Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Juraj #4686:
Uvedené hľadanie súvislostí s cestovaním zadarmo na trase Žilina - Bratislava pri zakúpení lístka Rajec - Žilina je podľa môjho názoru značne nepresný. Správnejšie porovnanie by bola situácia, že cestujúci by si kúpil napr. mesačný lístok v hodnote 30 x bežný spiatočný lístok na trasu Bratislava - Žilina a potom by už železnice nezisťovali, či ide na uvedenej trase aj desať krát za deň. Tvoja železničná analógia zodpovedá situácii, že by si cestujúci v Žiline kúpil lístok jednorazový lístok na MHD do päť zastávok a za jeho cenu by cestoval po celej žilinskej sieti celý deň. A to tu, myslím, nikto nenavrhoval.
Reakcia na: Juraj #4686:
Lenze toto prave aplikuje DPMZ. Nastupim v Zavodi na zast. Pod Hradiskom, zaplatenu cestu mam do centra na Hurbanovu, co je 7 zastavok za 12 Sk. Ale az na konecnu v Zastrani sa uz mozem vozit neobmedzene zadarmo, aj ked je to dalsich 11 zastavok... Je to minimalne nepomer, ked 5 zastavok je za 10 Sk a trebars aj 18 je za 12 Sk. Naklady na vacsiu vzdialenost nie su priamo umerne vzdialenosti (iste fixne naklady), ide vsak o ten princip spravodlivosti a nedavat nieco zadarmo...
Reakcia na: marek #4668:
Ako to tu /podla mna spravne a z informacneho hladiska logicky/ niekto predverom napisal, zatial sa v DPMZ pouzivaju bocne tabule neelektronicke. Pri objednavani vozidiel sa samozrejme objednava kompletna sada tabul a potom sa ta bocna pouzije na ine vozidlo ako celna tabula.

Samozrejme, raz nastane chvila, ze uz budu vsetky vozidla vybavene celnymi aj zadnymi elektronickymi tabulami a potom bude treba rozhodnut, co dalej. Uz su vyvinute aj bocne obojstranne tabule, kde je mozne nielen z vonkajsej, ale aj z vnutornej strany zobrazit informacie presne rovnakym sposobom ako dnes na foliach na HPS doskach, ale maju este svoje muchy a du este drahe. Ale casom sa to urcite zlepsi a aj bocne tabule budu postupne v Ziline elektronicke.
Reakcia na: Miro #4672:
Zilina nie je vynimkou, vo VSETKYCH mestach bohuzial pocet cestujucich klesa. Jedina vynimka bola v roku 2004 Ostrava, kde sa im prvykrat po dlhych rokoch podarilo pokles zastavit a pri cca dvoch stovkach milionov cestujucich dokonca zaznamenali narast asi o 180 tisic. Kvapka v mori, ale je!
Reakcia na: Kami #4670:
Tieto detailne informacie nedam na net, ale budu podrobne na desatiny percenta k dispozicii ucastnikom na najblizsom stretnuti iMHD.

Zatial sa mimoradne vazne uvazuje, dokonca uz aj pripravuje zavedenie prestupnej tarify. Alternativy som popisal pred par dnami.

Na Vladimira som mal po dlhej dobe osobne stastie pred tyzdnom v stredu, bol cely den v Ziline. Aj tak sme nestihli uplne vsetko predebatovat, dokoncime to na spolocnom stretnuti iMHD.

S volnym cestovanim cez sedla sa zatial neuvazuje, ale pisal som, ze toto je na rozdiel od inych zadarmo-socialistickych napadov tema, o ktorej sa da debatovat, dokonca, ze sa takato varianta v buducnosti neda uplne vylucit.

Kludne by ju mohli aplikovat napriklad aj na zeleznici. Ked by chcel ist nejaky obcan Rajca vlakom do Bratislavy, kludne by si cez sedlo mohol kupit listok len z Rajca do Ziliny a potom do Bratislavy by mohol cestovat neobmedzene zadarmo... Lebo podla niektorych predsa ten vlak aj tak do tej Blavy ide poloprazdny a nejaka jazda navyse zeleznici nezvysuje naklady...
Reakcia na: Jozef #4680:
V Kortrijku bola vtedy /a bude urcite na jesen aj tohto roku/ specializovana svetova vystava autobusov.
Reakcia na: S499.1023 #4674:
Ako sa do hory vola, tak sa z nej ozyva. Na hrube vreco hruba zaplata. Pokial ma niekto neukojene primatorske ambicie, nech si zalozi nove forum o hrdinskych primatoroch. Ale nech neotravuje podlymi narazkami, ktore tu nemaju co hladat, toto forum o doprave.

Asi si este nikdy nevidel ziveho aj nehrdinskeho primatora a nikdy si sa s nijakym nerozpraval aspon 5 minut, ked tu vypisujes taketo hlusiny. Ja som sa uz s vynimkou trnavskeho mal moznost rozpravat s kazdym krajskym primatorom aj vyse hodiny a mozem ti povedat, ze maju starosti a informacie uplne ine, ako sa starat o nejake tabule, neobmedzene listky, hlasenie zastavok alebo o podobne prkotiny. Toto je az na vynimky plne v rukach dopravnych podnikov a primatori sa do toho vobec nemiesaju.
Nebolo by vhodné už kúpiť nízkopodlažné trolejbusy?Veď starým 15 Tr-kám už moc generálky nepomôžu,už sa pomaly rozpadávajú,pri takom nasadzovaní mali už za tých 11 rokov veru dosť.A NP trolejbus by už veru nebol zlou investíciou,aj keď drahou.Napríklad také osvedčené Trolino...
Na zilinskych mestskych strankach sa spomina stavba dialnicny privadzac Žilina-Strážov. Stavebné práce na takmer trojkilometrovom useku by sa mali podla predpokladov SSC zacat v marci buduceho roka, stavba by mala byt hotova v novembri 2007. Naklady na tuto stavbu dosiahnu priblizne 590 mil. Sk. Po uvedenej ceste nam teraz premava autobusova L29 do Zilinskej Lehoty a ciastocne aj L31 k Novemu cintorinu.
Reakcia na: 4444 #4650:
Prečo má voz 11 dve z troch tabúľ klasické - plastové tu na fóre ešte vysvetlené nebolo. Ale osobne súdim, že to budú nejaké technické problémy, a teda dočasný jav. Inak si totiž neviem vysvetliť fakt, že voz 12, odaný súčasne s 11-tkou má všetky tabule elektronické.

Neviem, čo pletieš akustické hlásenie zastávok. To už funguje dobrých pár liet. Hádam si nemyslíš, že DP má stále s jeho zabezpečovaním nejaké náklady. Tie boli jednorazové, zakúpenie hlásičov. Nič viac.

Re #4651 Pišta: Pri normálnom fungovaní by mali NP autobusy robiť hlavne linky vedúce cez centrum, žel. stanicu, nemocnicu a podobne? A na ktoré linky by teda mali byť nasadené? 24? 28?

Re #4673: Miro: Nič. Čo by malo byť? Fórum pravidelne čítam, len som až doposiaľ necítil potrebu sa vyjadriť. A k niektorým príspevkom v uplynulých dňoch sa ani naďalej vyjadrovať nechcem. Čakám na živé stretnutie dopravných fandov. Len dúfam, že sa tam niektorí nebudú chcieť biť.
Dnes som navstivil mesto Kortrijk, ak sa nemylim, tak tam bol aj Juraj na nejakej vystave. Naspat som v Bruseli zachytil o 17 hod. silnu dopravnu spicku a bol som rad, ze som sa dostal aspon za dvere metra, lebo niektori sa do vozna nedostali. Ludia radi vyuzivaju metro do zamestnania a zo zachytnych parkovisk na predmestiach sa potom autami presuvaju dalej do rodinnych domov. V metre mam niekedy dojem, ze som niekde v Kongu alebo Maroku. O kulturnu vlozku je vzdy postarane, lebo hudobnikov a recitatorov je dostatok ako v v parizskom metre. O zobrajucich sa nebudem ani zmienovat len dufam, ze v zilinskych trolejbusoch to nezazijem. Aj urcite etnikum, ktoremu doma hovorime neprisposobivi obcania, sa udomacnili, zobru a obtazuju cestujucich v podchodoch hlavne v centre mesta.
Dopravny system v Bruseli je mimoriadne dobre vyrieseny. Zeleznicna doprava medzi stanicami B-Nord a B-Zuid je vedena siestimi kolajami v zemi popod centrum, s moznostou vystupenie z vlakov priamo v centre. Zatial su postavene tri linky metra. Aj elektrickova doprava premava v centre mesta, ale aj na niektorych usekoch pod zemou, cim sa uvolnil cenny priestor na povrchu. Skutocne mozeme len zavidiet, ked si pomyslime v akom stave mame Bratislavu.
Reakcia na: Seten #4678:


Inac v Brne ma stoji 3 mesiace 530KC(student). Obmedzene je to len tym, ze nemozem cestovat na tento 3mesacnik do odlahlejsich casti mesta. Inak plati aj na nocne.
?
A 13KC stoji 45minutovy listok(prestupny).
Reakcia na: Jozef #3125:
Som studentom v Brne a mam ISIC vystavenu mojou skolou. V MHD Zilina mi ju nechcu uznat ako preukaz studenta. A kedze tu byvam velmi malo tak potvrdenie o studiu sa mi tam nechce nosit.
Inak v CZ to uznavaju bez toho ci studujem v ich meste alebo nie.

?
Článok v dnešnom večerníku o novej zastávke Solinky aj s Jurajovou fotkou: http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_31/zvstr1.pdf
Reakcia na: S499.1023 #4674:
neriesit
Miro: mal by byť na služobnej ceste
Reakcia na: Juraj #4666:
Prepáč, Juraj, ale od človeka Tvojej úrovne a inteligencie by som skutočne neočakával, že sa zníži k takejto podlej argumentácii. Jasné, všetci Žiline ubližujú, všetci ju len kritizujú a ona jedine vďaka svojmu hrdinskému primátorovi napriek všetkým nepriateľom kráča míľovými krokmi vpred.
Len tak mimochodom, mohol by si uviesť nejaké veľké mesto na západe, ktoré nemá časové predplatné lístky s neobmedzeným používaním? Alebo tie plynové autobusy, čo vidím na západe, to tiež odkukali z Ruska?
Ozaj, čo je s Vladimírom?
Juraj, mohol by si povedať, či počet cestujúcich v MHD Žilina v posledných rokoch stúpa, klesá, alebo stagnuje? Aký vplyv malo v tomto ohľade veľké zokruhovanie trolejbusov? Dá sa vyčísliť, akému percentu cestujúcich sa tým cestovanie skrátilo, koľkým naopak predĺžilo? Ďakujem.
ad Katalóg vozidiel:
228ka bola na GO 30.08.2002 v Ziline

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.