Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Kvacalova23 #11612:
To si teda udrel na nepravu strunu! Samozrejme, ze ked ospik alebo hocikto iny donesie od primatora alebo z mestskeho zastupitelstva papier, ze ma v rukach odhlasovanych na rok 4 500 000 kilometrov, budem prvy, co zahodi do smetiaka NKTD a bude pomahat na akejkolvek dobrej inej variante!!!

Automaticky z toho vyplyva, ze si stojim za NKTD ako kompromisnym riesenim pri 3 600 000 kilometroch a menej.
Reakcia na: Juraj #11610:
Bodaj by to nesmerovalo k tomu, no uvidíme.
Ináč dal som si tú námahu, prepočítaval som trolejbusové km aj s 2kou, presne podľa simkostava, a keď pridám linku Hájik - Ce-Hájik ako posilovú, že neurobí 57 spojov ako dnešná 16ka, ale iba 28, a cez víkend by nepremávala, takisto cez víkend výrazne obmedziť 5ku, 7ku, 2ka by nejazdila, hovorím, že 7ka a 5ka by nejaké spoje cez víkend urobila a počet vzkm ročne mi vychádza aj s 2kou pod 1,85 mil vzkm.1 týždeň som počítal na sviatky, keď by sa jazdilo ako cez víkend. Ak busy majú najazdiť ako hovoríš 1,8 mil vzkm, tak ak najazdia o 50 000 vzkm menej , to by ich zabilo?! Čo sa stane ak A-busy najazdia ročne nie 1,8 mil vzkm, ale 1,75 vzkm+nejaké vzkm z linky 2ky, ktorú sme rátali k T-busom, je to 50 na 50. V zahraničí sú mestá kde troleje pokrývajú 80 % dopravy, no a v ZA keď budú 50% tak ešte nech uberajú, potom ideme krokom vzad od ekologickej a ekonomickej dopravy.
Reakcia na: ospik #11609:
Vieš vôbec, kto píše pod nickom Juraj? Myslíš si, že Juraja presvedčíš aby sa zásadne zmenilo linkovanie? ? Ale ľudí, ktorí nesúhlasia s NKTD je viac ako tých čo súhlasia. Ale na jednom návrhu by sa dalo ujednotiť a niečo s tým spraviť.
Reakcia na: Jozef #11604:
Obdobne je v rekonštrukcii aj zastávka Spanyolova, nemocnica v smere na sídliská, ktorá bola vo veľmi zlom stave. Zaslúžila by si už bezbariérový obrubník, lebo je pri nemocnici.
Reakcia na: ospik #11608:
Ano, pochopil si, co som sa chystal napisat v #11600 ako dalsie mozne riesenie 3/ o co viac pri svojej koncepcii pridas trolejbusom, o to viac zoberies autobusom. To vsak moze sediet len z cisto matematickeho hladiska, prakticky je to hlupost.

I ked sa neda vylucit aj takato varianta. Vo financnom rozpocte na rok 2007 sme pripravovali investicne vydavky na obnovu trolejbusov - a idu sa namiesto nich kupit autobusy. Trolejbusom v Ziline po volbach nie je doba /a ludia/ velmi naklonena a casom moze dojst k tomu, ze sa budu trolejbusove km uberat a pridavat na autobusove. V Ban.Bystrici to pred rokom urobili zo dna na den, tu sa to moze stat postupne.
Reakcia na: Juraj #11597:
Ešte jedna vec, cez víkendy nemusí premávať 7ka, ďalej Hájik -Ce-Hájik 9ka, 2ka určite nie, silné linky v sedlových intervaloch, 5ka- tiež sa cez víkend zrieknime, ináč 4ka a 1ka by lepšie bolo prečíslovať na 4/14 ako protibežné.
Ak pošpekulujeme všetci aj K23 sa simkostavov návrh páči, tak s tými vzkm sa naozaj čosi bude dať.
Reakcia na: Juraj #11597:
Ten obrat 2, 253 mil vzkm sa netýka ako si upresnil A-busov, no ja som žiaľ nevedel, že tam mám rátať aj tie, 2ka som myslel že je tam preto, lebo čosi som počul o strolejovaní danej linky, teda som myslel že obrat 3,6 mil km sa vzťahuje iba na troleje, odtiaľ tá scestná mýlka. Keďže troleje by mali byť nosné, neviem odkiaľ si tých trolejbusových s dvojkou A-busom 2, 253 mil vzkm zvýšil na 2,6 km. Tie po zohľadnení víkendov a voľných dní určite klesnú trebárs strelím na 2,2 km(určite viac). a je tu rezerva ešte 1,4 mil vzkm, a treba čosi s A-busmi robit ked hovoríš že až 1,8 mil vzkm, ale mi z nich potrebujeme 0,4 mil vzkm ubrať, čo keby spoj 22 vykonával aj dopravu do Vrania, žial nepoznám to tam, ale vy ste predpokladám Zilincania, vymyslite teda čosi, už klesnú výkony 30ky, kt. odpadne, Ďalej 24ka keby v Trnovom cez Brezovú ul. urobila obrat a nahradila 26ku, v opačnom smere by ju nahradila nejakým spůsobom 22ka a... Treba potiahnuť to do konca. Keď už tak mizerne sa šetrí na vzkm.
Reakcia na: mirec238 #11603:
bol som sa v piatok na tej križovatke osobne pozrieť, máš pravdu jej riešenie je super zlé. Pravdu má však aj Juraj. Aj keby v prostriedku bola kotva z atómovej ponorky ani tak to na "odbornosti" riešenia nič nezmení!
Reakcia na: mirec238 #11603:
Ak som sa dobre dival, tak tam je na ceste kruh. A v tom kruhu byva vo svete vselico - niekde travnik, niekde balvany, niekde strk, niekde pamatnik, videl som uz na kruhacoch v primorskych statoch morsku boju alebo velku lodnu kotvu - no a na Zavodskej je v strede toho kruhu kosostvorec z umelej hmoty. Je na tom nieco?
Reakcia na: mirec238 #11603:
Nerozumel som ti, že prečo by sa po dostavani kruháča pri Váhostave malo vrátiť do pôvodného stavu. Akú súvislosť má výjazd trolejbusov z depa na Závodskú cestu s kruháčom pri Váhostave?
Reakcia na: Mongolec #11536:
Zastávka Poľná v smere do centra je už v prevádzke. Dostala nový asfaltový koberec.
Juraj:
Sam uznavas,ze toto riesenie nieje stastne,po dostavani kruhacu pri Vahostave by sa to malo vratit do pôvodneho stavu ,no dovtedy jazdim tadial 5-krat za tyzden,ked uz ten kruhac musel byt,tak kruhovy a nie kosostvorec.Môj nazor:ako to vyzera,tak sa tam aj jazdi.Dik
Reakcia na: mirec238 #11601:
Historia tohto kruhacu je:
1/ Postupom vystavby Hajika bolo cim dalej tazsie vychadzat na Zavodsku od depa, ziadali sme to uz cca pred 4 rokmi riesit. Navrhovali sme vytvorit druhy prijazd na Hajik z centra pri marnici, ako druhy bod riesit spominanu krizovatku na Zavodskej, ako treti nezastavovat koridor medzi Smrekovou ponad Rajecku na Kamennu s buducim prepojenim na nove casti mesta za Hajikom.

2/ Cca pred 2 rokmi sme opat naliehavo ziadali robit zmenu uz aj v suvislosti s vystavbou privadzaca na Rajeckej, lady sa pohli, urobila sa studia, kde sa krizovatka zmestila a boli za nu aj DPMZ aj spravcovia kom. ako kruhovej, lebo ta sa postavi raz, kym na semafory su naroky stale ako financne, tak ak riziko vypadku. Problem bol o.i. v tom, ze sa museli dohodnut ako prevadzkovatel Zavodskej /cesta III.tr./ tak aj Skultetyho a Priemyselnej /miestne komunikacie/

3/ V auguste min.roku investor privadzaca navrhol postavit provizornu svetelnu signalizaciu, ale po skusenostiach s takymito signalizaciami mimo rovnych usekov, trvalo sa na povodnej myslienke kruhovej krizovatky, tak investor poziadal projektovu organizaciu, ta vykonala merania, studenti scitania, s DPMZ skusobne jazdy a je tam to, co teraz.

Ja som presvedceny, ze sa to tam utrasie, mnohi ludia fakt nevedia jazdit ani tolko, aby vedeli ze nalavo od volantu je taka packa a ak ano, myslia si, ze na hlavnej sa nemusi pouzivat. Inac povedane, ludia sa teraz ucia aj NA VLASTNYCH CHYBACH. Hadam sa naucia.
Juraj:
Dost sa sepka,ze ten kruhac je tvoj navrh,ak je to tak za 1. tyzden si mi zobral pol roka zivota.Môj navrh,nebol by lepsi prenosny semafor?Vcera na tyzdnovke som isiel 12.min. od hasicov po Priemiselnu a este pocital si tie prazdne km.na vozy z Hajika do depa?
Dlho som ta nevidel,chodis este vôbec do Za.
Reakcia na: Juraj #11597:
Tak teda zaver alebo vychodiska: nevysiel ti bod 7, a to si ho presvihol skoro o 30%! Moznosti su nasledujuce:

1/ Ist na DPMZ a Mestsky urad, aby vam dovolili zvysit rocny pocet km z 3,6 na 4,4 miliona - dopredu doporucujem nedrat si topanky a nestrapnovat sa.

2/ Zahod vsetky doterajsie papiere a myslienky, zmier sa s tym, ze si robil uplne zbytocne a zacni rozmyslat nad nejakou uplne novou koncepciou. Jednu dobru radu ti dam: aby si to zas nerobil zbytocne, skus zacat odzadu. Zacni bodom 7 /ak budes pocitat len trolejbusy, pouzi cislo 1 850 000/ a postupne sa prepracuj k bodu 1. Tento postup ti zarucuje oproti opacnemu poradiu uz asi 50%-nu uspesnost tvoje prace.

3/
Reakcia na: simkoslav #11578:
Výborný nápad, a vidím že si si dal na tom naozaj fakt záležať. Linky 1,2,3,4,5,6,7 sú presne podľa mojich predstáv, však tak som to navrhoval aj ja. Proti koncepcii mám len jedinú výhradu. Určite by som tam zahrnul aj L.1, kedže v tejto koncepcii množstvo spojov končí a začína na Vlčincoch. Nech táto linka nemá "interval" ale ušetrí mnoho vozokilometrov, aby nejazdili spoje prázdne do depa. Pri AVTD bol zjazd do depa minimálny, možno že na L.1 by neostali vozokilometre, preto ani nechcem aby to bol spoj s pravidelným intervalom. Ale aby touto linkou jazdili spoje, ktoré by mali vykonať zjazd do depa. A rozmýšľal by som o tom, aby bola úspora, potiahnúť tento spoj takto: Vlčince-Štúrovo Námetie-Kvačalova. To je len úvaha, ale samozrejme ak by ostali vozokilometre tak by mohla byť klasická historická L.1.

Ešte si tu spomínal L.16, ale podľa môjho názoru je to zbytočná linka, keďže L.6 vykonáva v podstate tú istú trasu s výnimkou Štúrovho námestia. Keďže by bolo neprípustné viesť tejto linke protismernú, tak L.16 nemá viac-menej význam. Jedine čo by sa vyriešilo by bolo čiastočné prepojenie so štúrovo nametie, aj to len poobede, cestou z Hájika je to nevýhodné, a určite časovo výhodnejšie je vystúpiť na Polícií.
Reakcia na: Kvacalova23 #11596:
😉
Reakcia na: ospik #11588:
Tak z tohoto som sa musel vyspat!

Najprv som si povedal - no super, chlapi, 2,253 mil.km - toto sa este nikomu v Ziline nepodarilo, fakt ste tu na iMHD dobri....

Potom som si o par sekund s hrozou uvedomil, ze su to takmer take male rocne vykony, ake ma v meste Trencin. Tak to hadam nie, taku MHD tu hadam nechceme!

No a potom mi to doslo, kde je chyba. Simkoslav sice pise "Kratko o MHD Zilina", ale kilometre pocita nie na MHD Zilina, ale iba na jej trolejbusovu cast. A tam vsetkych, aj teba aj mna poplietol.

Takze teraz napisem aj ja "Kratko o MHD Zilina".

Sucasny rocny vykon MHD Zilina je cca 3 600 000 vzkm. /Preto som ti to dal ako zakladny ukazovatel pre vypocet. Viac ti nedovolia, mesto vymenilo vedenie DPMZ vraj o.i. preto, aby USETRILO !!!/
Z tych 3,6 mil. km je priblizne polovica /t.j. 1,8 mil./ autobusovych a polovica /tiez asi 1,8 mil.km/ trolejbusovych.
Tu ste sa dopocitali na 2,6 mil., co je sice pekne, ale su to len trolejbusy. Ked si k 2,6 mil.km Tb pripocitate 1,8 mil.km Ab = vyjde vam 4 400 000 a nie 3 600 000 !!!

Tak teda taky chytry, keby som mal k dispozicii 4,4 mil.km by bol kazdy, aj ja, to by nebolo vobec treba robit zmeny ako v januari pred rokom!
Dokonca keby si mal aj na autobusoch povolene urobit 2,6 mil.km, teda spolu za celu MHD 5,2 miliona - nebolo by treba robit skoro nic, lebo to uz je povodna AVTD !!!
Reakcia na: Vladimír #11576:
Ok, máš pravdu, takže sa ospravedlňujem ospíkovi. Nechápem, ako som sa mohol takto prepočítať.
Reakcia na: Jozef #11592:
To by ma zaujímalo, ako sa potom hlásia zastávky - asi posunuté ?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.