Reakcia na: Gabo #3455:
Prešov prijal zásadu, že nakupuje IBA nízkopodlažné vozidlá. Osobne nevidím dôvod, aby si v tejto otázke bral príklad zo Žiliny.Aj Žilina by za ideálnych podmienok mala nakupovať iba NP vozidlá. Štruktúra siete MHD však v tunajších podmienkach kladie požiadavku viac na modernizáciu trolejbusového parku. V Prešove sa nízkopodlažné autobusy aspoň z časti dostávajú na úseky trolejbusovej dopravy. V Žiline však nie.
Re #3457 Miloš: Ako bolo napísané, za "českým zázrakom nakupovania NP vozidiel" stojí štátna dotácia. V ČR štát dopravným podnikom rozdiel (alebo jeho časť?) medzi klasickým a nízkopodlažným vozidlom dorovnáva.
Re #3471 Miro: Myslím, že sa až príliš zaoberáte tým, kam nízkopodlažák môže a kam nie. Môže všade. Ide len o to, kde má byť opatrnejší, a kde stačí menej. Odskoč do Prešova, City busy tam jazdia aj v terénoch, kde by DPMŽ nepustil ani Karosu.
Re #3478 Jozef: Tá zastávka bola premenovaná. V nejakých starých verziách schémy už premenovaná bola, len pri niektorej z aktualizácií som asi omylom skopíroval starý názov. Samozrejme, že to opravím.
Jozef
Zatiaľ je stále stavba privádzača v Budatíne stavenisko, a preto nehorekuj ak je tam obmedzená rýchlosť. Slovenská správa ciest sa s majiteľmi domu dohodli a po zapísaní do katastra Váhostav-Sk bude pokračovať so stavbou. S tým súvisí aj stavba podchodu, a potom bude priechod pre chodcov zrušený. Na nápritivnej strane v rohu medzi privádzačom a cestou do Zástrania, bude Váhostav-Sk demontovať časť protihlukových bariér, lebo tento priestor je vyhradený pre jazdeckú sochu J.M.Hurbana, kde bude mierne navŕšený terén, parková úprava a parkovisko. Tento priestor dostane celkom iný vzhľad. Pred stavbou privádzača, blízko bývalého kaštieľa, bol aj pamätník obetiam vojny, ktorý je teraz uskladnený v areáli pracoviska Váhostavu. O jeho umiestený ešte nie je rozhodnuté, pravdepodobne pôjde do parčíka pri Váhu, kde je teraz pamätník bojov z rokov 1848/49.
Čo sa týka zastávky na L29, tak o tom sme tu už diskutovali. Ak ide L29 smerom k záhradkám tak zastavuje už na Dlhej ulici a zastávku pre túto linku späť má na náprotivnej strane tejto ulice. Rozumiem čo si napísal vo svojom príspeku, ale podľa môjho názoru obe tieto zastávky spolu súvisia, sú postavené na tejto ulici pre danú linku a nemyslím si žeby jedna z nich mala byť presunutá mimo, na hlavnú cestu.