Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Papyr #7688:
Tak teda jedno po druhom.

Pocet ludi zaplati sumarne tu istu sumu ziskanu za listky v oboch pripadoch rovnako ak:

a=== odvezieme, ako pises, deklarovanych 1200 ludi, z zoho je 150 ciernych pasazierov, 150 mrtvych dusi a 150 nikde neevidovanych dochodcov, z ktorych v reale bude len nejakych 800-900, teda priemerne 850 ludi. Na odvezenie tychto 1200 ludi pri priemernej obsaditelnosti 50% napriklad kratkeho autobusu /v spicke 90% v nedelu 30%/ na to potrebujem 24 kratkych autobusov. Odveziem ich na vzdialenost napr. 5 km, vykonam teda 24x5 km = 120 vozokilometrov krat cca 45 Sk = naklady cca 5.400 Sk.

b=== odvezieme iba tych platiacich "osidne" spocitanych 850 ludi pri tej istej obsaditelnosti, na co je treba 17 autobusov, ktore vykonaju len 17x5 = 85 vozokilometrov krat 45 Sk = naklady 3.825 Sk.

Len za obycajne "osidne" spocitavanie ludi usetrime na nakladoch neobycajne neosidnych 30%, teda ak pri 1200 nespocitanych "prepravenych" osobach usetrim 1.625 Sk, pri 12 milionoch nespocitanych ludi usetrim 16,25 miliona.

Aj v prvom aj v druhom pripade odveziem skutocne platiacich 850 ludi a ziskam rovnake skutocne peniaze za trzby, avsak len za cenu "osidneho" spocitania znizim naklady o vyse 16 mil. resp. mozem za to kupit napr. 3 nove kratke autobusy alebo 2 Citelisy. A to za to spocitanie hadam stoji, ci nie?
Reply on: Papyr #7688:
A ked sme pri tych lekarskych prirovnaniach: jeden lekar moze spocitat davku antibiotika presne podla udajov v mg/kg zivej vahy a uzkostlivo dba na to, aby pacient dostal presne tolko, kolko podla farmakologie dostat ma. Druhy lekar sa na pacienta pozrie, odhadne davku, nic nevypocitava, predpise. Pritom nemozeme dopredu povedat, kto z nich bude uspesnejsi. Mozno ten druhy 🙂
Reply on: Juraj #7687:
No, toto prirovnanie nie je az take uplne marne, lebo viac ludi zomiera na komplikacie napr. operacii zlcnika, ako na neurochirurgicke komplikacie. Potom ten doktor operujuci zlcniky vyzera ako naprosty neschopak, lebo sak to bol len zlcnik a babicka nam umrela. Neurochirurg musi mat sakra smolu, aby pacient zomrel, a ked aj zomrie, tak kazdy povie, ze ved predsa bol na operacii mozgu. Ale to len off topic.

Mne vsak stale nie je jasne, preco vas tak enormne zaujima pocet vykonanych jazd s presnostou na jednotky. Jednak je to osidny parameter (nepoznam slovensky ekvivalent slova osidny), pretoze niekto jazdi priamou linkou a urobi mesacne X jazd, zatialco iny, co jazdi s prestupom, urobi 2X jazd (mozno by bolo lepsie pocitat pocet ciest, nie jazd), a jednak na celkovej ekonomike DP (dostali sme X penazi z CL, Y penazi z dotacie, a za to urobime Z miestokilometrov rocne a vyjde nam zisk alebo strata tolko a tolko) je toto cislo neprilis vypovedne.

Ak niekto prevezie 1000 plne platiacich cestujucich , o ktorych vie, ze kedy, kam a za kolko korun cestovali, stale este nie je uspesnejsi ako ten, kto ich prevezie vypoctom (deklarovane) 1200, z coho je 50 ciernych pasazierov, 150 "mrtvych dusi" (ludia, ktori si sluzby predplatili, ale nevyuzili) a 150 nikde neevidovanych dochodcov zadarmo. Prepravuje totiz tolko, AKOBY mal 1200 PLATIACICH cestujucich, cize na tom NETRATI, aj ked v reale ich v MHD bude len 800-900. Naopak, odpada administrativna buzeracia cestujucich, ktoru mate v Ziline sofistikovane prepracovanu kvoli jedinemu cielu: Ziskat presne cisla prepravenych osob.

Jednoducho: Malo by ist nie o to, kolko ludi sa odviezlo, ale kolko zaplatili sumarne na listkoch.

Koniec koncov, aj Bratislava alebo Presov, kde pouzivaju nepresne, aproximovane metody vypoctu poctu prepravenych cestujucich, bud z vazenia vozidiel alebo z poctu predanych casovych listkov, maju iste tabulky poctu prepravenych osob za urcite obdobie. A ak sa metodika vypoctu v BA a PO rok od roku nemeni, ale zostava ta ista, tak ukazovatel "medzirocny percentualny pokles/narast cestujucich" je rovnako vypovedny v tychto mestach, ako v Ziline. A Zilina na tom nie je v porovnani s BA a PO velmi ruzovo.
Reply on: Papyr #7685:
Presne tak, len treba citat vsetko do konca a nie vytrhavat detaily. Jeden moze odviezt 1000 ludi, z toho 300 zadarmo alebo fiktivnych alebo ciernych pasazierov, iny odvezie 800 cistych platiacich a moze vyzerat ako neschopak... Je to uhol pohladu na vec. Jednemu doktorovi zomre 5 pacientov na stole do roka na bajpase inemu piati na slepak a vyzeraju ako rovnako dobri doktori. Tiez je to uhol pohladu na vec... Pritom kazdemu trochu znalemu je zname, ze kazdy doktor ma na cintorine svoj kutik.
Reply on: 4444 #7684:
Mne to nevadi, lebo mnohi ani nevedia co su to cervene a modre cisla a co sa za tym skryva, dokonca niektori vidia v oblasti MHD len neobmedzene casove listky ako v Presove. Nuz co... A ze to je robota je normalne, sme za to dokonca plateni.
Reply on: 4444 #7684:
Zbrzdenie poklesu prepravenych cestujucich na 10% je skutocne obdivuhodny vysledok, ku ktoremu treba zablahozelat. Kazdy rok mame o 15-30 percent menej klientov, a tohto roku ich je menej len o 10%, otvarajme sampanske! 🙂
Juraj: Gratulujem k dobrému hospodárskemu výsledku.... Bola to drina...Ale dobrá práca. Viem, že mnohí so mnou nesúhlasia, ani nemusia. Nemám inú možnosť tak urobiť, len touto formou, Juraj, dúfam, že Vám to nevadí.

V Prešove idú dokupovať sólo digitálne tabule. Plánuje sa v Žiline niečo podobné pre tento rok, aby sa týmito tabuľami osadili aj staršie autobusy ( 99, 98, 97, 96, ... ) alebo trolejbusy?
Reply on: Peter K #7680:
S takymi nazormi, ze nieje dolezity pocet prepravenych ludi, ale trzba od nich, chod zo Ziliny prec! Vies sam dobre, ze nemas pravdu aj keby si ju mal! ?
Reply on: Pišta #7674:
Pocet spojov na L21 sa neuvazuje redukovat, len poposuvat kvoli prestupo. Ci je trasa a vyuzitie L21 dobre alebo nie si staci pozriet na grafe na konkurencnej MD.sk.
Reply on: simkoslav #7675:
Nie je dolezite, co dpmz POVIE, lebo dpmz svoje uz pred pol rokom i dvoma mesiacmi povedal. A to, ze z Hajika na Vlcince sa za den, resp. v rannej spicke a poobede spat vozi priemerne 58 ludi, co nie je dostatocny pocet, aby bola zavedena priama linka a staci jeden skolsky spoj. Prieskum ma iba ukazat, ci toto cislo bolo aspon priblizne presne a tu priamu linku netreba, alebo tych cestujucich bude aspon 150-250 a minimalne v spicke priamu linku treba. Zatial pocty z prieskumu ukazuju, ze povodne cisla dpmz boli mimoriadne presne...
Reply on: Juraj #7670:
nech mi je dovolene napisat aj pohlad cestujuceho na dany problem:
Pokles poctu uskutocnenych ciest pri prechode zo statistickeho na evidencny system nemusi byt len z dovodu nepresnej statistiky, ale najma z dovodu zmeny tarify, ktora tlaci cestujucich k minimalizacii poctu ciest. Teda moj pripad:
DP mi ponuka stvrtrocny listok na neobmedzeny pocet ciest v celej sieti za 1530 Sk. Ja tuto ponuku beriem a DP odo mna dostane 1530 Sk. ( V prac. den uskutocnim 4 cesty : za pracou, za volnocasovou aktivitou ; cez vikendovy den 2 cesty ; to je za stvrtrok 312 ciest , resp. 104 ciest/mesiac ) . Ak by som ponuku produktu na neobmedzeny pocet ciest nemal, alebo by bola financne neakceptovatelna, minimalizoval by som pocet ciest na 1 cestu z domu do prace v prac. dnoch. (V praci sa vzdy niekto najde, kto by ma odviezol z prace do mesta autom.) Pri plateni za kazdu jazdu by som pouzival len jednorazove listky po 10 Sk. Za stvrtrok takto uskutocnim len 65 ciest a DP by odo mna ziskal len 650 Sk.
Reply on: simkoslav #7676:
tu druhu fotografiu by som tipoval az do druhej polovice 1930-tych rokov, vzhladom na ten autobus vlavo, nakolko take karoserie Sodomka vyrabal az neskor (teda aspon predpokladam, ze je to Sodomkov vyrobok)
Reply on: TeBeCe #7677:
Tak si to pozrú len tí, čo majú Int. explorer, lebo inak mi to nechce brať obrázky a v tvorbe www stránok som ?
Reply on: simkoslav #7676:
Tento dokument je jednosúborová webová stránka, nazývaná tiež webový archív. Ak sa zobrazuje toto hlásenie, váš prehľadávač alebo editor nepodporuje súbory webových archívov. Prevezmite prehľadávač, ktorý podporuje webové archívy, napríklad program Microsoft Internet Explorer. ?
Dávam do pozornosti 2 historické fotografie starých autobusov v Žiline, ktoré som objavil doma a hodil na svoju stránku:

http://www.simkoslav.szm.com/histfoto.mht

Ak má niekto ďalšie, príp. spresňujúce informácie, nech ma kontaktuje.
V "prieskumnom vozidle" sa viezlo o 13:30 21 ľudí (+ 2 revízori), o 15:30 cca 14 ľudí. Som zvedavý, čo DPMŽ povie, či je to veľa alebo málo.
Ráno úda***oli zmätky ohľadom toho, aký CL sa má na tomto spoji použiť. Podľa informácií revizorov platia JCL v hodnote 8 Sk a 12 Sk, čipové karty len dvojpásmové. Jednopásmové lístky a karty nabité na 1 pásmo sú neplatným CL.
Reply on: Juraj #7668:
No tak držím palce, aby to bolo v prospech nás všetkých... Len dúfam, že autobus do Bánovej nebude chodiť ešte menej ako doteraz a že bude opäť bez intervalu .... Trasu meniť nechcete , tak som zvedavý, ako to bude vyzerať. Len aby to už bolo....
Reply on: Juraj #7668:
No šup sem s výsledkami za prvý deň ? myslím sa, že sa potvrdili Vaše slová.... Alebo sa mýlim?
Reply on: Juraj #7670:
Aha, takze statisticky bol pokles, realne bol narast. O 230 tisic oznacenych jazd viac ako v roku 2004. A kolko z tych oznacenych jazd bolo ZTP? Ked sa za 6 mesiacov predalo 530 tisic korunovych listkov, predpokladam ze cely rok taky necely milionik... Su to ti ludia co cestovali aj pred tym, ale neboli evidovani. Takze ked si to scitame a odcitame, vychadza predsalen pokles prepravenych ludi...
Reply on: Juraj #7670:
Neviem, co to bol za puk, ktory mi tam dopisal hviezdicky, ale ja som to nebol...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement