Reakcia na: TB94 #22956:
Je to už neaktuálny materiál. Dopravný generel je k zjednosmerneniu miernejší (iba v časti Veľkej okružnej, ale so zachovaním protismerného vyhradeného pruhu pre MHD).https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/uzemny-generel-dopravy-mesta-zilina
TB94
Linkovanie sa dá ešte aj inak k dokonalosti ''vylepšiť'', aby sa odbúrali zbytočne zdvojené spoje na dlhých úsekoch:
L20 = BY-Pažite-SO (cez križovatku Metro) a späť (buď po Jaseňovú alebo okruhom)
L62 = [Colnica]-Kamenná-SO a späť (buď po Jaseňovú alebo okruhom)
L1 = Dubeň-VL (sv.CaM)-Košická-Aupark-Polícia-Hálkova-Kragujevská-DPMŽ-HA
V špičke intervaly 10,12 alebo 15,20 min. podľa situácie s vodičmi, vozmi a vzkm a nech každý prestupuje z busov (príp. parciálov) na najbližšie trolejbusové linky (hlavne L4/14 interval 6-8 min. aby prestup nebol traumou, niekde som čítal že sa cestujúci vyjadrili že max. do 5-7 min. nie je veľký problém čakať pri prestupe).
Ušetriť by sa dalo napr. hlavne zrušením spojov v intervale 1h na L7, lebo to je diskriminačné že niekomu náhodou taký spoj zapasuje a niekomu inému čo by ho potreboval o 15-30 min. skôr či neskôr tak nejde a aj tak musí ísť inak s prestupom. Takže mimo špičky prestupovať pekne všetci spravodlivo. A v špičke buď 15-20 min. interval, alebo radšej nič.
Na autobusových linkách by mal byť počas dňa najhorší interval max. 30 min. a na TB max. 20 aby to bolo atraktívne, to momentálne neplatí (pre L1, L7 a veľa busových), takže čo najviac busových liniek skrátiť k najbližším frekventovaným zastávkam a radšej nech sa 2x viac otočia pri zachovaní vzkm aby sa nenavýšili lebo mesto na to nemá napriek tomu že vďaka EU fondom ušetrí kumulovane snáď desiatky miliónov a ani nemusí brať úver na vozidlá nakupované v počte 1 kus ročne.
Tak, parádny návrh, už len dúfam že niekto z DPMŽ aj z tohoto niekedy niečo použije.