Množstvo návštevníkov žilinského fóra sleduje aj iné fóra... Takže nemysli si, že ak máš na v inej sekcii inú "karmu", tak že si ju neprenášaš aj napr. sem.
4 spoje bez zmeny, 5 spojov o +/- 5min, 4 spoje o +/- 10min
06:55 - spoje 06:45 a 07:00
07:10 - spoje o 07:00 a 07:15
07:20 - spoj o 07:15 a 07:30
A variant, žeby sa časť ľudí odviezla spojom o 7:00 nemôže byť? Príp., že medzi spoje o 7:00 a 7:30 dať spoje o 7:10 a 7:20, alebo nastaviť spoje na 7:05 a 7:20 a od nich rozvrhnúť ostatné spoje v 15, 20, 30 a 60 min intervaloch. Nič nie je možné nastaviť, len sa s tým treba chcieť hrať a nie hľadať ako sa to nedá a ako to nepôjde a ako to najhoršie výjde.
Čo tam bolo arogantné a koho som urazil? Keď niekto 20-30 rokov s tým nepohne, tak čo ho mám pochváliť, alebo byť ticho? Dobre, že to nejde 2 volebné obdobia chápem, ale za 30 rokov s tým nič nespraviť, je celkom silná káva. A potom sa divím, že prečo sú v zahraničí s dopravou úplne inde - oveľa viac popredu. Pretože tam nemajú bobky z toho povedať, že niečo je zlé, niekto notoricky nerobí nič pre zlepšenie a pod. Len jemné konštatovanie čo treba urobiť a ako to robia inde nestačí. Treba pomenovať kto je na vine, čo robil zle, zrušiť každého jedného zodpovedného za betónovanie toho stavu a ísť na to od podlahy s ľuďmi, ktorí sa nenechajú ovplyvniť politickým populizmom, úplatkami a stoja si za svojím. Na takých nepoviem jedného zlého slova.
Ale k bodom čo si napísal zareagujem teda:
a) CP sa tvorí pre ľudí, resp. aby bol funkčný a zapamätateľný, alebo pre to aby mal dopravca jednoduché obehy a údajnú efektivitu? Dokým sa bude CP robiť tak, aby všetko sedelo dopravcovi, tak záujem o MHD zo strany ľudí nebude nikdy.
b) dĺžka jazdy nesmie ovplyvniť podobu CP, ten má byť ako som písal pre ľudí a nie, že CP kreslím podľa dĺžky jazdy, obehov, prestávok šoférov (vyrobím tam diery ako v ementáli alebo zbytočne točím 4h vozidlo so šoférom na odchody v nepotrebnom čase dosť často) a potom čakám, že ľudia sa naučia CP s nezapamätateľnými odchodmi
c) čo je "spoločenská objednávka"? Keď dopravca a politici nechcú, tak sa budú oháňať, že napr. na celých Solinkách 25 a 35min interval na 3, 4/14 a 5 trápi možno 50 ľudí a zvyšku je to jedno, lebo "nejak bolo - nejak bude" a tu to skončí argumentom, že večerný "takt" trápi 0,01% obyvateľov Soliniek a ničnerobenie dopravcu a politikov môže pokračovať
Čo sa týka odporu, tak robiť CP podľa toho, že vodičom sa nepáči je nápad asi ako nosiť vodu v prútenom koši. Tento argument som počul a je to obohraná platňa kancelárskeho aparátu u dopravcu. Vodičom vadí úplne iné. Ich CP absolútne nezaujíma, zaujíma ich nasledovné:
- mzda a koľko za ňu odrobia hodín
- koľko hodín venujú zamestnávateľovi gratis, ktoré im nepreplatí
- prístup zamestnávateľa - t.j. bez vulgarizmov a vyršovania sa (tu tkvie to, prečo sa ja vyjadrujem o vrchnosti u dopravcov tak ako sa vyjadrujem, tí ľudia neokúsili alebo zabudli čo je prevádzka a odcudzili sa) + nezneužívanie nadčasov
- aby na konečných boli aspoň nejaké prestoje na vyrovnanie meškania a sociálka
Odpor cestujúcich - ďaľšia obohraná platňa, pre ktorú nie je žiadny základ. Keď sa nikto nespýta ľudí na názor na podobu nového CP, tak ako to môže niekto povedať, že by bol odpor cestujúcich? Je to vôbec možné urobiť relevantnú anketu, kde by sa vyjadrili aj napr. užívatelia IAD? Keby sa postavili vedľa seba súčasný CP L27 a ten čo som načrtol, s dovetkom, že ide o snahu rovnomerne rozložiť spoje aby bola ponuka počas špičky a sedla rovnomerne rozložená, tak by každý odmietol? A 15 min takt v rannej špičke na L27 z Hájika by bol taký problém? Akoto, že L16 a 6 môže v takom takte jazdiť a netreba zhlukovať tie spoje? Alebo L7 v intervale 30/60/30? Tam to nevadí, pri autobusoch to vadí?
