Vladimír:Včera bola nejaká výluka.Na linkách 4,5/15 (možno aj 7/17) jazdili autobusy.Nevieš,prosím ťa,o čo išlo?Ináč,čo by si povedal,hodil by sa 15 m trolejbus na l.č.3?
Inak, nedá mi nepoznamenať, že Žilina a jej MHD, zdá sa, sú dosť nudné. Pozerám na hlavnú stránku, na fóra... a kde nič, tu nič. Žiadna výluka, žiadna nová reklama, žiadna zrušená reklama, žiadna nehoda, žiadna zmena cestovného poriadku, žiadna zmena trasy linky...
Ešte k podjazdu: napadla ma taká bláznivá myšlienka, že by podjazd zatiaľ zostal bez troleja a kúpili by sa na to trolejbusy s pomocným batériovým pohonom a tak by sa popod neho pretiahli. Ale fakt Juraj kdesi na fóre písal, že sa s jeho prehĺbením ráta, dokonca sklon križovatky Hviezdoslavova - Kálov - Sasinkova - Kysucká bol pri poslednej rekonštrukcii urobený tak, aby sa pri prehlbovaní podjazdu nemusela rozkopať, ale plynule nadväzovala. Keď som sa na to pozeral, naozaj som tam videl taký mierny zlom medzi vozovkou v križovatke a v podjazde a keby od tej križovatky sklon vozovky plynule pokračoval, mohlo by to vyjsť.
Nespomínam si presne, čo sa v tých príhovoroch hovorilo, mám taký pocit, že o konkrétnych plánoch na ďalšie trolejovanie nič, len Slota vyhlásil, že "tu vám sľubujem, že v septembri sa začne stavať Aupark na Štúrovom námestí a na budúci rok v júni, keď bude hotový, tak ako prví tam pôjdu tí, neviem ako ich nazvať, čo túto stavbu teraz kritizujú". A aby si tie médiá, ktoré sa nazývajú objektívnymi, pozreli na novú trolejbusovú trať, že to je jeho dielo a jeho život a že s jej otvorením bude možné odstaviť množstvo autobusov, čím sa opäť zlepší životné prostredie v meste.
To je asi tak všetko, na čo si spomínam. Možno ma niekto doplní.
Pre mňa sú ľudia používajúci totalitné metódy súdruhovia, bez ohľadu na to, či sa jedná o KSČ, HSĽS alebo SNS . Bodka. Je úplne jedno, či je alebo nie je diaľničný privádzač investíciou mesta. Ani KIA nie je investíciou mesta. Súdruh Slota ryčal, že keby to "Jano Slota" mal na starosti, tak už to je vyvlastnené. A veľa sa v tom angažuje, správa sa ako feudál s neéobmedzenými právomocami, aj s Ruskom sa náhle skamarátil. Myslím, že nie Rusko ale Slota teraz nedávno čosi o strkaní cibule a mrkvy do riti vykladal.
Samozrejme, že s tým súhlasím. Možno v budúcnosti, ak budú peniaze, podarí sa pretiahnúť trolej aj popod nešťastný podjazd. Ja osobne by som si prial, aby trolejbusová doprava sa rozšírila v budúcnosti aj o niektoré obce, ktoré sú súčasťou mesta. Napríklad Bánová, Bytčica a prípadne niekedy aj o časť severne od Váhu.
Keď si bol na slávnostnom otvorení cesty Pod hájom nebolo tam niečo načrtnuté v slávnostných príhovoroch?
Len na okraj: Žilinský primátor nebol nikdy súdruhom a diaľničný privádzač nie je investíciou mesta. Čo sa týka automobilky KIA, tak vyvlastňovanie sa robí na základe uznesenia vlády SR a opäť nie primátor alebo mesto.
Veď ja som to zatrolejovanie L29 myslel ako SCI-FI, keď Juraj písal, že chce pretiahnuť drôty popod železnicu ku Slovene kvôli športovým a rekreačným aktivitám. Pod Dubňom na pravom brehu Váhu totiž vzniká vodnoslalomársky areál a v budúcnosti tam má byť rekreačný vodnošportový areál. Ale aj tak si nemyslím, že by bola L29 v najbližšom čase nejako vyťažená. Tá tam jazdí len preto, aby boli obslúžené tie štyri trvalo obývané domy a záhradkári.
Zaujímavé, že na súkromnú KIU súdruh Slota chce vyvlastňovať jedna radosť, že by pri ceste, ktorá je líniovou stavbou vo verejnom záujme, nedodržiaval tie isté, ak nie striktnejšie zásady?
Dnes asi o 15,40 hod. trolejbus č. 210 Škoda 15Tr10/7 na linke č. 4 na obratisku "Jaseňová" na sídlisku Solinky spôsobil poruchu na trolejbusovom vedení. Pravdepodobne neprehodil výhybku a potrhal trolejbusové vedenie a poškodil zberač. Narobil tam poriadnu paseku. Doprava v uvedenom priestore bola úplne prerušená. Montážne auto s dvoma trolejármi prišlo o 15,58 hod. Operatívne bola nasadená náhradná autobusová doprava. Kĺbový autobus Karosa B741.1922 č. 112 tam prišiel už o 16 hodine. Z vysielačky som počul riadenie dopravy a upozornenie o poruche na obratisku. Jeden nedostatok, ktorý nemusel byť, že vodiči sedeli vo vozidlách a neinformovali čakajúcich cestujúcich o dĺžke meškania, nasadení náhradnej dopravy, hoci sú spojení s dispečerom. Keď sa vodičom nechcelo, tak som poslal cestujúcich k vodičom!
Okrem popisu tejto poruchy mám to aj nafotené. ?
Termín bol pôvodne na tabuli uvedený júl 2004, dnes je tam už rok ukončenia vymazaný. ?
Tú informáciu o tom dome mi tam povedali zamestnanci Doprastavu. Uvidíme ako to skončí. ?
Termín dokončenia privádzača v Budatíne je niekedy v lete 2005 (tuším 07/2005 nie som si celkom istý). Ešte stále je čas spomínaný dom odstrániť. Pokiaľ tam ostane, znehodnotí to celý úsek. Napadá ma však otázka, ako je možné, že nebol územne chránený koridor na rozšírenie cesty ?? Týmto úsekom jazdí denne cca 26000 áut. Ak sa budú v tomto úzkom mieste radiť do jedného pruhu, bude to katastrofa.
P.S.Na druhej strane Váhu bol tak isto problém s autoservisom pod križovatkou na Ľavobrežnej.Podarilo sa ho vyriešiť... ?
Skoro som prehliadol odpoveď. Už som videl s nápisom "Svadobná jazda" Citybus, ale ten mi kdesi ušiel, ale mám odfotené vozidlá napr. B952 s týmto názvom. Záleží na vodičovi či tam dá tento názov. ?
Keď sa pozrieme na mapu trolejbusových liniek, tak z malého dopravného okruhu nám vybiehajú linky takmer všetkými smermi, okrem severnej časti. Tu by sa mala niekedy v budúcnosti naplánovať trolejbusová linka (snáď do Pov. Chlmca). Výhľadovo DPMŽ uvažoval aj so zatrolejovaním do Bánovej, čiže ideálna linka Bánová - Považský Chlmec. S tým podjazdom budú ešte veľké problémy. Mám obavy, aby sa to celé aj so železnicou neprepadlo. ?
Dnes okolo 16 hodiny išla L29 pod ten Dubeň úplne prázdna. Možno späť sa viezli záhradkári. A v budúcnosti uvidíme.
Ten problém s tým domom sa ťahá už niekoľko rokov. Neviem ako je to s tým vyvlastnením, ale dnes som videl, že nové obrubníky akosi čudne obchádzajú uvedený dom. Zastávka do centra by mala byť za tým domom k mostu cez Váh. Musím sa tam ísť ešte pozrieť, lebo tam by mal byť podľa plánu niekde pri zastávkach aj podchod, ale ten som videl stavať severnejšie. Samozrejme, že čosi aj odfotím. ?
Juraj tu o tom písal, podjazd by sa musel prehĺbiť aspoň o pol metra, aby tam bola potrebná výška. A už by sme boli doma a mohli trolejovať až do P. Chlmca ☺
Ináč Juraj sa chcel dostať popod železnicu hlavne preto, že sa budujú nové športoviská pri zimnom štadióne a bývalom ZK Slovena. Tak k tomu ma napadlo, že aj na pravom brehu Váhu má byť v (blízkej?) budúcnosti rekreačno - športový areál zameraný na vodné športy. Už dnes tam športujú vodní slalomári. Je to vlastne pri konečnej L29 pod Dubňom. Nechce sa Juraj v budúcnosti pretrolejovať až tam, keď by tam ľudia začali húfne chodiť? ?
Ad problém s domom: a čo vyvlastnenie? Aspoň sa za ním dá schovať zastávka pre smer do mesta. Kde podľa teba bude zastávka pre smer do mesta?
Je to tam celé natesnané, no uvidíme. Nenafotil si to?
Dnes som bol aj v Budatíne poobzerať stavbu. Problém bude s tým rodinným domom, lebo tá majiteľka ho nechce predať a nechce ani nový, čiže dvojpruh sa zmení asi len na jeden pruh.
Zdalo sa mi, že je veľmi malý oblúk na komunikácii zo Zástrania popod most okolo železnice smerom do centra. V zime môžu autá, prípadne autobusy narážať do pilierov mosta. Ohľadom výšky pre prípadné vedenie netreba mať obavu. Kedysi v počiatkoch TB bola navrhovaná trasa aj do Budatína. Nedávno Juraj spomínal aj kúsok trolejbusovej trate od remeselníckeho domu k Športovej ulici. Ako by sa však dal rozťať gordický uzol popod železnicu v smere na Kysuckú cestu si neviem predstaviť.
Ak sa ti chce behať s foťákom, zabehni do Budatína a nafoť stavbu tamojších križovatiek, už sa celkom rysujú, hotová je napr. zastávka v smere von z mesta
Svojho času si sa pýtal, či budú tie podjazdy dosť vysoké pre prípadné zatrolejovanie, nuž videl som ten, ktorý je spoločný so železnicou, tak tam je miesta habadej a myslím, že ani ten, cez ktorý sa pôjde do P. Chlmca, na tom nebude zle.
Áno,s tými svadobnými objednávkami je to asi tak, lebo dnes som videl na Vlčincoch dva,ktoré viezli svadobčanov.Jedna bola B932-ka (69) a druhá B952-ka (01).
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Miro
Ináč Juraj sa chcel dostať popod železnicu hlavne preto, že sa budujú nové športoviská pri zimnom štadióne a bývalom ZK Slovena. Tak k tomu ma napadlo, že aj na pravom brehu Váhu má byť v (blízkej?) budúcnosti rekreačno - športový areál zameraný na vodné športy. Už dnes tam športujú vodní slalomári. Je to vlastne pri konečnej L29 pod Dubňom. Nechce sa Juraj v budúcnosti pretrolejovať až tam, keď by tam ľudia začali húfne chodiť? ?
Ad problém s domom: a čo vyvlastnenie? Aspoň sa za ním dá schovať zastávka pre smer do mesta. Kde podľa teba bude zastávka pre smer do mesta?
Je to tam celé natesnané, no uvidíme. Nenafotil si to?