Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pete. #2213:

No vidíš, zas sme boli prví a vám to trvalo až 5 rokov kým ste nás dobehli. Ber to samozrejme ako vtip. Ja si už vôbec nespomínam na prestupné jednorazové lístky v Žiline. Ak by si niekto spomenul, že či boli a prípadne kedy boli zrušené môže napísať. Teraz sú už jednorazové lístky v DP väčšinou neprestupné, napr. v Bratislave majú však časový lístok prestupný.
Reakcia na: Jozef #2212:
Lenze v PO bude/je tento bug iba 5 mesiacov. V ZA uz 5 rokov.
Reakcia na: Vladimir #2211:

Nerád sa už k tomu vraciam, lebo to je ako nekonečný príbeh. Tá diskusia bola širšia a tvoja odpoveď sa zúžila len na dve veci, zrušenie paušálnych lístkov a počet liniek. Ostatné sa následne odvíja od nich. Nerozumel som napr aj tomuto prvému bodu:
1. Zavedenie elektronických označovačov nebolo využité na zavedenie prestupnej tarify pri jednorazových cestách. Prvá facka AVTD.
Nespomínam si, že pred a po zavedení AVTD boli jednorazové lístky po označení prestupné. A napokon toto som si stiahol teraz z prešovskej MHD: "Jednorazový cestovný lístok platí na jednu cestu mestskou hromadnou dopravou v Prešove bez prestupu."
Tak niekde mal byť jednorazový prestupný a inde neprestupný. Možno zle čítam alebo si to zle vykladám.
Ja túto diskusiu ohľadom AVTD pokladám v tomto čase za uzatvorenú. Bola to však historická skutočnosť ku ktorej sa ešte nie raz vrátime. Z dostupných materiálov z tohto obdobia si spracujem analýzu, ale samozrejme v širších súvislostiach.
Reakcia na: Jozef #2188:
Sem-tam chodim na net do mesta, takze pokojne napis, co som "diplomaticky obisiel". Nemam problem zareagovat. Jedina podmienka je, ze toto forum bude forum a nie chat. Lebo ked clovek po troch dnoch neaktivity nadabi na styri strany novych prispevkov, je jasne, ze rovno ide prec 🙂

Ja som sa sustredil na zasadny problem, a sice, nezlucitelnost sucasneho stavu dopravy s povodnymi idealmi AVTD. Preto AVTD nebola ani tak o cislach liniek a nazvoch a polohach zastavok. To boli vsetko sprievodne veci. Zakladnou myslienkou zmien z jula 1988 bolo zredukovanie poctu liniek na nutne minimum s dorazom na prestupnu tarifu. AVTD bola presne o tom, ze cestujuci ma realizovat cesty s prestupom. A v roku 1999 DPMZ svojim cestujucim prestupy zakazal. A o to tu ide.

Re #2197 Miro: Dufal som, ze v ramci objektivity kazdy vie, ze ma zahlasovat len raz. Ale aspon dobre vediet, ze vysledky ankiet na za.imhd.sk netreba brat potom vazne.

Re #2194 zoZa: O com to rozpravas?!!! Nehnevaj sa, ale su to nezmysly.

Re #2199 zoZa: To si naozaj myslis, ze vodic autobusu musi tabule zapinat? ?

Re #2204 Jozef: Aj preto ma "polozila" informacia, ze primator Presova sa uz dvakrat verejne vyjadril o moznosti rozpustenia DPMP a predaja jeho majetku SAD PO.
Jozef na internet som dal dnesne fotky z prepajania novej trolej trate v B.B. Ak mas zaujem tak na www.mimisoft.kgb.cz
Reakcia na: Jozef #2208:
Ja len upozorním, toto ČSAD Ostrava nie je to ČSAD Ostrava, ktoré sprivatizoval Connex.
Reakcia na: LUK #2207:

Tak som to našiel, bližšie na: http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=1781033

Prezídium Fondu národného majetku SR (FNM) sa na štvrtkovom (10.10.2004) stretnutí dohodlo na pokračovaní v predaji Slovenskej autobusovej dopravy (SAD) Banskobystrická dopravná spoločnosť (BBDS), Banská Bystrica. Za 49-percentný podiel akcií má ČSAD Ostrava zaplatiť 140 mil. Sk a za ďalších 17 % akcií, na ktoré má firma predkupné právo, sumu 48,573 mil. Sk.
Reakcia na: Jozef #2206:
Nejaký je tam problém, je tá spoločnosť je dosť pochybná. Viac bude vedieť Kami.
Reakcia na: LUK #2205:

Niekde som cital o tej ostravskej spolocnosti. Ako je tam vlastne?
Reakcia na: Jozef #2204:
SAD BBDS ešte stále nebola sprivatizovaná. A problém je na strane mesta, ono odmieta dať dotáciu.
Reakcia na: zoZa #2203:

To o tých automobiloch sa spomínalo, ale neznamená to, že by sa mala rušiť MHD. Aj na západe sa chvália o vysokom počte prepravených ľudí. Nemám obavy o rušení trolejbusových tratí napr. v Žiline alebo v Prešove, kde je úzky vzťah mesta k DP. Budú síce ťažkosti, lebo ide o peniaze. Viac obáv mám o MHD v Banskej Bystrici, ku ktorej sa macošsky správa súkromná spoločnosť a bohužiaľ ani z mesta nie je nejaký záujem. Neviem, či si niekto neuvedomuje, že mesto ako živý organizmus potrebuje MHD ako soľ.
Reakcia na: Jozef #2198:
no o tych investiciach uz by som aj nieco vedel.... Slovensko pokial sa nemylim, bude krajinou s najvyssim poctom vyrobenych automobilov na obyvatela na svete... Cize mozno umyslom vlady je preto rusit mhd v mestach postupne, aby ludia zacali viac nakupovat automobily, cim sa sice pravdepodobne zrychli obeh penazi v state..mozno aj ekonomika a taktiez to urcite prospeje zivotnemu prostrediu ☺ .
Reakcia na: zoZa #2201:

Videl som ich, ale sú aj nákladné trolejbusy v mestách. Tam niekde na tých stránkach som to videl..
Reakcia na: Jozef #2198:
ok....pozrel si si nakladne trolejbusy? ☺
Reakcia na: zoZa #2197:

A ty si myslis, ze tu diskutuje 400 ludi? Lahko spocitas tych diskutujucich a urobis si obraz aj o ankete.
Reakcia na: Jozef #2195:
to ano, ale prisiel som nato, ze tie plastove tabule mali predsa len svoju vyhodu, cisla liniek boli pisane takymi velkymi, hrubymi, cervenymi cislicami, ktore boli velmi dobre viditelne aj z dialky...teraz na t-busy 15tr-m uz ich nie je mozne umiestnovat..., preto jazdia aj busy s displejmi a taktiez aj bez nich, nie je to bohvie co, ked su viacerymi sposobme znacene linky... ale najhorsie citatelne je ked su napisane cisla zelenym (teraz ten t-bus tusim jazdi najcastejsie na L3). Mas pravdu , vyvoj ise dalej a patrilo by sa vsetky busy s plastovymi tabulami nahradit displejmi.(len potom problem bude s tym, aby vodic ich nezabudol zapnut...) ☺ , a taktiez to pomoze v tom, ze nemal by nastat problem s plastovymi tabulami typu: ze vodic sa pomyli a bude jazdit bus vpredu s tabulou 6 a vzadu s tabulou s cislom 4:-), alebo este som si vsimol 16 a 6 ☺
Reakcia na: zoZa #2194:

Ty si tu minule rozvíril hladinu s tými linkami a ja som to od Prešovčanov schytal. Poprosil by som ťa, aby si si oddýchol od počtu liniek, intervalov a okruhov. Viem, že to je nekonečný príbeh a my to tu nevyriešime. Zatiaľ len rozmýšľaj nad Žilinou jej urbanistikou, privádzačoch, investíciach, trolejbusovom systéme a pod.
Reakcia na: Miro #2192:
coze? to sa da aj viac krat klikat...to som teda netusil..tak to potom asi nemaju moc velku hodnotu taketo ankety v ktorych kazdy moze mat hlasov kolko chce...
Reakcia na: LUK #2193:
tak ano, ale ceny v priemere stupli na 10 nasobok ...takze je to ekvivalentne 🙂
Reakcia na: Miro #2192:

Vďaka za úprimnosť. Vývoj ide dopredu a mne sa páčia tie displeje.
Teraz keď premávajú elegantné Citybusy je nádhera sa večer na ne pozrieť, aké majú krásne veľké a čitateľné písmena. Veľmi si cením aj to, že na displejoch sú uvádzané názvy mestských častí (bývalých samostatných obcí) napr. BRODNO, BÁNOVÁ, BYTČICA a podobne a nie názov konečnej zastávky. Podľa mňa je úcta k týmto obciam a občanom, ktorí sú súčasťou mesta.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.