Reakcia na: VLK #10830:
Ak dobre rozumiem, aj ty by si bol za L13 presunúť na trasu okolo polície, Hurbanovej, žst, Štúr.nám. ďalej na Hliny? Potom akože tá L21 Bytčica, Hliny, Štúr. nám, žst., Hurbanova, Závodie , Bánová a späť? Nad Rajeckou som dlho rozmýšľal i ja... Je nutný spoj po tom krátkom úseku? Do L22 na tých zastávkach tam aj tak veľa ľudí nenastupuje a keď tá cesta bude ako dialničný privádzač, tak si už vôbec neviem predstaviť na takej ceste zastávky MHD.... V pôvodnom návrhu ak by sa Bytčica zatrolehovala, tak - či tak by po Rajeckej zrejme nechodila žiadna linka, lebo by bol zbytočný výdavok ťahať separátne troleje z Rondla po rajeckej do Bytčice....
Jozef
„Sídlisko Hliny (s NKTD) skončilo tragicky, keď sa na Hlinách znížila ponuka spojov, v špičke z 11 na 6 a v sedle z 8 na 3 spoje za hodinu, čiže asi na polovicu dnešného stavu. Okrem toho obyvatelia Hlín stratili svoju historickú L5, ktorá ich spájala s nemocnicou.
Sídliská Solinky, Hliny a Vlčince vytvorili postupným vývojom urbanistický celok, nezávislý od centra, kde sú vybudované služby, najvýznamnejšie nákupné centrá v Žiline, školy a univerzita. Spájala ich historická L5 v tvare písmena U, ktorá sa dotkla centrálneho okruhu len na Štúrovom námestí. Aj prepojenie sídlisk Solinky a Vlčince sa zdôvodňovalo prepojením tohto urbanistického celku. Od roku 2004 prechádzala L5 medzi sídliskami už ako okruhová spolu s protismernou L15. V novom návrhu toto sídliská stratili a získali poloinvalidnú L13 a nútený prestup na centrálnom okruhu.“