Však z mesta na Rosinskú by sa dostali tak ako teraz, len z Rosinskej do mesta, keď isto cestuje menej ludi by som ju vyťažil smerom cez Vlčince. Cestújúci by si po mesiaci zvykli, tak ako si zvykli na L5/15 na Fatranskej.
Re #2125 pete.: Skús ešte okolo 8mej a 16tej zo stanice smerom na Solinky.
Re #2127 zoZA: Neviem, či sa tými linkami vozíš do školy, ale ver tomu, že tie príchody o xx:54 sú na figu, lebo napr. do budovy NR a NS sa načas nedostaneš. Mám to odskúšané, už párkrát som prišiel neskoro. Takže mi ostáva ísť len pešo.
Re #2130 zoZA: Či ten bus nasmradí pre Celulózke alebo na Vlčincoch až taký veľký rozdiel nebude.
Re #2131 Jozef: Nezachádzam až ku obom mantinelom, ale musíš uznať, že sa nám AVTD trošku vymkla z pod kontroly. Liniek by stačilo aj menej a preklady liniek sa tiež nedajú robiť.
Skús sa niekedy prísť pozrieť na spoj L4 od Polície na Solinky s odchodom 16:55. Ak sa tam aj všetci narvú (už som zažil, že aj zostali na zastávke), tak sa to v tom trolejbuse potom nedá vydržať.
To sa neda poriadne diskutovat. Ideme od jedneho mantinelu k druhemu. Ako mozes napisat, ze nic z toho nemate. Experiment sa spustil, vychytali sa nedostatky a na tychto koridoroch sa zacala stavat trolejbusova doprava. Za osem rokov sa vybudoval trolejbusovy system. Vyvoj isiel dopredu a zakladny system sa zdokonaloval. Kto mohol vtedy kreslit nejake fiktivne ciary na terasu buduceho sidliska Hajik. To sme mali potom v roku 2002 tu linky oznacit nulou alebo L-1, ked nebola zachytena v AVTD? Vtedy sa uvazovalo aj o vystavbe sidliska Sever, ktore ani uz nebude stat. Aj tam mala byt nakreslena linka? Kto mohol vediet o nejakych prepojeniach Soliniek a Vlcincov. MHD v Ziline dala zaklad AVTD. Samozrejme, ze co bolo pred 16-timi rokmi v tom case, nemoze byt vsetko totozne so sucasnostou.
Stale ta trapi teoria nizkeho intervalu. Uz som napisal, ze nikto nezostava na zastavkach a trolejbusy nubudu vozit vzduch. Trolejbusy idu v intervaloch, su posilnene v spicke, a preto nie su uhladene len pre oko.
V casti "Zaujimavosti - Zo starych novin " v iMHD som dal članok z toho obdobia, ktory si mozes precitat a porovnat. Dufam, ze po precitani clanku, porovnas co zostalo a co sa stratilo z AVTD po 16-tich rokoch. Ale to co si napisal "NIC Z TOHO NEMATE" nie je skutocne pravda.
to by teda nebol velmi dobry napad, zvlast ked tadial jazdia trolejbusy.. Vel preto aj MHD v Za ma dobry vplyv na zivotne prostredie, lebo je skoro polovica liniek trolejbusovych a na ostatnych linkych jazdia busy uz ovela menej a navyse uz nejazdia ziadne klbove busy, len sem tam...
vlastne ano, L28 je celkom fajn linka, hoci v sedle menej vytazena..., ale to sa urcite zmeni ked postavia Vlcince 5. Inac je tu este jedna vec, ktoru som si vsimol davnejsie, a to ta, ze linka, ktora kedysy a este aj tento rok jazdila na zastavku Zilinska univerzita bola dost malo vytazena a podla mna nebola ani velmi dobre zavedena, pretoze kto uz by len zo ZU potreboval ist napriklad na Sturovo namestie... Radsej tam mali nechat jazdit L6, ked este jazdila ako autobusova linka, alebo potom tam mohla jazdit L26, pretoze ide okolo autobusoveho nastupistia a okolo zeleznicnej stanice, cize by ju dost vyuzivali aj studenti...
