tak ako každé zdraženie v konečnom dôsledku znamená pokles počtu cestujúcich (a teda aj tržieb), tak aj opačne by zlacnenie malo znamenať nárasť počtu cestujúcich (a teda aj tržieb)...
1) tarifa so spôsobom nástupu do vozidla nesúvisí, prosím neodbočovať od témy
2) základné cestovné bolo 15 SKK (z karty 13 SKK), za prestup do 40 minúť bola z karty zľava 45%
3) určite je zaujímavejšie nabiť si napríklad 100 SKK a prejazdiť ich AKO sa mne páči a KEDY sa mne páči...
Vyberas si to, co sa ti hodi. Ked teda vies porovnat Bystricu so Zilinou, urob to aj s tym nenavidenym Presovom. A kedze vidime, ze mas prehlad aj o inych mestach, neodbi to zase sposobom "Tak sa opytatjte na presovskom fore, preco to tak maju".
Ked to ide s Bystricou, ide to aj s Presovom.
Prosim, objasni nam to cele - preco to v Ziline je takto a preco je to lepsie ako v BA, NR, BB, KE, PO.
Na toto tu vsetci cakame. Preco mam stale pocit, ze sa tomu snazis vyhybat?
Vztahovacne reakcie typu "Tak si cestujte v Bytrici alebo Presove, ked sa vam to tak paci" nam to nevysvetlia.
Je to trochu problem. Na 14-ky boli a su planovane klbaky. Len ked v tych snehoch mnohi nevedia jazdit a naburavaju nam ako natruc vzdy len klbaky, je problem...
Treba to napisat poctivo: JA si myslim, ze by vzrastol... A zarucujem sa, ze ak nevzrastie (co predsa vobec neprichadza do uvahy ani teoreticky!), doplatim rozdiel zo svojho...
V poslednom case sa pre mna cestovanie MHD stava utrpenim. Taku "plnku" ako je teraz som v busoch nevidel od cias socializmu. Donedavna som vysiel z Tesca a ked som cakal 5 minut na bus, uz som bol nastvaty ako riedko chodia. Teraz? Mozem byt rad ked mi raz za 10min cosi ide. Som za navrat k staremu systemu. Ano je pravda ze spoje chodili od neviemkial do neviemkial raz za hodinu ale ked tu bol prekladany interval tak to bolo to iste co teraz.
BTW - dnes ako som cakal pri tom Tescu - kym mi prisla 14, zatial isla poloprazdna 6 a uplne prazdna dlha 16. Jasne ze 14 bola kratka. Uz sa tesim na leto ako vytiahnem bicykel.
Mas pravdu. Ani ja vobec nepovazujem za obmedzenie nastup prednymi dverami. Ani ja nepovazujem za obmedzenie cestovne 17 Sk (teraz docasne kvoli tomu bordelu menej). Ani ja nepovazujem za zlu "komercnu" zlavu na CK 10 ci 5% oproti 50... Ked ta tak citam, zacinam mat dojem, ze by sme si z toho bystrickeho vzoru asi mali zacat brat priklad... Je tam co odkukat.
Že na túto jednoduchú matematiku neprišli ešte inde! Práve si preukázal mnou spomínané železničiarske myslenie! Prečo mnusíš stále počítať cenu jednej jazdy? Načo Ti to je? To je irelevantné, o ničom nevypovedajúce číslo! To k ničomu nepotrebuješ! Pre Teba je dôležitý CELKOVÝ príjem a ten by vzrástol.
To odbočovanie od zľavy pri mesačnom lístku (tak ako Tebou propagované zľavy pri väčšom počte jázd) k zlacňovaniu jednotlivých lístkov svedčí len o jednom: Nechceš SERIÓZNE diskutovať. Celé Združenie dopravných podnikov má z Tvojho zaťatého obhajovania nezmyslu srandu!
nejako nevidím výhodu žilinskej tarify oproti bystrickej... Bystrická je sice zhovadená až dosť, ale určite nie je spútaná toľkými obmedzeniami pre cestujúcich ako žilinská...
Nikto nechce nikomu nic nanutit. Len prosim pochop, ze my, obyvatelia nasej nadhernej Ziliny a pouzivatelia jej MHD, by sme radi vedeli a snad na to mame pravo, vyhody tej zilinskej varianty, ked uz ste nam ju nanutili (ano, Presovcanom nic nenutite ako pises, ale Zilincanom ste to nanutili a doteraz nie je jasne preco).
A ja vnucujem BB zilinsku tarifu, ktora je URCITE pri vsetkych nevyhodach zaujimavejsia ako banskobystricka? Nie. Nech si maju ako chcu, nikomu nic nevnucujem.
Mas to krasne spocitane! Ak listok na 50 odvezeni stoji 510 Sk, na 80 jazd 768 Sk, na 100 a viac (t.j. neobmedzeny pocet jazd) 980 Sk, tak by de facto doslo pri znizeni zeny za neobmedzeny pocet jazd na polovicu. To by potom mal aj listok na 80 jazd stat 384 Ska a na 50 jazd 255 Sk? Vsak to by stala jedna jazda len 4,80 u dospeleho cestujuceho, co je este o 1,20 menej ako JCL u skolaka alebo dochodcu! Alebo budme taki spravodlivi, aj im znizime cestovne zo 6 na 3 Sk? Tak to aj keby sa zvysil pocet (neistych) cestujucich o 20%, znamenalo by to (iste) znizenie prijmu za cestovne o 50%. A kde je ta 30%-na sekera?
Nic, len to, ze vsade je to inac a kazde mesto to ma podla svojich podmienok. Inu tarifu ma Hannover, inu zonovu ma Norimberg, iny system je vo Viedni a iny v Kodani. Bol som, viem. Zilina nevnucuje system Norimbergu, Norimberg Presovu atd atd.
Ako chceš. Čo teda hovoríš na flat-rate tarify nemeckých mobilných providerov? Čo hovoríš na existenciu ostatných taríf než Kurzstreckenticketu v Hannoveri?
V roku 2004 ste tuším nestihli nijako poku**iť tarifu, aj to môže byť vysvetlením ? . Ale inak - aj Snopko argumentoval, že po zavedení nástupu prvými dverami aj pri zrušení časových predplatných lístkov im krátkodobo vzrástli tržby, a vidíš, kde skončil...
Nemusíš písať, že bude tarifa rovnaká ako v Prešove. Mne bude predbežne stačiť, keď napíšeš, že od 1. 3. bude tarifa časová a prípadne pásmová, že cestovný lístok do 5 zastávok ostáva zachovaný ako DOPLNKOVÝ, že mesačný predplatný cestovný lístok bude stáť 500,- SKK a nebude sa musieť pri každom nástupe označovať ? .
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Juraj