Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: VLK #10830:
Ak dobre rozumiem, aj ty by si bol za L13 presunúť na trasu okolo polície, Hurbanovej, žst, Štúr.nám. ďalej na Hliny? Potom akože tá L21 Bytčica, Hliny, Štúr. nám, žst., Hurbanova, Závodie , Bánová a späť? Nad Rajeckou som dlho rozmýšľal i ja... Je nutný spoj po tom krátkom úseku? Do L22 na tých zastávkach tam aj tak veľa ľudí nenastupuje a keď tá cesta bude ako dialničný privádzač, tak si už vôbec neviem predstaviť na takej ceste zastávky MHD.... V pôvodnom návrhu ak by sa Bytčica zatrolehovala, tak - či tak by po Rajeckej zrejme nechodila žiadna linka, lebo by bol zbytočný výdavok ťahať separátne troleje z Rondla po rajeckej do Bytčice....
vlk:spojenie Solinky -mesto po trase policia,stare Tesco-zel.stanica pre obyvatelov chyba,L.13 cez kopec nastup rono na solinkach na Jasenovej potom pochopis preco ludia nadavaju,ranne spoje su sustavne preplnene o case jazdy po Hurbanovu ani nepisem.dalej 4.-14.navrat z mesta 4.okolo plavarne,14.po Kosickej,tuzim simkoslav to spomenul ma fundovane odpovede.
Reakcia na: Kvacalova23 #10813:
Trošku z histórie: Na základe kritiky občanov zo sídliska Hájik, ktorým bolo po zavedení NKTD zrušené priame spojenie medzi sídliskami Hájik a Vlčince, bol zavedený dočasný skúšobný expresný spoj premávajúci v pracovných dňoch medzi sídliskami Hájik a Vlčince. Premával od 27. februára do 12. marca 2006 a jeho účelom bolo v praxi overiť počty cestujúcich pravidelne sa prepravujúcich na trase medzi týmito dvoma sídliskami. Autobus stál len na zastávkach MHD na sídliskách Hájik a Vlčince. Bol označený nápisom „PRIESKUMNÉ VOZIDLO“ a nástup bol umožnený len prednými dverami. Cestovné bolo vo výške dvojpásmového cestovného lístka. Autobus odchádzal z Hájika o 5.30, 6.30 a 7.30 h a popoludní z Fatranskej o 13:30, 15:30, 16:30.

Na „objektívny“ prieskum vyzvali cestujúcich z Hájika Ing. Marián Janušek (zástupca primátora z Hájika), MUDr. Daniel Kľačko (poslanec z Hájika) a Ing. Peter Čerňanský nasledovným oznamom: Vyzývame všetkých, ktorí požadujú navrátenie PRIAMEHO SPOJENIA Hájika s Vlčincami, aby sa do prieskumu zapojili tým, že budú počas uvedených dní využívať VÝLUČNE UVEDENÉ SPOJE. Na základe výsledkov tohto prieskumu DPMŽ buď zavedie, alebo nezavedie priamu linku MHD !!

Aj napriek všetkým výzvam poslancov, občianskych združení, ako aj vedení základných škôl na Vlčincoch, prieskum dopadol skutočne biedne. Nebol záujem o cestovanie medzi oboma sídliskami. Odchádzajúce poloprázdne prieskumné vozidlo popoludní v špičke zo sídliska Vlčince si môžete pozrieť na stránke: http://zilina-gallery.sk/picture.php?/1991/category/188
Reakcia na: Pišta #10828:
ešte som sa nezamýšľal, čo to spraví z vzkm, ale určite vyšší interval na L2 s tým pohne...

čo sa týka tej trasy navrhovanej L21 -> prečo ju točíš zbytočne cez mesto spôsobom: Hliny - Polícia - Hurbanova - žst - Štúrovo - Rondel? Určite by si schaosil cestujúcich na Štúrovom, kde y pobehovali z jednej strany na druhú (L2 smer Bytčica od Slovakie, L21 smer Bytčica z opačnej strany). Trasovanie by som skôr navrhoval previazať: L21 Bytčica - Hliny - Štúrovo (kryje sa s L2 - tu mi chýba obsluha Rajeckej) - žst - Hurbanova - Rondel - Závodie - Bánová.

Celkovo mi to ale nesedí, ak sa mi podarí nad tým zamyslieť, dám vedieť - neviem, ako to napr. riešil Valec a iní.
Reakcia na: Pišta #10828:
Na základe už dávnejšieho upozornenia od kol. jsi som upravil rok výroby trolejbusov 211-221 z roku 1993 na 1994. Preto sa prosím nečudujte, že nám podľa katalógu vozový park trochu omladol 🙂
Reakcia na: Pišta #10827:
sorry - tá L21 mi ušla - Bytčica, Hliny, Polícia, Hurbanova, žst, Štúr.n., Rondel, Závodie,Bánová a späť. Keby bola trasa, ako som dole písal, tak pri polícii by sa stretli spoje jednej linky smerujúce na stanicu i na Hliny, čo by bolo nie celkom ok. Prípadne L13 dať na okruh z Hlín na Hurbanovu, žst, Štúr.nám atď a mnou navrhnutú linku 21 z Bytčice cez Štúr.n., žst, Hurbanovu, Polície až do Bánovej....

Čo vy na to?
pod¾a mna su velke rezervy vo vedení liniek nie tb, ale autobusov.... konkrétne mám na mysli linku 2, 21 a 22. L2 chýba interval a premávka do 20hod, L21 a L22 nie sú šťastne spojené (dva radikálne odlišné èasti mesta - každá má inú potrebu.... ) Bytèici chýba spojenie s Hurbanovou, Bánovej so stanicou, Chlmec sa prímestskými spojmi dostane aj na stanicu a aj na Hurbanovu ( potreby sú vykryté ), Brodno je ok - doteraz ani v histórii nemali inak trasovanú linku.... Takže ak by som mohol - L2 špièka každých 15min, mimo špièky vrátane èasu do 20hod každých 45min. L21 Bytèica, Hliny, Hurbanova, žst, Štúr.nám, Polícia, Rondel, Bánová a späť. ( v pohode sa uživý aj kåb a navyše odťaží L13 zo stanice na Hliny a opaène ) 15/45 , L22 Brodno, žst, Tesco HM, Košická, žst, Brodno 20/60 a L23 Chlmec, Hurbanova, Polícia, V.Okružná, malé Tesco, Chlmec 15/45
Prepoèet zvýšenia nákladov som nerobil, nepredpokladám, že by šlo o radikálne navýšenie. Naopak verím v ziskovosť týchto liniek, lebo pokryjú priamo potreby v tom najkritickejšom èase...Èakať na budovanie tb trate do Bytèice je ako èakať na dážï na púšti... S odchodom Juraja odiš¾a aj dostavba TB trate....
Reakcia na: SlovakFan #10820:
áno, ale my sme dopraváci (resp. sme na dopravnom fóre), a doprava sa v súčasnosti nerobí spôsobom - táto linka má svoje čaro. Ak mi dáš pádne argumenty a dôvody, OK, nebudem proti tej linke.
Reakcia na: Kvacalova23 #10813:
opýtam sa ešte raz otázku - koľko ľudí využíva spojenie Stodolova - Fatranská, keď je také dôležité (okrem detí do školy, tie majú "svoj" autobus)?
Reakcia na: Kvacalova23 #10812:
to čo sa snaž pochopiť, že to, čo bolo, bol hraničný stav, kde sa nedalo nič pridať, ani jeden jediný spoj v roku... preto som chcel návrhy - ak chceš niečo zmeniť - zlepšiť, OK, ale rozumné návrhy (nie slová, ako "po starom to bolo fajn, len nech priajú tam a tam" - to nejde)... niekde musíš ubrať, aby si inde pridal - ale pri starom systéme kde ubrať a kde pridať, pretože niekde by bol niekto spokojný a niekto by kričal?
Reakcia na: SlovakFan #10819:
ked je tvoj cas tak drahy,tak cestuj IAD.
Ja jednoducho nechcem ten gulas liniek co tu bol pred nktd a hlavne tie intervaly a casy,ked sli naraz zo zastavky vsetky spoje a potom 30min nic.Ste rychlo zabudli poniektori.Kolko sme tu do Juraja vtedy tlacili?Pravdu ma S499.1023,ze by to chcelo este tu tarifu vylepsit.
Reakcia na: SlovakFan #10818:
mne prave "zena" chodi zo Soliniek do Carrefouru a nema s tym vobec problem prejst cez park z Tajovskeho,este mi tu za chrbtom pritakava.Casovo byvalou 5kou cez Hliny by to mala rovnako ako 3kou+cez park.
Reakcia na: VLK #10804:
Duben, Kafland, Baumax, Lidl, plavaren.. nie je toho malo.. inak verim ze to je zlozite.. ale stara linka 5 mala svoje caro... ?
Reakcia na: Mza #10799:
vies co je v zivote najdrahsie??? cas.. a cestovat 10 km mestskou 35 minut je trosku smiesne nie???
Reakcia na: Mza #10791:
rozno moze chodit jeden bus do mesta a druhy spat.. ved si ti ludia dojdu nie??? ? inak tebe asi zena chodi na nakupy ze? ..no vidis mne tiez ale serie ma to... ?
Reakcia na: Mza #10790:
to je druha vec... ale nie vsetko je o cene.. na tom sidlisku byva myslim dost ludi a pri carrefoure je najvacšie obchodne centrum v ziline.. mylsim ze to je dostatocny dovod
Reakcia na: Jozef #5984:
Už 19.10.2005, teda ešte niekoľko mesiacov pred zavedením NKTD som napísal diskusný príspevok #5984 o Hlinách, ktorý je aktuálny aj dnes.

