Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Pásy sú samozrejme povinné, to som sa sekol. Ale airbagy nie. Niekde som ale videl, že je ponuka domontovania airbagu, len teraz neviem ci v busoch alebo kamionoch ?
Re #6499 Kami: Myslim, ze keby nieco take hrozilo, co u nas teda dost tazko, myslim, ze ta sekunda aj pol co odopne pas ho nezabije. Inak co potom ti ostatni ceztujuci keby uz sa fakt cosi stalo... Ale bolo by zaujimave vidat vodicov MHD zo zapnutym bezp. pasom 🙂 nezvykly pohlad
Reakcia na: Papyr #6498:
v pripade Skodoviek je to presne rok 1986, zrejme to v CS platilo vseobecne - aj tie pasy, aj zrkadlo.

V pripade MHD by sa mohlo operovat nejakou pohyblivostou. Myslim ze v ramci mesta je pre vodicov autobusov bezpecnejsia pohyblivost - unik pred vlakom, ci autozeriavom (skusenost maju v BB aj v BA).
Reakcia na: S499.1023 #6495:
S tymi zadnymi pasmi sa trochu mylis, mne sa zda, ze to zacalo byt povinne az v roku 1988 alebo 1989. Kazdopadne nasa skodovecka z roku 1984 ich nemala, rovnako ako nemala prave spatne zrkadlo, to tiez zacalo byt povinne az koncom 80. rokov.
Reakcia na: Jozef #6492:
To sme tu uz tak hlboko klesli, aby sme zbytocne vyhadzovali peniaze obcanov (Slovakov, Zilincanov) na to, aby sa mohol hrat kazdy na vlastnom piesocku? Keby sme tu mali IDS (nikdy sme ho nemali a tak skoro ani mat nebudeme), tak by bolo jedno, kto bude zabezpecovat vozbu cestujucich - cestujuci by mali jeden listok a na ten by mohli ist linkou DPMZ, SAD alebo vlakom. Ja rozhodne netvrdim, ze primestske casti by mala obsluhovat SAD, ale napr. v kontexte s Mirovym navrhom by to nebolo zle riesenie. Urcite sa najdu cestujuci, ktori by sa nestitili nastupit do autobusu s inym logom ako DPMZ. Opakujem, pokial by tu bol vytvoreny funkcny IDS a jedna tarifa, tak by sa tento problem vobec nemusel riesit.
Reakcia na: Miro #6488:
Dajú, ale bohužiaľ len s provenienciou východne od SR a obávam sa, že by niečo také jednak nikto nechcel, jednak by to určite ani nebolo schopné splniť naše normy.
Angorák má životnosť tuším 12 rokov, takže to nebude také zlé. Ale v každom prípade, jedna výhoda trolejbusu je už preč:-(.
Reakcia na: Vlado #6480:
Samozrejme, že v osobných autách taká norma JE, a to už dlhé roky, konkrétne na bezpečnostné pásy vpredu asi od roku 1968, na bezpečnostné pásy vzadu asi od roku 1980 a na airbag minimálne u vodiča čo nevidieť vstúpi do platnosti. Mám pocit, že normy už dnes vyžadujú bezpečnostné pásy aj u novo vyrobených nákladných áut a autobusov, len MHD má z nejakých nepochopiteľných dôvodov výnimku (nehovorím o pásoch pre stojacich cestujúcich, ale minimálne pre vodiča), hoci v mestskej premávke sú bezpečnostné pásy najúčinnejšie.
Reakcia na: Miro #6476:
Myslím, že práve dvojnásobná tá cena nie je. Povedzme o 50% vyššia.
Reakcia na: Juraj #6467:
Dovoľujem si podotknúť, že v ČR nedotuje štát VŠETKY nízkopodlažné autobusy, ale len tie, na ktoré si ich oprevádzkovateľ stihne urvať zo skromného fondu. Doporučujem ročenku Združenia DP, kde je presne uvedené, koľko vozidiel bolo nakúpených s dotáciou (a s akou) a koľko bez. Aj príslušná ministerská vyhláška hovorí, že dotácia je DO 50%, nie, že je práve 50%.
Ďalej si dovoľujem podotknúť, že niektoré mestá, napríklad, s prosbou o prepáčenie, taký Prešov, si NP vozidlá kupujú aj bez dotácie.
Reakcia na: Miro #6463:

To sme tu už tak hlboko klesli, aby sme ľudí z mestských častí posielali na autobusy SAD?
Reakcia na: Miro #6463:
presne tak, je to vynikajuci navrh:-), .., jasne, ze som myslel Bytcicu... Bytca/Bytcica dost sa to pletie:-)
Reakcia na: Juraj #6482:

Tento mesiac by mali prísť ďalšie dve B 952E. Kedy sa asi očakáva dodávka do DP?
Reakcia na: LUK #6483:
Najmä v Tatre 148, kde máš pred sebou ešte dlhú kapotu ☺ ale aj tak, pri náraze do pevnej prekážky by pásy aj tam pomohli... a v trambuse alebo v autobuse o to viac.
Reakcia na: Juraj #6486:
Vďaka za vysvetlenie. Takže 24Tr a 25Tr už na tom so životnosťou karosérie tak dobre nebude, však? Veď je to vlastne Agora s elektrickým pohonom. Ozaj, dajú sa vlastne kúpiť okrem týchto NP trolejbusov aj nejaké stredopodlažné?
Reakcia na: Vlado #6480:
Norma na pasy predsa JE, co to tu pises! Ci aj na airbagy neviem, ale myslim si, ze na najnovsich vozidlach minimalne na prednych sedadlach je tiez. Neviem vsak o tom, ze by niektory vyrobca mestskych autobusov aspon za priplatok airbagy ponukal...
Reakcia na: Juraj #6482:
Mam z vyroby aj fotky, bol som tam 2x, ale nie na digitale, takze by som ich v pripade zaujmu musel najst a oskenovat.

2/ Trolejbus (aspon Skoda Ostrov) ma preto oproti klasickemu autobusu taku dlhu zivotnost, lebo nema klasicky priehradovy ram z tenuckych joklikov ale masivny dvojity klasicky ram z hrubych profilov vysokych ac 20 cm. Je to sice velke a tazke, ale nema to sancu prehrdzaviet alebo sa zlomit. U autobusov ramy zacinaju odchadzat uz po 8 rokoch. No a tretia vec je zivotnost pohonu. Autobusovy motor vydrzi len urcite statisice kilometrov, v nom a aj v prevodovke je mnozstvo suciastok nielen na loziskach, ale aj s piamym trenim (piest-valec), kym trolejbusovy motor zivotnostou samtny trolejbus kedykolvek prezije.
Reakcia na: Miro #6484:
Teraz pozerám, že zastávku Bánovská cesta máme teraz po presmerovaní na L26.
Reakcia na: Jakub #6478:
Veď práve. Vznikla by doplnková linka s pár spojmi a nemuselo by toľko spojov zo Žilinskej Lehoty končiť už na Hurbanovej. Podobne je to teraz s linkou 31.

Ozaj, pozerám do cestovného poriadku L31 a za zastávkou Asanačný podnik vidím ešte zastávku Bánovská cesta, ktorá na mape nie je. To bude nejaký omyl, veď Bánovská cesta je úplne inde.
Reakcia na: Vlado #6480:
ale stupeň ohrozenia je v buse podstatne menší ako v aute... Ja sa osobne za volantom nákladiaku bojím menej ako za volantom osobáku...a to už mám čo-to najazdené...

Re #6481 Jozef: o to, že idú pod cenu tu nepadlo ani slovo
Reakcia na: Miro #6476:
To je trochu zlozitejsia otazka.

1/ Vyroba nizkopodlazneho autobusu (aspon CityBus Agora) JE DRAHSIA z troch pricin:
a/ Cely podvozok a karoseria sa vyraba v Annonai (cca 70km juzne od Lyonu) vo Francuzsku, kde je aj drahsia pracovna sila, aj doprava do Ciech cosi stoji. V Myte sa len dokompletovava.
b/ Agora vlastne nema klasicky lacny ramovy alebo priehradovy podvozok, ale len plosinku hrubu cca 8cm, kde na vrchu je podlaha salonu a pod nou su len jokliky s otvormi na umiestnenie trubiek a kablov. Mimoriadne zvlastne su riesene bocne steny, ktore drzia vsetko pokope a aj znasaju hmotnost cestujucich. Pri vyrobe podvozku (doslova aby sa pri vyrobe vlastnou vahou neohybal) je tento docasne namiesto bocnych stien autobusu vystuzeny provizornymi nosnikmi, ktore sa na konci vyrobneho procesu vymenia za definitivne boky autobusov. Pred niekolkymi rokmi dokonca takyto provizorne vystuzeny podvozok prevazali na konecnu montaz do Lyonu, teraz za uz montaz robi tiez v Annonai.
c/ Kinematicky retazec od motora po kolesa je v obycajnych autobusoch aspon priestorovo jednoduchy, u nizkopodlaznych (najma ak ma byt aj pri poslednych dverach nizka podlaha) mimoriadne priestorovo aj technologicky zlozity a drahy.
Reakcia na: LUK #6477:

Aby som tomu porozumel, tak ich predávajú pod cenu? Alebo čím menšia séria, tak tým je lacnejšia? Nuž, keď majú takých ekonómov, tak to treba využiť.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.