Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #6924:
Je to zaujímavá myšlienka zjednosmerniť mestský okruh. Ale je tu viacero problémov. Takýto jednosmerný okruh musí mať paralelný protismer. Väčšia časť okruhu ho môže mať okrem tých dvoch výnimiek, ktoré si uviedol (Hviezdoslavova, Veľká Okružná v úseku medzi kr. so Spanyolovou a Komenského).
Zaujímavá je situácia s ulicou 1.mája, ktorú si vynechal. Tu sa dá urobiť protismer Dlabačova, J.Reka, Republiky resp.Spanyolova. Lenže pred rokmi bolo zaslepená križovatka Hviezdoslavova-Dlabačova pri Okresnom súde kvôli prechodu chodcov z AS ku žst a k pešej zóne.
NKTD aj tak nerešpektuje uvedený návrh jednosmerného okruhu. Možno sa dočkáme jednostopej trolejbusovej trate po Dlabačovej ? ?
Reply on: URBINO #6921:
A ty nevieš, že iba jedna hlava v Žiline má posledné slovo vo všetkom ? A Juraj to nie je...
Reply on: Miro #6919:
Jasné, KIA je priorita. Ale riešiť niektoré preplnené spoje na L26 nasadením B741, toho sa asi nedočkám.
Vladimir,v scheme mhd by bolo mozno dobre opravit cast vysvetlivky-linka 1 ako trolejbusova v nktd nie je.
Proste, keď si do toho vzorca napíšete čokoľvek, v 90% príkladov vyjde starý systém výhodnejšie ako NKTD.
Reply on: 3xP053r #6923:

Oprava: Správny je vzorec (C+D+P+I) /4
4 preto, lebo máš 4 položky.
Priemernú dobu cestovania zrátaš tak, že spočítaš dĺžku doby cestovania jednou linkou, ruhou linkou, treťou linkou a vydelíš to potom počtom liniek, a danú hodnotu oboduješ.
Interval linky: presne tak, ako píšeš
Vážení spoludiskutujúci,
vidím že po zverejnení NKTD ste tak potešení ako som bol ja, keď som sa pred mesiacom dozvedel, že sa stane skutočnosťou. Síce žiadna z mojich pravidelných ciest sa nezhorší, avšak nepovažujem túto koncepciu pre Žilinu za vhodnú (viď príspevky z minulosti). Avšak treba si uvedomiť jednu vec, a to že na mestskom úrade sa už dlhšie uvažuje so zjednosmernením 2. mestského okruhu, konkrétne s vedením premávky proti smeru hodinových ručičiek. Výnimky by mali byť:
- Hviezdoslavova ul.
- Veľka Okružná v úseku medzi križovatkami so Spanyolovou a Komenského;

pre MHD aj
- Kálov a Hurbanova po križovatku s Kuzmányho
- Veľká Okružná v úsekoch Hálkova - Komenského a Spanyolova - Predmestská.

No a uznajte že do tohto by sa súčasné linkové vedenie napchalo len ťažko.
Reply on: simkoslav #6922:
Mam otazku - ked mi teraz idu 3 linky s roznymi intervalmi, tak zaratam najmensi interval (teda ak by sa napr. dve linky striedali v 10 min. intervaloch tak, ze jedna ide nap. 8:00 a druha 8:05, tak zaratam interval 5 min.)?

A ten koeficient sa vzdy deli 4? Pretoze mi to vychadza, ze cim viac liniek ide do cieloveho miesta, tym je pohoda v MHD nizsia ?!
Ak si chcete vypočítať koeficient pohody cestovania MHD, ponúkam nasledovný vzorec:
1. cena cestovania (C): 10Sk 0 bodov, 12 Sk 1bod, 19 Sk 3body
2. priemerná doba cestovania (dD): za každých desať minút 0,1b (12min. = 1,2b); Dn = doba cestovania linkou n idúcou z miesta nástupu do miesta výstupu
3. prestupnosť cestovania (P): bez prestupu 0b, s prestupom 3b
4. interval linky(I): 5min.:0b, 10min.:1b, 15min. 2b atď.

Vzorec: koeficient = C+D1+D2+Dn+P+I /4

Vypočítajte si svoj koeficient pred a po zavedení NKTD. Čím viac sa vaše číslo blíži k 0, tým je vaša pohoda cestovania MHD vyššia.
uz to tu niekto pisal,ale nova tr.linka14 ani podla schemy,fakt nebude zachadzat na sv.Cyr.a Met.Pred rokom a pol mesto investovalo par milionikov na vybudovanie prepojenia,aby linky 5a6 smerom od Postovej mohli zabocit na sv.CaM.Jednolo sa o tri vyhybkya cca20stoziarov.Podla noveho vedenia tr.,vsak to bola zbytocna investicia.Potom samozrejme ze niekto zalamuje ruky a narieka,ze nie je penazi na ine veci.Viete,pripomina mi to Bystricu a jej investiciu do tr.trate k Tescu,tiez uz mozme s urcitostou povedat,zbytocna investicia.Preto sa Juraj nehraj na urazeneho a mal by si zacat diskutovat o tom,co sa 21.jan.chysta.Lebo stale sa mi zda,ze ta "prkotina"Hajik-Carfur a spet,nemoze byt z tvojej hlavy.
dnes od rana bus c.15 premaval uz s odmontovanym zadnym displejom,namiesto neho mal klasicku plastovu tabulu
Kĺbové Karosy B741 sa prevetrávajú tak, že vozia robotníkov ku KII a späť - dnes som videl 112-ku, pred nejakým mesiacom aj žltú 110-ku ?
Včera (03.01.2006) som išiel z práce. Chcel som ísť na L6 s plánovaným odchodom 15:49 z Hurbanovej. Ten vynechal. Tak som išiel nasledujúcim trolejbusom č.7 (vozidlo 204). To ste mali vidieť. V celej zadnej časti vozidla nefungoval ani jeden označovač (celkom 4 nefunkčné), takže všetci cestujúci museli cestovať ešte aj vo vnútri trolejbusu ku predným dverám. Bola to sranda, pretože trolejbus bol pomerne plný, a vnútorné "cestovanie" bolo nadmieru obťažujúce. To ale ešte nie je všetko. V Závodí sa v zadnej časti spustil strašný nervydrásajúci neprerušovaný hukot, ktorý vydržal až na konečnú na Hájiku. Podľa nálady v tomto trolejbuse usudzujem, že keby si tam revízor dovolil kontrolovať cestovné lístky, tak by letel von zatvoreným "núdzovým východom". Tak sme si hovorili, že to už je asi už skúška tej "NKTD" (Nová kocepcia trolejbusovej dopravy). Chcem sa v mene všetkých cestujúcich poďakovať nášmu DPMŽ za skvalitňovanie cestovania. Ceníme si, že vám na nás záleží, a tešíme sa aj na ďalšie vylepšenia, ako napríklad nútené prestupovanie.
Reply on: tux #6910:
Mily tux, Jurajovi už asi na tomto fóre píšeš márne. Asi pred troma týždňami schoval hlavu do piesku a neodpovedá na príspevky, a to ani na také, ktoré mu kladú konkrétne otázky. Asi má na to dôvod, a ja aj tuším, aký. Aj on vie, aké zhoršenie zavádza do žilinskej MHD. Ak mu však naozaj chceš vyjadriť svoju nespokojnosť, urob tak na jeho elektronickej adrese: dpmz@dpmz.sk. Myslím, že funguje aj popluhar@dpmz.sk .
Po čase info z mojej obľúbenej L26 : spoj o 15.43 z Bánovskej cesty smer Rosinská opäť pripomenul staré dobré časy (tlačil som sa na schodíkoch). Niekedy mám dojem, že DPMŽ radšej nerieši niektoré autobusové spoje, aby dodržali svoje výkonové štatistiky trolejbus:autobus - 60:40.
niekomu sa zhorsilo,inemu sa zlepsilo,ludia z okrajovych casti,kt. prestupuju aj teraz sa urcite potesili znizeniu cestovneho z 24(22) na 19Sk...
Reply on: skarpo #6912:
Keď som bol v r. 1980 ako študent vo Fínsku v Jyväskylä (mesto cca veľkosti a rozlohy Žiliny), každé ráno sa ľudia húfne valili do práce na bicykloch. Ak pršalo, tak buď autom alebo v krajnom prípade v MHD (cestovný lístok v cene litra benzínu).
Reply on: Jakub #6893:
Ináč povedané, všetkými dverami sa nastupuje tam, kde majú vlastný DP. SAD trvá na nastupovaní len prednými dverami.
Reply on: tux #6910:
Taxi je najrýchlejšou, no rozhodne nie najlacnejšou dopravou v meste. Najlacnejšou a najzdravšou dopravou v meste je pešia chôdza a bicykel. Napriek tomu, že sa mesto snaží obyvateľov nahnať do cestných motorových vozidiel, čo dokumentuje zúfalý stav chodníkov a dlhoročná ignorácia cyklistických trás, majú občania jednu zásadnú výhodu : mesto je malé a bežná dostupnosť jednotlivých cieľov je do 40-45 min (pre bicykel ešte 2-3x menej). Keď zrátam čas potrebný na dosiahnutie svojho cieľa použitím MHD (presun na zastávku+čakanie na spoj+jazda 1.spojom+čakanie a prestup+jazda 2.spojom+presun zo zastávky do cieľa) a to za 19 Sk, nemám logický dôvod takúto službu použiť.

A znovu opakujem : časová prestupná tarifa je to, čo Žilina potrebuje a spolu s NKTD by posunula MHD v Žiline na úroveň miest PO,OL,ZL...

Stále nevieme, ako budú jednotlivé linky obsadené vozidlami (sólo,kĺb), aké budú intervaly-zásadné veci. Potom sa dá hodnotiť, či NKTD prinesie zlepšenie aspoň v prepravnej ponuke, keď už nie v cestovnom.
Reply on: Vladimír #6894:
Čo si ja pamätám, tak v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch boli (takmer?) vo všetkých prevádzkach MHD zavedené tie dierkovacie papierové lístky s deviatimi číslicami v dolnej časti. Cestovné bolo jednotne 1 Kčs a okrem miest s vlastnými DP lístok platil vždy v celom kraji, pretože boli tri krajské podniky SAD (BA, BB, KE), takže CL v MHD napr. v Žiline a BB boli rovnaké.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.