Mozes si aj ty vsimnut, ze kolko studentov tam chodi teraz L17, na zastavku ZU, a L7 naspet, pretoze tieto dve linky chodia okolo tych spominanych dvoch dolezitych miest. Jednym z dovodov preco jazdi L7,17 v takom intervale ako jazdi a v takom case je ten, ze prednasky a vyucovanie na ZU sa zacinaju vzdy o nejakej hodine, napr 12tej, 13tej atd, takze preto je potrebne, aby tam t-bus dorazil skor ako zacne vyucovanie, tak najlepsie ako teraz, cca7 minut pred zacatim. Keby kedysy jazdila namiesto L28 tam L26 bolo by to ovela lepsie.. to uz by potom nebol problem s nevytazenostou L26, ked ide smerom na Rosinsku a podobne...mozno by tam musel chodievat aj klbovy bus vzhladom nato, ze L26 jazdia aj obyvatelia Vlciniec a este aj ziaci z ucilist na Rosinskej ceste..a mnohi dalsi..., preto sa mi fakt zda, ze ta L28 vtedy premavala k ZU zbytocne. Dokazem si aj dobre predstavit drahu tej linky, zo zastavky Rosinskej VUVT by odbocila smerom na Fatransku a pri prvej krizovatke by bud hned zabocila dolava na ulicu Velky diel a potom na zastavku Zilinska univerzita, alebo by isla este aj na zastavku Fatranska, a potom by sa otocila tou starou sluckou pri Nay elektrodome, kusok by sa vratila a az potom by sla na velky diel na zastavku ZU
Druhy taky, ktory sa hned chytil udaja o 30% vyssom pocte cestujucich v PO a schvalne si nevsimol, ze takyto vysoky pocet potrebuje PO o 20% penazi menej ako Zilina...
Rano je potrebne na Rosinsku cestu vozit studentov, ale aj zamestnacov do firiem. Okrem toho ju vyuziva aj cast cestujucich na okraji sidliska Vlcince III. Myslim si, ze tato kombinacia zokruhovania linky cez Vlcince by mohla cestujucich dopliest. V rannej spicke ide zo sidliska dostatocny pocet trolejbusovych liniek do centra, a preto by som L26 nemenil. Aj popoludni je z centra dostatok volnej kapacity na sidlisko.
ja ti uz po treti raz pisem: To, ze sucasny DPMZ hovori, ze funguje podla mimoriadneho a uspesneho experimentu zvaneho AVTD, este neznamena, ze to je pravda.
AVTD pocital s minimom liniek (u trolejbusov myslim so siestimi), s prestupnou tarifou a nizkym intervalom na trolejbusoch. NIC Z TOHO NEMATE, tak prestan papagajovat dookola materialy od DPMZ a pouzi miesto mestskej hrdosti obcas logicky usudok.
Nie, to som pisal ja. A ty si poriadne docitaj Pete-a v #2106: V Ziline je o 30% menej cestujucich pri nakladoch o 20% vyssich ako v Presove. Vo svojej reakcii si tuto druhu cast vety nejako pekne obisiel.
"Nech si každý zaplatí za službu toľko, koľko využíva" - občania Žiliny, vám už kompletne všetkým hrabe. To ak niekto pôjde priamym autobusom štyri zastávky alebo dve a dve s prestupom, to ako ten druhý viac využíva?
Ak niekto dochádza denne do práce priamo cez celé mesto a druhý s prestupom o polovicu bližšie, tak druhý využíva viac?
Ja na to len toľko môžem povedať, že každému, kto zastáva tento názor kompletne *ebe.
Áno, materiály sebavychvaľovacieho DPMŽ sú iste tým správnym prameňom pre skúmanie toho, či AVTD žije...
Nakoniec, ja v Žiline nežijem ani by som nechcel, tak si tam robte, čo chcete.
