Reakcia na: TB94 #22956:
Je to už neaktuálny materiál. Dopravný generel je k zjednosmerneniu miernejší (iba v časti Veľkej okružnej, ale so zachovaním protismerného vyhradeného pruhu pre MHD).https://www.enviroportal.sk/sk/eia/detail/uzemny-generel-dopravy-mesta-zilina
Mongolec
Pri súčasnej podobe linky by asi naozaj stačili iba ranné spoje a k tomu niektoré výjazdy a zjazdy. Po zvyšok dňa môže premávať na trase Kvačalova - Dubeň, a to približne v časoch, kedy jazdí L6 na Vlčince, aby vykryla 40-minútovú medzeru k Átriu. Po dobudovaní plánovaných trolejbusových tratí môže byť predĺžená až na Hájik a presmerovaná z Kuzmányho na Veľkú okružnú. Alebo môže byť úplne zrušená, pričom obsluhu Kvačalovej by prevzala časť spojov na L7 a L16 (po zahustení intervalu). Ráno najmä v smere na Hájik - pre dopravu zamestnancov a popoludní zas opačne. Aj keď značenie liniek by bolo asi problematické, keďže raz by išla L16 obomi smermi po Hôreckej a inokedy zas do centra po Hôreckej a naspäť po Kvačalovej či opačne.
Čo sa týka ďalších trolejbusových liniek, myslím si, že prevratné zmeny trasovania nie sú potrebné. Chýbajú skôr lepšie intervaly. Po zavedení L62 uvítam, ak bude v čo najlepšom možnom preklade s L7 (príp. L67), aj za cenu zníženia počtu spojov na L7 popoludní z 3 na 2 za hodinu.
Skôr pri niektorých autobusových linkách očakávam, že po zavedení plnohodnotnej integrovanej dopravy, vrátane vyriešenia tarifnej otázky, sa odstránia súbehy nielen medzi železničnou a prímestskou dopravou (ako sa začína pomaly diať už teraz), ale aj medzi mestskou a prímestskou dopravou. V prípade Žiliny ide najmä o Rosinskú cestu, Považský Chlmec a Bytčicu, možno aj Mojšovú Lúčku a Dolnú. Viete si predstaviť, že by napríklad cestujúci z Považského Chlmca využívali prednostne linky z Diviny, Veľkého Rovného či Dlhého Poľa a L21 by v tomto úseku premávala iba v časoch, kedy nejazdia resp. na vykrytie špičiek?