Reakcia na: Vladimír #22915:
Tak to boli celkom veľké skoky v intervaloch pri linkách 1 a 3 medzi špičkou a sedlom. Linku 6 ako si napísal, tak v takom režime premávala ako autobusová ešte? Lebo viem, že ešte než spustili trolejbusy na Hájik, tak sa tam zaviedla k L6 a 30 linka 7 s premávkou iba v špičke pracovných dní každých 30 minút. Potom L30 zmizla z Hájiku a bola skrátená na úsek žel.st. - Vranie (čo aj malo podľa môjho názoru ostať a internáty mohli riešiť radšej predĺžením trolejbusovej trate od Carrefouru ...) a zaviedla sa posilová L16. To už potom ostalo do otvorenia trate, pričom si pamätám, že po zavedení L16 sa L6 oslabila celkom dosť, čo mi bolo dosť ľúto, pretože L6 bola pre svoj status jedinej autobusovej linky s "klbákmi" môj absolútny miláčik. A podčiarkovalo to ešte aj to, že sa na nej objavovalo to, čo na iných linkách vôbec a síce mestská kĺbová Karosa bez tradičného žilinského náteru ale s červeným náterom s bielym vodorovným pásom v strede typickým pre MHD ešte z čias socíku a podnikové čísla mali nie ako väčšina autobusov také "malebné" ale ako cez šablónu hranatejšiu.Pamätám si, keď otvorili trať cez Veľký diel, že aké šialené linkové vedenie to sprevádzalo. L4 si to zlízla tak, že premávala cez víkend v asymetrickom intervale 2x za hodinu, pretože bolo treba výkony na "harakiri de Žilina" 7/17 ktoré obišli z Hájika celú Žilinu cez VD okruhom a vrátili sa späť na Hájik a celý ten okruh trval takmer hodinu myslím. A podobný ale menší okruh robili 5/15 trasou ako keby si dnešnú L5 zokruhoval štýlom ako dnes premávajú 4/14. Tie linky premávali tak, že sa vôbec nedalo hovoriť o intervaloch, vlastne ako teraz pozerám vytlačené CP zo stavu po otvorení trate a Veľký diel, tak sa nedá hovoriť o intervaloch takmer na žiadnej linke a linky z Hájika tie ... dostali jedna za druhou takú ranu, že ani jedna nepremávala poriadne ale to rozpíšem v separé príspevku radšej o chvíľu. Spomeniem ešte jednu špecialitu žilinskej MHD, ktorá sa našťastie vytratila a síce, že prázdninové CP neexistovali v podstate, existovalo len to, že za vybrané spoje dali značku "c" do CP alebo "a" ak sa dobre pamätám a tie proste cez prázniny nepremávali. Čiže zo 6 odchodov za hodinu ostalo 5, a teda bol interval 10 minút a potom raz za hodinu 20 minút namiesto toho aby interval natiahli na 12 minút. To bola tiež vec, ktorá ma dlhý čas na žilinskej MHD dostával do nemého úžasu
Vladimír
L1: 12-15/24//20
L3: 6/20//20
L4: 8/12//20
L5: 15/15//15?
L6: 10/20//20
Časom sa tie intervaly postupne zhoršovali. Asi najväčší skok predstavovalo otvorenie trolejbusovej trate cez Veľký diel v roku 2005. Jednak preto, že balík kilometrov po otvorení nového spojenia ostal pôvodný (aby niečo mohlo po novej trati jazdiť, muselo sa inde ušetriť) a tiež z objektívneho dôvodu, že otvorením spojnice cez Veľký diel sa citeľne zmenili prepravné prúdy - cestujúci medzi VL a SO+HL sa preorientovali na novú rýchlu trasu, čím prestali nútene cestovať dookola cez centrum. Význam L4 a najmä L5 tak čiastočne poklesol.
Druhou vecou je atraktivita intervalov. Ale to sme znova pri téme objemu ročne objednávaných výkonov.