Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Diskusia sa ustalila, ale este neskoncila, pretoze ak su problemy tak ci tak sa k nim niekto vrati. Povodne sa diskutovalo o spotrebe a vykonoch el. energie v trolejbusovej doprave. Ja som si medzitym zohnal cenník z energetickych zavodov, ale diskusia pokrocila dalej, uz o pocte liniek, tarifach, AVTD a podobne, kde som sa zapojil aj ja. Je samozrejme, ze niektore veci su naobhajitelne, ale v ramci diskusie to sklzlo len na par vypuklych problemov. Tieto vypichol aj Vladimir a ostatne diplomaticky obisiel. Ked bude mat internet, tak si niektore veci prediskutujeme, nezatazujuc ostatnych.

Jakub:
"Neviem, mnohe tvoje odpovede mi pripadaju ako vystrihnute zo Zilinskeho vecernika". Nuz Jakub nie je to nahoda, ale niektore clanky som pisal ja a aj ten posledny o trolejbusovej doprave pri prilezitosti 10. vyrocia uverejneny na celej strane. Dostal som ponuku v tom case aj zo Zilinskych novin, ale tam som odmietol, lebo by to bolo s rovnakymi myslienkami. Mozno neskorsie nieco napisem.
Reakcia na: Bigmac #2186:

"Sudruh primator", ktory nim nikdy nebol, ma daleko o rozhodovani o prestupnej tarife. Tu na MZ predklada riaditel DP a napokon v MZ ma prevahu opzicia. Je zaujimave, ze to netrapi ani poslancov z jedneho tabora alebo druheho. Do fora uz nepise ani riaditel a my co tu diskutujeme o problemoch MHD, tak asi toho vela nevyriesime.
Je vsak chvalyhodne, ze sa v tejto tazkej dobe nechali pocut primatori z Presova a Ziliny o dotaciach pre MHD na rok 2005. Cakaju nas este tazke casy. Dufajme, ze to nepojde v MHD do takych extremov ako som cital na bystrickom fore.
Vladimir: jasne, strucne, vystizne a pravdive. Ale mam obavy, ze normalna prestupna tarifa nebude dovtedy, pokial sa tak nerozhodne sudruh primator. A potom to bude ihned najlepsie a najspravodlivejsie riesenie...
Vladimír:Konečne niekto kľudne a zrozumiteľne napísal to,čo som ja pri svojich nervoch nedokázal....
Reakcia na: Vladimír #2182:
no, to by bolo fajn..., aby som zistil ten pomer...., lebo zda sa mi , ze cestujuci v Za vyuzivaju vsetky tri formy...ale aj tak by ma zaujimalo , ktoru najviac..., asi nakup v stankoch, lebo je to najistejsie....
este jedna vec: nasiel som na internete fotky a clanky k tzv. "NAKLADNYM TROLEJBUSOM", je to teda fakt riadna bomba, skutocne doporucujem pozriet si to tym, co ich este nevideli.
http://spvd.cz/hertl/vozidla/jar_tb_nakladni.htm

je tam pomerne dost informacii o nich, a taktiez este doporucujem pozriet si len tak na porovnanie velkost cloveka, automobilu a samozrejme toho monstra... ?

http://hutnyak.com/Trolley/Photos/Rossing/RossingBrochure.JPG


mozno si kupim take trosku velke auticko a budem sa s nim mozno vozit po Za, po vybudovanej trolejbusovej trati, ale myslim, ze vzhladom na trosku nemale rozmery vozidla by muselo byt trolejove vedenie asi 3 krat vyssie ☺
Reakcia na: zoZa #2181:
Môžeme ju dať ako ďalšiu.
myslim, ze by sa viac hodila anketa do Ziliny ta, co je teraz v Presove..., aspon yb som zistil aky podiel cestujucich priblizne nakupuje kde listky..., hoci tato, co je tu teraz je mimoriadne aktualna ☺ .
Priatelia,

po presťahovaní sa, som zatiaľ stále bez domáceho prístupu na internet. Situácia sa podľa posledných informácií môže zmeniť tak okolo Nového roka. Dovtedy sa stránky KE, PO a ZA výraznejšie aktualizovať nebudú. Vďaka za pochopenie.

Počas krátkej návštevy Prešova som vykonal len základné veci (pozarovnával stĺpce s updatmi, doplnil chýbajúce novinky, zmeny v katalógu, ankety).

V.
aj v Presove a Kosiciach su zaujimave ankety...
chvalabohu, konecne nova anketa, konecne tu staru dali do riti..., uz mi dost liezla na nervy...aj tak sa na nej nic nerozhodlo, lebo zhruba 50% ludi hlasovali za jedno a 50% za druhe, takze je dobre, ze uz dali nieco nove..., dufam, ze sa ankety budu castejsie menit...
Vladimír: Bravó. Ďakujeme. ?
Reakcia na: Vladimír #2174:
Perfektne vystihnute!
A ešte niečo - argumenty typu "Žilina nemá zbytočne veľa liniek, lebo veď aha, koľko Prešov má" nepovažujem za argumenty. Od cudzích treba pochytiť nápady na zlepšenie a nie na základe jeho pochybení obhajovať svoje vlastné.
Využil som príležitosť a prečítal som si diskusie niekoľkých posledných dní až týždňov. A nad niektorými názormi nevychádzam z údivu. Ja sa vyjadrím len zjednodušene.

