Díki aj tak.Ja chodievam "trojkou" dosť často a zdá sa mi,že 15 m by na ňu pasoval absolútne ideálne,pretože 18 m sa mi vidí dosť prázdny niekady aj počas špičky.No neviem,je to len moja osobná úvaha. ?
Vidím, že sa úporne snažíš o odpoveď na otázku o vhodnosti 15m trolejbusu na L3, ale žiaľ, nemôžem Ti pomôcť. Vhodnosť takéhoto typu vozidla neviem posúdiť, nakoľko nie som Žilinčan. Plnú L3 som síce ešte v živote nevidel, ale dá sa to hodnotiť na základe sporadických návštev?
Niekoľko fotografií zo včerajšej "udalosti" na Jaseňovej prinesie aj najbližší fotkový update. Fotografie sú od Jozefa.
Pozri sa nižšie, tam som včera písal že bolo potrhané trolejbusové vedenie pri obratisku "Jaseňová". Pokiaľ nebola odstránená porucha nemohli premávať trolejbusy cez Solinky (L3, 4, 5, 15, 7, 17). Bol som pri tom a fotografie z poruchy som poslal Vladimírovi, aby ich umiestnil na iMHD, pokiaľ je to ešte aktuálne.
Použiť trolejbusy s batériovým alebo dieselovým pohonom by bolo reálne. Samozrejme, bolo by lepšie keby tam bol trolej. Myslím si, že Juraj to má už premyslené, keď uvažoval potiahnuť TD ku športoviskám.
Vladimír:Včera bola nejaká výluka.Na linkách 4,5/15 (možno aj 7/17) jazdili autobusy.Nevieš,prosím ťa,o čo išlo?Ináč,čo by si povedal,hodil by sa 15 m trolejbus na l.č.3?
Inak, nedá mi nepoznamenať, že Žilina a jej MHD, zdá sa, sú dosť nudné. Pozerám na hlavnú stránku, na fóra... a kde nič, tu nič. Žiadna výluka, žiadna nová reklama, žiadna zrušená reklama, žiadna nehoda, žiadna zmena cestovného poriadku, žiadna zmena trasy linky...
Ešte k podjazdu: napadla ma taká bláznivá myšlienka, že by podjazd zatiaľ zostal bez troleja a kúpili by sa na to trolejbusy s pomocným batériovým pohonom a tak by sa popod neho pretiahli. Ale fakt Juraj kdesi na fóre písal, že sa s jeho prehĺbením ráta, dokonca sklon križovatky Hviezdoslavova - Kálov - Sasinkova - Kysucká bol pri poslednej rekonštrukcii urobený tak, aby sa pri prehlbovaní podjazdu nemusela rozkopať, ale plynule nadväzovala. Keď som sa na to pozeral, naozaj som tam videl taký mierny zlom medzi vozovkou v križovatke a v podjazde a keby od tej križovatky sklon vozovky plynule pokračoval, mohlo by to vyjsť.
Nespomínam si presne, čo sa v tých príhovoroch hovorilo, mám taký pocit, že o konkrétnych plánoch na ďalšie trolejovanie nič, len Slota vyhlásil, že "tu vám sľubujem, že v septembri sa začne stavať Aupark na Štúrovom námestí a na budúci rok v júni, keď bude hotový, tak ako prví tam pôjdu tí, neviem ako ich nazvať, čo túto stavbu teraz kritizujú". A aby si tie médiá, ktoré sa nazývajú objektívnymi, pozreli na novú trolejbusovú trať, že to je jeho dielo a jeho život a že s jej otvorením bude možné odstaviť množstvo autobusov, čím sa opäť zlepší životné prostredie v meste.
To je asi tak všetko, na čo si spomínam. Možno ma niekto doplní.
Pre mňa sú ľudia používajúci totalitné metódy súdruhovia, bez ohľadu na to, či sa jedná o KSČ, HSĽS alebo SNS . Bodka. Je úplne jedno, či je alebo nie je diaľničný privádzač investíciou mesta. Ani KIA nie je investíciou mesta. Súdruh Slota ryčal, že keby to "Jano Slota" mal na starosti, tak už to je vyvlastnené. A veľa sa v tom angažuje, správa sa ako feudál s neéobmedzenými právomocami, aj s Ruskom sa náhle skamarátil. Myslím, že nie Rusko ale Slota teraz nedávno čosi o strkaní cibule a mrkvy do riti vykladal.
Samozrejme, že s tým súhlasím. Možno v budúcnosti, ak budú peniaze, podarí sa pretiahnúť trolej aj popod nešťastný podjazd. Ja osobne by som si prial, aby trolejbusová doprava sa rozšírila v budúcnosti aj o niektoré obce, ktoré sú súčasťou mesta. Napríklad Bánová, Bytčica a prípadne niekedy aj o časť severne od Váhu.
Keď si bol na slávnostnom otvorení cesty Pod hájom nebolo tam niečo načrtnuté v slávnostných príhovoroch?
Len na okraj: Žilinský primátor nebol nikdy súdruhom a diaľničný privádzač nie je investíciou mesta. Čo sa týka automobilky KIA, tak vyvlastňovanie sa robí na základe uznesenia vlády SR a opäť nie primátor alebo mesto.
Veď ja som to zatrolejovanie L29 myslel ako SCI-FI, keď Juraj písal, že chce pretiahnuť drôty popod železnicu ku Slovene kvôli športovým a rekreačným aktivitám. Pod Dubňom na pravom brehu Váhu totiž vzniká vodnoslalomársky areál a v budúcnosti tam má byť rekreačný vodnošportový areál. Ale aj tak si nemyslím, že by bola L29 v najbližšom čase nejako vyťažená. Tá tam jazdí len preto, aby boli obslúžené tie štyri trvalo obývané domy a záhradkári.
Zaujímavé, že na súkromnú KIU súdruh Slota chce vyvlastňovať jedna radosť, že by pri ceste, ktorá je líniovou stavbou vo verejnom záujme, nedodržiaval tie isté, ak nie striktnejšie zásady?
Dnes asi o 15,40 hod. trolejbus č. 210 Škoda 15Tr10/7 na linke č. 4 na obratisku "Jaseňová" na sídlisku Solinky spôsobil poruchu na trolejbusovom vedení. Pravdepodobne neprehodil výhybku a potrhal trolejbusové vedenie a poškodil zberač. Narobil tam poriadnu paseku. Doprava v uvedenom priestore bola úplne prerušená. Montážne auto s dvoma trolejármi prišlo o 15,58 hod. Operatívne bola nasadená náhradná autobusová doprava. Kĺbový autobus Karosa B741.1922 č. 112 tam prišiel už o 16 hodine. Z vysielačky som počul riadenie dopravy a upozornenie o poruche na obratisku. Jeden nedostatok, ktorý nemusel byť, že vodiči sedeli vo vozidlách a neinformovali čakajúcich cestujúcich o dĺžke meškania, nasadení náhradnej dopravy, hoci sú spojení s dispečerom. Keď sa vodičom nechcelo, tak som poslal cestujúcich k vodičom!
Okrem popisu tejto poruchy mám to aj nafotené. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Kubik