Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Jozef #1856:
to teda je dost zaujimave... ☺
Reakcia na: zoZa #1855:

To sa týkalo obce Turie, ktorá mala chotár až na hrebeni Malej Fatry. Pričlenenie k mestu presadil kedysi s. Pirošík, krajský tajomník v BB, ktorý odtiaľ pochádzal. Toto pričlenenie k mestu bolo násilné a neprirodzené, nemalo nič spoločné s aglomeráciou v Žiline a je lepšie pre obyvateľov obce, keď si svoje veci riadia sami.
Reakcia na: zoZa #1854:

Ide o tú časť, keď vchádza L27 cez lesík do Zástrania, tak uvedená časť lesa patrí do Tepličky a keď sa vyjde von z lesíka, tak po pravej strane domy patria do Tepličky, vrátane sociálneho ústavu. Potom sa hranica zatáča vpravo na Malý Straník. Je to zaujímavé a nevidím v tom nijaký problém.
Reakcia na: zoZa #1854:
a este jedna vec, pred tym nez s oddelilo tach niekolko dedin tak Zilina bola asi 2 krat vecsia (co sa tyka rozlohy) ako teraz, kataster zasahoval az do Lucanskej Malej Fatry
Reakcia na: Jozef #1853:
no ved prave, nechapem naco im je tolko pozemku, a my sa tu musime tlacit...
este je jeden zaujimavy pripad: cast cesty do Zastrania patri do katastru obce Teplicka n. Vahom, cize L27 ked ide do Zastrania, tak vyjde zo Ziliny a potom ide do Ziliny (Zastranie) a najpet podobne ☺
Reakcia na: zoZa #1850:

K mestu Žilina sa nebude nič pričleňovať, mesto sa po roku 1989 spamätalo, hoci niektoré odčlenené obce spôsobujú mestu ťažkosti v jeho rozvoji. Týka sa to troch obcí Lietavská Lúčka (neprerušene je pripojená na mestskú aglomeráciu, polovica mimoúrovňových križovatiek z diaľnice na južný privádzač leží v ich katastri), Rosina (je "prilepená" na mestskú aglomeráciu, jej kataster sa takmer dotýka sídliska Solinky, mesto sa nemôže vyvíjať južným smerom a na terase za lesoparkom Chrasť) a Teplička nad Váhom (tá tvorí samostatnú kapitolu, od vybudovanej železničnej zriaďovacej stanice v jej katastri, vodného zdroja až po výstavbu závodov Hyundai/Kia, vrátane nových mostov a komunikácii a pod.).
Reakcia na: zoZa #1850:

To sú už jalové diskusie, odčleňovanie od miest určuje zákon a už sa nebude opakovať chaos po prevrate v slovesnkých mestách.
Zlučovanie a rozdeľovanie mesta upravuje ustanovenie § 2a ods. 1-6 zákona o obecnom zriadení.Mesto sa môže rozdeliť, ak nové obce budú mať katastrálne územie alebo súbor katastrálnych území tvoriaci súvislý územný celok, najmenej 3.000 obyvateľov, ak urbanisticky nesplynuli s ostatnými časťami mesta. Mesto nemožno rozdeliť, ak do rozvoja odčleňovanej časti mesta boli vložené investície od ktorých je závislé celé mesto.
inac neviem ci som uz pisal, ale vsimli ste si, ze z Hajika sa teoreticky nemate sancu cez vikend dostat na zastavku Sturovo namestie a cez pracovne dni len niekolko krat za den, prakticky len ak vystupite na zastavke Policia, alebo Komenskeho..
Reakcia na: zoZa #1849:
ak by sa priclenilo zopar okolitych dedin, tak je jasne, ze by Zilina v pocte obyvatelov prekrocila hranicu 100 tisic obyvatelov...
ak to takto pojde dalej, ak sa este zopar casti oddeli , tak uz tu ostanu nejake 4 sidliska, priemysel a centrum spolu necelych 70 tisic ludi...
myslite si , ze sa niektore casti Ziliny oddeliaod Za, alebo naopak priclenia sa nejake nove?
Reakcia na: LUK #1846:
no neviem, myslim, ze vodic takeho dlheho a teazkeho stroja potrebuje mat obe ruky pevne na volante, predsa len musi preciznejsie jazdit ako solo, ved predsa ma vlecku, tak casto musi ne par centimetrov vediet presne kolko musi byt od krajnice, ako , pod akym uhlom 🙂 a podobne ma zabucit na zastavku, kolko si ma nadist ak sa chce vytocit v pravouhlej zakrute , a keby mal zapasit s tou pakou, tak asi by mu to velmi nepomohlo... Na automatike si stlaci len tlacitko a stara sa hlavne o cestu a volant..
Reakcia na: zoZa #1843:
no Ikarusy mali povodne 5-stupnovu, neskor 6-stupnovu prevodovku. Su odstupnovane dost na pomalo. Pohnes sa aj na 4-5.

To x v Karosach moze byt aj D ako jazda. Cisla sluzia na obmedzenie preradovanej rychlosti.
zoZa: Vodič kĺbového busu to nemá s volantom o nič horšie oproti sólu, dokonca nové busy majú lepší posilovač ako niektoré autá. Kĺbové Karosy sa robia s automatom, ale rozdiel v manuálnom radení oproti sólu by tiež nebol žiaden.
Reakcia na: marek #1838:
diki za podrobnejsi rozpis, niekedy sa pojdem do toho Martina pozriet ...
Reakcia na: zoZa #1843:
inac ani si neviem predstavit vodica klboveho autobusu, ze by mal prehadzovat na prevodovke tych 6 alebo kolko rychlost. stupnov. Podla mna ma vodic takeho dlheho autobusu uz dost problemov s tocenim volantu, a este keby mal aj s namahavym prehadzovanim rychlosti, ktore by behom par sekund musel prehodit najmenej 3 tak neviem veru, asi by to bolo dost vycerpavajuce..
Reakcia na: LUK #1837:
teraz tieto Zilinske klbove karosy, ktore este ostali maju automaticku prevodovku, nakolko som nevidel pri vodicovi ziadnu paku na prehadzovanie rychlosti, maju take tlacitka zlava (je ich 5) s hodnotami 1,2,3,x,R, 1,2,3 to budu rychlostne stupne, x pravdepodobne spojka a R bude spiatocka. Vodic ked isiel zo zastavky, tak vzdy uz stlacil tlacitko 2 alebo 3...
Reakcia na: Jozef #1818:
Porucha na zel. priecestiach trvala od 13:10 do 15:10. Bagrista na stanici Zilina-Zariecie pretrhol zemni kabel... Bol tam "dobry" chaos.
Reakcia na: marek #1838:
Pár, presne dva. A aj tie asi s najbližšou dodávkou nových vozov skončia.:-)

Re #1839 zoZa: Hmm, to mi veľmi nepomôže...:-)

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.