Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Vážení spoludiskutujúci,
vidím že po zverejnení NKTD ste tak potešení ako som bol ja, keď som sa pred mesiacom dozvedel, že sa stane skutočnosťou. Síce žiadna z mojich pravidelných ciest sa nezhorší, avšak nepovažujem túto koncepciu pre Žilinu za vhodnú (viď príspevky z minulosti). Avšak treba si uvedomiť jednu vec, a to že na mestskom úrade sa už dlhšie uvažuje so zjednosmernením 2. mestského okruhu, konkrétne s vedením premávky proti smeru hodinových ručičiek. Výnimky by mali byť:
- Hviezdoslavova ul.
- Veľka Okružná v úseku medzi križovatkami so Spanyolovou a Komenského;

pre MHD aj
- Kálov a Hurbanova po križovatku s Kuzmányho
- Veľká Okružná v úsekoch Hálkova - Komenského a Spanyolova - Predmestská.

No a uznajte že do tohto by sa súčasné linkové vedenie napchalo len ťažko.
Reply on: simkoslav #6922:
Mam otazku - ked mi teraz idu 3 linky s roznymi intervalmi, tak zaratam najmensi interval (teda ak by sa napr. dve linky striedali v 10 min. intervaloch tak, ze jedna ide nap. 8:00 a druha 8:05, tak zaratam interval 5 min.)?

A ten koeficient sa vzdy deli 4? Pretoze mi to vychadza, ze cim viac liniek ide do cieloveho miesta, tym je pohoda v MHD nizsia ?!
Ak si chcete vypočítať koeficient pohody cestovania MHD, ponúkam nasledovný vzorec:
1. cena cestovania (C): 10Sk 0 bodov, 12 Sk 1bod, 19 Sk 3body
2. priemerná doba cestovania (dD): za každých desať minút 0,1b (12min. = 1,2b); Dn = doba cestovania linkou n idúcou z miesta nástupu do miesta výstupu
3. prestupnosť cestovania (P): bez prestupu 0b, s prestupom 3b
4. interval linky(I): 5min.:0b, 10min.:1b, 15min. 2b atď.

Vzorec: koeficient = C+D1+D2+Dn+P+I /4

Vypočítajte si svoj koeficient pred a po zavedení NKTD. Čím viac sa vaše číslo blíži k 0, tým je vaša pohoda cestovania MHD vyššia.
uz to tu niekto pisal,ale nova tr.linka14 ani podla schemy,fakt nebude zachadzat na sv.Cyr.a Met.Pred rokom a pol mesto investovalo par milionikov na vybudovanie prepojenia,aby linky 5a6 smerom od Postovej mohli zabocit na sv.CaM.Jednolo sa o tri vyhybkya cca20stoziarov.Podla noveho vedenia tr.,vsak to bola zbytocna investicia.Potom samozrejme ze niekto zalamuje ruky a narieka,ze nie je penazi na ine veci.Viete,pripomina mi to Bystricu a jej investiciu do tr.trate k Tescu,tiez uz mozme s urcitostou povedat,zbytocna investicia.Preto sa Juraj nehraj na urazeneho a mal by si zacat diskutovat o tom,co sa 21.jan.chysta.Lebo stale sa mi zda,ze ta "prkotina"Hajik-Carfur a spet,nemoze byt z tvojej hlavy.
dnes od rana bus c.15 premaval uz s odmontovanym zadnym displejom,namiesto neho mal klasicku plastovu tabulu
Kĺbové Karosy B741 sa prevetrávajú tak, že vozia robotníkov ku KII a späť - dnes som videl 112-ku, pred nejakým mesiacom aj žltú 110-ku ?
Včera (03.01.2006) som išiel z práce. Chcel som ísť na L6 s plánovaným odchodom 15:49 z Hurbanovej. Ten vynechal. Tak som išiel nasledujúcim trolejbusom č.7 (vozidlo 204). To ste mali vidieť. V celej zadnej časti vozidla nefungoval ani jeden označovač (celkom 4 nefunkčné), takže všetci cestujúci museli cestovať ešte aj vo vnútri trolejbusu ku predným dverám. Bola to sranda, pretože trolejbus bol pomerne plný, a vnútorné "cestovanie" bolo nadmieru obťažujúce. To ale ešte nie je všetko. V Závodí sa v zadnej časti spustil strašný nervydrásajúci neprerušovaný hukot, ktorý vydržal až na konečnú na Hájiku. Podľa nálady v tomto trolejbuse usudzujem, že keby si tam revízor dovolil kontrolovať cestovné lístky, tak by letel von zatvoreným "núdzovým východom". Tak sme si hovorili, že to už je asi už skúška tej "NKTD" (Nová kocepcia trolejbusovej dopravy). Chcem sa v mene všetkých cestujúcich poďakovať nášmu DPMŽ za skvalitňovanie cestovania. Ceníme si, že vám na nás záleží, a tešíme sa aj na ďalšie vylepšenia, ako napríklad nútené prestupovanie.
Reply on: tux #6910:
Mily tux, Jurajovi už asi na tomto fóre píšeš márne. Asi pred troma týždňami schoval hlavu do piesku a neodpovedá na príspevky, a to ani na také, ktoré mu kladú konkrétne otázky. Asi má na to dôvod, a ja aj tuším, aký. Aj on vie, aké zhoršenie zavádza do žilinskej MHD. Ak mu však naozaj chceš vyjadriť svoju nespokojnosť, urob tak na jeho elektronickej adrese: dpmz@dpmz.sk. Myslím, že funguje aj popluhar@dpmz.sk .
Po čase info z mojej obľúbenej L26 : spoj o 15.43 z Bánovskej cesty smer Rosinská opäť pripomenul staré dobré časy (tlačil som sa na schodíkoch). Niekedy mám dojem, že DPMŽ radšej nerieši niektoré autobusové spoje, aby dodržali svoje výkonové štatistiky trolejbus:autobus - 60:40.
niekomu sa zhorsilo,inemu sa zlepsilo,ludia z okrajovych casti,kt. prestupuju aj teraz sa urcite potesili znizeniu cestovneho z 24(22) na 19Sk...
Reply on: skarpo #6912:
Keď som bol v r. 1980 ako študent vo Fínsku v Jyväskylä (mesto cca veľkosti a rozlohy Žiliny), každé ráno sa ľudia húfne valili do práce na bicykloch. Ak pršalo, tak buď autom alebo v krajnom prípade v MHD (cestovný lístok v cene litra benzínu).
Reply on: Jakub #6893:
Ináč povedané, všetkými dverami sa nastupuje tam, kde majú vlastný DP. SAD trvá na nastupovaní len prednými dverami.
Reply on: tux #6910:
Taxi je najrýchlejšou, no rozhodne nie najlacnejšou dopravou v meste. Najlacnejšou a najzdravšou dopravou v meste je pešia chôdza a bicykel. Napriek tomu, že sa mesto snaží obyvateľov nahnať do cestných motorových vozidiel, čo dokumentuje zúfalý stav chodníkov a dlhoročná ignorácia cyklistických trás, majú občania jednu zásadnú výhodu : mesto je malé a bežná dostupnosť jednotlivých cieľov je do 40-45 min (pre bicykel ešte 2-3x menej). Keď zrátam čas potrebný na dosiahnutie svojho cieľa použitím MHD (presun na zastávku+čakanie na spoj+jazda 1.spojom+čakanie a prestup+jazda 2.spojom+presun zo zastávky do cieľa) a to za 19 Sk, nemám logický dôvod takúto službu použiť.

A znovu opakujem : časová prestupná tarifa je to, čo Žilina potrebuje a spolu s NKTD by posunula MHD v Žiline na úroveň miest PO,OL,ZL...

Stále nevieme, ako budú jednotlivé linky obsadené vozidlami (sólo,kĺb), aké budú intervaly-zásadné veci. Potom sa dá hodnotiť, či NKTD prinesie zlepšenie aspoň v prepravnej ponuke, keď už nie v cestovnom.
Reply on: Vladimír #6894:
Čo si ja pamätám, tak v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch boli (takmer?) vo všetkých prevádzkach MHD zavedené tie dierkovacie papierové lístky s deviatimi číslicami v dolnej časti. Cestovné bolo jednotne 1 Kčs a okrem miest s vlastnými DP lístok platil vždy v celom kraji, pretože boli tri krajské podniky SAD (BA, BB, KE), takže CL v MHD napr. v Žiline a BB boli rovnaké.
Vážený Juraj,
veľmi sa mi páči spôsob akým dokážete znepriemniť ľudom cestovanie vašou mhdečkou.
1. Vymysleli ste si predplatné lístky, lenže v pôvodnom usporiadaní trol.trás vlastne ani nebolo moc kde prestupovať, tak ste trasovanie menili a DONÚTILI STE MNOHO ľudí (aj mňa napríklad) k prestupom. astávka na ktorú som sa v minulosti dostal jednm spojom a dajme tomu 10 minút - teraz mi bude trvať podstatne viac a samozrejme s prestupom. Ako najväčšie mínus vidím ZRUŠENIE PRIAMEHO SPOJA HÁJIK-VLĆINCE. Nehnavajte sa, ale to ste sa fakt zbláznili albo čo. Uvedomujete si , koľko ludí denne tu trasu vyuziva, a to nehovorim o studentoch a ziakoch, co tade denno-denne cestuju. Pekne sa hrabete, pekne. Len ako dlho vam to vydrzi. A to nehovorim o inych znacne zkompikovanych trasach napr. Solinky-predmestska a podobne. Aky vyznam ma podla vas napriklad linka 6. Zamysleli ste sa niekedy nad tym, co vase zmeny prinesu tym, co mhdecku vyuzivaju alebo je vam to zvyskoa jedno a ide vam len o vas vlastny "prospech"

Ludia, najlacnejsou dopravou (a najrychlejsou) od 21.1. sa mi tak zda taxik.
Reply on: Vladimír #6908:
dakujem.Takze ta chyba bude asi fakt v samotnom podniku.Uvadzam cisla vozov ,ktore maly problem s transperentom.
tr234,233,232 predny displej
bus11 predny displej
tr239 vnutorny displej
agora09 vnutorny displej
bus15 zadny displej
Reply on: URBINO #6907:
Aj v Prešove som zaznamenával väčší počet displejov R&G, ktoré sa kazili už krátko po dodaní. Týkalo sa to však len pôvodných terčíkových. Odkedy začali prichádzať LED verzie, žiadne poruchy som si ako cestujúci nevšimol. V Nitre máme len spomínané LED-kové a za vyše roka čo tam pracujem si spomínam iba na jeden problém, ktorí ale Poliaci promptne vyriešili. Takže tiež v zásade no problem.
je az neskutocne,ze novy bus,ktory je v premavke len tyzden c.15,ma uz nefunkcny zadny transparent.Pred par mesiacmi tu na fore Juraj troska urazil EMtest,ze ma niekolko dovodov,preco by od nich nic nechcel.Ja mam vsak uz desiaty pripad,kedy musel byt RaG zdemontovany ,pametate sa na bus c.11 a jeho predny displej.Ten este ani nevysiel do ulic a uz bol z vozidla odmontovany.Mala by sa kompetentna osoba nad tym zamysliet,ci su fakt Mielce tak poruchove ,alebo podnik ich nevie obsluhovat a vzdy ich "odpali".Snad niekto z Presova by nam mohol povedat ako je to u nich.
preco si sad zvolen nepozicia autobusy z inych dp,ked maju take problemy v bb.ved aj u nas v za stoja nejake nevyuzite.
Reply on: Jakub #6901:
Pretoze vraj naklady na revizorov su take vysoke, ze je lepsie prinutit ludi nastupovat na predne dvere. V mensich mestach je to mozno pravda, ale napriklad v BB je to usporenie koruny za cenu zaplatenia dvoch korun. Krajske mesta by si mali ponechat nastup na vsetky a dlhodobe casove listky.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.