Ušetrí sa tým niekoľko metrov jazdy, neviem, či je to aj rýchlejšie. Podľa mňa je to ale zneužívanie toho, že MHD môže jazdiť po Kuzmányho, kde je inak zákaz vjazdu pre motorové vozidlá, a to z dôvodu bezpečnosti chodcov prechádzajúcich z centra na nové trhovisko. Preto by tade mali jazdiť len trolejbusy. L99 tade jazdiť nemusí.
To chápem, málo využívaná otočka, neoplatilo sa dať tam výhybku. Ja som len chcel upozorniť na to, že vtedy sa prehadzovali palice počas jazdy, pretože obe stopy sú príliš vzdialené, tak musel trolejbus prejsť niekoľko metrov zotrvačnosťou.
Mimochodom, niekde som čítal o trolejbusovej doprave v Afganistane, či niekde tam na východe (presne si nespomeniem), kde majú výhybky a križovatky v takom žalostnom stave, že sa nedajú prejsť bez vypadnutia palíc. Tam za drobný bakšiš miestni chlapci pred križovatkou sťahujú palice a za ňou zase nasadzujú.
Zrušená bude len horná časť (kde je to parkovisko), ten park dolu by mal zostať, či nie? Inak mohli by ju preložiť (na náklady investora) dole ako sa točí L180, nie? Však z času na čas by sa využívala.
Je to už od tak už od konca marca. Ja som si to všimol deň pred stretnutím na pôde DPMŽ.
Mimochodom minulý rok počas výstavby TT cez Veľký diel Juraj spomínal, že úsek cesty Vlčince - Veľký diel zostáva provizórny, lebo sa tam ešte bude niečo zakopávať. Keď tam však teraz položili nový asfaltový koberec, tak predpokladám, že provizórium zostáva na dlhšie.
Tiež som podobnú situáciu viackrát videl v BA, keď som tam ešte býval a pravidelne používal trolejbusovú dopravu do školy. Ale raz som bol svedkom ešte zaujímavejšieho postupu. Vtedy bol úplne uzavretý smer od Námestia 1. mája cez Hodžovo nám. na Štefánikovu a Palisády a trolejbusy jazdili do protismeru okolo hotela Fórum po protismernej stope. Lenže v mieste prekladania palíc sú stopy od seba vzdialené natoľko, že sa to nedalo urobiť pri zastavení trolejbusu a tak tam mal DPB chlapíka, ktorý prichádzajúcemu trolejbusu ešte počas jazdy stiahol palice, ten prešiel asi desať metrov zotrvačnosťou pod protismernú stopu a tam mu tento človek palice zase nasadil. Dobrá posilovačka ?
Tescobus na L99 premáva už niekoľko dní po zmenenej trase. Zo zastávky Štúrovo námestie nepokračuje ďalej po Veľkej okružnej, ale zatočí vpravo na Komenského, pokračuje okolo polície po Kuzmányho ul. a na Hurbanovej sa pripojí na pôvodnú trasu. Nevedno, či si upravil trasu linky vodič alebo DPMŽ.
V trolejbuse su tri pedaly, jeden plyn a dve brzdy. Myslim, ze sprava dolava idu takto:
1. jazda - "plyn", zrychlovac
2. elektrodynamicka brzda - brzdi motorom, plynule, motor pritom funguje ako dynamo, energia z ktoreho potom ide do odpornikov na streche, kde sa mari,
3. normalna celustova brzda.
Ked brzdis povedzme z rychlosti 50 km/h, pouzivas elektrodynamicku brzdu, ktora spomaluje, spomaluje (trolejbus pritom huci) az do rychlosti asi 1-2 km/h, potom sa musi pouzit klasicka brzda a dobrzdit do nuly. U novsich vyzbroji sa to da aj do nuly, ale take na Slovensku asi este nemame.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro
Mimochodom, niekde som čítal o trolejbusovej doprave v Afganistane, či niekde tam na východe (presne si nespomeniem), kde majú výhybky a križovatky v takom žalostnom stave, že sa nedajú prejsť bez vypadnutia palíc. Tam za drobný bakšiš miestni chlapci pred križovatkou sťahujú palice a za ňou zase nasadzujú.