myslim, ze by sa viac hodila anketa do Ziliny ta, co je teraz v Presove..., aspon yb som zistil aky podiel cestujucich priblizne nakupuje kde listky..., hoci tato, co je tu teraz je mimoriadne aktualna ☺ .
po presťahovaní sa, som zatiaľ stále bez domáceho prístupu na internet. Situácia sa podľa posledných informácií môže zmeniť tak okolo Nového roka. Dovtedy sa stránky KE, PO a ZA výraznejšie aktualizovať nebudú. Vďaka za pochopenie.
Počas krátkej návštevy Prešova som vykonal len základné veci (pozarovnával stĺpce s updatmi, doplnil chýbajúce novinky, zmeny v katalógu, ankety).
chvalabohu, konecne nova anketa, konecne tu staru dali do riti..., uz mi dost liezla na nervy...aj tak sa na nej nic nerozhodlo, lebo zhruba 50% ludi hlasovali za jedno a 50% za druhe, takze je dobre, ze uz dali nieco nove..., dufam, ze sa ankety budu castejsie menit...
A ešte niečo - argumenty typu "Žilina nemá zbytočne veľa liniek, lebo veď aha, koľko Prešov má" nepovažujem za argumenty. Od cudzích treba pochytiť nápady na zlepšenie a nie na základe jeho pochybení obhajovať svoje vlastné.
Využil som príležitosť a prečítal som si diskusie niekoľkých posledných dní až týždňov. A nad niektorými názormi nevychádzam z údivu. Ja sa vyjadrím len zjednodušene.
Dňa 3.7.1988 spoznala celá dopravná verejnosť Žilinu. Dovtedy celkom neznámy a nezaujímavý systém MHD. Skratka AVTD sa dostala do dejín mestskej dopravy na Slovensku a znamenala čosi prevratné, na svoju dobu neskutočne progresívne a vhodné riešenie.
Navrhnuté zásady dopravného riešenia boli plne rešpektované celé desaťročie. Potom už je badať jasný ODKLON od pôvodných ideálov AVTD.
1. Zavedenie elektronických označovačov nebolo využité na zavedenie prestupnej tarify pri jednorazových cestách. Prvá facka AVTD.
2. Zlikvidovanie paušálnych lístkov v lete 1999 znamenalo smrteľnú ranu pôvodnej filozofii. Cestujúci už nesmie prestupovať.
3. Keďže cestujúci nesmie prestupovať, potrebuje viac priamych liniek. Zavádza sa linka 7, aby Hájik mohol priamo cestovať na Hliny, Rajeckú a Solinky. Spojenie Hájika na Štúrovo nám. musí zabezpečiť ďalšia nová linka.
4. Keďže potrebujeme viac priamych liniek, daný výkon musíme deliť medzi novovzniknuté linky. Bez toho, aby počet spojov klesal, intervaly na linkách sa predlžujú.
5. S delením intervalov sa začínajú ozývať cestujúci, ktorí žiadajú posuny spojov. Spolu s novými ustanoveniami Zákonníka práce a Zákona o pracovnom čase sa dopravca vzdáva myšlienky pravidelnej dopravy. V priebehu niekoľkých rokov sme termín "interval" nahradili termínom "priemerný počet spojov za hodinu".
6. Krutá tarifa a ďalšie faktory vedú k zníženiu počtu cestujúcich. Odpoveď DP - obmedzíme spoje! Následujú redukcie spojov - obmedzuje sa mimošpičková doprava do všetkých okrajových častí mesta.
7. Do tohto stavu prichádza myšlienka okruhovania liniek, ktorá je spolu s ostatnými javmi vražednou kombináciou. Ako je známe, každý okruh znamená ťažšie dosiahnuteľnú koordináciu liniek. A keďže liniek je veľa a intervaly nie sú, výsledkom je cestovný poriadok postavený na teórii kompromisov a menšieho zla.
8. Cestujúci trpí cenou za cestovanie, trpí nelogikou tarifného systému, trpí nezapamätateľným cestovným poriadkom, trpí všeobecne nepravidelnou dopravou, trpí preplňovaním niektorých spojov, trpí... a odchádza z MHD.
Toť môj názor.
P.S. Niektorým účastníkom diskusie by som odporúčal trochu povzniesť sa nad rovinu žilinského chápania MHD. Inými slovami, nebyť obmedzený rodným mestom, ale so zájmom sa oboznámiť s poznatkami aj z iných miest.
Vidím,že Jozef volí osvedčenú Jurajovu taktiku-keď sa mu minú argumenty a musel by uznať,že nemá pravdu,zaháji mlčanie.Aj to pomáha formovať obraz Žiliny a žilinčanov...
a inac zaujimalo by ma, odkial vies, ze menej ludi vyuziva MHD v Ziline..?, lebo co som ja pocul o statistikach..., tak tusim v roku 1999 bolo prepravenych rocne v Ziline 46 mil. cestujucich a potom o par rokov neskor 47 mil. cestujucich, ale to som len pocul...takze by ma zaujimalo ake su skutocne udaje...
vidno, ze si sa asi moc nevozil na linkach MHD v Ziline.., ked tvrdis , ze t-busy vozia vzduch,...samozrejme aj ten, ved inac by tam ludia sa zadusili v nich bez vzduchu... ☺ , ale predtym (myslim, pred prepojenim sidlisk Vlciniec a Soliniek), vtedy mnohe spoje neboli dost vytazene..., napriklad dost dobre si pametam solovu L5, ktora jazdila z Vlciniec 8:06, aka bola vzdy narvata..., a ludia si nemohli vybrat..., ked sa ponahlali do prave atd, tak im nic ine nezostavalo, len zatnut zuby a narvat sa cim hlbsie do solovej L5, aby sa do nej mohlo zmestit viac ludi...., hlavna vec , ze 9:05 jazdila klbova L5, tak malo to vyhodu, ze rozumny ludia , najme dochodi radsej pockali na nu..., ale paradox bol v tom, ze kym 8:06 isla solova L5, tak o 9:06 jazdila klbova L5 a taktiez L28, cize preto klbova L5 bola maximalne poloprazdna, minimalne v nej isli asi styria ludia..., cize urcite volit ten t-bus vecsie percento vzduchu..., a este k tomu sucasne chodila aj L28, a v nej islo maximalne 8 ludi.., ale casto chodievali nou dvaja ludia..., niekedy aj styria, ale to len ak pocitam aj vodica a mna ☺ ..., takze tak...a L28 chodila len z toho dovodu, lebo L5 nesla na zastavku sv. Cyrila a Metoda, az teraz sa tento problem podarilo lepsie vykompenzovat L5 a L15, cize nemusi sa neustale L5 aj vracat po tej istej trati naspet, zvlast ked tymto smerom ide menej ludi ako opacnym..
Ja som tento týždeň zažil toľko zaujímavostí a to len preto, že som foťák nechal doma. Čo už.
204ku mám predbežne prislúbenú na fotenie na Hájiku aj s interiérom. Len neviem, či sa k tomu ešte tento rok dostanem.
Dúfam, že dnes na tej Košickej nestojíš zbytočne, lebo na slnko to moc nevyzerá. ?
'Kazdy plati za sluzby tolko, kolko vyuziva. Moze sa stat, ze aj v PO nabehnete na tento system, ak bude malo penazi v DP. '
Ked bude malo penazi v DP, tak by zavedenia takeho to systemu znamelalo este menej penazi v DP.
Viac ludi by prestalo vyuzivat MHD (ako v ZA) -> vozidla by vozili vzduch (ako v ZA) -> zacala by sa redukovat doprava (ako v ZA) -> interval by prestal exitovat (ako v ZA) -> este viac ludi by prestalo vyuzivat MHD (ako v ZA) -> .... -> este viac ludi by prestalo vyuzivat MHD (ako v ZA) -> the end.
Chlapci, všimnite si Jozefov príspevok #2157, kde priznáva, že mu ako cestujúcemu viac vyhovoval starý tarifný systém (s predplatnými časovými lístkami) a že MHD v Žiline sa vlastne vzdialila svojmu názvu "mestská", lebo ľudia ju prestali využívať na kratšie vzdialenosti ?
Budeš taký láskavý a odpovieš na otázku, či cestujúci, ktorý ide päť zastávok v jednom vozidle "využíva" (v Tvojom prípade by som doporučil používať modrogumácky výraz "zneužíva", lebo presne tak sa DPMŽ k svojim cestujúcim správa) MHD viac, ako ten, kto ide dve zastávky ale s prestupom?
K nabiehaniu na žilinský systém - uveď prosím príklad nejakého mesta v civilizovanej časti Európy (pričom za civilizované časti Európy nepokladám tie, v ktorých má takú záľubu váš primátor), ktoré používa takýto IMBECILNÝ systém.
Dnes som fotil autobusy s reklamou Eurotel, ale stale mi unika 35 na L24 s reklamou Tatra banky. Ta reklama je zaujimavo riesena, myslim aj farebne vyhotovenie je zaujímave. Zajtra si pockam na vynovenu 204, asi na Kosickej, tam dobre presvetluje slnko.
Škoda, že Vladimír má momentálne iné 'starosti'. Jeho názor mi tu veľmi chýba.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír
Dňa 3.7.1988 spoznala celá dopravná verejnosť Žilinu. Dovtedy celkom neznámy a nezaujímavý systém MHD. Skratka AVTD sa dostala do dejín mestskej dopravy na Slovensku a znamenala čosi prevratné, na svoju dobu neskutočne progresívne a vhodné riešenie.
Navrhnuté zásady dopravného riešenia boli plne rešpektované celé desaťročie. Potom už je badať jasný ODKLON od pôvodných ideálov AVTD.
1. Zavedenie elektronických označovačov nebolo využité na zavedenie prestupnej tarify pri jednorazových cestách. Prvá facka AVTD.
2. Zlikvidovanie paušálnych lístkov v lete 1999 znamenalo smrteľnú ranu pôvodnej filozofii. Cestujúci už nesmie prestupovať.
3. Keďže cestujúci nesmie prestupovať, potrebuje viac priamych liniek. Zavádza sa linka 7, aby Hájik mohol priamo cestovať na Hliny, Rajeckú a Solinky. Spojenie Hájika na Štúrovo nám. musí zabezpečiť ďalšia nová linka.
4. Keďže potrebujeme viac priamych liniek, daný výkon musíme deliť medzi novovzniknuté linky. Bez toho, aby počet spojov klesal, intervaly na linkách sa predlžujú.
5. S delením intervalov sa začínajú ozývať cestujúci, ktorí žiadajú posuny spojov. Spolu s novými ustanoveniami Zákonníka práce a Zákona o pracovnom čase sa dopravca vzdáva myšlienky pravidelnej dopravy. V priebehu niekoľkých rokov sme termín "interval" nahradili termínom "priemerný počet spojov za hodinu".
6. Krutá tarifa a ďalšie faktory vedú k zníženiu počtu cestujúcich. Odpoveď DP - obmedzíme spoje! Následujú redukcie spojov - obmedzuje sa mimošpičková doprava do všetkých okrajových častí mesta.
7. Do tohto stavu prichádza myšlienka okruhovania liniek, ktorá je spolu s ostatnými javmi vražednou kombináciou. Ako je známe, každý okruh znamená ťažšie dosiahnuteľnú koordináciu liniek. A keďže liniek je veľa a intervaly nie sú, výsledkom je cestovný poriadok postavený na teórii kompromisov a menšieho zla.
8. Cestujúci trpí cenou za cestovanie, trpí nelogikou tarifného systému, trpí nezapamätateľným cestovným poriadkom, trpí všeobecne nepravidelnou dopravou, trpí preplňovaním niektorých spojov, trpí... a odchádza z MHD.
Toť môj názor.
P.S. Niektorým účastníkom diskusie by som odporúčal trochu povzniesť sa nad rovinu žilinského chápania MHD. Inými slovami, nebyť obmedzený rodným mestom, ale so zájmom sa oboznámiť s poznatkami aj z iných miest.