Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Papyr #2221:

Nechcem miešať hrušky s jablkami. Samozrejme že každý kto využíva MHD vie zhodnotiť, ktorý systém je lepší. Aj mne vyhovoval systém, keď som mal časový predplatný lístok a presúval som sa po meste ktorýmkoľvek prostriedkom neobmedzene. O tých jednorazových lístkoch som si roky dozadu nemohol spomenúť či vlastne boli niekedy prestupné. Teda neboli. Nespomínam si, ale ani z toho obdobia po zavedení AVTD, žeby sa navrhovali prestupné jednorazové lístky. Vtedy im v tom nič nebránilo. Vladimír tu spomínal, že sa nevyužila šanca na prestupné lístky pri zavádzaní elektronických označovačov. To sme však už boli v roku 1999. O tie jednorazové lístky by podľa môjho názoru ani tak nešlo, skôr ide o tie predplatné, čiže pre stálych zákazníkov.
Ešte sa vrátim k tej AVTD. Tam zarazilo, keď si tak stroho napísal, že "nič z toho nemáte". Nemohol som s tým súhlasiť, lebo neboli tam len tie dve veci tarify a linky, ale celý rad iných vecí. Čiže ak sa začal potom podľa AVTD stavať trolejbusový systém, tak aspoň jeden bod bol splnený. Z tohto obdobia mám ešte podklady a viem posúdiť čo bolo myšlienkou celého projektu, prečo sa spracoval tento projekt, čo sa splnilo a od čoho sa odklonil. Jedna vec je istá, že bola to významná udalosť pre MHD v tom období, z ktorej mnohé by sa dalo použiť aj dnes.
Reakcia na: Papyr #2226:
Ano a toto DPMZ vyzdvihoval ako jednu z vyhod pri zavadzani palubnych pocitacov.
Reakcia na: Kami #2224:
Da sa to priblizne zmerat aj z vahovych rozdielov vozidla na zastavke. Vaha vozidla v kazdom okamihu sa registruje. V PO rovnako ako v ZA 🙂
Reakcia na: Vladimir #2211:
Kedy sa z fóra stáva chat? Súhlasím, že je dosť náročné prehrabávať sa množstvom príspevkov, ale ako by si to chcel obmedziť? Keď je diskusia živá a každý sa snaží podporiť svoj názor, výsledkom je veľké množstvo príspevkov ❤
Reakcia na: Papyr #2223:
a pre uplnu objektivitu. 🙂 Jednou z nevyhod casovych listkov je odhad poctu cestujucich. Cisla byvaju trochu nadhodnotene. To vsak nic nemeni na podstate tvojich uvah.
Reakcia na: Papyr #2222:
Este pre objektivitu - ten udaj 130 000 je uz dost stary, par rokov to uz je, takze vzhladom k vseobecnemu poklesu cestujucich asi uz dnes bude nizsi. Radsej sa spytam na DPMP.
Reakcia na: Jakub #2220:
Cize mi to vychadza 64 000 cestujucich denne pri obsluhovanej oblasti 85 000 obyvatelov.

(Pre porovnanie, Presov 130 000 cestujucich denne pri obsluhovanej oblasti cca 103 000 obyvatelov. Z nejakych materialov DPMP, mam ich v PO, ked tak dohladam nazov a stranu.)

Cize DPMZ odvezie denne menej nez 1 Zilinu a DPMP odvezie denne viac ako 1 Presov.
Reakcia na: Jozef #2214:
K diskusii o listkoch:

Zase miesas fakty. AVTD samotnym trasovanim liniek bola navrhnuta tak, aby najvyhodnejsi tarifny system bol prestupny. Tento prestupny system bol vsade v Ceskoslovensku k dispozicii pre pravidelnych zakaznikov, co si kupovali mesacne a kvartalne listky. DPMZ nielenze nezaviedol prestupne jednorazove listky, ktore mali byt zavedene (v Ziline nikdy neboli), ale este aj zrusil mesacne a stvrtrocne listky a zaviedol miesto nich vykonove predplatene karty. Cize system, ktory od zaciatku proklamuje malo liniek, nizke intervaly a viac prestupov, nahle zacal fungovat v podmienkach, kde za prestup plati nielen nahodny cestujuci s papierovym listkom, ale aj pravidelny pouzivatel MHD, ktory doteraz mohol prestupovat volne. A toto je ta zhovadilost sucasneho zilinskeho stavu, ktoru tak kritizujeme. Okrem ineho to bol prave tento tarifny system, ktory vyvolal tvorbu mnozstva liniek s dlhym intervalom, cize narusil povodnu ideu AVTD.

O Presove sa teraz nerozpravame, ten nikdy nemal AVTD a autobusovych liniek (aj priamych s dlhym intervalom) ma dost vela. Ale napriek tomu, ze DPMP nikdy neproklamoval ziadnu redukciu liniek so zahustenim intervalu a zvysenim poctu prestupov (ako ZA v roku 1998), nadalej ma pre stalych zakaznikov CASOM obmedzene listky a pripravuje aj papierove jednorazove listky obmedzene CASOM. Tie tam este nefunguju len preto, ze od augusta doteraz nestanovil VUC maximalne ceny, mesto nestanovilo, kolko bude po zruseni statnych dotacii doplacat (zatial sa proti tomu len ozvali, ale nic podstatnejsie neurobili), takze DPMP nevie, ake ma a moze nasadit ceny, takze stale plati stara tarifa z dob mechanickych strojcekov.

Takze suma sumarum:
Zilina: oficialne system "malo liniek, huste intervaly, viac prestupov", realne paskvil,
za prestup
pravidelny cestujuci PLATI,
nahodny PLATI
Presov: system "viac priamych liniek, redsie intervaly, menej prestupov",
za prestup
pravidelny cestujuci NEPLATI,
nahodny PLATI (vsetko az na cenu listka je od 09/2004 pripravene na system NEPLATI).
Reakcia na: Valec #2218:
Na www.dpmz.sk su vyrocne spravy za rok 2001 a 2002 a je tam okrem inych udajov aj pocet prepravenych cestujucich.
Dnes ráno pripravil DP pre cestujúcich s bezkontaktnými čipovkami v trolejbuse 209 špeciálnu akciu. ❗ A to cestovanie zadarmo, lebo všetky bezkontaknté označovače boli odmontované. ? Dúfam, že časom sa táto akcia rozširi aj na ďalšie vozidlá a cestujúci si tak s radosťou povymieňajú kontaktné karty za bezkontaktné. ?
Reakcia na: zoZa #2171:
Aby som ťa viviedol z omylu, tak od roku 2000 sa to pohybuje okolo 22 mil. cestujúcich. (Zdroj Almanach dopravy, 2003)
Reakcia na: Vladimir #2211:
Skúsim sa polepšiť ? súhlasím, že displeje sú krajšie, aj mne sa páčia najmä tie obrovské na Citybusoch. Ale nech mi niekto konečne vysvetlí, prečo aj na nich je ešte aj plastová tabuľka! Veď je to ako päsť na oko. Jediné vysvetlenie čo ma napadá, je, že tam je napísaná aj trasa a znútra všetky zastávky.
Reakcia na: Jozef #2208:
BBDS je sukromna spolocnost, tak ako aj ine SAD. Mesto ma vplyv cez MHD BB a.s. a co bude robit CSAD Ostrava, nikto z nas nevie. Som zvedavy ci budu nejake investicie do MHD, kedze tieto 2 roky sa v BB investovalo skoro na urovni privatizovanych SAD - ale z vlastnych zdrojov. A z MHD nam Kralikova redukcia moze priniest najmladsi park autobusov na celom Slovensku. Stale je vela otazok.
Reakcia na: Jozef #2214:
Tak, tak. V Bratislave uz su, o mesiac-dva budu aj v Presove. Ostava uz len Zilina a Kosice. ?
Reakcia na: pete. #2213:

