Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #4040:
Ušetrí sa tým niekoľko metrov jazdy, neviem, či je to aj rýchlejšie. Podľa mňa je to ale zneužívanie toho, že MHD môže jazdiť po Kuzmányho, kde je inak zákaz vjazdu pre motorové vozidlá, a to z dôvodu bezpečnosti chodcov prechádzajúcich z centra na nové trhovisko. Preto by tade mali jazdiť len trolejbusy. L99 tade jazdiť nemusí.
Reakcia na: Valec #4042:
To chápem, málo využívaná otočka, neoplatilo sa dať tam výhybku. Ja som len chcel upozorniť na to, že vtedy sa prehadzovali palice počas jazdy, pretože obe stopy sú príliš vzdialené, tak musel trolejbus prejsť niekoľko metrov zotrvačnosťou.
Mimochodom, niekde som čítal o trolejbusovej doprave v Afganistane, či niekde tam na východe (presne si nespomeniem), kde majú výhybky a križovatky v takom žalostnom stave, že sa nedajú prejsť bez vypadnutia palíc. Tam za drobný bakšiš miestni chlapci pred križovatkou sťahujú palice a za ňou zase nasadzujú.
netusite niekto, ci uz Vladimir zacal aktualizovat kazlog vozidiel, lebo este stale su tam stare udaje???
Reakcia na: TeBeCe #4045:
chcel som povedat Jansku 🙂
Reakcia na: Valec #4044:
doprava z kollarovho namestia bude prelozena na Janskeho ulicu.
Reakcia na: TeBeCe #4043:
Zrušená bude len horná časť (kde je to parkovisko), ten park dolu by mal zostať, či nie? Inak mohli by ju preložiť (na náklady investora) dole ako sa točí L180, nie? Však z času na čas by sa využívala.
Reakcia na: Valec #4042:
no ved ani by velky zmysel nemala ked bude aj kollarovo namestie zrusene 🙂
Reakcia na: Papyr #4041:
A v BA otočka Kollárovo námestie (cez parkovisko). Inak táto otočka bude v priebehu najbližších dní zrušená.
Reakcia na: Miro #4038:
Takymto systemom, ze chlapik prehadzuje palice, sa v Presove pouziva otocka Trojica v pripade vyluky centra mesta 🙂
Reakcia na: Jozef #4036:
Je to už od tak už od konca marca. Ja som si to všimol deň pred stretnutím na pôde DPMŽ.

Mimochodom minulý rok počas výstavby TT cez Veľký diel Juraj spomínal, že úsek cesty Vlčince - Veľký diel zostáva provizórny, lebo sa tam ešte bude niečo zakopávať. Keď tam však teraz položili nový asfaltový koberec, tak predpokladám, že provizórium zostáva na dlhšie.
Reakcia na: Papyr #4035:
Tiež som podobnú situáciu viackrát videl v BA, keď som tam ešte býval a pravidelne používal trolejbusovú dopravu do školy. Ale raz som bol svedkom ešte zaujímavejšieho postupu. Vtedy bol úplne uzavretý smer od Námestia 1. mája cez Hodžovo nám. na Štefánikovu a Palisády a trolejbusy jazdili do protismeru okolo hotela Fórum po protismernej stope. Lenže v mieste prekladania palíc sú stopy od seba vzdialené natoľko, že sa to nedalo urobiť pri zastavení trolejbusu a tak tam mal DPB chlapíka, ktorý prichádzajúcemu trolejbusu ešte počas jazdy stiahol palice, ten prešiel asi desať metrov zotrvačnosťou pod protismernú stopu a tam mu tento človek palice zase nasadil. Dobrá posilovačka ?
Reakcia na: Jozef #4036:
Ano, vsimol som si to uz minuly pondelok. Mozno si tak chcu usetrit cakanie na jednom semafore...
Tescobus na L99 premáva už niekoľko dní po zmenenej trase. Zo zastávky Štúrovo námestie nepokračuje ďalej po Veľkej okružnej, ale zatočí vpravo na Komenského, pokračuje okolo polície po Kuzmányho ul. a na Hurbanovej sa pripojí na pôvodnú trasu. Nevedno, či si upravil trasu linky vodič alebo DPMŽ.
Reakcia na: 1018 #4023:
Prekladanie palic na protismernu stopu uz som parkrat (rozumej: dvakrat 🙂 ) zazil v PO 🙂 pri obchadzani havarii.
Reakcia na: Vlado #4033:
V trolejbuse su tri pedaly, jeden plyn a dve brzdy. Myslim, ze sprava dolava idu takto:
1. jazda - "plyn", zrychlovac
2. elektrodynamicka brzda - brzdi motorom, plynule, motor pritom funguje ako dynamo, energia z ktoreho potom ide do odpornikov na streche, kde sa mari,
3. normalna celustova brzda.

Ked brzdis povedzme z rychlosti 50 km/h, pouzivas elektrodynamicku brzdu, ktora spomaluje, spomaluje (trolejbus pritom huci) az do rychlosti asi 1-2 km/h, potom sa musi pouzit klasicka brzda a dobrzdit do nuly. U novsich vyzbroji sa to da aj do nuly, ale take na Slovensku asi este nemame.
Výhybkam som pochopil ale ešte by ma zaujímalo, na čo slúži v trolejbusoch krajný ľavý pedál
Reakcia na: 1018 #4023:
no tak toto bolo dobre ?
Reakcia na: Vlado #4029:
Klikni na #2365 .

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement