Čo som počul tak určite má ostať jedna B 952E kvôli linke č. 27 práve z dôvodu, že disponuje manuálnou prevodovkou. Aj my v Považskej Bystrici máme v zálohe manuálkové Karosy a naďalej sa aj s nimi počíta a aj kvôli zimnému obdobiu. Ako to riešia v zahraničí to netuším...
Nestačila by pred zimou výmena pneumatík? Alebo je výhoda v prevodovke? Ako to riešia v iných mestách (aj v zahraničí), kde tiež býva sneh a jazdí sa do kopcovitých terénov? Aj tam majú v zálohe autobusy s manuálnou prevodovkou?
Čo sa týka krátkych Citelisov, tak čisto pre zaujímavosť uvádzam z verejne dostupnej databázy, koľko najazdili za 10 rokov prevádzky:
22 - 542 774 km k 21.11.2017
23 - 378 079 km (!) k 08.11.2017
24 - 621 671 km k 12.01.2018
A Citelis Line za 11 rokov 434 150 km k 18.10.2017.
To ma prekvapuje, že sa počíta so 115 na historické účely. Snáď ešte predtým pár rokov pojazdí, zíde sa cez výluky spojené s rekonštrukciou križovatiek a modernizáciou trakčného vedenia. Teraz, keď nastane sobotná výluka a pracuje sa v KIA, tak na linkách 4 a 14 sú 2-3 krátke autobusy. Vlani takáto výluka nešťastne pripadla v čase Staromestských slávností a futbalového zápasu.
Škoda, že sa nezachovala žiadna B741-ka.
Údajne sú Citybusy na polceste k rozpadu a B 952E sú vraj zachovalejšie a potrebné je ponechať ich (vraj) kvôli Zástraniu a zimnému obdobiu. Taktiež som počul od vodičov že sa uvažuje aj vyradenie sólo Citelisov
Vlastne áno tá #277 už minulý týždeň vyrazila von.. Posádka z #254 prešla na #274 a #254 dostal po novom vodič ktorý bol pôvodom zastupovač na autobusoch.
Podľa mojich informácii z DP sa plánujú z trolejbusov vozy #213 a #228 ponechať ako historické, #219 má byť technický voz a do zálohy majú zostať #214, #217, #227 a #229 a pravdepodobne buď #205 alebo #209.
Ďalej z autobusov majú byť určite historické #89 a #115, v úvahe je tiež voz #12. Do zálohy má zostať cca 6ks najzachovalejších Karos B 952E. S určitosťou sa majú vyradiť všetky Citybusy.
DP taktiež v Pláne obstarávania na svojom webe zverejnil, že v máji 2018 vypíše súťaž na 2ks parciálnych trolejbusov a 2ks kĺbových autobusov s dieselovým pohonom.
V marci sa v premávke prestal objavovať trolejbus #206. Tento trolejbus bol prvým, ktorý sa pred začiatkom spustenia trolejbusovej dopravy v meste vydal na skúšobnú jazdu. Namiesto 206-ky jazdí #254, ktorej pôvodná posádka zrejme prešla na iné vozidlá.
Dlhšie som nestretol ani #220 a už niekoľko týždňov sa v premávke neobjavuje Sorka #253 z L3.
Staré trolejbusy, ktoré sa ešte pravidelne vyskytujú, sú #205 (robí iba zopár ranných spojov z Hájika), #207 (L4/14) a 214 (L16). Niekoľko ostatných zostalo ako záloha.