„Sídlisko Hliny (s NKTD) skončilo tragicky, keď sa na Hlinách znížila ponuka spojov, v špičke z 11 na 6 a v sedle z 8 na 3 spoje za hodinu, čiže asi na polovicu dnešného stavu. Okrem toho obyvatelia Hlín stratili svoju historickú L5, ktorá ich spájala s nemocnicou.
Sídliská Solinky, Hliny a Vlčince vytvorili postupným vývojom urbanistický celok, nezávislý od centra, kde sú vybudované služby, najvýznamnejšie nákupné centrá v Žiline, školy a univerzita. Spájala ich historická L5 v tvare písmena U, ktorá sa dotkla centrálneho okruhu len na Štúrovom námestí. Aj prepojenie sídlisk Solinky a Vlčince sa zdôvodňovalo prepojením tohto urbanistického celku. Od roku 2004 prechádzala L5 medzi sídliskami už ako okruhová spolu s protismernou L15. V novom návrhu toto sídliská stratili a získali poloinvalidnú L13 a nútený prestup na centrálnom okruhu.“
Reakcia na: Kvacalova23 #10813:
Je rozhodne a bez diskusie lepšie mať lepší interval a viac možností spojenia s prestupmi. To, čo vám k možnosti realizácie takéhoto linkovania v Zsolne chýba, je regulérna prestupná tarifa bez akýchkoľvek nezmyselných prestupných lístkov. Takáto tarifa je aj jediné zlepšenie, ktoré môže nový pán riaditeľ do dopravy v ZA bezprostredne priniesť - dúfam, že ho to napadne čo najskôr.
Reakcia na: VLK #10806:
Dovolil by som si s èasti nesúhlasiť oh¾adom linky 5, ako jej dlhodobý používate¾. Súhlasím, že linka je veèer zbytoèná, ako aj že polovica cestujúcich (z Vlèiniec III.) využíva prepravu cez Ve¾ký diel. Napriek tomu si myslím, že linka 5 (dopåòaná linkou 2) má svoje opodstatnenie, ako aj historickú tradíciu.
Jej zmysel by bol v zabezpeèení spojenia sídlisk Vlèince a Solinky-Hliny do èasti centra - Štúrové nám., nemocnica, Vysokoškolákov, prièom spojenie do týchto lokalít by bolo výluène na tejto linke a ostatné linky by zabezpeèili vhodné spojenie do ostatnej - hlavnej èasti centrálneho okruhu (žel. stanica, Hurbanova...), èím by bol na linke dostatok cestujúcich a vzniklo by viac miest do ostatných èasti cent. okruhu.
Zároveò by tým linka 5 zabezpeèila aj priame spojenie pre minoritné skupiny prepravujúce sa medzi sídliskami - študenti z Vlèiniec II, I a IV do škôl na Hlinách, obyvatelia Soliniek k supermarketom, do nemocnice a uspokojených by bolo, myslím si, viac cestujúcich.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
advertisement