Odpadla by buzeracia cestujucih, bolo by to spravodlivejsie, najma na kratsie trasy a k "zneuzivaniu" by nemohlo dojst (listok by mal len obmedzenu platnost).
Reakcia na: Jakub #4689:
V tomto pripade vobec nejde o princip spravodlivosti, ale o princip nezatazovat extremne neumerne cestujuceho. Tak ako je nutne aspon nahrubo rozlisit cenu medzi malym a velkym jogurtom, aj v doprave je aspon nahrubo rozlisene cestovne do 5 a nad 5 zastavok.

Je samozrejme, ze sa to da aj presne a uplne spravodlivo.

1/ Nastupom prednymi dverami a predajom listkov ako na SAD presne podla km alebo zastavok, ale uznas, ze toto nie je to prave orechove.

2/ Oznacenim cipovej karty nielen pri nastupe, ale aj vystupe z vozidla, kde elektronika presne odpocita pocet zastavok /system check-in-check-out/. Ale kedze uz jedno oznacovanie karty sa niekomu zda zbytocna buzeracia, k tomuto zatial nikto u nas nepristupil.

Takze ide o KOMPROMIS. A ako pri kazdom kompromise, vzdy ide o ciastocny ustupok jednej aj druhej strany. Zo strany DPMZ tu ide, ze nemame uplne presne zaplatenu prepravu podla zastavok alebo vzdialenosti, co strany cestujuceho zas o nutnost oznacovat kartu, ale podstatne jednoduchsiu iba 2 pasmovu tarifu.
Reakcia na: Jozef #4682:
Mam projekty tohto privadzaca u seba, na stretnuti iMHD budu k dispozicii.
Juraj, aky dosah ma ta digitalna radiosiet vo vozidlach? Da sa s tym v pohode komunikovat aj napr. v takej Z.Lehote alebo v Zastrani?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement