Chcel by som sa opytat, ze podla akeho systemu sa v Ziline nakupuju autobusy. Lebo podla novinky som sa dozvedel, ze prisla nova B952 a ze este maju prist dve zvysne vozidla.
Na Halkovej ul. uz zacali asfaltovat, este poslednu vrstvu a snad to uz sprejazdnia.
Situacia sa vsak zhorsila na uz aj tak zuzenej Hurbanovej ul, kde z byvaleho parkoviska prekopali cestu az do polovice, preto musia vozidla cez ten usek jazdit striedavo.
..no mam pocit, ze pocet spojov, ktore jazdia do Bytcice je porovnatelny so sidliskami:-) a dokonca tam maju ovela viac liniek:-) (napriklad najmenej tri linky iduce do centra:
1- mnozstvo spojov SAD
2- linka c.2
3- linka c.22
podobne je to aj s mestkymi castami/dedinami smerom na Mojsovu Lucku a Povazsky Chlmec.. . V Pov. Chlmci je dokonca taky paradox, ze L21, ktora by mala sluzit ako hlavna linka, (nakolko P. Chlmec je cast Ziliny) tak nie je.., ale pravda je skor opacna a tato linka sluzi skor ako doplnkova:-) (len pre spojenie ku Halkovej, Hurbanovej a pod..) a cestujuci vyuzivaju skor linky SAD, ktore idu po "lukrativnejsej trase" na aut. nastupiste a ku zel. stanici.. . Len skoda ze nam nejazdi viacero liniek SAD aj cez Vlcince.., i ked pri Vlcincoch III po Rosinskej zopar spojov jazdi..a o cosi viac aj pri Celulozke..
Z dôvodu výstavby diaľničné privádzača Žilina - Lietavská Lúčka a prác na križovatke pri Váhostave, L2 od 21.9.2005 začala smerom do Bytčice po náhradnej trase z Komenského ul. po Saleziánskej ul. a Rajeckej ceste. Zastávky Hlinská a Poľná neboli obsluhované. Dnes som si všimol, že po úprave inžinierskych sietí bola náhradná trasa vrátená na pôvodnú komunikáciu, a tým je umožnené vozidlám odbočovať z Hlinskej aj smerom do Bytčice. Autobus na L2 smerom do Bytčice už prechádzal po Hlinskej ulici. Práce v oblasti križovatky stále pokračujú a priecestie je uzatvorené.
Veď aj preto obyčajne idem s SAD (okrem toho má na tejto trase SAD neporovnateľne viac spojov ? ), ale je zaujímavé, že obyčajne som jediný, kto v Bytčici vystupuje
Tak som sa teraz dostal k tej Zilinskej pravde a naozaj neviem, na zaklade coho usudzujes, ze "Samozrejme už v 1. vydaní si pisálek z Pravdy obtrel papuľu ohľadom zliav pre ŤZP v Žiline". Nenasiel som tam ziadne utoky voci DPMZ ani mestu. To chces povedat, ze ked si niekto dovoli napisat nieco o Ziline bez vychvalovania a pchania sa do zadku tomu Najvacsiemu Slovakovi, ze si "obtrie papulu"? Jo holt su aj ine media ako Zilinsky vecernik... Clanok som v elektronickej podobe nenasiel, ale sudny citatel si nazor urobi sam.
BTW taketo vyrazivo "pisalek z Pravdy si obtrel papulu" je uplne ako vystrihnute z propagandistickej tlace z 50. a nasledne 90. rokov...
Integrace bez časových jízdenek, společných pro všechny zůčastněné dopravce není integrace!! Takové chujoviny jako miniaturní slevy při přestupu k jednorázovým jízdenkám se za IDS vydávají akorát v našich banánových republičkách.
Klasický IDS má společně organizované (číslování, tarif, CP) linky, důraz na časové jízdné a motivaci zpříjemnit lidem cestování (P+R parkingy, co nejjednodušší odbavení, snadná dostupnost lístků...). Je toho plné Německo, Rakousko, Švédsko, Itálie, Španělsko atd. atd., takže mohu jen doporučit vedení DPmŽ, aby se na nějaký systém dojeli studijně podívat a pak tady tlachali o IDS!
To je fakt drsné a zní to pravděpodobně- v různých variacích to bylo v celé ČSSR. Jako dítě jsem byl docela v šoku, když v roce 1987 mi v Praze na lince 184 předjela rozpadající se ŠM11 bez skel v několika oknech a že ŠM chcípnou pod kopcem v Radlicích se taky stávalo.
V porovnání s tím je určitě dnešní stav v Žilině obrovský pokrok, akorát by to chtělo zaregistrovat, že poměry v dopravě se mění rychleji než myšlení v DP- abyste za pár let neustálého zlepšování nezjistili, že vozíte vzduch ?
Pre mňa konkrétne by bol IDS, keby som si na cestu zo žel. stanice do Bytčice kúpil lístok za 12 Sk a mohol by som si ho označiť vo vlaku, v MHD alebo prípadne aj v SAD, podľa toho, čo mi pôjde skôr.
Čo sa týka prestupného lístka z MHD na železnicu (jediný náznak integrácie!), tam je zľava 1 Sk oproti tomu, keď si kúpim zvlášť lístok na MHD a na železnicu, ale len ak prestupujem na stanici Žilina. Väčšina cestujúcich však má možnosť dopraviť sa s MHD bez prestupu na zastávku Záriečie, Solinky alebo Bytčica, čím ušetrí na cestovnom viac než pri použití prestupného lístka.
A o koordinácii cestovných poriadkov, čo by tiež mal byť znak integrácie, ani nechyrovať.
Mimochodom, podľa mňa sa ukazuje, že ako prestupný uzol by lepšie poslúžila zastávka Váhostav, než Solinky ?
To zase nie je tak celkom pravda.., v MHD je stale vidno dost plne platiacich cestujucich:-) a myslim, ze dokonca aj viac ako tych zlavnenych:-) . Myslim, ze tie listky nesluzia iba na evidenciu a jemne odradzanie cestujucich, ale najme koli pokutam.. . Je jasne, ze mnohi su z toho zmeteny.. , neprecitaju si plne znenie tarify.. , najme turisti.. a potom platia.. . A pre dopravny podnik je isto velmi vyhodne, ked ludia platia pokuty.. a najme ti ZTP. Pretoze ak ZTP listok stoji 1sk a zaplati koli comusi (napriklad nezobral so sebou karticku.. alebo dosla platnost , alebo aj ina vec...) tak musi zaplatit do troch dni 612 SK a inak by za 612 SK mal 612 jazd, cize keby jazdil denne dvakrat tak by mu to vystacilo pomaly na cely rok.. . A podla mna na tom dpmz nie je s prijmami tak zle, ked dostalo od mesta tolko, co dostalo a vdaka svojim reformam dostava isto coraz viac...., nechcem na nic narazat, ale ktovie, kde sa potom tie peniaze tratia..
Tak za prve (a uz to tu bolo preberane xy krat), v Ziline ziaden IDS nie je a nikdy nebol - IDS je napr. PID, ODIS a pod. To, co je v Ziline, je len akasi uboha parodia nan, samozrejme na zilinsky sposob, ktory pochopitelne nema ako prilakat cestujucich.
Za druhe, nechapem, kde sa zobrala teza, ze MY V ZILINE sme ho zaviedli ako prvi na Slovensku. A co takto Bratislava? Tam uz davnejsie funguje BID. Samozrejme, nie je to plnohodnotny IDS, ale umoznuje aj pouzivanie vybranych liniek SAD a hlavne to bolo skor ako v Ziline. Tiez nieco podobne uz davnejsie skusali aj v Kosiciach.
VPodobne ako sa zvykne mystifikovat nova zastavka Zilina-Solinky, vraj je to jedina nova zastavka po revolucii (a zabuda sa na Zbynov).
Nadviazem na teba - preco MHD v Presove funguje a v Ziline sa stale zvija v nejakych krcovitych snahach za kazdu cenu vymysliet nieco na zilinsky sposob? Preco sa stale v Ziline hovori o tom, ake problemy ma MHD s financovanim a ze preto je potrebne cestujucich obmedzovat co najrestriktovnejsou a najobmedzujucejsou tarifou, hoci ten Najvyssi a Najslovenskejsi ma stale plnu hubu kecov o tom ako mesto praje MHD a aku ma uzasnu podporu mesta? Zatial co v Presove nema nikto potrebu sa tym chvalit a ide to aj bez toho, dokonca tam zaviedli aj casove prestupne listky?
A preco utichla debata o novej traife? Preco sa DPMZ stale vychvaluje len tym, kolko trolejbusovych trati a roznych okruhov mame, ze budeme viest trolejbusy na novy cintorin, do Banovej a neviem do akej diery este? Koho chce na tych linkach DPMZ vozit, ked prinuti ludi prestupovat a este za to platit? Preco sa o tom stale mlci, hoci to uz bolo schvalene aj zastupitelstvom? Asi preto, ze sa nehodi, aby ludom doslo, ze DPMZ urobil naraz dve, tym jednoduchsim na prvy pohlad nesuvisiace veci - donuti ludi prestupovat a za tento komfort si este priplatia 50% cestovneho.
Preco aj Kosice prechadzaju na casove cestovne jednorazove listky?
A preco sa vobec zodpovedni vzdy urazia, ked sa spomenie Presov a tarifa? Preco tieto dve veci su tabu, o ktorych sa nesmie hovorit? Uz som sa na to viackrat pytal, ale doteraz som odpoved nedostal (a to sa tento web cita v DPMZ kazdy den). Potom mi z toho vyplyva jediny zaver a to, ze zo strany DPMZ neexistuje adekvatna argumentacia. Ja nemam v umysle skodit DMPZ, ked mi niekto konecne uspokojivo zodpovie tieto otazky, nebude dalsich nejasnosti (zacali sa tu napr. rozoberat vyhody a nevyhody jednotlivych tarifnych sytemov, co som privital, ale dodnes sme sa akosi nedostali k tomu, preco to u nas musi byz "po zilinsky).
Ja im to tiež nezávidím. Súhlasím s tým, že sa s nimi má ľudská spoločnosť podeliť, ale celá spoločnosť - t.j. prostredníctvom zdravotného poistenia, či štátneho rozpočtu, nie úzky okruh ľudí - cestujúci MHD.
Podobný názor mám na zľavy telesne postihnutým - tí nech dostávajú príspevok na dopravu, ktorý môžu použiť buď na individuálnu dopravu, či na MHD - podľa ich vlastného uváženia.
Alebo najlepšie - nech dostávajú postihnutí sociálny príspevok zo štátneho rozpočtu, ktorý nech využijú na čo chcú.
Historický kalendár:
7.11.2003 - V Žiline bol spustený pred dvoma rokmi Žilinský regionálny integrovaný dopravný systém (ŽRIDS) ako prvý na Slovensku. Súčasťou tohto systému je MHD v Žiline a regionálna železnica Žilina - Rajec. Tarifný systém je rozdelený do 7 tarifných pásiem, z toho 5 na Rajeckej železnici a 2 pásma na MHD v Žiline. V tomto roku pribudla nová železničná zastávka Žilina-Solinky, ktorá leží na dôležitom mieste a prestupnom bode s autobusmi L2 a L22 a blízko trolejbusovej trate na sídlisku Solinky.
Medzi zastávkou Smreková (Solinky) a železničnou zastávkou Žilina-Solinky sa buduje v tomto čase podchod popod rozostavaný diaľničný privádzač Lietavská Lúčka – Žilina. Terajšia cesta I/64 do Prievidze pri železničnej zastávke po ktorej premávajú L2 a L22 do Bytčice bude po vybudovaní privádzača zrušená a autobusy budú premávať po Obvodovej ulici cez zastávku Smreková (Solinky).
Este dodatok - ak kedysi tvorili ZTP-ckari dajme tomu 1% z poctu prepravenych a dnes tvoria 6,5%, tak chyba je v ubytku plne platiacich cestujucich (sposobenom odstrasujucou tarifou DPMZ) a nie v tych ZTP-ckaroch. Nema teda zmysel tento problem (privysoke percento ZTP-ckarov) riesit tak, ze aj im co najviac stazite pouzivanie MHD.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jakub