Pocet liniek nie je dolezity. Dolezity pre porovnanie je pocet spojov. Najobjektivnejsie hladisko je podla koeficientu Kjp, kde Kjp={[(Sp x 5) + (Sv x 2)] x 52} : Po. Tu sa ukaze skutocna pravda.
Podla systemu zakona o verejnom obstaravani, vyhlasenie sutaze na nakup autobusov sa uverejni vo Vestniku o verejnom obstaravani, zaujemcovia sa prihlasi, sutaz sa vyhodnoti a s vyhercom sutaze sa na dany rok podpise zmluva na dohodnuty pocet autobusov.
Mne vysvetľovať nemusíš či integrovaný dopravný systém v Žiline je alebo nie je, prípadne či to je paródia na žilinský spôsob. Ak sa ti ŽRIDS nepozdáva a podľa tvojho názoru *je len akasi uboha parodia, samozrejme na zilinsky sposob* môžeš sa obrátiť na zástupcov, ktorí 7. novembra 2003 podpísali Zmluvu o vytvorení, prevádzke a rozvoji regionálneho dopravného systému. Zmluvu podpísali napr. Ing. George Trabelssie, predseda predstavenstva, koordinátor projektu, za SAD, a. s., Žilina, Ing. Pavol Kužma generálny riaditeľ Železničnej spoločnosť, a. s., Ing. Peter Pobeha, predseda predstavenstva SAD a.s. Žilina, riaditeľ DPMŽ, a.s., za Žilinskú univerzitu v Žiline, prof. Ing. Ján Bujňák, CSc., rektor a ďalší. Do Historického kalendára som uviedol udalosť, ktorá bola 7.11.2003.
*(Za) Po druhe, nechapem, kde sa zobrala teza, ze MY V ZILINE sme ho zaviedli ako prvi na Slovensku*. Túto informáciu som si nevycucal z prsta, ani mi ju nedal *ten Najvyssi a Najslovenskejsi*, ale ju mám z dennej tlače. Škoda, že si veľkohubo neprotestoval v roku 2004, keď o spustení ŽRIDS informovala denná tlač a iné masmédia. Ak mi hodnoverne doložíš, že IDS nebol prvý na Slovensku, tak ochotne slovíčko *prvý* z Historického kalendára vypustím.
*Podobne ako sa zvykne mystifikovat nova zastavka Zilina-Solinky, vraj je to jedina nova zastavka po revolucii (a zabuda sa na Zbynov)* V Historickom kalendári je napísané o zastávke Žilina-Solinky, že sa k nej buduje popod privádzač podchod. Nič viac a nič menej. Ak ju niekto mystifikuje a píše že je jediná a podobne, obráť sa prosím na neho a mňa do toho nezaťahuj.
Chcel by som sa opytat, ze podla akeho systemu sa v Ziline nakupuju autobusy. Lebo podla novinky som sa dozvedel, ze prisla nova B952 a ze este maju prist dve zvysne vozidla.
Na Halkovej ul. uz zacali asfaltovat, este poslednu vrstvu a snad to uz sprejazdnia.
Situacia sa vsak zhorsila na uz aj tak zuzenej Hurbanovej ul, kde z byvaleho parkoviska prekopali cestu az do polovice, preto musia vozidla cez ten usek jazdit striedavo.
..no mam pocit, ze pocet spojov, ktore jazdia do Bytcice je porovnatelny so sidliskami:-) a dokonca tam maju ovela viac liniek:-) (napriklad najmenej tri linky iduce do centra:
1- mnozstvo spojov SAD
2- linka c.2
3- linka c.22
podobne je to aj s mestkymi castami/dedinami smerom na Mojsovu Lucku a Povazsky Chlmec.. . V Pov. Chlmci je dokonca taky paradox, ze L21, ktora by mala sluzit ako hlavna linka, (nakolko P. Chlmec je cast Ziliny) tak nie je.., ale pravda je skor opacna a tato linka sluzi skor ako doplnkova:-) (len pre spojenie ku Halkovej, Hurbanovej a pod..) a cestujuci vyuzivaju skor linky SAD, ktore idu po "lukrativnejsej trase" na aut. nastupiste a ku zel. stanici.. . Len skoda ze nam nejazdi viacero liniek SAD aj cez Vlcince.., i ked pri Vlcincoch III po Rosinskej zopar spojov jazdi..a o cosi viac aj pri Celulozke..
Z dôvodu výstavby diaľničné privádzača Žilina - Lietavská Lúčka a prác na križovatke pri Váhostave, L2 od 21.9.2005 začala smerom do Bytčice po náhradnej trase z Komenského ul. po Saleziánskej ul. a Rajeckej ceste. Zastávky Hlinská a Poľná neboli obsluhované. Dnes som si všimol, že po úprave inžinierskych sietí bola náhradná trasa vrátená na pôvodnú komunikáciu, a tým je umožnené vozidlám odbočovať z Hlinskej aj smerom do Bytčice. Autobus na L2 smerom do Bytčice už prechádzal po Hlinskej ulici. Práce v oblasti križovatky stále pokračujú a priecestie je uzatvorené.
Veď aj preto obyčajne idem s SAD (okrem toho má na tejto trase SAD neporovnateľne viac spojov ? ), ale je zaujímavé, že obyčajne som jediný, kto v Bytčici vystupuje
Tak som sa teraz dostal k tej Zilinskej pravde a naozaj neviem, na zaklade coho usudzujes, ze "Samozrejme už v 1. vydaní si pisálek z Pravdy obtrel papuľu ohľadom zliav pre ŤZP v Žiline". Nenasiel som tam ziadne utoky voci DPMZ ani mestu. To chces povedat, ze ked si niekto dovoli napisat nieco o Ziline bez vychvalovania a pchania sa do zadku tomu Najvacsiemu Slovakovi, ze si "obtrie papulu"? Jo holt su aj ine media ako Zilinsky vecernik... Clanok som v elektronickej podobe nenasiel, ale sudny citatel si nazor urobi sam.
BTW taketo vyrazivo "pisalek z Pravdy si obtrel papulu" je uplne ako vystrihnute z propagandistickej tlace z 50. a nasledne 90. rokov...
Integrace bez časových jízdenek, společných pro všechny zůčastněné dopravce není integrace!! Takové chujoviny jako miniaturní slevy při přestupu k jednorázovým jízdenkám se za IDS vydávají akorát v našich banánových republičkách.
Klasický IDS má společně organizované (číslování, tarif, CP) linky, důraz na časové jízdné a motivaci zpříjemnit lidem cestování (P+R parkingy, co nejjednodušší odbavení, snadná dostupnost lístků...). Je toho plné Německo, Rakousko, Švédsko, Itálie, Španělsko atd. atd., takže mohu jen doporučit vedení DPmŽ, aby se na nějaký systém dojeli studijně podívat a pak tady tlachali o IDS!
To je fakt drsné a zní to pravděpodobně- v různých variacích to bylo v celé ČSSR. Jako dítě jsem byl docela v šoku, když v roce 1987 mi v Praze na lince 184 předjela rozpadající se ŠM11 bez skel v několika oknech a že ŠM chcípnou pod kopcem v Radlicích se taky stávalo.
V porovnání s tím je určitě dnešní stav v Žilině obrovský pokrok, akorát by to chtělo zaregistrovat, že poměry v dopravě se mění rychleji než myšlení v DP- abyste za pár let neustálého zlepšování nezjistili, že vozíte vzduch ?
Pre mňa konkrétne by bol IDS, keby som si na cestu zo žel. stanice do Bytčice kúpil lístok za 12 Sk a mohol by som si ho označiť vo vlaku, v MHD alebo prípadne aj v SAD, podľa toho, čo mi pôjde skôr.
Čo sa týka prestupného lístka z MHD na železnicu (jediný náznak integrácie!), tam je zľava 1 Sk oproti tomu, keď si kúpim zvlášť lístok na MHD a na železnicu, ale len ak prestupujem na stanici Žilina. Väčšina cestujúcich však má možnosť dopraviť sa s MHD bez prestupu na zastávku Záriečie, Solinky alebo Bytčica, čím ušetrí na cestovnom viac než pri použití prestupného lístka.
A o koordinácii cestovných poriadkov, čo by tiež mal byť znak integrácie, ani nechyrovať.
Mimochodom, podľa mňa sa ukazuje, že ako prestupný uzol by lepšie poslúžila zastávka Váhostav, než Solinky ?
To zase nie je tak celkom pravda.., v MHD je stale vidno dost plne platiacich cestujucich:-) a myslim, ze dokonca aj viac ako tych zlavnenych:-) . Myslim, ze tie listky nesluzia iba na evidenciu a jemne odradzanie cestujucich, ale najme koli pokutam.. . Je jasne, ze mnohi su z toho zmeteny.. , neprecitaju si plne znenie tarify.. , najme turisti.. a potom platia.. . A pre dopravny podnik je isto velmi vyhodne, ked ludia platia pokuty.. a najme ti ZTP. Pretoze ak ZTP listok stoji 1sk a zaplati koli comusi (napriklad nezobral so sebou karticku.. alebo dosla platnost , alebo aj ina vec...) tak musi zaplatit do troch dni 612 SK a inak by za 612 SK mal 612 jazd, cize keby jazdil denne dvakrat tak by mu to vystacilo pomaly na cely rok.. . A podla mna na tom dpmz nie je s prijmami tak zle, ked dostalo od mesta tolko, co dostalo a vdaka svojim reformam dostava isto coraz viac...., nechcem na nic narazat, ale ktovie, kde sa potom tie peniaze tratia..
Tak za prve (a uz to tu bolo preberane xy krat), v Ziline ziaden IDS nie je a nikdy nebol - IDS je napr. PID, ODIS a pod. To, co je v Ziline, je len akasi uboha parodia nan, samozrejme na zilinsky sposob, ktory pochopitelne nema ako prilakat cestujucich.
Za druhe, nechapem, kde sa zobrala teza, ze MY V ZILINE sme ho zaviedli ako prvi na Slovensku. A co takto Bratislava? Tam uz davnejsie funguje BID. Samozrejme, nie je to plnohodnotny IDS, ale umoznuje aj pouzivanie vybranych liniek SAD a hlavne to bolo skor ako v Ziline. Tiez nieco podobne uz davnejsie skusali aj v Kosiciach.
VPodobne ako sa zvykne mystifikovat nova zastavka Zilina-Solinky, vraj je to jedina nova zastavka po revolucii (a zabuda sa na Zbynov).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro