Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
A trasovanie T-busov nech ostane ako sme hovorili:
1-Kvačalova-Štúr. nám-Košická-Matice Slovenskej, podľa potreby F
4 VL,Fatranská-Košická-Žel. stanica-HL-SO-VL,Matice Slov.
14 protismer
5-SO-Štúr. nám-VL,Fatranská
6-Hájik-Žel. stanica-nemocnica-VL,Fatranská
7 Hájik-SOlinky
8 Carrefour-Štúr. nám-Polícia-Žel. stanica-Štefánikovo-Carrefour

4ka 2x prechádza Fatranskou v 1 smere, pri jazde do mesta zastaví na dnešnej Fatranskej a pri jazde z Dielu zastaví na zadnom pruhu za odbočkou z Dielu na Fatranskú, súčasti obratiska nabFatranskej.
14ka pri jazde na Diel zastaví na konečnej pri hostinci, tiež tam už je obrubník a pri jazde z CE na Fatranskú zastaví na dnešnej Fatranskej. ❤
Čo sa týka A-busov, keby sa zrušila linka 26 a v smere LP by ju nahradila 22, ktorá by v smere Rondel-LP-Bytčica, ul. na stanicu-tu by vošla do Bytčice. Zo smeru Rosinky by niektoré spoje 24ky urobili
skrátka zachádzku ku VUVT. Teda 26ka by nejazdila, 27ka po Hurbanovu, keď už ľudia sú zvyknutí a tam najviac vystupujú a niektoré jej spoje by šli na Kvačalovu. Najsevernejšia časť Bytčice by bola trochu diskriminovaná o zástavku Pažite ale si může vybrat, či nevyužije trolej do mesta v blízkych Solinkách, nakoniec v špičke aj linka 2 a Bytčica ako taká má aj vlak ZA-Rajec zabezpečovaný MV radu 811, začlenené do ŽRID. Teda oproti iným mestským častiam má výhody, napr. Brodno len 22ka a trať Žilina - Čadca nie je začlenená do ŽRID. Už nejaké vzkm by sme ušetrili. ? ? ❤
A tie zvyšné zastávky, teda mliekareň nie sú ďaleko od T-busov ani
od zastávky ZA-Solinky ŽSR. Tým by Brodno získalo priame spojenie
s priemyselnou časťou, teda hlbšie do nej kým terajšia 22ka len okrajovo. Takisto by to bol častejší interval z Centra do tejto časti, čo by možno uvítali ľudia, ktorí prestupujú z iných dopravných systémov v meste a idú do práce do LP.
Reakcia na: Pišta #11651:
Starí ludia hovoria že predtým ako bol postavený PRIOR, chodila 27 ešte ako 7 z Kálova na Októbrovú a na stanicu. Ja si to už napamätám. Ani ku nemocnici nemá veľa mestských častí priame spojenie.
Reakcia na: ospik #11650:
Myslím, že obyvateľom Zástrania to neprekáža, neviem o tom, že by aj niekedy dávnejšie mali nejaké spojenie so žst. Podľa mňa ešte nikdy.... Je pravda, že L27 je cez Závodie zbytočná..... Súhlasím... Po tých uzučkých cestičkách musí byť jazda náročná a pre obyvateľov skôr na príťaž ako na osoh.
Ospik, skús sa pozrieť na tie autobusové linky.... TB linky by boli fajn vykryté, ale pri pohľade na Abusy musí viacero z nás tu skonštatovať, že vyťaženosť , kopec prejazdov, nepravidelný interval, linkovanie..... tu je rezerva a bolo by vhodné s tým niečo urobiť.... sám ale neviem , čo by bolo najlepšie...
Reakcia na: PeterC #11648:
Ináč, Zástranie nemá priame spoje so Žel. stanicou. Keby namiesto Hurbanovej skončila na ŽST?
Reakcia na: PeterC #11648:
Tak nech končí potom na Hurbanovej, ja sa skorej vyznám v T-busoch, takže vyťaženosť A-busov nepoznám.
L1 asi radšej nech ostane pre prísuny vozov na Maticu a Fatranskú.
Trasa: Fatranská alebo Matice Sl.-Košická-Štúr. nám.-Kvačalova, ako už navrhol K23. Myslím, že lepšie cez Košickú, tam toho jazdí menej.
Reakcia na: ospik #11646:
Len ku L27: Nebolo by preto lepšie L27 v smere zo Zástrania ukončiť na Hurbanovej, a na jej úkor posilniť L31 na cintorín, prípadne inú linku na Kvačalovu (hoci aj trolejbusovú L1)? Teraz možno píšem aj trochu proti sebe, pretože som jedným z mála, ktorí L27 jazdievajú až do Závodia. Keď ale vidím, že sa vezieme traja alebo piati, tak mi je aj ľúto prevozenej nafty a času vodiča. Poznám viacero Závodčanov (ul. Pod Hradiskom, Pod Vinicou), ktorým by nesmierne odľahlo, keby im 2m od okien nejazdili autobusy, ale keby L27 mala konečnú na Kvačalovej (alebo hoci na Hurbanovej, s prenesením určitej jej kapacity na L31 ako som napísal na začiatku). Prípadne by iným ľuďom zas dobre padlo, keby sa niektorá z liniek L27, L31, L29 otáčala v okolí nového obytného komplexu Kvačalova, či závodského cintorína. Všetko má svoje "pre" aj "proti". Je to len môj laický pohľad, ale dávam ho na úvahu povolanejším.
Reakcia na: Juraj #11643:
Netvrdím, že je to 600 tisíc vozkm, ale niečo môžu zohrať aj prístavné a odstavné spoje, km na prejazd obratiskom, prípadne prázdne prejazdy, ak sú. To už vyplýva z jednotlivých turnusov. Predpokladám, že vy ste vo svojej 3,6tke mali manipulačné spoje rátané - tuto kolegovia zas určite pri svojich počtoch tieto vynechali. Aspoň si myslím.
Reakcia na: Pišta #11645:
Simkoslav nepripisuje nejaký význam 2ke, veď premávala by už len v špičke a to 30 minútových intervaloch a v spolupráci s 5kou by vytvárala 15 minútový interval.
Nuž tá 21ka, tam by bolo niečo dobré pošpekulovať, ale 27ku by som nedávala na cintorín, a to odrezalo by sa spojenie Žel. stanica-Nový cintorín. Ak niekto vystúpi z vlaku a chce ísť na pohreb, tak teraz peši na Hurbanovu? Asi nie moc.
Reakcia na: simkoslav #11639:
Pri koncepcii, kde je znovuzrodená linka è.5, si myslím, že nie je potreba pripisovať zásadný význam linke c. 2, ktorá okrem spojov, ktoré vezú žiakov do Bytcice, je nevyťažená a úplne zbytocná.
K autobusom.... L21 zo Závodia úplne identicky kopíruje trasu linky z Hájika a tá kópia trasy je až po Hurbanovu. Ciže od Hurbanovej do Bánovej je totožná trasa okrem zastávky Velká Okružná ( ktorá je aj tak zbytocná) mimo 3 zastávok do Bánovej , ak ide po colnicu tak 5 zastávok (prosím, zoberte do úvahy, že zastávka Jedlová je využívaná úplne minimalisticky, lebo je výhodnejšie prejsť pešo na Žitnú, odkial premáva spoj do mesta pravidelne a cestovné je lasnejšie, lebo je to už len 5 zastávok do mesta... ). Z Hurbanovej do Chlmca je druhá casť linky 21 korektná. Preto si myslím, že smer CE-BA treba zmeniť, efektivita linky v tomto smere je nízka, nakolko ja pre cestujúcich atraktívnejšia linka, ktorá ich dovezie okrem Hurbanovej aj na stanicu, príp. k nemocnici... L31 väcšinou koncí na stanici tak isto ako L30 a L29. L27 zasa koncí väcšinou na Hurbanovej. Preto je môj návrh nasledovný: L27 posunúť na obsluhu až po Nový cintorín, L30 a 31 zlúciť. Problémom stále ostáva L21, kde ho preťať bude ťažké. Urcite by som sa pohral s myšlienkou nahradiť zastávku Velká Okružná zastávkou Polícia kde by sa spomínaná linka dostala viac-menej na trasu ešte staruckej L1, ktorá premávale práve po Komenského a stála pri pošte.... Možno si to ešte niekto pamätá.... L24 je ok, L29 - všetky spoje by bolo vhodné nechať konciť na stanici. Náhradu do zahradkarskej oblasti v Budatíne by mohli zabezpeèiť aj spoje L22, ktoré koncia v Budatíne, prípadne by mohla vzniknúť ciste len úcelová linka na obsluhu tejto casti a len v urc. období.
Reakcia na: Vladimír #11642:
Je to tak len posledne roky, odkedy zavladla v skolstve demokracia a riaditelia si mozu sami od buka do buka urcovat prazdniny. Nevedia /a vlastne uz nemusia/ sa zjednotit skoly patriace pod mesto, ani pod VUCku, nedajboze by ich niekto este skoordinoval. AQ este vysoka - ta ma tiez rezim sama osebe. No a pokial bude ucit co len jedina skola - treba vozit.
Reakcia na: simkoslav #11639:
Ja som nepocital, co si pocital ty, ale pamatam sa, ze pri zavedeni NKTD pred rokom boli rocne vykony pocitane na cca 3600 tis.km. No a nechce sa mi verit, ze by sme spadli na 3 mil., vsak sme pocas roka nic nerusili. Dokonca by to malo byt o par km viac vzhladom na L1 od 1.8., lebo nerobia ju len zjazdy a vyjazdy ale aj 1 Tb naviac. /KIA sa do toho neratala a nerata, L25 a L35 boli az ku koncu roka/
Takze nech ratam ako ratam, stale mas naviac cca 600 tis km, tak teda treba vziat asi cervene pero a zacat skrtat...
Reakcia na: LUK #11641:
Áno, ale v ZA sa prázdninové CP aplikujú tuším len počas hlavných letných prázdnin.
Reakcia na: simkoslav #11639:
ja pri kalkuláciách používam nasledovné počty:
190 dní škol. vyučovania
60 dní škol. prázdnin
115 dní nepracovných
Reakcia na: simkoslav #11639:
na simkostava som ťa prekrstíl ja, prepáč
1. Prepočítal som vozokilometre podľa Jurajovho návodu. V súčasnosti všetky linky (autobusové aj trolejbusové) ročne najazdia +- 3 078 863 km /počítal som 250 pracovných dní (z toho 40 prázdninových), 115 víkendových).
2. Takisto som prepočítal aj trolejbusový návrh, ktorý som tu napísal pred pár dňami. V prípade, že s autobusovými linkami nebudeme hýbať (okrem l. 2) a upravíme len trolejbusové podľa tohto návrhu, dospejeme k číslu 3 082 920 km, čím splníme normu 3 600 000 km ročne, ako písal juraj. Čiže o podobnom návrhu sa z tohto hľadiska dá uvažovať.

3. #11635 marek231: Áno, uvedená koncepcia je podobná tomu, čo tu bolo pred 21.1.2006. Ale mám obavy, že všetky návrhy, ktoré by sa tomuto vzdaľovali, by narážali na viaceré nedostatky (čo sme si už okúsili pred niekoľkými mesiacmi).
4. ja netvrdím, že tento návrh som "vymyslel" ja. Veľmi podobný návrh tu napísal Jozef, Valec, Kvačalova23 a i. Ja som si ho len zobral, snáď trochu upravil, prepočítal, pričom som sa snažil držať ako pravidelného intervalu, tak vzkm, ako aj podielu miest vo vozidlách podľa jednotlivých sídlisk. (Jurajove body 1-7).

4. jaj, ale blbý nick som si to vytvoril... už ste ma prekrstili na simkostava, či simkohlava. ? ...Inak túto prezývku mi vymysleli kamaráti ako analógiu k Hviezdo-slav-ovi, keďže som ako malý fagan skladal básničky.
RE kvacalova 23, na linku 7 sú potrebné krátke či dlhé T-busy, zatím chodia dlhé len či sú využité.
Odfotil uz niekto z vas citelis line v zilinskych farbach?
rad by som si ho obzrel na fotkach v galerii...
Reakcia na: marek231 #11635:
A čo je na tom zlé, keby sa to podobalo na staré linkovanie, iba v rozumnejšej a praktickejšej forme?
Reakcia na: ospik #11615:
Na tvoje prispevky reagujem po takej dlhej dobe co sa tu snazis prelinkovat Zilinsku MHD prvykrat.

To co chces odklepnut teraz ako navrh "simkohlav" tu zaznel asi 2 mesiace dozadu mozno na jednu vynimku odo mna prip. od Kvacalova23. Nie je to zla koncenpcia ale to sa vratime na 70% ako sa tak divam spät k staremu vedeniu liniek...Hm...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement