Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #6934:
Ja viem, že si to zjednosmernenie nevymyslel ? , ono bolo napr. odprezentované aj verejne na tých stretnutiach o dopravnom živote Žiliny či ako sa to volalo. Len som si položil niekoľko súvisiacich otázok, pretože taký zásah ovplyvní organizáciu dopravy celého mesta.

Teraz už budem sledovať, čo po NKTD urobí DP s organizáciou autobusovej dopravy.

K linke 26 : tam nemusia byť nutne nasadené kĺbové vozidlá. Treba prehodnotiť intervaly a časy odchodov, sólo vozidiel je nadbytok, takže čo tak nejaké stiahnuť z prenájmu na Raču a nasadiť ich tam kde majú byť, t.j. na MHD v Žiline ?
Som zvedavy, ake budu intervaly a typy vozidiel na jednotlivych tr. linkach.
V sucasnosti L8 ku Carfouru v rannej spicke nepremava. Takze ASPON v rannej spicke by mohla navrhovana L6 zachadzat ASPON na zast. Cyrila a Metoda. Myslim, ze kvoli tejto kratkej zachadzke DPMZ neskrachuje.
Skarpo: To zjednosmernenie som si nevymyslel, ale som ho vyčítal z jednej minuloročnej diplomovky ktorej šéfoval Ing. Mokrý z MsÚ. Popísaný stav som vyčítal z jednej mapky čo v nej bola, keby som mal teraz pristup na net, tak ju zverejním. Možno neskôr. Po prípadnom zavedení by bolo treba len zmeniť smer L14 na centrálnom okruhu, spoje L6 previesť na L16 a znovu obnoviť L8.

Kĺbové autobusy DP veľmi nerád nasadzuje na linky pre ich vysokú spotrebu. Osobne si myslím, že to celoročné postávanie na Košickej im po technickej stránke tiež priliž nepridá. Ale tebou popisované problémy na L26 sa vraj riešia úpravou cestovného poriadku. Neviem síce od kedy, ale možno k 21.1. sa dočkáme.
Reply on: Mza #6915:
myslim, ze najviac cestujucich by za prestupovanie platilo 10+12 sk, cize spolu 22 sk, a potom 12+12 sk, cize 24 sk, a takisto 10+ 10 sk.., cize 20 sk
tych 19 sk je fakt prenhana suma, zvlast za trasu, kde si do 20.1.2006 platil 12, alebo 10 sk. Teraz mi ten listok 19 sk nevadi.., pri sucastnom stave.., nech si daju aj 30 sk za ten ich prestupny listok, to mi je fuk a tak isto aj mnohym dalsim cestujucim, ktori nie su odkazani na jeho pouzivanie. Ale po 21.1 sa do dost zmeni k horsiemu.., a novy navrh vyzera celkom sympaticky.., ale len s cenou prestupneho listka 12 sk, maximalne 13 sk.., v opacnom pripade je daleko lepsi sucastny stav..
osobne mhd vyuzivam az pri vzdialenostiach, ktore by mi trvali nad 20, 25 minut.., cize napriklad z Vlciniec na Hajik.. a pod.., pri mensej vzdialenosti sa mi to vobec neoplati..
Reply on: skarpo #6916:
tak v tomto s tebou musim v kazdom pripade suhlasit 🙂, velmi neradi davaju nieco navyse.., a velmi neradi davaju na linky klbove autobusy..
Reply on: skarpo #6930:
Myslim, ze by to nebola moc dobra myslienka.., ludia su uz zvyknuty na takyto stav ako je teraz.., a zjednosmernenie okruhu by podla mna znamenalo iba skomplikovanie dopravy.. . Uz teraz je v centre strasne moc jednosmernych ciest, takze ich pribudanim by sa z centra Ziliny stalo jedno velke bludisko, a kazdy vodic by najazdil po centre podstatne viac kilometrov, ak by sa chcel niekam dostat..
Reply on: Valec #6924:
Je to zaujímavá myšlienka zjednosmerniť mestský okruh. Ale je tu viacero problémov. Takýto jednosmerný okruh musí mať paralelný protismer. Väčšia časť okruhu ho môže mať okrem tých dvoch výnimiek, ktoré si uviedol (Hviezdoslavova, Veľká Okružná v úseku medzi kr. so Spanyolovou a Komenského).
Zaujímavá je situácia s ulicou 1.mája, ktorú si vynechal. Tu sa dá urobiť protismer Dlabačova, J.Reka, Republiky resp.Spanyolova. Lenže pred rokmi bolo zaslepená križovatka Hviezdoslavova-Dlabačova pri Okresnom súde kvôli prechodu chodcov z AS ku žst a k pešej zóne.
NKTD aj tak nerešpektuje uvedený návrh jednosmerného okruhu. Možno sa dočkáme jednostopej trolejbusovej trate po Dlabačovej ? ?
Reply on: URBINO #6921:
A ty nevieš, že iba jedna hlava v Žiline má posledné slovo vo všetkom ? A Juraj to nie je...
Reply on: Miro #6919:
Jasné, KIA je priorita. Ale riešiť niektoré preplnené spoje na L26 nasadením B741, toho sa asi nedočkám.
Vladimir,v scheme mhd by bolo mozno dobre opravit cast vysvetlivky-linka 1 ako trolejbusova v nktd nie je.
Proste, keď si do toho vzorca napíšete čokoľvek, v 90% príkladov vyjde starý systém výhodnejšie ako NKTD.
Reply on: 3xP053r #6923:

Oprava: Správny je vzorec (C+D+P+I) /4
4 preto, lebo máš 4 položky.
Priemernú dobu cestovania zrátaš tak, že spočítaš dĺžku doby cestovania jednou linkou, ruhou linkou, treťou linkou a vydelíš to potom počtom liniek, a danú hodnotu oboduješ.
Interval linky: presne tak, ako píšeš
Vážení spoludiskutujúci,
vidím že po zverejnení NKTD ste tak potešení ako som bol ja, keď som sa pred mesiacom dozvedel, že sa stane skutočnosťou. Síce žiadna z mojich pravidelných ciest sa nezhorší, avšak nepovažujem túto koncepciu pre Žilinu za vhodnú (viď príspevky z minulosti). Avšak treba si uvedomiť jednu vec, a to že na mestskom úrade sa už dlhšie uvažuje so zjednosmernením 2. mestského okruhu, konkrétne s vedením premávky proti smeru hodinových ručičiek. Výnimky by mali byť:
- Hviezdoslavova ul.
- Veľka Okružná v úseku medzi križovatkami so Spanyolovou a Komenského;

pre MHD aj
- Kálov a Hurbanova po križovatku s Kuzmányho
- Veľká Okružná v úsekoch Hálkova - Komenského a Spanyolova - Predmestská.

No a uznajte že do tohto by sa súčasné linkové vedenie napchalo len ťažko.
Reply on: simkoslav #6922:
Mam otazku - ked mi teraz idu 3 linky s roznymi intervalmi, tak zaratam najmensi interval (teda ak by sa napr. dve linky striedali v 10 min. intervaloch tak, ze jedna ide nap. 8:00 a druha 8:05, tak zaratam interval 5 min.)?

A ten koeficient sa vzdy deli 4? Pretoze mi to vychadza, ze cim viac liniek ide do cieloveho miesta, tym je pohoda v MHD nizsia ?!
Ak si chcete vypočítať koeficient pohody cestovania MHD, ponúkam nasledovný vzorec:
1. cena cestovania (C): 10Sk 0 bodov, 12 Sk 1bod, 19 Sk 3body
2. priemerná doba cestovania (dD): za každých desať minút 0,1b (12min. = 1,2b); Dn = doba cestovania linkou n idúcou z miesta nástupu do miesta výstupu
3. prestupnosť cestovania (P): bez prestupu 0b, s prestupom 3b
4. interval linky(I): 5min.:0b, 10min.:1b, 15min. 2b atď.

Vzorec: koeficient = C+D1+D2+Dn+P+I /4

Vypočítajte si svoj koeficient pred a po zavedení NKTD. Čím viac sa vaše číslo blíži k 0, tým je vaša pohoda cestovania MHD vyššia.
uz to tu niekto pisal,ale nova tr.linka14 ani podla schemy,fakt nebude zachadzat na sv.Cyr.a Met.Pred rokom a pol mesto investovalo par milionikov na vybudovanie prepojenia,aby linky 5a6 smerom od Postovej mohli zabocit na sv.CaM.Jednolo sa o tri vyhybkya cca20stoziarov.Podla noveho vedenia tr.,vsak to bola zbytocna investicia.Potom samozrejme ze niekto zalamuje ruky a narieka,ze nie je penazi na ine veci.Viete,pripomina mi to Bystricu a jej investiciu do tr.trate k Tescu,tiez uz mozme s urcitostou povedat,zbytocna investicia.Preto sa Juraj nehraj na urazeneho a mal by si zacat diskutovat o tom,co sa 21.jan.chysta.Lebo stale sa mi zda,ze ta "prkotina"Hajik-Carfur a spet,nemoze byt z tvojej hlavy.
dnes od rana bus c.15 premaval uz s odmontovanym zadnym displejom,namiesto neho mal klasicku plastovu tabulu
Kĺbové Karosy B741 sa prevetrávajú tak, že vozia robotníkov ku KII a späť - dnes som videl 112-ku, pred nejakým mesiacom aj žltú 110-ku ?
Včera (03.01.2006) som išiel z práce. Chcel som ísť na L6 s plánovaným odchodom 15:49 z Hurbanovej. Ten vynechal. Tak som išiel nasledujúcim trolejbusom č.7 (vozidlo 204). To ste mali vidieť. V celej zadnej časti vozidla nefungoval ani jeden označovač (celkom 4 nefunkčné), takže všetci cestujúci museli cestovať ešte aj vo vnútri trolejbusu ku predným dverám. Bola to sranda, pretože trolejbus bol pomerne plný, a vnútorné "cestovanie" bolo nadmieru obťažujúce. To ale ešte nie je všetko. V Závodí sa v zadnej časti spustil strašný nervydrásajúci neprerušovaný hukot, ktorý vydržal až na konečnú na Hájiku. Podľa nálady v tomto trolejbuse usudzujem, že keby si tam revízor dovolil kontrolovať cestovné lístky, tak by letel von zatvoreným "núdzovým východom". Tak sme si hovorili, že to už je asi už skúška tej "NKTD" (Nová kocepcia trolejbusovej dopravy). Chcem sa v mene všetkých cestujúcich poďakovať nášmu DPMŽ za skvalitňovanie cestovania. Ceníme si, že vám na nás záleží, a tešíme sa aj na ďalšie vylepšenia, ako napríklad nútené prestupovanie.
Reply on: tux #6910:
Mily tux, Jurajovi už asi na tomto fóre píšeš márne. Asi pred troma týždňami schoval hlavu do piesku a neodpovedá na príspevky, a to ani na také, ktoré mu kladú konkrétne otázky. Asi má na to dôvod, a ja aj tuším, aký. Aj on vie, aké zhoršenie zavádza do žilinskej MHD. Ak mu však naozaj chceš vyjadriť svoju nespokojnosť, urob tak na jeho elektronickej adrese: dpmz@dpmz.sk. Myslím, že funguje aj popluhar@dpmz.sk .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.