Dňa 3.7.1988 spoznala celá dopravná verejnosť Žilinu. Dovtedy celkom neznámy a nezaujímavý systém MHD. Skratka AVTD sa dostala do dejín mestskej dopravy na Slovensku a znamenala čosi prevratné, na svoju dobu neskutočne progresívne a vhodné riešenie.
Navrhnuté zásady dopravného riešenia boli plne rešpektované celé desaťročie. Potom už je badať jasný ODKLON od pôvodných ideálov AVTD.

1. Zavedenie elektronických označovačov nebolo využité na zavedenie prestupnej tarify pri jednorazových cestách. Prvá facka AVTD.
2. Zlikvidovanie paušálnych lístkov v lete 1999 znamenalo smrteľnú ranu pôvodnej filozofii. Cestujúci už nesmie prestupovať.
3. Keďže cestujúci nesmie prestupovať, potrebuje viac priamych liniek. Zavádza sa linka 7, aby Hájik mohol priamo cestovať na Hliny, Rajeckú a Solinky. Spojenie Hájika na Štúrovo nám. musí zabezpečiť ďalšia nová linka.
4. Keďže potrebujeme viac priamych liniek, daný výkon musíme deliť medzi novovzniknuté linky. Bez toho, aby počet spojov klesal, intervaly na linkách sa predlžujú.
5. S delením intervalov sa začínajú ozývať cestujúci, ktorí žiadajú posuny spojov. Spolu s novými ustanoveniami Zákonníka práce a Zákona o pracovnom čase sa dopravca vzdáva myšlienky pravidelnej dopravy. V priebehu niekoľkých rokov sme termín "interval" nahradili termínom "priemerný počet spojov za hodinu".
6. Krutá tarifa a ďalšie faktory vedú k zníženiu počtu cestujúcich. Odpoveď DP - obmedzíme spoje! Následujú redukcie spojov - obmedzuje sa mimošpičková doprava do všetkých okrajových častí mesta.
7. Do tohto stavu prichádza myšlienka okruhovania liniek, ktorá je spolu s ostatnými javmi vražednou kombináciou. Ako je známe, každý okruh znamená ťažšie dosiahnuteľnú koordináciu liniek. A keďže liniek je veľa a intervaly nie sú, výsledkom je cestovný poriadok postavený na teórii kompromisov a menšieho zla.
8. Cestujúci trpí cenou za cestovanie, trpí nelogikou tarifného systému, trpí nezapamätateľným cestovným poriadkom, trpí všeobecne nepravidelnou dopravou, trpí preplňovaním niektorých spojov, trpí... a odchádza z MHD.

Toť môj názor.

P.S. Niektorým účastníkom diskusie by som odporúčal trochu povzniesť sa nad rovinu žilinského chápania MHD. Inými slovami, nebyť obmedzený rodným mestom, ale so zájmom sa oboznámiť s poznatkami aj z iných miest.
Reakcia na: Valec #2168:

Mám odfotenú aj Karosu B732 #90 na Kysuckej ceste, ktorá viezla školákov k zimnému štadiónu. Mala tiež veľkoplošnú reklamu Poštovej banky.
Vidím,že Jozef volí osvedčenú Jurajovu taktiku-keď sa mu minú argumenty a musel by uznať,že nemá pravdu,zaháji mlčanie.Aj to pomáha formovať obraz Žiliny a žilinčanov...
Reakcia na: pete. #2167:
a inac zaujimalo by ma, odkial vies, ze menej ludi vyuziva MHD v Ziline..?, lebo co som ja pocul o statistikach..., tak tusim v roku 1999 bolo prepravenych rocne v Ziline 46 mil. cestujucich a potom o par rokov neskor 47 mil. cestujucich, ale to som len pocul...takze by ma zaujimalo ake su skutocne udaje...
Reakcia na: pete. #2167:
vidno, ze si sa asi moc nevozil na linkach MHD v Ziline.., ked tvrdis , ze t-busy vozia vzduch,...samozrejme aj ten, ved inac by tam ludia sa zadusili v nich bez vzduchu... ☺ , ale predtym (myslim, pred prepojenim sidlisk Vlciniec a Soliniek), vtedy mnohe spoje neboli dost vytazene..., napriklad dost dobre si pametam solovu L5, ktora jazdila z Vlciniec 8:06, aka bola vzdy narvata..., a ludia si nemohli vybrat..., ked sa ponahlali do prave atd, tak im nic ine nezostavalo, len zatnut zuby a narvat sa cim hlbsie do solovej L5, aby sa do nej mohlo zmestit viac ludi...., hlavna vec , ze 9:05 jazdila klbova L5, tak malo to vyhodu, ze rozumny ludia , najme dochodi radsej pockali na nu..., ale paradox bol v tom, ze kym 8:06 isla solova L5, tak o 9:06 jazdila klbova L5 a taktiez L28, cize preto klbova L5 bola maximalne poloprazdna, minimalne v nej isli asi styria ludia..., cize urcite volit ten t-bus vecsie percento vzduchu..., a este k tomu sucasne chodila aj L28, a v nej islo maximalne 8 ludi.., ale casto chodievali nou dvaja ludia..., niekedy aj styria, ale to len ak pocitam aj vodica a mna ☺ ..., takze tak...a L28 chodila len z toho dovodu, lebo L5 nesla na zastavku sv. Cyrila a Metoda, az teraz sa tento problem podarilo lepsie vykompenzovat L5 a L15, cize nemusi sa neustale L5 aj vracat po tej istej trati naspet, zvlast ked tymto smerom ide menej ludi ako opacnym..
Reakcia na: Valec #2168:

Som to vzdal na Košickej, lebo slnka nebolo. Škoda.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.