Historický kalendár:
15.11.2001 – Pred štyrmi rokmi bola otvorená krátka, ale konštrukčným a estetickým riešením aj najmodernejšia trolejbusová trať k Obchodnému centru Dubeň (Carrefour), ktorá odbočuje z kruhovej križovatky na Ul. Vysokoškolákov. Zaviedla sa nová trolejbusová linku č. 8, ktorá premáva v 30 min. intervaloch po malom centrálnom okruhu. Po trati prešiel prvý trolejbus Škoda 14Tr #217.
15.11.2002 – Otvorenie trolejbusovej dopravy na sídlisko Hájik. Bol vybudovaný 3,5 km dlhý úsek dvojstopého trolejbusového vedenia od Závodskej cesty cez Závodie až na terasu sídliska Hájik, vrátane obratiska trolejbusov. V rámci tejto stavby okrem trolejbusového vedenia bolo zrekonštruované v Závodí vonkajšie osvetlenie, miestny rozhlas, nové rozvody elektriny, telefónov a prekládky inžinierskych sietí. Boli opravené a rozšírené komunikácie a vybudované chodníky. Celkové náklady predstavovali 81.187 tis. Sk bez vozidiel. Stavbu financovalo mesto Žilina z vlastných prostriedkov. Trolejbusová trať na terasu sídliska Hájik je považovaná za najkrajšiu na Slovensku s malebnými výhľadmi na mesto. Začali premávať nové trolejbusové linky č.6 (Hájik – centrum – Vlčince), 7 (Hájik – Solinky) a 16 (Hájik – centrum).
15.11.2002 - V Žiline sa postavil bez dvoch dní za 8 rokov (17. 11. 1994 - 15. 11. 2002) trolejbusový systém za viac ako 800 miliónov korún z vlastných prostriedkov, ktorý sa v iných mestách budoval mnohé desaťročia. Bolo zakúpených 43 trolejbusov, vybudované trolejbusové depo a nová budova DPMŽ.
K trolejbusovému systému v roku 2004 pribudla ďalšia trať medzi sídliskami Solinky a Vlčince, ktorá umožnila zokruhovanie dopravy. V pláne sú pripravené ďalšie trolejbusové trate.
15.11.2001 – Pred štyrmi rokmi bola otvorená krátka, ale konštrukčným a estetickým riešením aj najmodernejšia trolejbusová trať k Obchodnému centru Dubeň (Carrefour), ktorá odbočuje z kruhovej križovatky na Ul. Vysokoškolákov. Zaviedla sa nová trolejbusová linku č. 8, ktorá premáva v 30 min. intervaloch po malom centrálnom okruhu. Po trati prešiel prvý trolejbus Škoda 14Tr #217.
15.11.2002 – Otvorenie trolejbusovej dopravy na sídlisko Hájik. Bol vybudovaný 3,5 km dlhý úsek dvojstopého trolejbusového vedenia od Závodskej cesty cez Závodie až na terasu sídliska Hájik, vrátane obratiska trolejbusov. V rámci tejto stavby okrem trolejbusového vedenia bolo zrekonštruované v Závodí vonkajšie osvetlenie, miestny rozhlas, nové rozvody elektriny, telefónov a prekládky inžinierskych sietí. Boli opravené a rozšírené komunikácie a vybudované chodníky. Celkové náklady predstavovali 81.187 tis. Sk bez vozidiel. Stavbu financovalo mesto Žilina z vlastných prostriedkov. Trolejbusová trať na terasu sídliska Hájik je považovaná za najkrajšiu na Slovensku s malebnými výhľadmi na mesto. Začali premávať nové trolejbusové linky č.6 (Hájik – centrum – Vlčince), 7 (Hájik – Solinky) a 16 (Hájik – centrum).
15.11.2002 - V Žiline sa postavil bez dvoch dní za 8 rokov (17. 11. 1994 - 15. 11. 2002) trolejbusový systém za viac ako 800 miliónov korún z vlastných prostriedkov, ktorý sa v iných mestách budoval mnohé desaťročia. Bolo zakúpených 43 trolejbusov, vybudované trolejbusové depo a nová budova DPMŽ.
K trolejbusovému systému v roku 2004 pribudla ďalšia trať medzi sídliskami Solinky a Vlčince, ktorá umožnila zokruhovanie dopravy. V pláne sú pripravené ďalšie trolejbusové trate.
Miro