Reakcia na: mirbed #3729:
Tá legislatíva je chorá. Z akého dôvodu preboha trolejbusy patria pod drážny úrad spolu s vlakmi a električkami? Veď trolejbus je vlastne to isté čo autobus, len pohon má z troleja. Podľa mňa by pre trolejbusy mala platiť tá istá legislatíva ako pre autobusy a mali by mať normálne EČ (ŠPZ). A nebol by žiadny problém s duobusmi.
Juraj
1/Pocet vozidiel na linke
2/Dlzka trate v km, pod ktorou bude jazdit duobus /alebo ktoru by bolo treba dobudovat, aby tam mohol jazdit trolejbus/.
Vztah je nelinearny, ale velmi zjednodusene: Ak na linke, kde teraz jazdi autobus, treba pre plnu trolejbusovu linku dorobit 4 km troleji a jazdia tam na linke teraz 3 autobusy, 3 je menej ako 4, tak sa tam oplatia duobusy.
Naopak, ak na linke jazdia 4 autobusy /buduce duobusy/ a treba dostavat pre plnu "trolejbusaciu" 3 km troleji, 3 je menej ako 4, teda sa oplati trat dotrolejovat.
Prepocet je pre realnu prevadzku, samozrejme neplati pre experimenty "my to mame prvi, tak je to urcite dobre"...
Treba si uvedomit, ze sa nehra o fazulky... klbovy duobus /napr.25Tr vychaza na 18 milionov Sk /!!!!!!!/, za co sa daju kupit 4 solo autobusy rady 900 alebo postavit 4 slusne rodinne domy...