Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Jozef: Fotografiu autobusA??? A o 58-čke sa už písalo...
Autobus Karosa B732 #58 sa vrátil z generálnej opravy vo firme Rošero. Dostal nové predné a zadné čelo. Fotografiu autobusa po generálke si môžete pozrieť na nasledovnej stránke.
http://mestskadoprava.sk/diskusia/viewtopic.php?t=34
Reakcia na: Valec #3145:

Bližšie o lyžiarskom stredisku je možné prečítať si na stránke http://www.velkaraca.sk/
Doporučujem prečítať si celú stránku, a potom si spravíte úsudok ako sa dá spropagovať významné lyžiarske stredisko. Keď sme pri doprave, tak si rozklinite skibus a následne "vyberte mesto". Tu vidíte odkiaľ dokážu zvážať lyžiarov do strediska. Aj spolupráca medzi DPMŽ a spoločnosťou Snow Paradise Veľká Rača - Oščadnica môže byť zaujímavá. Vedeli sme, že sú tam autobusy DPMŽ, ale v takom vysokom počte a ich vybavení som nepredpokladal. Teda služby na úrovni. http://www.holidayinfo.sk/kateg_det.php?lang=4&rg=16&loc=4&lpart=1
Ej bisťu, ale ste sa včera rozpísali. Tak pridám niečo aj ja.
Dnes som si spravil krátky výlet do Oščadnice. Pod pojmom krátky si predstavte asi 2 hodinový pobyt v tejto obci.
Po tom, čo som blbo vystúpil, som prešiel asi 30 minút peši, aby som sa dostal do stredu obce, na námestie. Tam som chvíľu pobudol a keď som to už chcel vzdať prirútila sa 46tka, vypustila lyžiarov, otočila sa a šup nazad niekam do kopcov. Tam sa mi samozrejme nechcelo, tak som sa len tak prechádzal po okolí námestia. Za zvyšnú hodinu a pol som sa stretol s autobusmi DPMŽ ev. čísel 46, 62, 63, 76, 80, 90 a MANom. Samozrejme nejaké fotky sú. A teraz sa podržte, všetky vymenované vozidlá (okrem 90tky) mali vpredu namontovaný LED-displej. Dokonca aj MAN nemal BUSEčka.? Nezistil som výrobcu, ale podľa písma na ňom a toho ako vyzerá na fotke je to EmTest. Ak je to tak, som strašne zvedavý, či sa s nimi vrátia do Žiliny. Tak a teraz diskutujte.
Reakcia na: Papyr #3143:
JCDeko ? sa stara iba o zasklievanie svojich pristreskov. Odvoz smeti, odpratavanie snehu, zasklievanie svojich pristreskov ma na starosti DPB.
Reakcia na: TeBeCe #3142:
Zaujimave, ja som zil v presvedceni, ze v Bratislave sa o zastavky stara sukromna firma, JCDecaux, ako v Prahe... Ale mozno odpratavanie snehu nepatri medzi jej kompetencie.
Reakcia na: Miro #3141:
v BA sa o zastavky stara DPB...ma niekolko vyradenych vrakos s ktorymi chodi zimna hotovost odpratavat sneh ?
Reakcia na: Vladimír #3140:
V BA som zase videl pracovný autobus DPB s niekoľkými maníkmi s lopatami, zastavili pri zastávke, odpratali sneh a išli ďalej. Že by to robili nad rámec svojich povinností?
Reakcia na: Miro #3094:
Podľa mňa DPMŽ za údržbu priestoru zastávok nezodpovedá. Neviem ako je to v ZA, ale napr. v PO sú zastávkové prístrešky a pod. vo vlastníctve a správe mesta, v KE zase patria pod MČ.

Re #3107 Jozef: Všade majú niečo. Ja som si tiež v Nitre musel zvykať na koncovky ako "na Zobori", "v autobusi", "pri Metri" a pod. ?

Re #3121 Miro: Samozrejme. Veď tak to máš aj v BB. Busy evideujú (už len) podľa ŠPZ, no trolejbusy musia mať evidenčné číslo.
Reakcia na: Miro #3138:
Pardon, chcel som povedať "evidenčného" cestovného pre invalidov.
Ešte jedna vec ma napadá. Niekto tu vyslovil názor, že zavedenie "evidenčného" cestovného pre dôchodcov môže byť z dôvodu presnej evidencie kvôli dotáciám do MHD. Dnes som si všimol, že papierový cestový lístok za 12 Sk platí pre dospelú osobu alebo pre psa. Znamená to teda, že cesta psa je rovnako dotovaná, ako cesta dospelého človeka? Rovnako je to u detského / dôchodcovského / batožinového lístka. Keďže je univerzálny, nedá sa evidovať, či bol použitý pre dieťa, batožinu alebo dôchodcu. Preto musí byť dotácia na všetky tieto prepravy rovnaká.
Reakcia na: Jozef #3132:
Také málo využívané zastávky sú aj inde. Možno by stálo za to uvažovať aj o systéme dopytového otvárania dverí, ako majú napr. v BA (aj keď myslím že len v električkách a niektorých trolejbusoch). Najmä v zime by sa tak menej zbytočne vetralo a stlačením tlačidla pred zastávkou by súčasne cestujúci dal znamenie vodičovi. I keď má to háčik, znamenie na zastavenie treba dávať s predstihom a tlačidlo na otváranie dverí stačí stlačiť aj keď už vozidlo stojí. Chcelo by to trochu domyslieť.
Reakcia na: Jozef #3132:
Teraz uz nezastavuju, ak nie je zaujem o nastup/vystup, ale pamatam si, ze ked sa zaviedli palubaky, tak niektori vodici zastavovali na kazdej zastavke a len otvorili dvere a hned ich zavreli. Tomu som nerozumel, posobilo to na mna, ako by islo len o to, aby system zaregistroval, ze sa na tej zastavke zastavilo a otvorili sa dvere.
Reakcia na: Jozef #3130:
Mala by sa správať ako MHD... to chápem aj tak, že si kúpim normálny lístok na MHD za 12 Sk a podľa toho, čo mi pôjde skôr, nasadnem v Bytčici buď na vláčik alebo na autobus a označím si tam ten lístok... a nie že si musím na integrovaný vlak kupovať iný lístok ako na integrovanú MHD, aj keď za rovnakú cenu...
Reakcia na: zoZa #3131:

Ide pravdepodobne ako školský spoj a zachádza tam z bezpečnostných dôvodov.
Reakcia na: Jozef #3130:
Islo tam myslim o (ne)bezpecnost trate v jej terajsej polohe, co by malo byt vyriesene postavenim novej stvorprudovej cesty do LL a pri tejto prilezitosti zrejme zaniknu sucasne urovnove krizovania trate s cestou. A to by mohlo byt dostatocnym impulzom na plnohodnotnejsie zaclenenie trate do systemu verejnej dopravy v meste.
Inak ani neviem ako casto sa teraz vyuziva ta dlhocizna vlecka z Bytcice prakticky az do arealu Stavomontazi, niekedy pred rokom som videl posunovat cez Kamennu ul. a v areali Slovpapu som videl niekedy zopar vagonov, ale inak nic.
Reakcia na: Miro #3129:

Chodievam týmito spojmi a mnohí vodíči sa pozrú do zrkadla, a keď sa nikto nepostaví ku dverám, tak pokračujú ďalej bez zastavenia. Situácia sa vyrieši, ako som už písal, ale až po vybudovaní privádzača (2010 ???).
Reakcia na: Miro #3129:
..ale zase na druhej strane, vodici, ked vidia, ze na danej zastavke nikto nestoji, a takisto nikto nestoji pri dverach tak ani nezastavia,..samozrejme nie vzdy, ale vecsinou.. . Inac strasne zaujimava zachadzka je na linke c.31, ta ktora ide zo zel. stanice 14:00 a 15:02,..tak ta zachadza k zakladnej skole na zavazi...., skutocne velmi zaujimava zachadzka, taka pekla slucka ☺ , doporucujem sa tym spojom odviezt .
Reakcia na: Jakub #3124:

O tomto viem, chceli to zapracovať do územného plánu, ale nebolo dostatok peňazí. U nás väčšinou železnica prekáža v meste napr. v Martine, Prešove. To by bolo však na širšiu diskusiu. Zoberme si teraz realitu. Rajecká železnica je súčasťou nášho mesta, prechádza jeho intravilánom a už nepôsobí rušivo. V rámci inegrovanej dopravy by sa mala naplno využívať, vo vnútri mesta by sa mala správať ako vozidlo MHD, dopniť ešte jednu zastávku na znamenie pri Váhostave a podobne. Toto môžeme ešte rozdiskutovať. Myslím si, že tento pekný vláčik má budúcnosť. Napísal som o ňom teraz článok a na budúci týždeň by mal vyjsť vo Večerníku (zatiaľ dúfam).
Reakcia na: zoZa #3128:
To rušenie zastávok som myslel skôr ako nadsádzku ? Je fakt, že ja tade jazdím skôr mimo špičky. Ale mohli by ich dať aspoň na znamenie, aby vodič nemusel vždy zastavovať. Mimochodom, v autobusoch sú ešte bežne tlačidlá s červenou šípkou a nápisom "Pred vystupovaním zvoniť" a ak si to dobre pamätám, kedysi bolo zaužívané, že pred každou zastávkou sa takto dávalo znamenie vodičovi, že niekto chce vystupovať.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.