Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: LUK #1846:
no neviem, myslim, ze vodic takeho dlheho a teazkeho stroja potrebuje mat obe ruky pevne na volante, predsa len musi preciznejsie jazdit ako solo, ved predsa ma vlecku, tak casto musi ne par centimetrov vediet presne kolko musi byt od krajnice, ako , pod akym uhlom 🙂 a podobne ma zabucit na zastavku, kolko si ma nadist ak sa chce vytocit v pravouhlej zakrute , a keby mal zapasit s tou pakou, tak asi by mu to velmi nepomohlo... Na automatike si stlaci len tlacitko a stara sa hlavne o cestu a volant..
Reakcia na: zoZa #1843:
no Ikarusy mali povodne 5-stupnovu, neskor 6-stupnovu prevodovku. Su odstupnovane dost na pomalo. Pohnes sa aj na 4-5.

To x v Karosach moze byt aj D ako jazda. Cisla sluzia na obmedzenie preradovanej rychlosti.
zoZa: Vodič kĺbového busu to nemá s volantom o nič horšie oproti sólu, dokonca nové busy majú lepší posilovač ako niektoré autá. Kĺbové Karosy sa robia s automatom, ale rozdiel v manuálnom radení oproti sólu by tiež nebol žiaden.
Reakcia na: marek #1838:
diki za podrobnejsi rozpis, niekedy sa pojdem do toho Martina pozriet ...
Reakcia na: zoZa #1843:
inac ani si neviem predstavit vodica klboveho autobusu, ze by mal prehadzovat na prevodovke tych 6 alebo kolko rychlost. stupnov. Podla mna ma vodic takeho dlheho autobusu uz dost problemov s tocenim volantu, a este keby mal aj s namahavym prehadzovanim rychlosti, ktore by behom par sekund musel prehodit najmenej 3 tak neviem veru, asi by to bolo dost vycerpavajuce..
Reakcia na: LUK #1837:
teraz tieto Zilinske klbove karosy, ktore este ostali maju automaticku prevodovku, nakolko som nevidel pri vodicovi ziadnu paku na prehadzovanie rychlosti, maju take tlacitka zlava (je ich 5) s hodnotami 1,2,3,x,R, 1,2,3 to budu rychlostne stupne, x pravdepodobne spojka a R bude spiatocka. Vodic ked isiel zo zastavky, tak vzdy uz stlacil tlacitko 2 alebo 3...
Reakcia na: Jozef #1818:
Porucha na zel. priecestiach trvala od 13:10 do 15:10. Bagrista na stanici Zilina-Zariecie pretrhol zemni kabel... Bol tam "dobry" chaos.
Reakcia na: marek #1838:
Pár, presne dva. A aj tie asi s najbližšou dodávkou nových vozov skončia.:-)

Re #1839 zoZa: Hmm, to mi veľmi nepomôže...:-)
nemam vela rokov, ale pamatam si Ikarusy v uliciach Ziliny velmi dobre... a som rad, ze v ZA nic podobne ulice nebrazdi pod hlôavickou DPMZ a ani SAD.

Ak chcete zazit skutocne dobrodruzstvo, chodte do BB, tam je ich este par. Exterier a interier zdevastovany, zima, smrad a to vsetko jazdi na sidlisko Sasova... Ale v poslednej dobe nakupuju no ve klbove karosy

V MT sa ikarus najde na L 10,11,27 a aj na spojoch 21,23, ale len v useku Vr.aut.st-SAD, lebo opacnym smerom idu zo SAD ako L10. Jazdia uz ovela menej. Krajsi je exterier ako interier, vacsina nekuri, smrad, zima... Tiez by mohli pristupit k nakupu aspon3 klbovych karos.

Ohladom liniek v MT:
Je ich naozaj dost, ale ked zijes v MT 22 rokov, nezda sa ti to az tak vela. Pamatam si, ze niekedy okolo roku 1992 sa v MT asi na rok, alebo dva jazdilo uplne inak, podobne ako v ZA. Boli linky od 1,......len neviem po kolko.
L1 Ladoven- Priekopa Kol., Vr. aut.st, Nabrezna-ladoven.
L2 SAD-nabrezna,Vr.aut.st, Priekopa Kol.-SAD
L3 Turc.Klacany , L4 K-B, L5 K-H..... a namiesto terajsej L 7 chodila nejaka linka Nakladne nadrazie-Vr.aut.st-Kolonia Hviezda.
Interval L1,2 bol v spicke kazdych 10 minut, mimo 20...

Mne sa ten system pozdaval viac ako terajsi, len neviem objektivne dovody, preco od neho ustupili.
Reakcia na: zoZa #1829:
Samozrejme, veď Ikáče majú motor pod podlahou v priestore pri druhých dverách. Prevodovku mali pravdepodobne šesťstupňovú+spiatočka.
Reakcia na: Jakub #1833:

Neviem, možno to bude vedieť zoZa.
Reakcia na: Jozef #1832:
klbove karosy mam tiez rad, vyzeraju super, ale tiez minuly alebo predminuly rok ked isty cas premavali na linke c.2, tak sa semtam stalo, ze sa pokazili napr 2 krat na Sturovom namesti a este jeden krat, ale to uz neviem kde, tusim pri nemocnici
Reakcia na: pete. #1831:
.......ale ked su to take zlate sroty..
Reakcia na: Jozef #1832:
Kolko stupnovu prevodovku tieto Ikarusy vlastne mali? Pamatam sa, ze ked sa rozbiehali, tak velmi rychlo preradovali na vyssie stupne.
Reakcia na: zoZa #1829:

Ja som porovnával tú situáciu v tom období, takto mi zostalo v pamäti, a preto nemám vzťah k týmto vozidlám. V tom čase keď prišli tie nové Karosy tak to bolo neporovnateľné s tými Ikarusmi. Samozrejme, že vývoj išiel odvtedy dopredu. Ináč som rád, že DPMŽ sa rýchlo s týmito vozidlami rozlúčil.
Reakcia na: zoZa #1829:
Estetika nieje zavisla od toho ci sa Tebe nieco paci alebo nie 🙂 ?
Reakcia na: zoZa #1823:

"ked tam budu jazdit velke klbaky karosa, ktore ma este dp v zalohe"
Kde je napísané, že DPMŽ má zabezpečovať dopravu mimo mesta pre zamestnacov závodu Hyundai/Kia? Nie je na to určená železnica a SAD?
Čo sa týka výstavby trolejbusového vedenia, nechajme na rozhodnutí kompetentných. Ak to má byť postavené z tých 15% objemu investícii vložených vládou (asi 8 miliárd Sk), tak tých 120-150 mil. Sk je len zanedbateľná položka. Tak prečo nestavať!
Reakcia na: Jozef #1828:
to vobec nie je pravda, ze su neesteticke, nahodou mne sa pacia, najme tie dvere su fajne, samozrejme az na ten smrad z nich, to hej..., ja uz si ich moc nepametam, teraz sa mi zase zda, ze aky smrad ide z tach klbovych karos... ☺ , zvast este pred par rokmi, ked ich na zastavku prislo niekolko a kazdy ked dobre zadymil, tak to stalo zato, ikarusy si uz ani vobec nedokazem predstavit, ako ludia dychali na zastavkach hlavne, inac nie som si isty, ale ked som bol v Trencine, tak tam prisiel na autobusove nastupiste jeden ikarus, a vsimol som si, ze mal vyfuk naboku vozidla.... bolo to tak aj u nas?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.