Politici sú práve tí poslední koho sa treba pýtať, pretože doprave rozumejú najmenej a skoro nikto z nich nemá ani dopravné vzdelanie a ani záujem o CP. Vedia len viesť všeobecné reči o preferencií, BUS-pruhoch, IDS a modernizácií vozového parku. CP a tarifu riešiť je však nad ich sily a vôľu. Treba počúvať ľudí, ktorí sa v doprave vyznajú a baví ich to, nie takých, ktorí ju berú len ako prostriedok na spísanie sľubov pred voľbami, ktoré aj tak nesplnia, pretože by nemali čo sľubovať v ďalších voľbách.
Ako je teda možné, že sú mestá na Slovensku ako napr. Trenčín medzi nimi, kde v pohode fungujú linky s taktom 20, 30 a 60 minút.
Plus zaujalo ma čo pripravuje ministerstvo. Špeciálne ŠPZ a možnosť jazdiť v BUS pruhu. Pre mňa je BUS pruh pre MHD, aj keby auto fungovalo na nejaké perpetum mobile.
Ale otázka do pléna - Kde v Žiline bude môcť využiť e-mobil BUS pruh ?
Pamätám si že dosť dávno bol nápis BUS na pruhu pri vozovni Košická ale ten sa už dávno neobnovuje.
Predpokladám, že popri už uvedených dôvodoch, v NIEKTORÝCH prípadoch môže ísť aj o snahu rozložiť spoje podľa toho, kedy cestuje najviac ľudí. Na konkrétnom príklade L27 a odchodoch 7:10 20 30 by Tvoj návrh 7:00 15 30 znamenal, že cestujúci do škôl a prác využívajúci spoje 7:10 a 7:20 by z veľkej časti prešli práve na spoj 7:15 a ten by už bol za hranicou svojej kapacity (čerpám z údajov z r. 2014 verejne dostupných v prílohe k Dopravnému generelu, kde bol počet cestujúcich na oboch týchto spojoch cca po 65 cestujúcich).
Niečo podobné je ráno na L22 v smere do Bytčice. Osobne som zástancom pravidelných intervalov, no najprv je potrebné navýšiť ročný kilometrický výkon. Uvidíme, ako sa k tejto otázke postaví nové vedenie mesta.
Voláš po diskusii ale hneď do úvodnej výzvy zakomponuješ aroganciu a urážky. A potom sa ešte úprimne čuduješ, že s Tebou nikto nechce diskutovať.
Nie, netuším, prečo na trolejbusových linkách v okrajovom režime a na autobusových linkách všeobecne nie je takt. V zásade to môže byť preto, že:
a., na linkách s nižšou frekvenciou je takto tvorba obehov vozidiel jednoduchšia a efektívnejšia
b., zavedenie taktu komplikuje dĺžka (čas jazdy) jednotlivých liniek, ktoré neumožňujú obrat vozidla v takte
c., na takt neexistuje spoločenská objednávka, resp. politická vôľa
Ja osobne som silný zástanca taktu, vnímam to ako kľúčovú vlastnosť dobrej MHD. Z vlastnej skúsenosti však viem, ako ťažko je ho na niektorých smeroch nastaviť a koľko odporu (vodiči, cestujúci, politici) treba prekonať.
Nie, nerobím si srandu. Hoci sa mi zdá taký takt nelogický a smiešny, naozaj tomu dostatočne nerozumiem, takže je to skôr iba názor nezainteresovanej osoby.
