nemam vela rokov, ale pamatam si Ikarusy v uliciach Ziliny velmi dobre... a som rad, ze v ZA nic podobne ulice nebrazdi pod hlôavickou DPMZ a ani SAD.
Ak chcete zazit skutocne dobrodruzstvo, chodte do BB, tam je ich este par. Exterier a interier zdevastovany, zima, smrad a to vsetko jazdi na sidlisko Sasova... Ale v poslednej dobe nakupuju no ve klbove karosy
V MT sa ikarus najde na L 10,11,27 a aj na spojoch 21,23, ale len v useku Vr.aut.st-SAD, lebo opacnym smerom idu zo SAD ako L10. Jazdia uz ovela menej. Krajsi je exterier ako interier, vacsina nekuri, smrad, zima... Tiez by mohli pristupit k nakupu aspon3 klbovych karos.
Ohladom liniek v MT:
Je ich naozaj dost, ale ked zijes v MT 22 rokov, nezda sa ti to az tak vela. Pamatam si, ze niekedy okolo roku 1992 sa v MT asi na rok, alebo dva jazdilo uplne inak, podobne ako v ZA. Boli linky od 1,......len neviem po kolko.
L1 Ladoven- Priekopa Kol., Vr. aut.st, Nabrezna-ladoven.
L2 SAD-nabrezna,Vr.aut.st, Priekopa Kol.-SAD
L3 Turc.Klacany , L4 K-B, L5 K-H..... a namiesto terajsej L 7 chodila nejaka linka Nakladne nadrazie-Vr.aut.st-Kolonia Hviezda.
Interval L1,2 bol v spicke kazdych 10 minut, mimo 20...
Mne sa ten system pozdaval viac ako terajsi, len neviem objektivne dovody, preco od neho ustupili.
klbove karosy mam tiez rad, vyzeraju super, ale tiez minuly alebo predminuly rok ked isty cas premavali na linke c.2, tak sa semtam stalo, ze sa pokazili napr 2 krat na Sturovom namesti a este jeden krat, ale to uz neviem kde, tusim pri nemocnici
Ja som porovnával tú situáciu v tom období, takto mi zostalo v pamäti, a preto nemám vzťah k týmto vozidlám. V tom čase keď prišli tie nové Karosy tak to bolo neporovnateľné s tými Ikarusmi. Samozrejme, že vývoj išiel odvtedy dopredu. Ináč som rád, že DPMŽ sa rýchlo s týmito vozidlami rozlúčil.
"ked tam budu jazdit velke klbaky karosa, ktore ma este dp v zalohe"
Kde je napísané, že DPMŽ má zabezpečovať dopravu mimo mesta pre zamestnacov závodu Hyundai/Kia? Nie je na to určená železnica a SAD?
Čo sa týka výstavby trolejbusového vedenia, nechajme na rozhodnutí kompetentných. Ak to má byť postavené z tých 15% objemu investícii vložených vládou (asi 8 miliárd Sk), tak tých 120-150 mil. Sk je len zanedbateľná položka. Tak prečo nestavať!
to vobec nie je pravda, ze su neesteticke, nahodou mne sa pacia, najme tie dvere su fajne, samozrejme az na ten smrad z nich, to hej..., ja uz si ich moc nepametam, teraz sa mi zase zda, ze aky smrad ide z tach klbovych karos... ☺ , zvast este pred par rokmi, ked ich na zastavku prislo niekolko a kazdy ked dobre zadymil, tak to stalo zato, ikarusy si uz ani vobec nedokazem predstavit, ako ludia dychali na zastavkach hlavne, inac nie som si isty, ale ked som bol v Trencine, tak tam prisiel na autobusove nastupiste jeden ikarus, a vsimol som si, ze mal vyfuk naboku vozidla.... bolo to tak aj u nas?
Chvalabohu, že ikarusy je už len vzdialená história MHD v Žiline. Boli to vozidlá neestetické, vo vnútri sa sedelo hlboko ako válove, deti v autobusoch kričali "nič nevidím". Ledva sa vyškriabali miernym kopcom na Vlčince a miernym stúpaním pri Tescu na Hurbanovu. Boli zahalené úžasným dymom a po meste šírili len smrad. Vtedajšia ČSAD, š.p. vlastnila len vraky do ktorých chcela napchať čo najviac cestujúcich. V roku 1992 mesto kúpilo 6 kĺbových autobusov so zabudovanými katalizátormi od českého výrobcu a zapožičalo ich ČSAD (!!!). Keď som sa viezol týmito Karosami, myslel som si že som na inom svete. Boli elegantné, moderné, tiché. Ako sme to tu vlastne žili? Potom začala nová etapa MHD v Žiline, keď primátor mesta a MZ prebralo iniciatívu do vlastných rúk. 12 nových autobusov sa stalo základom nového DPMŽ.
ohladne toho poctu liniek, podla mna ma Zilina strasne maly pocet liniek, ked to porovnym s odtatnymi mestami (aj mensimi), ktore maju viac liniek ako Za, a to uz nevravim o podobnych mestach ako BB, PO, Nitra a pod.., dokonca aj trencin a Martin...
este som sa v jednej veci sekol, keby jazdila ta okruzna linka, ako teraz L7 a L17, tak by aj tak musela mat dve cisla , takze by ich nebolo 10 tych liniek ale jedenast...
no vidis, to uz mas aj s tou okruznou linkou 8 liniek a este si zabudol na dalsiu linku na Vlcince cez nemocnicu , takze to uz je L9 a este ku Carrefouru L10, takze ked si to zoberies, tak by ich bol asi taky isty pocet ako teraz, teraz je trolejbusovych liniek , teraz ich je 10, a keby som pripocital este aj Kiu a Povazsky Chlmec, tak by ich bolo 12, cize skoro rovnaky pocet, je jasne, ze ku Kii nebude natiahnute trolejove vecenie, lebo by to bolo strasne drahe, a ak tam bude trojsmenna prevadzka, tak by aj tak trolejbusy chodili pocas vymeny smien, lepsie bude a aj daleko vyhodnejsie, ked tam budu jazdit velke klbaky karosa, ktore ma este dp v zalohe
Ako tu už bolo veľa ráz konštatované, množenie liniek je spôsobené tou nešťastnou neprestupnou tarifou. V prípade prestupnej tarify by v princípe stačila do každého smeru jedna linka (napr. L1 Vlčince, L2 Solinky, L3 Solinky cez Bôrik, L4 Hájik, L5 vozovňa, v budúcnosti možno L6 Pov. Chlmec a L7 KIA), ktoré by sa v meste otáčali po malom okruhu a tak by bolo možné pohodlne cestovať s jedným prestupom odvšadiaľ všade. A možno ešte doplniť nejakou okružnou linkou po veľkom okruhu. Mám taký pocit, že takéto niečo tu pred časom navrhol aj Vladimír.
Veľkú výhodu by tento systém mal aj v tom, že by sa dali individuálne nastavovať intervaly pre jednotlivé smery podľa skutočnej potreby.
A autobusy by tiež mohli z obcí chodiť len po najbližší trolejbus.
Jozef: Najskôr som okukol zozadu areál DP na Košickej a potom som stál cca 40 min. na Námestí požiarnikov. Niečo z toho som videl už včera počas jazdy v autoškole.
Najviac sa mi páčia tie 3 klbáky,to bude asi reklama pre zamestnancov DP. A Poštová banka je na samých pekných šrotoch.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
marek
Ak chcete zazit skutocne dobrodruzstvo, chodte do BB, tam je ich este par. Exterier a interier zdevastovany, zima, smrad a to vsetko jazdi na sidlisko Sasova... Ale v poslednej dobe nakupuju no ve klbove karosy
V MT sa ikarus najde na L 10,11,27 a aj na spojoch 21,23, ale len v useku Vr.aut.st-SAD, lebo opacnym smerom idu zo SAD ako L10. Jazdia uz ovela menej. Krajsi je exterier ako interier, vacsina nekuri, smrad, zima... Tiez by mohli pristupit k nakupu aspon3 klbovych karos.
Ohladom liniek v MT:
Je ich naozaj dost, ale ked zijes v MT 22 rokov, nezda sa ti to az tak vela. Pamatam si, ze niekedy okolo roku 1992 sa v MT asi na rok, alebo dva jazdilo uplne inak, podobne ako v ZA. Boli linky od 1,......len neviem po kolko.
L1 Ladoven- Priekopa Kol., Vr. aut.st, Nabrezna-ladoven.
L2 SAD-nabrezna,Vr.aut.st, Priekopa Kol.-SAD
L3 Turc.Klacany , L4 K-B, L5 K-H..... a namiesto terajsej L 7 chodila nejaka linka Nakladne nadrazie-Vr.aut.st-Kolonia Hviezda.
Interval L1,2 bol v spicke kazdych 10 minut, mimo 20...
Mne sa ten system pozdaval viac ako terajsi, len neviem objektivne dovody, preco od neho ustupili.