a taktiez ma napadlo, ze ci by sa dalo spravit tak listok aby nad priestorom na oznacenie listka bolo napisane:
datum: spoj: linka: zastavka:
a pod nimi by bolo to cislo . A taktiez by bolo potom vhodnejsie netlacit tam to slovo ZILINA, ale namiesto toho, to ciselko rozclenit na 4 cisla a medzi nimi nechat medzeru.. . Popripade tie 4 slova uz vopred predtlacene na listku ak by sa nevosli do riadku tak by mohli byt napisane vertikalne..
Hm... vlastne ano. Ale na toto som nikdy nemyslel a aj tu na fore som neustale upzornovany, aby som nebol voci cestujucim prehnane upodozrievavy na zneuzivanie. Ale toto ma este skutocne nepadlo...
Samozrejme, ze dali. Ale iba bud jeden system alebo druhy, nie obidva naraz, aj zastavkovy aj casovy. A kedze Zilina ma zastavkovu tarifu, nezmestila sa tam casova. Rovnako ako v Blave ked maju casovu, nezmesti sa tam zastavkova. Iba SRG 3000 umoznuju obidve a tento palubny pocitac sa vtedy este nevyrabal a ani nebol este vyvinuty.
Uz som to pred par dnami vysvetloval. Takze este raz. Stare palubne pocitace SRG 2000 umoznovali oznacit na papierovom listku a do cipu na karte iba urcity pocet udajov, konkretne 10 cisel. A teda zmestilo sa tam iba 2 miesta na cislo zastavky, 2 miesta na cislo linky, 3 miesta na cislo spoja a 3 miesta namiesto normalnych styroch na datum, takze tento sa vyznacuje 3 cislicami ako poradovy den v roku. Potom je tam este 6 miest pre nastavenie napevno, kde je dnez ZILINA. Az nove palubne pocitace SRG 3000 umoznuju aj tychto 6 pozicii menit a tu sa konecne da aj cas a tento cas sa vyuzije na urcenie doby na prestup. Neviem uz, ako to jasnejsie napisat.
Druha varianta je Tr24 na podvozku Citybusu, co ma velku vyhodu z pohladu nahradnych dielov karoserie. Avsak dnesna cena okolo 350 000 Eur za kratky voz je este dost vysoka. Je fakt, ze Trolina su omnoho lacnejsie.
Vsetko je mozne, ale o "osvedcenom" Troline by som nediskutoval. Niekolko kusov zmontovali v Gdyni /PL/ a niekolko v Ostrave. Zatial ide uplne o kusovku, kde sa o nejakej osvedcenosti neda este hovorit. Teraz vyrabaju v Ostrave vacsiu seriu pre Neapol a nejake miesto vo Svajciarku, potom sa uz po roku-dvoch bude dat o nejakej osvedcenosti diskutovat.
To je mi jasne, ale nerozumiem, preco by sa nemalo preberat to dobre. V pripade DPMZ som mal vzdy podvedomy pocit, ze je to nejaka nechut az odpor k takemuto rieseniu (dovod nepoznam) a snaha za kazdu cenu zaviest "ten nas" system...
Kazde mesto na svete ma SVOJ vlastny system a chvalabohu nikto nikomu neprikazuje, ze ak ma "casove" listky napr. Bratislava, MUSI to mat takto aj Zilina. Zilina ide svojou cestou, kde plati v principe Hannoverska tarifa a system fungovania palubnych pocitacov je zas vratane rozpracoveho on-line sledovania vozidiel prebraty zo svajciarskeho Luzernu. Rovnako nik nediktuje Norimbergu s okruhovou zonovou tarifou, ze ma urobit casovu alebo Kodani s mimoriadne rozdrobenou parcialne-zonovou tarifou, ze sa ma zase opicit po niekom inom. Respektujme sa navzajom a nevnucujme nasilu cudzie modely.
Tak toto uz plati v Tatrach, v elektrickach TEZ sa musia oznacovat nielen miestne "blokove" listky, ale aj listky elektronicky vydane z KVC, aj medzinarodne. Neoznacuju sa len klasicke "lepenky". Maju na to upravene oznacovace. Bud rad, ze do Rajca su s uzkymi strbinami, ale mozno vas ZSSK donuti doinstalovat aj tie druhe, ZSSK kompatibilne ☺ .
Bohuzial, trend nespeje tymto smerom, naopak, uz sme mali 2 rokovania z iniciativy zeleznic, kde hladali moznost, ako cestovny velky papierovy listok poskladat tak, zby sa dal oznacit v oznacovaci v Rajeckej Anci. Chcu predist tomu, aby sa na v podstate 3 dni platny zeleznicny CL cestujuci nevozil este dalsie 2 dni na useku Zilina-Rajec. Zatial sme im to vyhovorili, lebo takyto pripad je skutocne extremny a moze nastat vlastne len teoreticky.
A nedalo by sa to urobit s papierovymi casovymi listkami (10 min., 30 min.)? Odpadla by buzeracia cestujucih, bolo by to spravodlivejsie, najma na kratsie trasy a k "zneuzivaniu" by nemohlo dojst (listok by mal len obmedzenu platnost).
V tomto pripade vobec nejde o princip spravodlivosti, ale o princip nezatazovat extremne neumerne cestujuceho. Tak ako je nutne aspon nahrubo rozlisit cenu medzi malym a velkym jogurtom, aj v doprave je aspon nahrubo rozlisene cestovne do 5 a nad 5 zastavok.
Je samozrejme, ze sa to da aj presne a uplne spravodlivo.
1/ Nastupom prednymi dverami a predajom listkov ako na SAD presne podla km alebo zastavok, ale uznas, ze toto nie je to prave orechove.
2/ Oznacenim cipovej karty nielen pri nastupe, ale aj vystupe z vozidla, kde elektronika presne odpocita pocet zastavok /system check-in-check-out/. Ale kedze uz jedno oznacovanie karty sa niekomu zda zbytocna buzeracia, k tomuto zatial nikto u nas nepristupil.
Takze ide o KOMPROMIS. A ako pri kazdom kompromise, vzdy ide o ciastocny ustupok jednej aj druhej strany. Zo strany DPMZ tu ide, ze nemame uplne presne zaplatenu prepravu podla zastavok alebo vzdialenosti, co strany cestujuceho zas o nutnost oznacovat kartu, ale podstatne jednoduchsiu iba 2 pasmovu tarifu.
Juraj, aky dosah ma ta digitalna radiosiet vo vozidlach? Da sa s tym v pohode komunikovat aj napr. v takej Z.Lehote alebo v Zastrani?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jakub
Este jedna "rypava" otazka - v case, ked sa kupili tie "stare" palubaky, nedali sa obstarat nejake ine, co by to zvladli? Cisto pre zaujimavost.