No neviem či to myslíš vážne, alebo máš z toho srandu, resp. pochybuješ o zmysle toho systému rovnako ako ja. Ja v tom skôr vidím to, že DPMŽ takto krúti tie intervaly do nelogického "systému" kvôli zákonníku práce aby mali vodiči dodržané pauzy a kombinujú vozidlá medzi linkami. Kedysi si pamätám, že v autobuse linky 27 som vzadu našiel plastové tabule na linky 24, 29 a 31, ktoré daný šofér a vozidlo vykonávalo počas obehu v daný deň. Taký SADkársky holubník, ktorý pretrval dodnes.
Ten jeden mínuskový geroj by sa mohol vzchopiť a teda podať vysvetlenie tohto systému na linkách 20 až 31 (okrem 25 a neexistujúcich 23 a 28).
Keď v iných mestách môžu jazdiť linky v takte 15/60/20 alebo 20/60/30 a pod., tak prečo to v Žiline nie je možné? Okrem mínusiek som nedostal žiadne zdôvodnenie rozumné, tak aspoň vidím ako "fanúšikom" MHD záleží na tej MHD. Majú to u prdele, pretože každá kritika nekvalitných CP je ako vidím neprípustná. Žasnem nad schizofréniou fanúšikov MHD, ale aspoň vidnom, že sa podali na obraz tých somárov čo tvoria CP v MHD.
No zatiaľ som počul iba toľko, že dôvodom sú SADistické pozostatky v DPMŽ. Ale zjavne niekomu sa kritika bordel-CP u bus liniek DPMŽ pozdáva. Zaujímavé, že zrazu všetky poznatky a dobré veci okukané zo západu po kritike našich DP a SAD sú hodené za hlavu. Buď je to schizofrénia alebo arogancia.
Vie mi niekto vysvetliť, že prečo linky 1 až 16 jazdia niekedy v intervaloch 25, 35 a 45 minút? To nejde potiahnuť dlhšie interval 20min a potom prejsť na 30min? Alebo tie skoky, že z 20 na 30, potom 25, potom 35, 40, 35 ako na L5 sú k čomu dobré? To nevie DPMŽ vytvoriť normálny CP od rána do večera? A rovnako tak tie sprznené CP L3, 4/14 a 6 s večerným intervalom 25 minút. To absolventi SŠ a VŠ v DPMŽ nevedia čo sú delitele 60 bezo zvyšku?!
Rovnaký dotaz mám na linky 20 až 31. Prečo pri takom neveľkom počte spojov sa v niektoré časy nakopia odchody ako napr. na L27 na odchodoch zo Zástrania.
Ráno interavaly 20 a 15 min, plynule prejdú cez 2x30 min v rozmedzí 7:30-8:30 na hodinový interval a potom plynule cez 30min v čase 12:30-14:30 na 15min, potom počas 16h cez 20min interval na 30min do 19:30 a od toho odchodu už iba v 60 min intervale. Podobne by premávali aj ostatné linky, žeby sa držali 15, 20, 30 a 60 min intervalov.
Áno, rieši. Ja som rád že to pridali. Podla mňa bude mať ten spoj zmysel.
Ja som ale argumentoval že musí fiktívna osoba pracovať do 21:59:59. A ak nepracuje v civile alebo nechodí MHD v motérkach tak mu spoj 22:07 stále moc nepomôže - preto to ten problém "moc nerieši".
Len v danom príspevku som uviedol chybne že dané prípoje nestíha. L 14 síce stále nestíha ale L24 a L31 áno. Linka 27 prichádza na Hurbanovu cca 22:25 (čo aj podľa CP z Polície 22:23 sedí) a 5 minút stojí na zastávke (mal som možnosť odsledovať). Zjavne o tom ľudia vedia kedže bolo dosť ludí čo prestupovalo. Podla mňa je troch škoda že to niekde v CP nie je uvedené pretože ak si lajk pozrie že odchod 22:30 (a v Žiline bežné že sa na zastávkach nečaká = teda podľa mojho pozorovania) môže mať dojem že prestup nestihne.
Stačí nastriekat žlté srafovanie na cestu BUS a budú zastavovať na ceste.
