Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: mirbed #3729:
Tá legislatíva je chorá. Z akého dôvodu preboha trolejbusy patria pod drážny úrad spolu s vlakmi a električkami? Veď trolejbus je vlastne to isté čo autobus, len pohon má z troleja. Podľa mňa by pre trolejbusy mala platiť tá istá legislatíva ako pre autobusy a mali by mať normálne EČ (ŠPZ). A nebol by žiadny problém s duobusmi.
Reakcia na: pavhob #3716:
Ono to není tak jednoduché, i kdybys takové vozidlo měl. Krom ekonomiky (viz #3719 Juraj) je to taky "trochu" o legislativě. Nevím, jak na Slovensku, ale český Drážní úřad se poslední dobu vyjadřuje celkem jednoznačně: Něco takového, jako linka jezdící v Hradci Králové částečně pod dráty a částečně mimo, už nikdy nepovolí. Na tom se např. zatím zastavilo ve Zlíně plánované prodloužení linky 1/11 mimo dráty k Tescomě předpokládané v souvislosti s nákupem vozů 24Tr.
Juraj:Nie že by som sa chcel hádať alebo nedajbože si fandiť,ale pravdu mám ja?.Silnejšie prevedenie POMOCNÉHO pohonu má výkon spaľovacieho motora 130 kW,výkon na elektrickom výstupe kogeneračného sústrojenstva 100 kW.To rozhodne nepokladám za výkon na plnohodnotnú nezávislú prevádzku.A okrem toho to nemá žiadnu súvislosť s porovnávaním nízkopodlažného DUObusu,ak si praješ,a vysokopodlažného autobusu.A na záver:Autobusy Karosa radu 7xx a radu Šx11 naozaj nemajú spolu veľa spoločného.Jeden má tlačnú koncepciu,druhý ťažnú.Oproti tomu Ik2xx sú rámové vozidlá,aj keď nemajú žiadny nákladný pendant.
Od 2.mája sa operátor EuroTel premenuje na T-Mobile. Dúfajme, že sa objavia aj na vozidlách nejaké pekné celoplošné reklamy nového operátora.
Reakcia na: Vševedko samofandivý #3725:
Nema cenu sa hadat, staci si pozriet web alebo prospekty.

Tr24 sa vyraba na rame Agora CityBus a ma 3 varianty:
a/ Trolejbus - ma IBA trakcny asynchronny motor. Vyraba sa este v dvoch podvariantach podla poctu kotiev, co ma konecny vplyv naotacky motora a mechanicke prevody.
b/ Trolejbus s pomocnym pohonom /=duobus, hybridny trolejbus/, ktory je bateriovy. Taky bol predvedeny v Plzni.
c/ Trolejbus s pomocnym pohonom /=duobus, hybridny trolejbus/. Existuje v dvoch podvariantach. Jedna je s malym pomocnym motorom cca 50 kW, ktora sluzi iba na prepravu prazdneho vozidla z nezatrolejovanych garazi ku sieti, kde jazdi ako trakcne vozidlo. Druha podvarianta je s "plnovykonnym" 100-130 kW motorom aj na prevaddzku s ludmi, predvedeny v septembri v Bratislave..

Tr25 je to iste ale klbove.

Tak kto ma z nas pravdu?
Juraj:Porovnávať nízkopodlažný kĺbový trolejbus s pomocným pohonom (25Tr NIE JE DUOBUS!!) s vysokopodlažným autobusom naozaj nie je fér.
Reakcia na: TeBeCe #3723:
Snad aj za 10 rokov budu este v byv.ZSSR stovky 280-tok. Autobusy SM11 su sice raritou, ale nie velkou, lebo boli len predvojom rovnakej konstrukcnej rady a koncepcie ako 700 apod. Ale RTO bol posledny typ s klasickou ramovou konstrukciou. V podstate to bol, ci sa to niekomu paci alebo nie, posledny "nakladak" na vozenie ludi, akurat mal na klasickom rame namiesto valnika karoseriu...
Reakcia na: Juraj #3722:
to ano, ale uz onedlho budu patrit minulosti a ked sa vsetky zosrotuju, potom si niekto spomenie, ze by bolo dobre nejaky zachovat aj pre dalsie generacie....napr. taka SM11....existuje niekde na Slovensku nejaka okrem tej, ktora je v DPB?
Reakcia na: TeBeCe #3720:
Ozaj, nezartuj... Ja som pisal o muzealnej historii a Ikarus280 je predsa na Slovensku v niektorych mestach este realna pritomnost!
Reakcia na: TeBeCe #3720:
Menej je nieksy viac... Netreba mat velke oci... Kto vysoko skace, hlboko spadne...
Reakcia na: Juraj #3718:
zachovali ste si v Ziline aj SM11, Ikarus 280...?
Reakcia na: pavhob #3716:
To vobec nie je taka jednoducha zalezitost. Robime s diplomantkou Zil.univerzity na to diplomovu pracu, ktora este nie je hotova a ma uz 73 stran... Uplne VELMI ZEDNODUSENE sme sa zatial dopocitali do vztahu, ze z dvoch ukazovatelov "mensi berie". Tie dva ukazovatele su:
1/Pocet vozidiel na linke
2/Dlzka trate v km, pod ktorou bude jazdit duobus /alebo ktoru by bolo treba dobudovat, aby tam mohol jazdit trolejbus/.

Vztah je nelinearny, ale velmi zjednodusene: Ak na linke, kde teraz jazdi autobus, treba pre plnu trolejbusovu linku dorobit 4 km troleji a jazdia tam na linke teraz 3 autobusy, 3 je menej ako 4, tak sa tam oplatia duobusy.
Naopak, ak na linke jazdia 4 autobusy /buduce duobusy/ a treba dostavat pre plnu "trolejbusaciu" 3 km troleji, 3 je menej ako 4, teda sa oplati trat dotrolejovat.

Prepocet je pre realnu prevadzku, samozrejme neplati pre experimenty "my to mame prvi, tak je to urcite dobre"...

Treba si uvedomit, ze sa nehra o fazulky... klbovy duobus /napr.25Tr vychaza na 18 milionov Sk /!!!!!!!/, za co sa daju kupit 4 solo autobusy rady 900 alebo postavit 4 slusne rodinne domy...
Reakcia na: Juraj #3717:
Nielen pritomnostou je clovek zivy... Narod, ktory si nevazi svoju minulost, nezasluzi si ani dostojnu pritomnost. Technicka /a zvlast dopravacka/ historia ma tiez svoje miesto a v "stastny datum 13-teho ju naplnila aj Zilina, ked sa posledny z existujucich muzealno-historickych /pojazdnych!!!/ autobusov na Slovednsku dostal do nasho mesta. /aktualne foto na MD/
Reakcia na: Miro #3714:
Potvrdena v prispevku 3653.
Prodloužení trolejbusu k "Cintoríinu" nemusí vyžadovat stavbu trolejbusové tratě. Stačí zakoupit vozidlo s bateriovým pohonem nebo přídavným spalovacím motorem. Jízda mimo trolej je o něco pomalejší, ale na krátkou vzdálenost při minimálním počtu spojů plně postačuje. Cena vozu se asi bude rovnat stavbě tratě ale navíc budete mít nový nízkopodlažní trolejbus.
Funguje to tak v Hradci Králové - jediný vůz s přídavným motorem na lince 1 jezdí 2 zastávky za Nový Hradec Králové bez trolejového vedení (interval v prodlouženém úseku cca 60 minut). V Plzni při povodních před dvěmi lety jezdily trolejbusy na spalovací motor kvůli zapavení měníren trvale několik dní.
Přídavným spalovacím motorem lze nahradit také nákupy nových autobusů, které Žilina potřebuje pouze jako záložní pro případ výluk trolejového vedení. Trolejbusy s dvojím pohonem lze operativně přesouvat tam, kde jsou kvůli výlukám potřeba.
čaute, nevie náhodou niekto z Vás, či a ako sa používa GPS v MHD?
Reakcia na: Vlado #3713:
Kĺbová Karosa #110 je celá žltá, predtým mala ešte klasický červeno-biely náter. Zatiaľ bola videná len v depe, viď príspevok #3639 a fotku http://mestskadoprava.sk/diskusia/files/_110_516.jpg . Že by mohla jazdiť ako školský bus, je zatiaľ nepotvrdená hypotéza ?
Reakcia na: Miro #3710:
Tak v tom prípade sa ospravedlňujem, pretože ja som mal namysli tebou zmieňovanú krátku Karosu od SAD.
Jozef: "Kam do mesta" je vo viacerých mestách, to nie je vaša rarita... ?
Takmer potichu bola odstránená celovozidlová reklama na týždenník LIVE na trolejbuse Škoda 14Tr #218. Táto reklama skončila aj v iných mestách. Ako už spomínal Valec, vozidlo premáva v mestskom nátere. Táto reklama bola nezvyčajne dlho na trolejbuse. Cestujúci si zo začiatku nevedeli zvyknúť na túto reklamu, postupne sa stala samozrejmosťou na L5/15. Nedávno sme ju ešte videli počas víkendu aj na L3, kde zvyčajne premávajú len kĺbové trolejbusy. Dúfajme, že sa objaví opäť niečo zaujímavé na vozidlách. V Žiline sú na kĺbových trolejbusoch miestne celoplošné reklamy spoločností SSIM a obchodu BENO. Reklamu na týždenník "Kam do mesta" neviem posúdiť, či nie je aj v iných mestách. Ak bude možnosť vkladať fotografie, tak ich radi uverejníme.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.