Reakcia na: Yogi616 #23174:
Pri linke 16 je vysvetlenie, že jej spoje pokračujú ako linka 3 od ŽST, resp. prepínali by sa na linku 3 už pred príchodom na Štefánikovo nám., čiže na Štefánikovom nám. v smere k ŽST by už figuroval CP linky 3 a opačne by už na ŽST v smere Štefánikovo nám. figuroval CP liniek 1 a 16.Rozpíšem to ešte takto:
Spoje linky 3 prídu k ŽST a budú pokračovať ako:
- linka 1 s odchodmi o 00, 15, 30, 45 počas špičky aj v sedle s tým, že odchody o 15 a 45 minúte pôjdu v iba po Hálkovu
- linka 16 s odchodmi o 07, 22, 37, 52 iba počas špičky
Takže v úseku ŽST - Štefánikovo nám. - Aupark - Polícia - Hálkova premáva linka 1 každých 15 minút a od Hálkovej po Kvačalovu (depo) každých 30 minút. Keďže spoje po Hálkovu sa budú prakticky hneď točiť cez rondel a pôjdu naspäť ako linka 1 a neskôr prejdu plynule na linku 3 na Štefánikovom nám., tak sa do CP nakreslia najprv tieto spoje po Hálkovu, potom sa nakreslia spoje na Kvačalovu a potom až spoje linky 16. Snáď to dáva logiku. A mimochodom pri linke 1 by bolo možné napríklad v rannej špičke aj všetky spoje viesť k vozovni, ak by bol zo strany cestujúcich záujem, alebo by sa využili hybridné trolejbusy s batériami pre jazdu mimo trolejí v úseku Kvačalova - Stodolova, čo by posilnilo ponuku spojov na Hájik a linka 27 by mohla mať od Kvačalovej zachované spoje, ktoré by na linku 1 nadväzovali, aby sa ľudia z Hájika mohli dostať na Kragujevskú.
Nuž pri linke 7 je treba obetovať kus komfortu výmenou za to, že iné linky budú premávať častejšie a navyše teraz keď je v hre dištančná výučba a semester trvá bežne 13-14 týždňov (dokopy 26-28 celý rok), tak ten prúd ľudí a UNIZA nebude významný a nielen na trase k tejto univerzite bohužiaľ. Spoje, ktoré mali výraznú prevahu klientely medzi žiakmi najmä v prímestskej doprave utŕžia riadnu ranu pod pás a tiež teraz keď prebehla kampaň na prenajatie si auta počas "Covid-19" pandémie, tak aj zamestnaných ubudne vo VHD. Ale aj keby sa vyučovalo normálne, tak jeden prestup 18-30 ročnú zdravú mládež nezabije. Či?
pomaranc
1: (prichádza ako linka 3) ŽST - Štefánikovo nám. - Aupark - Polícia - Hálkova 15/15/15//15 a vybrané spoje v intervale 30/30/30//30 pokračujú na Kvačalovu
3: Solinky - Bôrik - Nemocnica - Aupark - Polícia - ŽST, posilnená na 7-8/15/7-8//15
4/14: bez zmeny, posilnená na 7-8/15/7-8//15 ako náhrada za linku 7
5: bez zmeny trasy, posilnená na 15/15/15//30, dobudovať trolejbusovú stopu na kruhovom objazde tak, aby mohla 5ka zachádzať k OC Dubeň + vybudovať miesto na otočku pri OC Dubeň tak, aby nemuseli trolejbusy zachádzať cez celé parkovisko a prístup do obratiska aby bol len pre trolejbusy
6: bez zmeny + zachádzka spojov cez OC Dubeň, ktoré idú na Vlčince, viď. linka 5
7: zrušená
16: Hájik - Hálkova - Polícia - Aupark - Štefánikovo nám. - ŽST, pokračuje ako linka 3 (15/-/15//-)
+ dva ponety:
1. Ohľadom trás autobusov a síce, že mohla by sa niektorá autobusová linka využiť na prepojenie Košickej a Predmestskej so zastávkou Aupark, keďže silný prúd IAD smeruje takto ale žiadna linka MHD takto nepremáva.
2. K intervalom mám dotaz, že prečo dodnes nie je schopný DPMŽ zaviesť, alebo mesto vydať voči DPMŽ pokyn na to, aby sa na linkách zaviedli intervaly 120, 60, 30, (20) a 15 minút? Týka sa to najmä večerných hodín na všetkých linkách a autobusových liniek celodenne. Ak mám na linke 4 odchody za hodinu, tak prečo nie je zavedený 15 min interval ale je to tam prekladané 10, 20 a 25 minútami, prípadne večer sú 25 a 35 minútové intervaly?
4 odchody za hodinu = 15 minút
3 odchody za hodinu = 20 minút
2 odchody za hodinu = 30 minút
1 odchod za hodinu = 60 minút
Je toto zaviesť problém?
P.S.: Viem, že toto nie sú stránky DPMŽ, ani stránky mesta Žilina. Ale keďže tu píšu ľudia znalí dopravnej problematiky, či už ako fanúšikovia alebo priamo zamestnaní v doprave, tak verím, že niekto fundovaný sa tu k tomu vyjadrí, že prečo sú veci tak ako sú a nehýbu sa vpred ako som vyššie opísal. Ď!