Na zastávke Centrálna,smer Solinky,bude osadený nový zastavkovy prístrešok.Pre koho?Počet nastupujúcich na tejto zastávke ,je nula.Skor by som uvítal a nielen ja,pristresok ,na zastávke ŽU,pri Paľovej bùde.
V dlhodobom horizonte je predstava, že na Kamennej vznikne štvorprúdovka s chodníkmi a zastávkami. Toto riešenie je ale nákladné (výkup pozemkov atď.). Takže sa pristúpilo k takémuto "dočasnému" riešeniu. Dočasne aj na 10 rokov...
Tá prvá trasa ,je vcelku ok,konečne Hájik aSolinky ,majú spojenie s Kamennou a vlastne aj Vlčince.Len ,to by trebalo potiahnuť linku ,až na sv.Cyrila a Metoda.Potom by som videl využitie,aj v nasadení dvoch parcialnych trolejbusov.V úseku od zastávky Smrekova-Kinekus-Kamenna-Banova-Horecka,išiel na baterky.
Škoda,že pri rekonštrukcii Kamennej ulice,DPMZ,netrval na vybudovaní zastavkoveho zálivu pri Idei.Takto ,znova zostalo zachadzanie k obchodnému centru.V čase obeda,aj tak niektorí vodiči zastavujú na ceste,nakoľko je tam množstvo nákladných áut.A to ani nehovorím ,aké je problematické,dostať sa späť ,na hlavnú cestu.
Stretol som sa s dvomi návrhmi trasy.
Prvý viedol linku z Hájika na Hôreckú, ďalej do Bánovej na Nám. Sv. J. Bosca, spojkou na Kamennú k Domácim potrebám, po moste pri Váhostave na Smrekovú a ďalej cez Lesopark s ukončením na sídlisku Vlčince.
Druhý návrh, uvedený v Pláne dopravnej obslužnosti, je podobný, ale s tým, že trasa medzi zastávkami Hôrecká a Jedľová je vyznačená zachádzkou po uliciach Školská a Mládežnícka (predpokladám, že kvôli problémovému odbočovaniu v križovatke pri Fackárni). Ďalej nevedie vonkajším okruhom Soliniek, ale iba po Centrálnej a nekončí na Vlčinciach, ale od Fatranskej ide po Vysokoškolákov ku nemocnici a okolo stanice na Kysuckú.
Osobne mi tieto trasy prídu ako krkolomné a verím, že konečná podoba bude praktickejšia. Možno by bolo lepšie tlačiť na vybudovanie plánovaného mosta z Kamennej ponad Bytčickú a linku potom viesť jednoduchým spôsobom: Hájik - Hôrecká - Bánovská cesta - Kamenná - po moste nad Bytčickou na Solinky (Limbová) - Vlčince.
Inak, napadlo mi - Žilina má nejaký rozvoz vodičov, keď posledný spoj ide z Kvačalovej tak skoro? Predsalen, väčšina poradí asi končí neskôr, než o, dajme tomu, 22:05.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Mongolec
Prvý viedol linku z Hájika na Hôreckú, ďalej do Bánovej na Nám. Sv. J. Bosca, spojkou na Kamennú k Domácim potrebám, po moste pri Váhostave na Smrekovú a ďalej cez Lesopark s ukončením na sídlisku Vlčince.
Druhý návrh, uvedený v Pláne dopravnej obslužnosti, je podobný, ale s tým, že trasa medzi zastávkami Hôrecká a Jedľová je vyznačená zachádzkou po uliciach Školská a Mládežnícka (predpokladám, že kvôli problémovému odbočovaniu v križovatke pri Fackárni). Ďalej nevedie vonkajším okruhom Soliniek, ale iba po Centrálnej a nekončí na Vlčinciach, ale od Fatranskej ide po Vysokoškolákov ku nemocnici a okolo stanice na Kysuckú.
Osobne mi tieto trasy prídu ako krkolomné a verím, že konečná podoba bude praktickejšia. Možno by bolo lepšie tlačiť na vybudovanie plánovaného mosta z Kamennej ponad Bytčickú a linku potom viesť jednoduchým spôsobom: Hájik - Hôrecká - Bánovská cesta - Kamenná - po moste nad Bytčickou na Solinky (Limbová) - Vlčince.