Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: pomaranc #23176:
Nejdem tu rozoberať ten zvyšok, ale v prípade linky 7 je pri jej zrušení jeden podstatný problém, ktorý už vytýčil Dispecer -> krkolomný prestup na Polícii. Navyše, v ranných hodinách by bolo nutné zachovať spoj o 7:15 z Hájika až na Vlčince (jedno vozidlo, nie obe), ten jazdí relatívne vyťažený až po Poľnú.
Reakcia na: Yogi616 #23174:
Pri linke 16 je vysvetlenie, že jej spoje pokračujú ako linka 3 od ŽST, resp. prepínali by sa na linku 3 už pred príchodom na Štefánikovo nám., čiže na Štefánikovom nám. v smere k ŽST by už figuroval CP linky 3 a opačne by už na ŽST v smere Štefánikovo nám. figuroval CP liniek 1 a 16.
Rozpíšem to ešte takto:
Spoje linky 3 prídu k ŽST a budú pokračovať ako:
- linka 1 s odchodmi o 00, 15, 30, 45 počas špičky aj v sedle s tým, že odchody o 15 a 45 minúte pôjdu v iba po Hálkovu
- linka 16 s odchodmi o 07, 22, 37, 52 iba počas špičky
Takže v úseku ŽST - Štefánikovo nám. - Aupark - Polícia - Hálkova premáva linka 1 každých 15 minút a od Hálkovej po Kvačalovu (depo) každých 30 minút. Keďže spoje po Hálkovu sa budú prakticky hneď točiť cez rondel a pôjdu naspäť ako linka 1 a neskôr prejdu plynule na linku 3 na Štefánikovom nám., tak sa do CP nakreslia najprv tieto spoje po Hálkovu, potom sa nakreslia spoje na Kvačalovu a potom až spoje linky 16. Snáď to dáva logiku. 🙂 A mimochodom pri linke 1 by bolo možné napríklad v rannej špičke aj všetky spoje viesť k vozovni, ak by bol zo strany cestujúcich záujem, alebo by sa využili hybridné trolejbusy s batériami pre jazdu mimo trolejí v úseku Kvačalova - Stodolova, čo by posilnilo ponuku spojov na Hájik a linka 27 by mohla mať od Kvačalovej zachované spoje, ktoré by na linku 1 nadväzovali, aby sa ľudia z Hájika mohli dostať na Kragujevskú.

Nuž pri linke 7 je treba obetovať kus komfortu výmenou za to, že iné linky budú premávať častejšie a navyše teraz keď je v hre dištančná výučba a semester trvá bežne 13-14 týždňov (dokopy 26-28 celý rok), tak ten prúd ľudí a UNIZA nebude významný a nielen na trase k tejto univerzite bohužiaľ. Spoje, ktoré mali výraznú prevahu klientely medzi žiakmi najmä v prímestskej doprave utŕžia riadnu ranu pod pás a tiež teraz keď prebehla kampaň na prenajatie si auta počas "Covid-19" pandémie, tak aj zamestnaných ubudne vo VHD. Ale aj keby sa vyučovalo normálne, tak jeden prestup 18-30 ročnú zdravú mládež nezabije. Či?
Reakcia na: Yogi616 #23174:
Pomenoval si to, čo je veľký problém Žiliny: Neexistencia pohodlných prestupných uzlov tam, kde by to dávalo zmysel.
Reakcia na: pomaranc #23173:
Pochopil som ako to myslíš s tou linkou 1/3, ale...
na oboch linkách máš rozdielny interval (15 min u L1 a polovičný u L3) v istých častiach dňa, takže ako by si vyriešil každý druhý spoj na linke 3?
plus neviem, či je až taký dobrý nápad rušiť linku 7, avšak s vhodnou úpravou prestupu z 6 na 4 (a zo 14 na 6) si to možno viem predstaviť, ale nevidel som, aké silné sú priame prúdy z Hájika na Hliny, či na univerzitu (Vlčince) a druhá vec, kde takýto prestup uskutočniť (lebo zastávka Polícia je tak trochu na to nepraktická)
Dlhé roky čo používam MHD v ZA a aj linku 3, tak mi občas komplikuje jednosmerná trasa tejto linky cestovanie. Preto ma napadlo, že prečo nepristúpilo mesto Žilina k objednávke zmeny trasy tejto linky tak, aby poskytla variáciu k linkám 5 a 6 zo Spanyolovej, ktoré idú na Štúrovo nám. a ďalej Hliny, resp. 6ka na Štefánikovo nám. a k stanici, pričom 3ka mohla premávať na Štúrovo nám. a ďalej cez políciu, Hurbanovu k stanici, čím by sa vytvorila tretia trasa pre trolejbusové linky od nemocnice. Kompletné riešenie trolejbusov si predstavujem takto:
1: (prichádza ako linka 3) ŽST - Štefánikovo nám. - Aupark - Polícia - Hálkova 15/15/15//15 a vybrané spoje v intervale 30/30/30//30 pokračujú na Kvačalovu
3: Solinky - Bôrik - Nemocnica - Aupark - Polícia - ŽST, posilnená na 7-8/15/7-8//15
4/14: bez zmeny, posilnená na 7-8/15/7-8//15 ako náhrada za linku 7
5: bez zmeny trasy, posilnená na 15/15/15//30, dobudovať trolejbusovú stopu na kruhovom objazde tak, aby mohla 5ka zachádzať k OC Dubeň + vybudovať miesto na otočku pri OC Dubeň tak, aby nemuseli trolejbusy zachádzať cez celé parkovisko a prístup do obratiska aby bol len pre trolejbusy
6: bez zmeny + zachádzka spojov cez OC Dubeň, ktoré idú na Vlčince, viď. linka 5
7: zrušená
16: Hájik - Hálkova - Polícia - Aupark - Štefánikovo nám. - ŽST, pokračuje ako linka 3 (15/-/15//-)

+ dva ponety:
1. Ohľadom trás autobusov a síce, že mohla by sa niektorá autobusová linka využiť na prepojenie Košickej a Predmestskej so zastávkou Aupark, keďže silný prúd IAD smeruje takto ale žiadna linka MHD takto nepremáva.
2. K intervalom mám dotaz, že prečo dodnes nie je schopný DPMŽ zaviesť, alebo mesto vydať voči DPMŽ pokyn na to, aby sa na linkách zaviedli intervaly 120, 60, 30, (20) a 15 minút? Týka sa to najmä večerných hodín na všetkých linkách a autobusových liniek celodenne. Ak mám na linke 4 odchody za hodinu, tak prečo nie je zavedený 15 min interval ale je to tam prekladané 10, 20 a 25 minútami, prípadne večer sú 25 a 35 minútové intervaly?
4 odchody za hodinu = 15 minút
3 odchody za hodinu = 20 minút
2 odchody za hodinu = 30 minút
1 odchod za hodinu = 60 minút
Je toto zaviesť problém?

P.S.: Viem, že toto nie sú stránky DPMŽ, ani stránky mesta Žilina. Ale keďže tu píšu ľudia znalí dopravnej problematiky, či už ako fanúšikovia alebo priamo zamestnaní v doprave, tak verím, že niekto fundovaný sa tu k tomu vyjadrí, že prečo sú veci tak ako sú a nehýbu sa vpred ako som vyššie opísal. Ď!
Reakcia na: Lubo strajk #23171:
274 sa vrátila a 275 odišla.
Dnes videná 27tr na trajleri smer polsko
Reakcia na: TomoSK #23167:
Medzičasom som ku mne info s vysvetlením významu tajuplnej štrbiny dostala.
Slúžiť má na zafixovanie karty počas dlhších operácií (napríklad, nie však výlučne nahratie internetovej transakcie), pričom jej použitie bude DOBROVOĽNÉ. Kto chce, môže kartu držať v ruke a k čítačke ju priložiť len v zodpovedajúcom momente a kto chce mať obe ruky voľné, zasunie kartu do štrbiny, naťuká čo treba a kartu znova vytiahne.

Panic off.
Reakcia na: Mongolec #23168:
Časom úplne skončia papierové lístky a automaty.Asi sa inšpirovali z českej Ostravy.
Tá štrbina na kontaktné karty by podľa všetkého mala byť v Žiline slepá. 🙂
Reakcia na: Vladimír #23165:
Ak je to naozaj o tom, že R&G si zakladá na takom riešení, potom ok, asi nemá DPMŽ úplne na výber. Akurát mám trochu obavu, či to zo strany R&G naozaj stojí na nejakej vízii rozvoja tým smerom, alebo to je, diplomaticky povedané, opäť skôr "ekonomické" opatrenie z ich strany.
Ale samozrejme pre pokoj v duši úprimne pripúšťam, že možno som málo vizionársky a len nerozumiem niečomu, čo už čaká za rohom...
Reakcia na: Viko #23164:
Ešte raz 🙂 Som presvedčený, že tu nikto žiadnu kontaktnú kartu zavádzať nejde. Karty v Žiline sú a budú bezkontaktné, všetky štandardné operácie sa uskutočnia priložením karty k označovaču.

Nie som expert na najmodernejšie technické riešenia. Pripúšťam, že medzičasom môže byť štandardom nahrávať informácie z white listu na kartu aj prostým priložením karty. Z rôznych prezentácií však podvedome vnímam, že R&G má pre tieto prípady riešenie, kedy sa karta zasúva do štrbiny. Neviem, prečo to robia tak. Možno je to operácia, ktorá trvá viac sekúnd a chcú mať istotu, že sa s kartou počas nej nehýbe. A možno to je naozaj riešenie, ktoré je už technicky prekonané. Na druhej strane mi nepripadá také škandalózne vložiť kartu do štrbiny raz za mesiac alebo ešte menej často. Opakujem - možno to nie je ideál, ale nepovažujem to až za taký fail, ako sa tu prezentuje.
Reakcia na: Vladimír #23162:
Ešte raz. Popisuješ vec, ktorú vieme už niekoľko rokov bežne pokryť bezkontaktne - či sú to, čojaviem, ISIC terminály na školách upravujúce platnosť v čipe, alebo emtesťácke multifunkčné automaty či displejové štikače v DPB od Telmaxu, ktoré mi jazdy/PCL bez váhania zapíšu. Prečo preboha by som mal zrazu v Žiline strkať akúkoľvek kartu do nejakej štrbiny? Bezkontaktnú platobnú kartu dnes dostaneš úplne automaticky a má ju prakticky každý, takže z hľadiska poskytovania služby naozaj nepotrebuješ počítať so zastrkovacím občianskym na to, aby si odviezol ľudí.
Reakcia na: Vladimír #23162:
To tiež nie je práve up-to-date riešenie...
Reakcia na: Viko #23161:
O tom mám veľmi vážnu pochybnosť. Skôr by som tipoval, že ide o štrbinu, do ktorej sa vloží karta za účelom načítania jázd/PCL zakúpených cez internet.
Reakcia na: námedzník #23160:
To sa naozaj po dlhých rokoch využívania bezkontaktných kariet niekto túži vracať ku kontaktným???
Reakcia na: Mongolec #23159:
Štrbina na označovači slúži na (budúce) spracovanie kontaktných kariet s čipom - taký čip, ktorý je napríklad na súčasnom občianskom preukaze alebo na niektorých platobných kartách. Niečo ako historické kontaktné karty DPMŽ..
Reakcia na: námedzník #23158:
Už aj na obrazovkách vo vozidlách sa zobrazuje informácia o žltých označovačoch a potrebe dlhšieho podržania BČK. Čo tak skúsiť namiesto priloženia kartu vložiť priamo dnu tým bočným otvorom?
Reakcia na: Mongolec #23155:
Práve sa veziem v #118, žltý označovač kartu označí, ak sa pri ňom drží asi 5 sekúnd a to bez akéhokoľvek obalu (BČK v peňaženke a pod.).
Značne to zdržuje nastupovanie..

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.