Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zoZa #2486:
Síce som to už raz vysvetlil, ale čo už, zopakujem to: --> Ak mi dodáš zoznam všetkých Karos B 731 a 732 od roku 1982 doposiaľ, zavedenie tohto typu do katalógu je otázka dní 🙂
tek katalog vozidiel je este aj tak stale nekompletny, pretoze okrem toho, ze tam chybaju tie vozidla Tatra, (asi preto, ze o nich nikto nic nevie tam chybaju aj karosy B 731 a B 732)
Reakcia na: Miro #2483:
Priblizovacie obvody sa navzajom v tomto pripade neprekryvaju, ale zato bezprostredne susedia. Deliaci bod je presne za zastavkou MHD "Rajecka mliekarne" v smere do Bytcice. Je tam aj taky maly prechod cez zeleznicnu trat pre chodcov so zabradlim. Hned pri nom su vedla kolaje 3 male skrinky. To je ten bod od ktoreho zacina priblizovaci obvod pre zeleznicne priecestie Vahostav v smere do Ziliny (na nom bude aj zastavka) a zaroven je to aj bod v ktorom zacina priblizovaci obvoj v opacnom smere pre zeleznicne priecestie vedla autobazaru. Nerozpisujem sa moc? ?
Pekné fotky zo SF sú v dnešnom update. Konečne som pochopil, ako funguje ten nosič na bicykle. To by sa hodilo aj tu v Žiline, dokonca by som to dal nielen na trolejbusy, ale aj na autobusy. Bolo by fajn môcť sa odviezť s bicyklom napríklad do Zástrania a nemusieť tam šliapať. A z autobusu rovno do lesa... ? Aj SAD by si mohla zobrať príklad. ?
Tiež sa mi páčia tie sklápacie sedadlá, kde sa dá urobiť miesto pre vozíčkara a zdvíhacia plošina pri vodičovi.
Reakcia na: Fred #2482:
Neviem, ako bude presne presmerovaná doprava pri výstavbe južného privádzača, ale spomínam si, že som čítal v ŽV, že by obchádzka mala ísť po Kamennej a kvôli tomu bol položený nový asfalt na časti Kamennej (okolo areálu Slovpapu). Potom po Škultétyho a Závodskej na Rondel. Na Kamennú sa dá prejsť od Bytčice nielen cez priecestie pri Váhostave (tam je mimochodom v súčasnosti zákaz odbočenia v smere od Bytčice), ale aj hneď na konci Bytčice za pumpou doľava cez priecestie bez závor a po Bytčickej. Predpokladám, že obchádzka pôjde tadeto, lebo stavba privádzača zasiahne Rajeckú v celej dĺžke od Bytčice až po Rondel.
Ešte by ma zaujímalo, či zastávka Solinky nie je aj v približovacom obvode priecestia pri Bytčici, zase v smere do Rajca.
V každom prípade, južný privádzač nám treba ako soľ, tak snáď znesieme aj nejaké tie zápchy, kým ho postavia.
zoZa: Bezpecnost chodcov sa dala riesit aj inac, len to trebalo primacknut investora. V dobe ked sa rozhodovalo o vystavbe obchodneho raja na ul. vysokoskolakov, bol trh hladny, co sposobovalo velku chut investovat. Niaky ten nadchod, (alebo podobne mimourovnove prechody) by nebol az taky skrt cez tucny rozpocet investora. Ano umela trava je, lenze nie kazdy je fanda do futbalu... Inac proti primeranemu poctu kvalitnych kr. objazdov v meste nemam nic.

Jozef: Je jasne ze zeleznicne priecestie v km 4,022 bude zrusene, ja len tak, ze kym sa to udeje pretecie vela vody a pri vystavbe bude cez toto zeleznicne priecestie (to neviem isto) presmerovana vsetka doprava smer Rajec. Som sam zvedavy, aka plynula bude pocas nej bezna dopravna situacia.
Carrefour, Kaufland a spol. mali dostať od mesta podmienky : vybudovať mimoúrovňové križovania chodníkov s komunikáciami (podchody, nadchody), kapacitné (najlepšie mimoúrovňové) križovatky ku parkoviskám. Ale keď si dá investor 2 roky (!) po sprevádzkovaní obchodného centra urobiť dopravný prieskum, lebo sa mu nezdajú každodenné zápchy, škoda komentovať. V normálnych krajinách v normálnych mestách musí investor splniť až neuveriteľné podmienky, aby mohol postaviť svoj supermarket. Napr. pri výstavbe hypermarketu na Južnom meste v Prahe musel nemenovaný reťazec vybudovať za 150 mil. Kč športové centrum vrátene krytej plavárne ! V Žiline chodili predstavitelia mesta prosiť, aby im postavili namiesto ihrísk pomaly v strede mesta supermarkety...
Včera skončila platnosť kontaktných mestských čipových kariet a od dnešného dňa 1.1.2005 sa požívajú len bezkontaktné čipové karty. Informácie pre cestujúcich boli vo vozidlách už od júla 2004 a koncom roka boli aj v inom farebnom vyhotovení, aby ich cestujúci neprehliadli.
Reakcia na: Vladimír #2406:
technicka pricina odstranena ?
Reakcia na: Fred #2469:

Čo sa týka toho čakania na priecestí, ja si myslím že aj Žilina čakala na túto zastávku asi 20 rokov (odkedy začali stavať Solinky) a aby zbytočne Anča nezastavovala, mohla by to byť zástavka "na znamenie". V budúcnosti po vybudovaní južného privádzača na diaľnicu do Lietavskej Lúčky bude toto priecestie zrušené, a tým problém s čakaním vyriešený.
Reakcia na: Jozef #2475:
sorry, na ten Lidl som uplne zabudol , tak teda potrebujeme vsetky tri kruhaky ☺
Reakcia na: TeBeCe #2474:

Mali by tam byť dve Karosy, ale ešte nedávno som videl v Žiline premávať aj MAN. Asi niet ešte snehu v Oščadnici, a preto niet koho voziť.
Reakcia na: zoZa #2471:

"treti kruhak je tam taky asi najzbytocnejsi". Nuž ale cez ten tretí kruháčik odbočujú nielen autá záchranného systému, Žiliknských komunikácií, ale hlavne všetci návštevníci LIDL-a a tých je neúrekom. Neviem si predstaviť ako by odbočovali bezpečne na štvorprúdovke. Riešenie bolo jednoduché:
a, vyhodiť LIDL z tohto priestoru von, čiže nedovoliť im tam stavať
b, prístupová komunikácia do tohto priestoru mohla byť aj z Ul. Obvodovej, viedla by paralelne z Ul. Vysokoškolákov (odbočka z 2. kruháča na Vlčince).
Vie niekto, ktore (ak nejake) zilinske Karosy, okrem toho MANu, jazdia ako SKI Busy v Oscadnici?
Ako vodič môžem zodpovedne vyhlásiť, že kruhový objazd je veľmi dobrá vec, ale musí mať dostatočný polomer. Pokiaľ je veľmi malý, tak v podstate môže križovatkou naraz prechádzať len jediné auto, lebo nie je dostatočne zrejmé, na ktorý výjazd smeruje. A druhá vec je, že slovenskí vodiči nevedia používať smerovú signalizáciu inštalovanú na vozidle ani na priamej ceste, nieto ešte v križovatke.
Reakcia na: Miro #2467:

Počas roka, ak nezabudnem, budem v Historickom kalendári uverejňovať niektoré historické udalosti. Aspoň budú námety do diskusie.
Čo sa týka ako vyzerala MHD v Žiline k tomuto obdobiu, tak v roku 1960 bolo 10 liniek MHD, 36 vozidiel a 90,1 km liniek. Ako a kade premávali neviem presne, a preto sa nebudem vyjadrovať. Bolo by dobré, keby DPMŽ spracoval a vydal knižne Dejiny DPMŽ. Napr. v istých materiáloch sa spomína založenie DPMŽ 1.1.1949 a DP na svojich stránkach uvádza založenie od 1.5.1949.
Reakcia na: zoZa #2470:
..preto je dobre, ze ten kruhak pri tom kauflande vybudovali, ostatne ani nemuseli.., a taktiez je dobre, ze tam zuzili tu cestu..., takze staci spravit 3 kroky, a hned som za jednym prudom , potom dalsie 3 a som za druhym ...., je to 1000 krat bezpecnejsie riesenie ake je tam teraz......., ten druhy kruhak pri Carrefoure ma zase vyhodu v tom, ze vozisla mhd sa daleko rychlejsie dostanu cez krizovatku, ako predtym ....., sice tam stacilo dat semafory, ale to zase by za nimi boli dost dlhe kolony, lebo uz zo vsetkych smerov ide velmi vela aut.... . A ten treti kruhak je tam taky asi najzbytocnejsi, lebo ten je tam myslim ze len pre nejake vozidla zachrannej sluzby , alebo take nieco...
Reakcia na: Fred #2469:
...je pravda, ze tie tri kruhaky su tam zbytocne na tej ulici Vysokoskolakov, ale taktiez viem, je minimalne jeden tam bolo nutne urobit...., ked uz pre nic ine, tak pre znizenie poctu dopravnych nehod, respektive tragickym stretom vodizdiel s chodcami..., dobre viem, ze vodici automobilov su sebecke svine, casto nezastavia pred prechodom pre chodcov ani bohovi..., preto ten kruhak ich jednoducho donuti spomalit, co vyhovuje predovsetkym chodcom..., ked si predstavim ako to vyzeralo predtym, tak sa mi ani nechce verit..., ked tam bola po celej dlzke ta stvorprudova komunikacia, to bolo costi strasne, clovek sa mal minimalnu sancu dostat na druhu stranu zivy..., pametam si, ako tam dost casto pendlovala sanitka hore dolu....a odvazala obete ten cesty...
Vo stvrtok som si vsimol, ze zastavka Solinky je pred dokoncenim. Horsie je, ze Anicka cakajuca na nastupenie cestujucich bude stat na priblizovaciom obvode zeleznicneho priecestia pri budove Vahostavu a to bude o to dlhsie uzavrete pred jazdou vlaku smerom do Ziliny. No co vsak na kolony sme tam zvyknuty. ?

Ku kruhacikom. Mala utecha je, ze to nevyhrava kompetentnym len v Ziline ale na celom Slovensku. Minule som sa bavil s jednym dopravakom na tuto temu. Pochvaloval si, ze tam (pri Dubni) niesu nehody a o plynulosti nepovedal ani slovo. Je s toho jasne o co tej bande ide. Len aby mali pokoj!!! A podla mna tam nehody su, len s nimi nejde nikto na bubon, lebo su tam vdaka zavratnej rychlosti minimalne materialne skody a vdaka jednoduchym pravidlam je kazdemu jasne kto spravil chybu.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement