Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: zoZa #2171:
Aby som ťa viviedol z omylu, tak od roku 2000 sa to pohybuje okolo 22 mil. cestujúcich. (Zdroj Almanach dopravy, 2003)
Reakcia na: Vladimir #2211:
Skúsim sa polepšiť ? súhlasím, že displeje sú krajšie, aj mne sa páčia najmä tie obrovské na Citybusoch. Ale nech mi niekto konečne vysvetlí, prečo aj na nich je ešte aj plastová tabuľka! Veď je to ako päsť na oko. Jediné vysvetlenie čo ma napadá, je, že tam je napísaná aj trasa a znútra všetky zastávky.
Reakcia na: Jozef #2208:
BBDS je sukromna spolocnost, tak ako aj ine SAD. Mesto ma vplyv cez MHD BB a.s. a co bude robit CSAD Ostrava, nikto z nas nevie. Som zvedavy ci budu nejake investicie do MHD, kedze tieto 2 roky sa v BB investovalo skoro na urovni privatizovanych SAD - ale z vlastnych zdrojov. A z MHD nam Kralikova redukcia moze priniest najmladsi park autobusov na celom Slovensku. Stale je vela otazok.
Reakcia na: Jozef #2214:
Tak, tak. V Bratislave uz su, o mesiac-dva budu aj v Presove. Ostava uz len Zilina a Kosice. ?
Reakcia na: pete. #2213:

No vidíš, zas sme boli prví a vám to trvalo až 5 rokov kým ste nás dobehli. Ber to samozrejme ako vtip. Ja si už vôbec nespomínam na prestupné jednorazové lístky v Žiline. Ak by si niekto spomenul, že či boli a prípadne kedy boli zrušené môže napísať. Teraz sú už jednorazové lístky v DP väčšinou neprestupné, napr. v Bratislave majú však časový lístok prestupný.
Reakcia na: Jozef #2212:
Lenze v PO bude/je tento bug iba 5 mesiacov. V ZA uz 5 rokov.
Reakcia na: Vladimir #2211:

Nerád sa už k tomu vraciam, lebo to je ako nekonečný príbeh. Tá diskusia bola širšia a tvoja odpoveď sa zúžila len na dve veci, zrušenie paušálnych lístkov a počet liniek. Ostatné sa následne odvíja od nich. Nerozumel som napr aj tomuto prvému bodu:
1. Zavedenie elektronických označovačov nebolo využité na zavedenie prestupnej tarify pri jednorazových cestách. Prvá facka AVTD.
Nespomínam si, že pred a po zavedení AVTD boli jednorazové lístky po označení prestupné. A napokon toto som si stiahol teraz z prešovskej MHD: "Jednorazový cestovný lístok platí na jednu cestu mestskou hromadnou dopravou v Prešove bez prestupu."
Tak niekde mal byť jednorazový prestupný a inde neprestupný. Možno zle čítam alebo si to zle vykladám.
Ja túto diskusiu ohľadom AVTD pokladám v tomto čase za uzatvorenú. Bola to však historická skutočnosť ku ktorej sa ešte nie raz vrátime. Z dostupných materiálov z tohto obdobia si spracujem analýzu, ale samozrejme v širších súvislostiach.
Reakcia na: Jozef #2188:
Sem-tam chodim na net do mesta, takze pokojne napis, co som "diplomaticky obisiel". Nemam problem zareagovat. Jedina podmienka je, ze toto forum bude forum a nie chat. Lebo ked clovek po troch dnoch neaktivity nadabi na styri strany novych prispevkov, je jasne, ze rovno ide prec 🙂

Ja som sa sustredil na zasadny problem, a sice, nezlucitelnost sucasneho stavu dopravy s povodnymi idealmi AVTD. Preto AVTD nebola ani tak o cislach liniek a nazvoch a polohach zastavok. To boli vsetko sprievodne veci. Zakladnou myslienkou zmien z jula 1988 bolo zredukovanie poctu liniek na nutne minimum s dorazom na prestupnu tarifu. AVTD bola presne o tom, ze cestujuci ma realizovat cesty s prestupom. A v roku 1999 DPMZ svojim cestujucim prestupy zakazal. A o to tu ide.

Re #2197 Miro: Dufal som, ze v ramci objektivity kazdy vie, ze ma zahlasovat len raz. Ale aspon dobre vediet, ze vysledky ankiet na za.imhd.sk netreba brat potom vazne.

Re #2194 zoZa: O com to rozpravas?!!! Nehnevaj sa, ale su to nezmysly.

Re #2199 zoZa: To si naozaj myslis, ze vodic autobusu musi tabule zapinat? ?

Re #2204 Jozef: Aj preto ma "polozila" informacia, ze primator Presova sa uz dvakrat verejne vyjadril o moznosti rozpustenia DPMP a predaja jeho majetku SAD PO.
Jozef na internet som dal dnesne fotky z prepajania novej trolej trate v B.B. Ak mas zaujem tak na www.mimisoft.kgb.cz
Reakcia na: Jozef #2208:
Ja len upozorním, toto ČSAD Ostrava nie je to ČSAD Ostrava, ktoré sprivatizoval Connex.
Reakcia na: LUK #2207:

Tak som to našiel, bližšie na: http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1781033

Prezídium Fondu národného majetku SR (FNM) sa na štvrtkovom (10.10.2004) stretnutí dohodlo na pokračovaní v predaji Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), Banská Bystrica. Za 49-percentný podiel akcií má ČSAD Ostrava zaplatiť 140 mil. Sk a za ďalších 17 % akcií, na ktoré má firma predkupné právo, sumu 48,573 mil. Sk.
Reakcia na: Jozef #2206:
Nejaký je tam problém, je tá spoločnosť je dosť pochybná. Viac bude vedieť Kami.
Reakcia na: LUK #2205:

Niekde som cital o tej ostravskej spolocnosti. Ako je tam vlastne?
Reakcia na: Jozef #2204:
SAD BBDS ešte stále nebola sprivatizovaná. A problém je na strane mesta, ono odmieta dať dotáciu.
Reakcia na: zoZa #2203:

To o tých automobiloch sa spomínalo, ale neznamená to, že by sa mala rušiť MHD. Aj na západe sa chvália o vysokom počte prepravených ľudí. Nemám obavy o rušení trolejbusových tratí napr. v Žiline alebo v Prešove, kde je úzky vzťah mesta k DP. Budú síce ťažkosti, lebo ide o peniaze. Viac obáv mám o MHD v Banskej Bystrici, ku ktorej sa macošsky správa súkromná spoločnosť a bohužiaľ ani z mesta nie je nejaký záujem. Neviem, či si niekto neuvedomuje, že mesto ako živý organizmus potrebuje MHD ako soľ.
Reakcia na: Jozef #2198:
no o tych investiciach uz by som aj nieco vedel.... Slovensko pokial sa nemylim, bude krajinou s najvyssim poctom vyrobenych automobilov na obyvatela na svete... Cize mozno umyslom vlady je preto rusit mhd v mestach postupne, aby ludia zacali viac nakupovat automobily, cim sa sice pravdepodobne zrychli obeh penazi v state..mozno aj ekonomika a taktiez to urcite prospeje zivotnemu prostrediu ☺ .
Reakcia na: zoZa #2201:

Videl som ich, ale sú aj nákladné trolejbusy v mestách. Tam niekde na tých stránkach som to videl..
Reakcia na: Jozef #2198:
ok....pozrel si si nakladne trolejbusy? ☺
Reakcia na: zoZa #2197:

A ty si myslis, ze tu diskutuje 400 ludi? Lahko spocitas tych diskutujucich a urobis si obraz aj o ankete.
Reakcia na: Jozef #2195:
to ano, ale prisiel som nato, ze tie plastove tabule mali predsa len svoju vyhodu, cisla liniek boli pisane takymi velkymi, hrubymi, cervenymi cislicami, ktore boli velmi dobre viditelne aj z dialky...teraz na t-busy 15tr-m uz ich nie je mozne umiestnovat..., preto jazdia aj busy s displejmi a taktiez aj bez nich, nie je to bohvie co, ked su viacerymi sposobme znacene linky... ale najhorsie citatelne je ked su napisane cisla zelenym (teraz ten t-bus tusim jazdi najcastejsie na L3). Mas pravdu , vyvoj ise dalej a patrilo by sa vsetky busy s plastovymi tabulami nahradit displejmi.(len potom problem bude s tym, aby vodic ich nezabudol zapnut...) ☺ , a taktiez to pomoze v tom, ze nemal by nastat problem s plastovymi tabulami typu: ze vodic sa pomyli a bude jazdit bus vpredu s tabulou 6 a vzadu s tabulou s cislom 4:-), alebo este som si vsimol 16 a 6 ☺

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.