Ja so tiez uvazoval ako pojde doprava ak bude vyluka na Sturovom namesti. Myslienka nie je na zahodenie, ale skor som uvazoval o urychleni vybudovania obratiska na Sportovej ul./LIDL napr. aj pre L3.
Chcel by som vedieť, aký názor by si mal na to, keby L26 premávala ráno ... - Košická - Celulózka - Rosinská - Vlčince - Košická - ... a poobede opačne. Tým by sa mohli čiastočne ohľahčiť trolejbusy na L4.
Ako sa do hory vola, tak sa z hory ozyva. Ked bude Zilina zvazat pol okresu autobusmi ako vy v Presove, tak bude mat o 30% viac cestujucich. A nemysli si, ze v Ziline sa ludia vozia na konskych povozoch alebo na kolobezkach. Ten interval s tymi L4 v PO a L4 v ZA je davno vysvetleny. V Ziline je posilneny Tr a v PO s naklonovanymi A-linkami. A "nezmyselne" intervaly, sice neviem ktore, riedaka doprava a pod. nechaj na odbornikov DP. Mozno o par rokov aj vy nabehnete na zilinsky system. Nech si kazdy zapalti za sluzbu tolko, kolko vyuziva.
"Filozofia AVTD je uz davno pochovana". Zatial pohreb v Ziline nebol a vo vsetkych materialoch sa pise stale tento text: "V Ziline sa 3.7.88 podaril uspesny a mimoriadny experiment s nazvom Autobusova verzia trolejbusovel dopravy (AVTD), z ktoreho MHD v Ziline zije doteraz.
Na vysvetlenie: L26 ma konecnu v priemyselnej zone, ktora nie je v katastri byvalej obce Banova a Rosinky su v katastri starej Ziliny a nikdy neboli samostatna obec.
L28 prejde cez cele mesto a z priemyselnej casti na Kamennej prejde o dve zástavky k priemyselnej zone v uz v katastri mestskej casti Banova. V skuotocnosti su vsetky autobusove linky mestske, ale tieto dve prechadzaju prevazne v intravilane mesta, cize nepremavaju medzi mestskymi castatmi.
Tak ma napadla takáto vec, keď sme sa tu bavili o rozvoji TD... čo keby sa zatrolejovala Fándlyho ulica medzi Komenského a Spanyolovou? Mohli by tade jazdiť niektoré linky, ktoré sa teraz tlačia po Veľkej okružnej, napr. taká L3 a v opačnom smere L16, prípadne ďalšie a v prípade výluky na Štúrovom námestí by sa toto dalo elegantne obísť.
Než ma začnete kameňovať, že by sa tým zhoršila dostupnosť Štúrovho námestia, uvedomte si, že na Štúrovo námestie nie je ďaleko ani zo zatávky Polícia a naopak by sa zlepšila dostupnosť vzdialenejšieho konca Bulváru, keby bola zastávka na križovatke Fándlyho a Bulváru.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Re #2125 pete.: Skús ešte okolo 8mej a 16tej zo stanice smerom na Solinky.
Re #2127 zoZA: Neviem, či sa tými linkami vozíš do školy, ale ver tomu, že tie príchody o xx:54 sú na figu, lebo napr. do budovy NR a NS sa načas nedostaneš. Mám to odskúšané, už párkrát som prišiel neskoro. Takže mi ostáva ísť len pešo.
Re #2130 zoZA: Či ten bus nasmradí pre Celulózke alebo na Vlčincoch až taký veľký rozdiel nebude.
Re #2131 Jozef: Nezachádzam až ku obom mantinelom, ale musíš uznať, že sa nám AVTD trošku vymkla z pod kontroly. Liniek by stačilo aj menej a preklady liniek sa tiež nedajú robiť.
Skús sa niekedy prísť pozrieť na spoj L4 od Polície na Solinky s odchodom 16:55. Ak sa tam aj všetci narvú (už som zažil, že aj zostali na zastávke), tak sa to v tom trolejbuse potom nedá vydržať.