Rozpočet rok 2004: príspevok na prevádzku 86.380 tis. Sk, na investície 29.200 tis. Sk.
Návrh rozpočtu rok 2005 (na úrovni predchádzajúceho roka): príspevok na prevádzku 86.380 tis. Sk, na investície 29.200 tis. Sk.
V rozpočte na rok 2005 sa nepredpokladá poskytnutie dotácií zo štátneho rozpočtu SR. Nakoľko v procese prípravy návrhu rozpočtu nebolo ešte možné presné vyčíslenie podielových daní zo ŠR, ponechaná je výšku príspevku na úrovni roku 2004. Po schválení príslušných vládnych dokumentov sa výška podľa finančných možností mesta bude upravovať.
Aj ja si takto interpretujem výsledky tejto ankety. Súvisí to aj s tým, že MHD v Žiline už nemá charakter "pravej" MHD, založenej na jasne smerovaných linkách s dostatočným počtom spojov na to, aby som aspoň v špičke nemusel pozerať cestovný poriadok. V Žiline sú to naozaj skôr jednotlivé spoje, označené linkovými číslami ?
Ani súčasná anketa nie je formulovaná najšťastnejšie. Dlho som rozmýšľal, čo kliknúť a nakoniec som klikol na stánkový predaj, ale najradšej by som dal na jednu úroveň možnosti 1 a 2. Závisí totiž od situácie, či si kúpim lístok v automate (ak je automat poruke a mám drobné), alebo v stánku (ak je stánok poruke a je otvorený). U vodiča kupujem lístok len v prípade krajnej núdze, jednak kvôli vyššej cene, druhak chápem, že tým zdržujem dopravu.
Chcel by som vidiet IPcky ludi co hlasovali. Urcite tam bol nejaky jeden debilek, co si mysli, ze cim viac linek, tym je doprava lepsia. A chudak len klikal a klikal. Skoda, ze podobny nazor ma aj DP. Coje samozrejme na skodu celej Ziline.
...akoze chapem, ze eklamy su pomerne vyhodnym zdrojom prijmu pre dopravny podnik, maju peniaze prakticky za nic, ale myslim si, ze tu reklamu, ked uz ju chceli dat, tak ju mohli dat na nejaky stary zhrdzaveny t-bus, a nie na novy t-bus 15tr-m, ktory ma mozno este len 2 roky....., vidno ze nerozmyslaju..
...preboha ziveho ....videl uz niekto, co urobili s tym chudakom t-busikom skoda 15tr-m, (cislo neviem), ale bol na L17..., no strasne cosi...., dali na neho obrovsku reklamu Beno...
tak ale to potom aj tak sa to bude moct zneuzivat, pretoze ak bude mat niekto moznost mat prisrup k viacerym kompom, respektive pripojeniam na internet, tak potom bude mat moznost mat tolko hlasov, kolko pripojeni bude mat k dispozicii, takze to opet nebude presne ☺ , vzdy sa najde nejaky sposob na podvod...
tieto ankety bohužiaľ nemôžu byť brané ako relevantné, lebo každý si môže 'naklikať' toľko hlasov, koľko 'potrebuje'. Až sa nájde taký technický systém, ktorý umožní hlasovať každému naozaj len raz, tak potom môžme z toho robiť závery.
"Malo by sa meniť smerovanie a počet liniek MHD?" - Ale takisto môžu výsledky ankety znamenať aj to, že mnohí účastníci nechápu pojem linka a mýlia si ho s pojmom spoj. Bežne sa stretávam s názorom bežných cestujúcich, ktorí si pod pojmom zníženie počtu liniek zákonite predstavia aj zníženie počtu spojov. Podľa mňa nebola spomínaná anketová otázka dobre postavená, menej znalí respondenti ju nemuseli správne pochopiť.
Do poslednej ankety s otázkou "Malo by sa meniť smerovanie a počet liniek MHD?" sa zapojilo uctyhodných 400 ľudí.
Liniek by malo byť viac (177 ľudí) 44%, stačili by drobné zmeny (184) 46%, liniek by malo byť menej si praje len 19 respodentov 5% a zmeniť trasy úplne všetkých liniek len minimum 13 respodentov -
3%. Z odpovedí laickej a odbornej verejnosti vychádza, že spracovaná koncepcia liniek MHD v posledných rokoch, vrátane zokruhovaných, odborníkmi DPMŽ je správna. Aj predložené návrhy na rôzne nové smerovania liniek sa nestretli s porozumením na žilinskom diskusnom fóre a ani o nich veľmi domáci diskutovať nechceli. Z toho vyplýva, že Žilinčania dobre poznajú systém MHD vo svojom meste a v rámci ankety to aj potvrdili.
hlásenie som nevidel ani ja... iba počul... :)))
sorry... pokiaľ viem, tak funguje... a isto iste je na bázi GPS... ak máš nejaké iné informácie, sem s nimi...
prednedávnom som navštívil ČR a prešiel som niekoľko ČéeS(´)ADéčiek, kde to funguje naplno...
AD: Blava - jo, ako to tam je s tým jedným vozom, ani ja neviem, ale zistím...
pepo
O EMteste viem. Fungujúce hlásenie EMtestu na princípe GPS som však ešte nevidel (ani v BB ani v BA). Tým samozrejme netvrdím, že neexistuje.
Re #2426 Tux: Myslím si, že nie je vhodné zverejňovať mená vodičov trolejbusov. Rovnako ako iní, tiež majú právo na ochranu svojich osobných údajov.
Re #2436 Jozef: Fotografie, ktoré sa v katalógu zobrazia bez popisu sú tie fotografie, ktoré ešte neboli skopírované do fotogalérie (t.j. nedostaneš sa k nim cez link "Fotografie"). Akonáhle tam budú skopírované (obyčajne týždeň po update, ale od začiatku novembra dočasne galériu neaktualizujem), budú k nim popisy zobrazené. Tie tam totiž nadefinované sú.
Vladimír:
Pozeral som si fotografie v katalógu vozidiel a niektoré sú tam "bez popisu", medzi nimi som rozoznal fotografie odo mňa. Hlavne tie "s prvým žilinským snehom" 14Tr a 15Tr som posielal nedávno 21.11.2004 samozrejme aj s popisom. Ak bude treba text pošlem opäť.
Chcel by som vedieť, či už môžem posielať ďalšie žilinské fotografie. Mám pripravených na odoslanie 140 fotografií (trolejbusy 14Tr, 15Tr, Citybus 08, 09, 10, autobusy, vianočný NAY-bus). Len dopracujem textovú časť a postupne ich môžem posielať.
inac bola by to celkom sranda si takto zajazdit, ale tu v Ziline by sa urcite nenaslo dost nadsencov pre toto....
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jozef
Rozpočet rok 2004: príspevok na prevádzku 86.380 tis. Sk, na investície 29.200 tis. Sk.
Návrh rozpočtu rok 2005 (na úrovni predchádzajúceho roka): príspevok na prevádzku 86.380 tis. Sk, na investície 29.200 tis. Sk.
V rozpočte na rok 2005 sa nepredpokladá poskytnutie dotácií zo štátneho rozpočtu SR. Nakoľko v procese prípravy návrhu rozpočtu nebolo ešte možné presné vyčíslenie podielových daní zo ŠR, ponechaná je výšku príspevku na úrovni roku 2004. Po schválení príslušných vládnych dokumentov sa výška podľa finančných možností mesta bude upravovať.