Postrehol som, ze na novych CP, ktore su povylepovane po meste a platia od 16.4. je dost chyb. Napr. zastavka Hurbanova za Tescom: na vacsine liniek su spoje, ktore na Hurbanovej koncia a na L 31 je dokonca spoj, ktory konci na Kvacalovej(pritom je to smer Mojsova Lucka!).
V ostatnej dobe pozorujem, ze zilinska mestska doprava sa uz neda povazovat za taku presnu ako niekedy. Nemyslim meskania, ale nedbiehanie oproti CP. Tak ako vodici odchadzali zo zastavok takmer na sekundu presne, dnes uz niekedy ani necakaju na pravidelny odchod a smykaju prec.
Moja dnesna ranna skusenost ma ale uz uplne dorazila - odchod spoja linky cislo 4 zo zastavky Hlinska -->Vlcince o 8:16; vozidlo 240 prislo o 8:13, rychla vymena cestujucich a sup na plny "plyn" prec. Stihol som ho (aj ked po riadnom sprinte), vozidlo sa rozbehlo a ked prechadzalo okolo internatov Hliny, naskocil na displayi cas len 8:14. V tomto case odislo aj zo zastavky Mostna, pricom odchod v CP je 8:17.
To uz nikto tie sluzobne pamaetove karticky nevyhodnocuje?
Pri duobusoch podľa mňa závisí ich zaradenie pod trolejbusy alebo autobusy od uhla pohľadu. Čo keby výrobca zobral autobus, napríklad onen Citybus, namontoval do neho elektrovýzbroj a dieselový agregát a zatiaľ by mu nedal tykadlá. Takto by si ho dal schváliť ako autobus s povinnosťou nosiť ŠPZ. Potom by na tento autobus ako zvláštnu výbavu začal montovať tykadlá. Čo by to bolo? Predsa autobus s možnosťou pohonu z troleja!
Nejvyšší čas namontovat na trombelusy SPZky a sebrat je z kompetence těm nemocným magorům z DÚ. Mimochodem, DÚ ČR chce pod sebe uchvátit i lyžařské vleky!!!
Na Slovensku patria pod DRAHY zeleznice, elektricky, trolejbusy, lanovky. Idu podla zakona 164/1996. Autobusy idu podla zakona 168/1996. /"Dokonalost" predpisov ide az do takych absurdit, ze vytah v trolejbusovom depe kontroluje drahovy urad a taky isty vedla v autobusovom depe zas inspektorat bezp.prace!/
Aj trolejbus s pomocnym motorom, ktorym sa da ist momo drahu, je drahove vozidlo a kym je pod drahou /trol.vedenim/, musi sa podriadit zakonu 164/96.
Cestovny poriadok ako Tb schvaluje drahovy urad, ako mestskemu autobusu mestsky urad...
Ako to bude na Slovensku s duobusmi veru neviem, ale myslim si, ze pracomoc drahoveho uradu konci poslednym prejazdenym metrom pod trolejom a potom to je ako autobus podla zak.168/96. Problem je v tom, ze ako autobus by mal mat SPZ, kym ako trolejbus ma evidencne cislo. Bude to este sranda...
Nechcem porovnávať Žilinu s Ostravou, ale tam je históriou už aj Karosa B731 ? ozaj, bude RTOčko prístupné aj pre verejnosť? Chystá DPMŽ nejaké podnikové minimúzeum?
Tá legislatíva je chorá. Z akého dôvodu preboha trolejbusy patria pod drážny úrad spolu s vlakmi a električkami? Veď trolejbus je vlastne to isté čo autobus, len pohon má z troleja. Podľa mňa by pre trolejbusy mala platiť tá istá legislatíva ako pre autobusy a mali by mať normálne EČ (ŠPZ). A nebol by žiadny problém s duobusmi.
Ono to není tak jednoduché, i kdybys takové vozidlo měl. Krom ekonomiky (viz #3719 Juraj) je to taky "trochu" o legislativě. Nevím, jak na Slovensku, ale český Drážní úřad se poslední dobu vyjadřuje celkem jednoznačně: Něco takového, jako linka jezdící v Hradci Králové částečně pod dráty a částečně mimo, už nikdy nepovolí. Na tom se např. zatím zastavilo ve Zlíně plánované prodloužení linky 1/11 mimo dráty k Tescomě předpokládané v souvislosti s nákupem vozů 24Tr.
Juraj:Nie že by som sa chcel hádať alebo nedajbože si fandiť,ale pravdu mám ja?.Silnejšie prevedenie POMOCNÉHO pohonu má výkon spaľovacieho motora 130 kW,výkon na elektrickom výstupe kogeneračného sústrojenstva 100 kW.To rozhodne nepokladám za výkon na plnohodnotnú nezávislú prevádzku.A okrem toho to nemá žiadnu súvislosť s porovnávaním nízkopodlažného DUObusu,ak si praješ,a vysokopodlažného autobusu.A na záver:Autobusy Karosa radu 7xx a radu Šx11 naozaj nemajú spolu veľa spoločného.Jeden má tlačnú koncepciu,druhý ťažnú.Oproti tomu Ik2xx sú rámové vozidlá,aj keď nemajú žiadny nákladný pendant.
Nema cenu sa hadat, staci si pozriet web alebo prospekty.
Tr24 sa vyraba na rame Agora CityBus a ma 3 varianty:
a/ Trolejbus - ma IBA trakcny asynchronny motor. Vyraba sa este v dvoch podvariantach podla poctu kotiev, co ma konecny vplyv naotacky motora a mechanicke prevody.
b/ Trolejbus s pomocnym pohonom /=duobus, hybridny trolejbus/, ktory je bateriovy. Taky bol predvedeny v Plzni.
c/ Trolejbus s pomocnym pohonom /=duobus, hybridny trolejbus/. Existuje v dvoch podvariantach. Jedna je s malym pomocnym motorom cca 50 kW, ktora sluzi iba na prepravu prazdneho vozidla z nezatrolejovanych garazi ku sieti, kde jazdi ako trakcne vozidlo. Druha podvarianta je s "plnovykonnym" 100-130 kW motorom aj na prevaddzku s ludmi, predvedeny v septembri v Bratislave..
Snad aj za 10 rokov budu este v byv.ZSSR stovky 280-tok. Autobusy SM11 su sice raritou, ale nie velkou, lebo boli len predvojom rovnakej konstrukcnej rady a koncepcie ako 700 apod. Ale RTO bol posledny typ s klasickou ramovou konstrukciou. V podstate to bol, ci sa to niekomu paci alebo nie, posledny "nakladak" na vozenie ludi, akurat mal na klasickom rame namiesto valnika karoseriu...
to ano, ale uz onedlho budu patrit minulosti a ked sa vsetky zosrotuju, potom si niekto spomenie, ze by bolo dobre nejaky zachovat aj pre dalsie generacie....napr. taka SM11....existuje niekde na Slovensku nejaka okrem tej, ktora je v DPB?
Menej je nieksy viac... Netreba mat velke oci... Kto vysoko skace, hlboko spadne...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
burz