Vo štvrtok sa mi už konečne podarilo kúpiť Mapu Žiliny, 4. vydanie. Na mape sú už zachytené aj mestské časti Vranie a Brodno. Jediná, ktorá chýba je Žilinská Lehota. Zmenená je celá zadná časť. Oproti predchádzajúcemu vydaniu sú tam vychytané v oblasti MHD mnohé nedostatky. Redakčná uzávierka bola 6.7.2004, vtedy sa spúšťala nová trolejbusová trať medzi Vlčincami a Solinkami a nasledne bola zmena trolejbusových liniek. Sú tam nejaké nedostatky, napr. nie je vyznačená konečná L17 na Hájiku, hoci v popise liniek je napísaná. Po uzávierke sa ešte menili nástupné a konečné L5 a L15, na mape sú vyznačené na Ul. Matici slovenskej. Dôležité je, že v novom vydaní je zakreslená nová cesta Pod hájom, aj s novými zastávkami a trolejbusovými linkami. Tiež je upravená trasa linky v Mojšovej Lúčke (predtým tam končila), otočka L24 v Strážove, nové smerovanie L27, L29 a L31 až na Rondel, kde sa otočia a idú späť k cintorínu na Rázusovu ul. a podobne. Pekne je zakreslená trolejbusová linka na kruháčikoch na Ul. Vysokoškolákov a samozrejme pribudla aj moderná L8 k Obchodnému centru Dubeň. Je zakreslená ako prechádza popred OD aj s výstupnou a nástupnou zastávkou. Na mape sú zakreslené linky z Vlčincov, ako prechádzajú mimoúrovňovo na Košickú ulicu. Sú upravené mnohé zastávky, napr. na Košickej, pri hypermarkete Tesco vrátane označenia L99, nová konečná L28 pri Rosinskej ceste, nové zastávky na Hôreckej, opravená zastávka na Kamennej pri OD Idea a podobne. Zapracovaných zmien oproti predchádzajúcemu vydaniu je dostatok. Zmeny nie sú zachytené v oblasti nového privádzača v Budatíne, vrátane zastávok, ktoré bolo v tom čase veľké stavenisko. Zatiaľ len toto, v ďalšej diskusii môžeme niektoré drobnosti rozobrať.
Vladimír
Aj Žilina by za ideálnych podmienok mala nakupovať iba NP vozidlá. Štruktúra siete MHD však v tunajších podmienkach kladie požiadavku viac na modernizáciu trolejbusového parku. V Prešove sa nízkopodlažné autobusy aspoň z časti dostávajú na úseky trolejbusovej dopravy. V Žiline však nie.
Re #3457 Miloš: Ako bolo napísané, za "českým zázrakom nakupovania NP vozidiel" stojí štátna dotácia. V ČR štát dopravným podnikom rozdiel (alebo jeho časť?) medzi klasickým a nízkopodlažným vozidlom dorovnáva.
Re #3471 Miro: Myslím, že sa až príliš zaoberáte tým, kam nízkopodlažák môže a kam nie. Môže všade. Ide len o to, kde má byť opatrnejší, a kde stačí menej. Odskoč do Prešova, City busy tam jazdia aj v terénoch, kde by DPMŽ nepustil ani Karosu.
Re #3478 Jozef: Tá zastávka bola premenovaná. V nejakých starých verziách schémy už premenovaná bola, len pri niektorej z aktualizácií som asi omylom skopíroval starý názov. Samozrejme, že to opravím.