No vidíš, zas sme boli prví a vám to trvalo až 5 rokov kým ste nás dobehli. Ber to samozrejme ako vtip. Ja si už vôbec nespomínam na prestupné jednorazové lístky v Žiline. Ak by si niekto spomenul, že či boli a prípadne kedy boli zrušené môže napísať. Teraz sú už jednorazové lístky v DP väčšinou neprestupné, napr. v Bratislave majú však časový lístok prestupný.
Reakcia na: Jozef #2212:
Lenze v PO bude/je tento bug iba 5 mesiacov. V ZA uz 5 rokov.
Reakcia na: Vladimir #2211:

Nerád sa už k tomu vraciam, lebo to je ako nekonečný príbeh. Tá diskusia bola širšia a tvoja odpoveď sa zúžila len na dve veci, zrušenie paušálnych lístkov a počet liniek. Ostatné sa následne odvíja od nich. Nerozumel som napr aj tomuto prvému bodu:
1. Zavedenie elektronických označovačov nebolo využité na zavedenie prestupnej tarify pri jednorazových cestách. Prvá facka AVTD.
Nespomínam si, že pred a po zavedení AVTD boli jednorazové lístky po označení prestupné. A napokon toto som si stiahol teraz z prešovskej MHD: "Jednorazový cestovný lístok platí na jednu cestu mestskou hromadnou dopravou v Prešove bez prestupu."
Tak niekde mal byť jednorazový prestupný a inde neprestupný. Možno zle čítam alebo si to zle vykladám.
Ja túto diskusiu ohľadom AVTD pokladám v tomto čase za uzatvorenú. Bola to však historická skutočnosť ku ktorej sa ešte nie raz vrátime. Z dostupných materiálov z tohto obdobia si spracujem analýzu, ale samozrejme v širších súvislostiach.
Reakcia na: Jozef #2188:
Sem-tam chodim na net do mesta, takze pokojne napis, co som "diplomaticky obisiel". Nemam problem zareagovat. Jedina podmienka je, ze toto forum bude forum a nie chat. Lebo ked clovek po troch dnoch neaktivity nadabi na styri strany novych prispevkov, je jasne, ze rovno ide prec 🙂

Ja som sa sustredil na zasadny problem, a sice, nezlucitelnost sucasneho stavu dopravy s povodnymi idealmi AVTD. Preto AVTD nebola ani tak o cislach liniek a nazvoch a polohach zastavok. To boli vsetko sprievodne veci. Zakladnou myslienkou zmien z jula 1988 bolo zredukovanie poctu liniek na nutne minimum s dorazom na prestupnu tarifu. AVTD bola presne o tom, ze cestujuci ma realizovat cesty s prestupom. A v roku 1999 DPMZ svojim cestujucim prestupy zakazal. A o to tu ide.

Re #2197 Miro: Dufal som, ze v ramci objektivity kazdy vie, ze ma zahlasovat len raz. Ale aspon dobre vediet, ze vysledky ankiet na za.imhd.sk netreba brat potom vazne.

Re #2194 zoZa: O com to rozpravas?!!! Nehnevaj sa, ale su to nezmysly.

Re #2199 zoZa: To si naozaj myslis, ze vodic autobusu musi tabule zapinat? ?

Re #2204 Jozef: Aj preto ma "polozila" informacia, ze primator Presova sa uz dvakrat verejne vyjadril o moznosti rozpustenia DPMP a predaja jeho majetku SAD PO.
Jozef na internet som dal dnesne fotky z prepajania novej trolej trate v B.B. Ak mas zaujem tak na www.mimisoft.kgb.cz
Reakcia na: Jozef #2208:
Ja len upozorním, toto ČSAD Ostrava nie je to ČSAD Ostrava, ktoré sprivatizoval Connex.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.